Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 December 2020, 15:37   #3141
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Ja hoor, het is weer zover. Mijn lezing van het verhaal. Vagebond is gekwetst en heeft zich niet in de hand. Dat is niets nieuws, want dat weet iedereen die haar kent, dat dat haar zwakke kant is. Ze krijgt een dag schrijfverbod.

Als die afloopt dan komt Kabu om de hoek. Hij weet exact op welke knoppen hij moet drukken om de boel weer tot een kookpunt te laten komen en doet dat dan ook als doorgewinterde intrigant. Hij geniet van de stront aan de knikker die vanzelf gaat ontstaan.

Mihaela is nog de slimste, die probeert zichzelf (prijzenswaardig) buiten het verhaal te houden, maar door de gebeurtenissen die door Kabu en vervolg (door een getriggerde) Vagebond in gang zijn gezet is dat moeilijk, zo niet onmogelijk en hopla .. de poppen zijn weer aan het dansen.

Succes mensen ...

Ik ga ff wat anders doen ...
Rob is offline  
Oud 15 December 2020, 15:46   #3142
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Precies en dat zelfde geld voor forumlid Mihaela en nu is het zo dat de dege die dat een halt wil toeroepen de gebeten hond is. Ja ik zeg het gewoon nog eens, ik ben werkelijk witheet van woede, witheet...
Ik begrijp je woede heel goed Vagebond. Woede kent zuiverheid.
Anna is offline  
Oud 15 December 2020, 15:53   #3143
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ja hoor, het is weer zover. Mijn lezing van het verhaal. Vagebond is gekwetst en heeft zich niet in de hand. Dat is niets nieuws, want dat weet iedereen die haar kent, dat dat haar zwakke kant is. Ze krijgt een dag schrijfverbod.

Als die afloopt dan komt Kabu om de hoek. Hij weet exact op welke knoppen hij moet drukken om de boel weer tot een kookpunt te laten komen en doet dat dan ook als doorgewinterde intrigant. Hij geniet van de stront aan de knikker die vanzelf gaat ontstaan.

Mihaela is nog de slimste, die probeert zichzelf (prijzenswaardig) buiten het verhaal te houden, maar door de gebeurtenissen die door Kabu en vervolg (door een getriggerde) Vagebond in gang zijn gezet is dat moeilijk, zo niet onmogelijk en hopla .. de poppen zijn weer aan het dansen.

Succes mensen ...

Ik ga ff wat anders doen ...
Ben het met je eens. Maar de een doet niet onder voor de ander en vullen elkaar aan. Schijn bedriegt. Ze beheersen het forum . Zal er niet van staan te kijken als dit uiteindelijk de ondergang van het forum wordt.
Anna is offline  
Oud 15 December 2020, 16:10   #3144
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ja hoor, het is weer zover. Mijn lezing van het verhaal. Vagebond is gekwetst en heeft zich niet in de hand. Dat is niets nieuws, want dat weet iedereen die haar kent, dat dat haar zwakke kant is. Ze krijgt een dag schrijfverbod.
Die dag schrijfverbod kan mij verder niet boeien wat mij raakt is dat ik een schrijfbeperking krijg. Ik kan alleen nog in persoonlijke perikelen schrijven en ik kan dus niet meer reageren in de andere draden waar ik bv had willen zeggen dat o.a. Forumlid Mihaela ook recht heeft haar verhaal rondom mijn verhaal mag vertellen en waar ik had willen zeggen dat ik jou bericht in antwoord op Mihaela prima vond omdat wat intertijd gebeurd is tussen mij en W. Ik daarin niet fris was, ik hoef daar geen doekjes om te winden, dat is gewoon een feit, dus raakte jou bericht mij niet, dat had ik allemaal willen zeggen maar kan/kon ik dus niet op de plek van bestemming afleveren.

En dus, ben ik klaar met dit forum...Dat ik inderdaad ook, net als Anna, nog wel eens ter ziele zie gaan. Niet eens zozeer vanwege leden als kabu en/of Mihaela maar vanwege een forumleiding die mensen straft die tot.op het bot getergd en getreiterd eens een keer van zich af meppen waarbij de pestkoppen stilletjes en ongezien wegsluipen. En nogmaals op zo'n forum wil ik niet schrijven.
Vagebond is offline  
Oud 15 December 2020, 16:29   #3145
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Ik begrijp je woede heel goed Vagebond. Woede kent zuiverheid.
Niet wanneer je die woede niet mag uiten en omdat dat niet mag je die woede dan vervolgens op jezelf gaat afreageren en ik ben daar, om heel eerlijk te zijn, niet ver van af,. Want als je toch met goed fatsoen met berichten, die je verwijderd hebt, om de oren wordt geslagen en je het verwijt krijgt dat je wel weet dat anderen dat dan toch ondanks alles wel kunnen lezen, terwijl ik dat dus niet weet, waar blijven we dan nog in deze wereld?

