Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 December 2020, 07:56   #3171
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...En ja ik moet ineens aan de film avatar denken en het korte gesprekje dat ik met iemand had hierover. Toen waren er nog wel een paar mensen met me mee, mensen die me nu in de stront laten zakken...
Een dinosaurus onder je naam inplaats van dat paard past ook wel...

kabu is offline  
Oud 16 December 2020, 08:27   #3172
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard wat is het "enige noodzakelijke"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh, voor de goede orde Vagebond....het gevang is er ook niet om het naar je zin te hebben, het gevang is er om je je zonden te laten overdenken. Oh, nou daar ben ik nog ff niet aan toe, want ik zit hier onterecht en daar maak ik me nogal druk over, maar ja een kniesoor die daar op let, gebeurd wel vaker onschuldige mensen in de bak, niets ander dan bijkomende schade, risico van het vak, zeggen we dan wel eens...Nou dat laatste kan ik volmondig bevestigen, dat is een ding wat zeker is...
Wat is nou het "enige noodzakelijke"?
Citaat:
'Geluk bestaat erin uit te zoeken wat precies het' enige noodzakelijke 'in ons leven kan zijn, en graag al het andere op te geven. Want dan, door een goddelijke paradox, ontdekken we dat al het andere ons wordt gegeven samen met het enige dat we nodig hadden. "~ Thomas Merto

Dit "ene" ding is naar mijn mening gewoon totale overgave en heeft niets te maken met externe omstandigheden. Houden van wat is, wat 'wat' ook is.

bron
kabu is offline  
Oud 16 December 2020, 09:01   #3173
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Niet inloggen hier als je niet in 'de stemming' bent kan mogelijk ook wel eens helpen ...
Van weglopen is nog nooit een hond een stap verder gekomen Rob. Beter deze shit onder ogen komen al is dat alles behalve leuk te noemen, maar dat was al helder denk ik....

Ben nu in elk geval een flinke periode vrij van werk, dat scheelt al enorm mbt het proces. Vallen/dikke mist en opstaan/helderheid zal het nog wel even blijven. Dus ook al gaat het zoals het nu gaat, maar paradoxaal genoeg gaat het in principe eigenlijk alleen maar goed met me. Het knarst een beetje terwijl ik dit schrijf, toch nog even een traantje....
Vagebond is offline  
Oud 16 December 2020, 09:08   #3174
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Vind ik nou ook wel, dit zou beter passen bij je...

Geen probleem met een varken, ik heb overgewicht, al wordt dat wel steeds minder want in tegenstelling tot vroeger eet ik nu nauwelijks bij stress, dus toch een voordeeltje, dus dat mag gezegd worden. Overigens varkens zijn heel intelligente dieren komen, als ik me goed herinner, hebben ongeveer de intelligentie van de kind van 4 geloof ik, en dat leggen mensen dan dagelijks op hun bordje, moet je eens met hun kindjes wagen. S'avonds bij de warme maaltijd:" schat, welk stukje van marietje heb je zin in?' ik zie het wel voor me....

Sorry ik ben van de zwarte humor....

Die dino is overigens ook wel een hele goede idd....
Vagebond is offline  
Oud 16 December 2020, 09:12   #3175
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Van weglopen is nog nooit een hond een stap verder gekomen Rob. Beter deze shit onder ogen komen al is dat alles behalve leuk te noemen, maar dat was al helder denk ik....
Elke keer met je shit op het hoofdpodium in de schijnwerpers willen staan helpt je ook niet. Wel eens van een middenweg gehoord ...?
Rob is offline  
Oud 16 December 2020, 09:16   #3176
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Wat is nou het "enige noodzakelijke"?
Kost me ff een beetje moeite kabu, maar het komt goed, heel af en toe kort wat heldere momentjes in een enorme wirwar van getriggerdheid...Ik zit nu eenmaal in die trein dus alles er uit halen wat er in zit.....

Ik flikker gewoon alles op het scherm wat er is van angst naar galgenhumor en alles wat er tussenin zit....en zo voel ik me nu.

Ik ga een paar uurtjes slapen....doeg..
Vagebond is offline  
Oud 16 December 2020, 09:19   #3177
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Elke keer met je shit op het hoofdpodium in de schijnwerpers willen staan helpt je ook niet. Wel eens van een middenweg gehoord ...?
Rob, jij en ik zitten totaal anders in elkaar, dat is allang bekend dus die strijd ga ik niet met je aan en nu zeker niet. Je weet wat ik altijd tegen je zeg, zint mijn proces je niet dan kijk je maar de ander kant op en dat zeg ik ook nu weer...
Vagebond is offline  
Oud 16 December 2020, 09:27   #3178
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Rob, jij en ik zitten totaal anders in elkaar, dat is allang bekend dus die strijd ga ik niet met je aan en nu zeker niet. Je weet wat ik altijd tegen je zeg, zint mijn proces je niet dan kijk je maar de ander kant op en dat zeg ik ook nu weer...
Het gaat niet om mij en of jouw proces mij aanstaat.

