Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 December 2020, 10:47   #3111
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zie het niet in waarom men niet naar de frustratie zou kunnen kijken?
Mij frustreert dat niet, maar dat had ik al boven gezegd.
Wat kan een conflict betekenen voor iemand die dat bij zichzelf onderzoekt?
Dat klopt, frustratie en conflict ]kan] iets zijn om naar te kijken. Maar dat is niet altijd zo. Het is ]niet altijd] behulpzaam om conflicten en frustratie uit te vergroten. En om het verschil te kennen is inzicht en fijngevoeligheid nodig.

Ik kan het weten want ik heb me er in het verleden genoeg in vergist ....
Rob is offline  
Oud 15 December 2020, 11:02   #3112
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat klopt, frustratie en conflict ]kan] iets zijn om naar te kijken. Maar dat is niet altijd zo. Het is ]niet altijd] behulpzaam om conflicten en frustratie uit te vergroten. En om het verschil te kennen is inzicht en fijngevoeligheid nodig.

Ik kan het weten want ik heb me er in het verleden genoeg in vergist ....
Conflict vergroten is simpelweg onmacht, ik ken dat heel goed.
Alsnog, een conflictueus gevoel, en frustratie ervaren, hoe licht dan ook, zijn ook signalen.

Ik meen te zien dat jij Kabu ook steeds uitdaagt, en dat jij je uitgedaagd voelt door zijn manier van schrijven.
Mihaela is offline  
Oud 15 December 2020, 11:09   #3113
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Misschien een idee om dit gesprek voort te zetten op een ander draadje..
Mihaela is offline  
Oud 15 December 2020, 11:33   #3114
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik meen te zien dat jij Kabu ook steeds uitdaagt, en dat jij je uitgedaagd voelt door zijn manier van schrijven.
Ik zie dat niet zo. Ik ben een van de weinigen die niet opzij gaat als hij weer eens bruut en grof uit de hoek komt. Ik leg het terug waart het hoort, op zijn bordje. Er zijn al mensen die zich hebben teruggetrokken omdat ze niet overweg kunnen met zijn verbale geweld. Het ziet er zelfs een beetje naar uit dat jij (merkwaardig, want je bent meestal niet zo voorzichtig ...) het niet aandurft om hem aan te spreken.

En wat het helder zou kunnen maken: ik erken niet het inzicht dat hij zichzelf toedicht. De 'one-liners' en citaten van derden die hij gebruikt onderstrepen dat (gebrek aan inzicht) alleen maar. Dat (het verkrijgen van inzicht) zal ook niet gebeuren op de manier die hij voorstaat: er is geen 'extern middel' (lees drug) dat in staat is om wezenlijk inzicht te verschaffen. En het voordeel is: er is ook geen middel voor nodig!
Rob is offline  
Oud 15 December 2020, 12:48   #3115
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Er zijn al mensen die zich hebben teruggetrokken omdat ze niet overweg kunnen met zijn verbale geweld !
Klopt! Heb je goed gezien. Ik heb hem vandaag in de negeer gezet.
Anna is offline  
Oud 15 December 2020, 12:58   #3116
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard In-uit... in-uit... in-uit...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
@Rob: Klopt! Heb je goed gezien. Ik heb hem vandaag in de negeer gezet.
Mihaela uit je negeer lijst en ik er in. Geestig.
Ik heb jou en forumlid Sam weer uit mijn negeerlijst gehaald. Weer lege negeerlijst voorlopig.
In-uit... in-uit... in en weer uit...
kabu is offline  
Oud 15 December 2020, 13:36   #3117
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard vijandigheid blijft steken in gedachten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@kabu: Ik stel geen belang in duidingen van Dahlke en ben van mening dat je niet zomaar iets als aan- of afwezig bij iemand kunt suggereren op basis van iets dat je ergens gelezen hebt.
Je hebt het 9 jaar geleden zomaar is even aangewezen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rennie Bekijk bericht
Er is een lezenswaardig stuk gepubliceerd door Taigitu waar ik hier op wil wijzen.
Toevallig citeerde je net als ik vandaag weer ook nog uit het hoofdstuk "Hoofdstuk 10 - Hart en bloedcirculatie" waarin het gaat over ]hartinfarct] wat in verband staat met vijandigheid die weer blijft steken in een gedachtenbeeld.

Wijziging aangebracht door kabu op 15 December 2020 om 14:37.
kabu is offline  
Oud 15 December 2020, 14:19   #3118
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat bedoel ik Kabu, als ik zeg dat je een intrigant bent. Iemand plaatst een stukje en haalt het weer weg. En zij heeft daar waarschijnlijk een goede reden voor. Je schrijft (en dat zal wel zo zijn) dat iedereen die geabonneerd is een kopie heeft gekregen. Maar niet iedereen is geabonneerd en nu is door jouw toedoen weer voor iedereen een stuk te lezen wat door de schrijfster zelf is verwijderd.
Ik heb geen aboonementen dus wist niet dat iedereen die da wel heeft een kopie krijgt. Nu als dat het geval is dan snap ik wel dat er nogal wat frustratie onder sommige leden kan zijn want het is idd zo dat ik na een stuk geschreven te hebben het nogal eens vewijder, ten eerste omdat het dan van mijn hart is wat ik geschreven heb en ten tweede dat ik dan bedenk dan bv denk laat maar zitten heeft toch geen zin of welke andere reden dan ook. Waar het om gaat is dat ik het verwijderd heb en dat ik dat inderdaad om een bepaalde reden heb gedaan en dat ik het dan dus ongehoord vind dat iemand die dat kan zonder mijn toestemming terug plaatst.
Vagebond is offline  
Oud 15 December 2020, 14:25   #3119
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Vagebond heeft in de emotionele rollercoaster waar ze al jaren vast zit al meer hier berichten gepost en weer weggehaald.
Zij is niet van gisteren en weet ook wel dat iedereen die geabonneerd is op een topic de eerste post meteen aankrijgt in zijn email bus. Dus het was haar bedoeling dat die aankwam bij iedereen.
Nu is ze weer aan het uitdagen, zuigen...
Nee dat wist ze niet kabu en Ik heb die post dus verwijderd juist omdat ze dit verwijt wat jij hier aanbrengt te vermijden en nu blijkt dat het dus niet weg is voor mensen met een abonnement.
Maar nu wordt wel gelijk helder wat jou motivatie was om mij te laten gaan. je eigen frustratie, die jij nu op mij afreageert.
Vagebond is offline  
Oud 15 December 2020, 14:29   #3120
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Juist zo een tekst geeft aan wat gebeurt. En het gebeurt veel.

Rob, men heeft het recht om op een stuk dat geplaatst is, en op het forum verschijnt, te reageren en te gebruiken als quote. Niets tegen de forum regels, juist zeer verhelderend in het kader van zelfonderzoek, voor wie dan ook.
Dat de moderator er voor kiest om dat later te verwijderen, na een verzoek, begrijp ik wel.

Wat gebeurt er met jou? Dat is een betere vraag.
Wow wat een lef heb jij hier mw. ik kan het wel alleen maar wel bij de eerste scheet die dwars zit naar de forumleiding rent om verhaal te halen. U kunt het niet alleen en u heeft geen recht van spreken wanneer je zelf niet eens bereid bent je eigen getrigggerdheid te onderzoeken. Wow wat een lef heb jij. Kotsmisselijk wordt ik van jou mw. met niet een beetje boter op haar hoofd maar een hele berg.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 03:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.