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Ik ben altijd straight, what you see is what you get, ik heb het niet nodig op achterbakse wijze en op die manier mensen te raken. Er wordt van o.g. een totale en vooral negatief geladen karikatuur gemaakt die er op uit is anderen te kwetsen...werkelijk waar....en dan ben ik ziek?

Idd zoals forumlid Mihaela zo fijntjes naar voren heeft weten te brengen Vagebond is een gemakkelijke prooi en dat is al jaren zo. Ik weiger mijn kwetsbaarheid, mijn openheid op te geven, en als anderen er dan lol in hebben om daar op te trappen, nou dan zegt dat meer over hun dan over mij, maar buiten dat behoud ik mezelf het recht voor berichten te verwijderen wanneer ik dat beter acht vanwege bv mijn eigen gemoedstoestand, dat anderen dat dan kennelijk toch kunnen lezen zie ik niet als mijn verantwoordelijkheid en ik zie het vervolgens ook niet als mijn verantwoordelijkheid dat die anderen daar dan misbruik van gaan maken om een punt te maken, als iedereen mij dat verder wil vergeven...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 15 December 2020 om 16:56.
Vagebond is offline  
Oud 15 December 2020, 17:16   #3146
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Woede kent zuiverheid?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
@Vagebond:...Woede kent zuiverheid.
Wat moet dat voorstellen?
Doet me aan dit HIER onlangs denken...
Citaat:
Het hele leven is respect, hoe zou je anders kunnen 'ervaren dat je bestaat? WiNk

Guido
"Woede kent zuiverheid, hoe zou je anders kunnen 'ervaren dat je bestaat?"
Zoiets gelijkaardigs Anna? WiNk
kabu is offline  
Oud 15 December 2020, 17:39   #3147
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Niet wanneer je die woede niet mag uiten en omdat dat niet mag je die woede dan vervolgens op jezelf gaat afreageren en ik ben daar, om heel eerlijk te zijn, niet ver van af,. Want als je toch met goed fatsoen met berichten, die je verwijderd hebt, om de oren wordt geslagen en je het verwijt krijgt dat je wel weet dat anderen dat dan toch ondanks alles wel kunnen lezen, terwijl ik dat dus niet weet, waar blijven we dan nog in deze wereld?

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Ik ben altijd straight, what you see is what you get, ik heb het niet nodig op achterbakse wijze en op die manier mensen te raken. Er wordt van o.g. een totale en vooral negatief geladen karikatuur gemaakt die er op uit is anderen te kwetsen...werkelijk waar....en dan ben ik ziek?

Idd zoals forumlid Mihaela zo fijntjes naar voren heeft weten te brengen Vagebond is een gemakkelijke prooi en dat is al jaren zo. Ik weiger mijn kwetsbaarheid, mijn openheid op te geven, en als anderen er dan lol in hebben om daar op te trappen, nou dan zegt dat meer over hun dan over mij, maar buiten dat behoud ik mezelf het recht voor berichten te verwijderen wanneer ik dat beter acht vanwege bv mijn eigen gemoedstoestand, dat anderen dat dan kennelijk toch kunnen lezen zie ik niet als mijn verantwoordelijkheid en ik zie het vervolgens ook niet als mijn verantwoordelijkheid dat die anderen daar dan misbruik van gaan maken om een punt te maken, als iedereen mij dat verder wil vergeven...
Je kunt altijd je woede uiten. Door te rennen, te schreeuwen, met een boksbal, vloeken op de fiets , op kussens slaan, een matteklopper en zo meer.
Persoonlijk naar iemand toe woede uiten is een ander verhaal omdat dit een taboe is , je krijgt het terug op je bordje en het lost niets op.
Het gaat er dan niet om gelijk, het gaat dan om jouw woede.
Ben er maar zuinig op. Liefs,
Anna is offline  
Oud 15 December 2020, 18:02   #3148
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Niet wanneer je die woede niet mag uiten en omdat dat niet mag je die woede dan vervolgens op jezelf gaat afreageren en ik ben daar, om heel eerlijk te zijn, niet ver van af,..
Vertel, wat gaat er door je hoofd, zelfverminking, vreetbui, de éne sigaret na de andere oproken?
Je spiegelbeeld in de spiegel aan de muur kapotslaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
waar blijven we dan nog in deze wereld?.
Nee, nee, het gaat niet over we, maar waar jij blijft. 'Waar ben "jij", diegene achter het masker?
Laat de 'echte jou tevoorschijn komen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...en dan ben ik ziek?
Goed nieuws, je bent niet alleen, veel mensen zijn ziek omdat hen de eenheid ontbreekt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...buiten dat behoud ik mezelf het recht voor berichten te verwijderen wanneer ik dat beter acht vanwege bv mijn eigen gemoedstoestand, dat anderen dat dan kennelijk toch kunnen lezen zie ik niet als mijn verantwoordelijkheid en ik zie het vervolgens ook niet als mijn verantwoordelijkheid dat die anderen daar dan misbruik van gaan maken om een punt te maken,
Zeg, je kan ook in een tekstverwerker op je computer eerst schrijven hoor. Je kan dat bestand dan opslaan, wegwerpen, terughalen van backup indien je die hebt, uitprinten en verbranden ook al.
Naar jezelf emailen kan ook!
Veel veiliger dan online op een forum gaan posten. Je maakt zo minder kans om uit de bocht te vliegen in je emotionele rollercoaster.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...als iedereen mij dat verder wil vergeven...
U bent weer vergeven.
In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Amen!
kabu is offline  
Oud 15 December 2020, 18:18   #3149
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard woede kent GEEN zuiverheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
@Vagebond: Je kunt altijd je woede uiten. Door te rennen, te schreeuwen, met een boksbal, vloeken op de fiets , op kussens slaan, een matteklopper en zo meer.
...
Dat is alleen helend als je tegelijk VOL EN VRIJ ADEMT!
Anders is dat ook voor jezelf destructief, want dan verlies je jezelf in je woede.
Wordt er dus niks geuit, bevrijdt, alleen meer destructief aangewakkerd, gevoed, meer gevangen.