Ik denk dat je jezelf geen dienst bewijst zo.
Rob is offline  
Oud 16 December 2020, 14:37   #3179
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard De Sleutel tot Zelf-Bevrijding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu: Geen probleem met een varken, ik heb overgewicht,
Wist ik, vandaar vind ik een varken goed bij je staan. Je ploetert en wentelt je ook graag in emotionele modder, vandaar ook mijn keuze voor een varken.
Nou wat je overgewicht betreft, ook De Vlaamse levensfilosoof Christiane Beerlandt had heel wat overgewicht.
Maar dat zegt niks over iemand, want ze had uitzonderlijk talent om zich in de innerlijke wereld van mensen 'in te voelen'. Zij stelde deze gave in dienst van de mensheid. Vanuit haar hart schreef zij een schat aan boeken, bedoeld om de mensheid fundamenteel te helpen.

Haar boek De Sleutel tot Zelf-Bevrijding is verplichte lectuur voor mensen die Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke boek" 'De zin van ziekzijn' e.a. van hen weten te waarderen.

Wijziging aangebracht door kabu op 16 December 2020 om 15:22.
kabu is offline  
Oud 16 December 2020, 17:19   #3180
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het gaat niet om mij en of jouw proces mij aanstaat.

Ik denk dat je jezelf geen dienst bewijst zo.
Moet even terug halen waar dit ook weer over ging..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Van weglopen is nog nooit een hond een stap verder gekomen Rob. Beter deze shit onder ogen komen al is dat alles behalve leuk te noemen, maar dat was al helder denk ik....
Ja ik bewijs mezelf er een dienst mee, want een situatie als deze heb ik in mijn leven nog niet veel meegemaakt. De laatste keer was in mijn jeugd waarin zich exact, tis nagenoeg een blauwdruk, iets dergelijks al hier afspeelde, waarbij o.g. ook altijd het onderspit delfde vanwege openlijk en onderhuids treiteren. Ik ben een boer, je kan me lang zieken maar op een gegeven moment breekt het lijntje en dan mep ik erop, wat dat betreft nog niks veranderd.

Wat mij raakt in deze situatie is dat ik hier vast zit en dat de aanstichtster gewoon nog vrij rond kan lopen. Wat me raakt is dat de aanstichtster o.g medeverantwoordelijk wil maken voor haar gedrag terwijl dat dus godsonmogelijk is. Wat me raakt is dat de aanstichtster boter op haar hoofd heeft van hier tot tokio, en wat me tot slot raakt, meer nog dan de rest, is dat het forum beheer mw. daar mee weg laat komen er gaan mensen weg hier vanwege dat gedrag, er gaan mensen weg hier omdat ze geen ondersteuning krijgen vanuit het forumbeheer die gewoon ook eens met de vuist op tafel zou kunnen slaan en zeggen dit is meer dan genoeg mw. wat u hier doet gaat alle grenzen te buiten.

Mw. pakt precies die mensen die zwak staan, nu is bv Dorje aan de beurt, omdat ie, net als ik, een pootje verkeerd heeft gezet in mw. haar beleving, wat ze hem nooit zal gaan vergeven want dat dient haar niet in haar queeste. Ze weet dat Renoir zwaar geïrriteerd is waar het om Dorje gaat, ik ben en blijf aan de beurt omdat ze weet dat Renoir mij never nooit zal steunen wanneer ik daar om vraag en dat heeft zich onlangs nog maar weer eens bewezen, zoals ik bij voorbaat ook al had voorspeld, dus ze kan zieken tot in het oneindige omdat we zwak staan. Het is werkelijk van de zotten dat ik in het gevang zit omdat mw. klaagt over het gegeven dat ik haar 'kind' noem terwijl ze hemel en aarde beweegt om jou zover te brengen dat je aan waarheidsvinding moet gaan doen omdat je geen Robbie genoemd wenst te worden.

Ik kan er werkelijk met mijn kop niet bij dat de forumleiding de belachelijkheid hier niet van ziet en deze dame gewoon zodra ze begint te gillen haar zin geeft, hoe zot is dat. En ja dat raakt me allemaal. Het maakt me machteloos en het dwingt mij, omdat deze situatie niet gaat veranderen, naar binnen te keren en de dingen die hierdoor naar de oppervlakte komen op te lossen. Deze mw doet wat ze doet, vals spelen met letterlijk open vizier, en Renoir faciliteert dat gedrag door klachten van slachtoffers niet serieus te nemen en af te doen als onzin.

Echt wat een krankzinnige zooi is dat hier en daar heb ik het mee te doen. De oplossing komt niet van buiten dus moet ik er van binnen iets mee en daar ben ik met vallen en opstaan mee bezig. Ook door bv eindeloos dit verhaal opnieuw te vertellen want het helpt me het inzicht te verwerven dat ik nodig heb om bij mezelf tot klaarheid te komen.

Maar goed Rob vooralsnog ben ik verdrietig omdat ik weer een aantal dingen geschreven zag staan waar ik niet op kan reageren vanwege het gevang. Met mijn neus op mijn totale gevoel van machteloosheid gedrukt. dus we gaan nog maar weer eens een potje janken.

Misschien geen antwoord op je vraag, maar het is het beste dat ik vandaag uit de pen kon krijgen
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.