En als je geleerd hebt om vol en vrij te ademen (in holotropic breathing) zoals ik jarenlang, dan stop je al snel met slaan op wat dan ook, stop je met rennen, schreeuwen, boksen, vloeken, want je bent in staat om de kracht van je woede gewoon te voelen zonder er iets mee te hoeven doen!
Je 'zit, en je ademt, breathing in - breathing out, verbonden ademen.

Dus je "woede kent zuiverheid" is iets wat je in je spiritueel boodschappenmandje hebt gelegd tijdens je winkelen, maar is niet juist.
Woede ']kan] zuiverend zijn, mits genoeg bewustzijn aanwezig om woede, agressie te integreren, dan is woede genezend.

Wijziging aangebracht door kabu op 15 December 2020 om 20:27.
Reden: spelfout aangepast.
kabu is offline  
Oud 15 December 2020, 18:45   #3150
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Vertel, wat gaat er door je hoofd, zelfverminking, vreetbui, de éne sigaret na de andere oproken?
Je spiegelbeeld in de spiegel aan de muur kapotslaan?
Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet beste kabu. Voor nu zal ik alleen zeggen dat ik het gevoel heb dat er met mijn kloten is gespeeld en dat ik daar van de uitermate onaangename vruchten mag plukken en daarom zegt deze vrouw zak lekker in de stront met je geleuter want ik ben op dit moment even bezig open en bloot voor iedereen zichtbaar uitgebreid aan mijn zak te krabben want daar zitten vlooien, met u welnemen....

Citaat:
Zeg, je kan ook in een tekstverwerker op je computer eerst schrijven hoor. Je kan dat bestand dan opslaan, wegwerpen, terughalen van backup indien je die hebt, uitprinten en verbranden ook al.
Naar jezelf emailen kan ook!
En waarom zou ik dat doen? Ik vertrouw er op dat wat ik verwijderd heb ook echt verwijderd is, kennelijk is dat niet zo en kunnen figuren als jij het dan terug halen. En nee ik ben niet boos omdat dit maar weer eens het e.e.a. helder maakt, dus.....

Welcome to my world, in mijn wereld zijn geen fysieke bewijzen van wat, hierboven in deze wereld duidelijk wordt want idd je kunt dat allemaal doen wat jij hier voorstelt kabu, maar gedachten zijn energie en die energie komt terecht bij diegene waar die gedachten voor bestemd zijn en worden ontvangen ect. Dus stel, ik denk Mihaela is een vies goor stinkwijf met haar achterbakse smerige rotstreken, en dat heb ik gedacht en niet alleen over Mihaela maar ook over Renoir die zich toch ook niet een mis te verstane, niet zo'n prachtig, voor alle betrokkenen, opheffende, hoofdrol in dit drama heeft verworven, maar ik heb dat allemaal niet opgeschreven, maar die gedachten worden in dit spiegelpaleis wel voortdurend gereflecteerd in alle spiegels van dat zelfde paleis dus ben ik dan nu onschuldig, is wie van ons dan onschuldig omdat ik en/of een ander het niet opgeschreven heb omdat ik er vanuit ga dat die ander dat dan toch niet ziet/voelt/ervaart? Vertel het mij maar?

Ook dit alles is weer een lesje in bewustwording....Ik heb het opgeschreven, ik heb het verwijderd in de veronderstelling dat het verder niet gelezen zou worden, en toch is het er nog. Zo werkt dat in het spiegelpaleis veronderstelling dat gedachten maar gedachten zijn maar gedachten in een spiegelpaleis nemen vorm aan bv de vorm van ene Renoir, of van ene kabu, of van ene Vagebond, of van Anna, Sam, Rob, Guido, Dorje, en mijn lieve vriend, Ferdinand, of al die anderen die ik niet heb genoemd...

Ik ben niets anders dan een leerling in dit leven/spiegelpaleis en ja ik wordt en geholpen werd geholpen door innerlijke geliefden als een W. die heeft geholpen dingen te duiden, so what? Ik ben dankbaar, het is niets anders dan dat, dit gebeurd....

Wijziging aangebracht door Vagebond op 15 December 2020 om 19:10.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.