Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 July 2013, 15:35   #311
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Vagebond ik snap (m.i.) je punt heel goed.

Mijn punt was ook alleen maar dat ( als ik het goed heb begrepen) in eigen stekkies zonder enige verklaring geouwehoerd kan worden en "vrij" is van enig dieperliggend onderzoek en/of verklaring whatever. Dat dat in de praktijk niet werkt is een ander verhaal. En blijkt maar weer.
M.i. Snap je helemaal het punt niet wat ik probeer te maken Ulla, want wat je hier nu neer kalkt is in tegenspraak met onderstaande uitspraak van Nada waarin ze van Hans een verklaring cq uitleg verlangd mbt wat hij aan haar vroeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik bedoelde meer, wat heb jij eraan als je weet hoe e.e.a. voor mij smaakt? Smaakt beffen voor jou anders na het nuttigen van bepaalde spijzen of het drinken van wijn of bier? En zo ja, wat kunnen we dan met die informatie?
Het zal aan mij liggen idd.. gewoon antwoord geven op zijn vraag leek mij meer dan gerechtigd te zijn het bladiebla topic.

Maar goed we hebben eindelijk antwoord op de vraag hoe het zaad van Rob smaakt na het eten van een bord soep.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Bakje koffie allemaal, of iets sterkers, om de "vieze" smaak mee weg te spoelen? Over tot de orde van de dag maar weer.
Het zaad van Rob laat een zo'n vieze smaak achter dat het moet worden weggespoeld met een bakje koffie of iets sterkers...tja...

Maar goed over tot de orde van de dag maar weer, tour de France kijken daar heb ik nou lol in.

Toedeloe..
Vagebond is offline  
Oud 1 July 2013, 15:41   #312
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
M.i. Snap je helemaal het punt niet wat ik probeer te maken Ulla, want wat je hier nu neer kalkt is in tegenspraak met onderstaande uitspraak van Nada waarin ze van Hans een verklaring cq uitleg verlangd mbt wat hij aan haar vroeg.

Het zal aan mij liggen idd.. gewoon antwoord geven op zijn vraag leek mij meer dan gerechtigd te zijn het bladiebla topic.

Maar goed we hebben eindelijk antwoord op de vraag hoe het zaad van Rob smaakt na het eten van een bord soep.

Het zaad van Rob laat een zo'n vieze smaak achter dat het moet worden weggespoeld met een bakje koffie.

Maar goed over tot de orde van de dag maar weer, tour de France kijken

Toedeloe..
Je zaad zal maar onderwerp van gesprek zijn.
Het toppunt van verschijnselen loslaten/doorzien zeker.
Ulla is offline  
Oud 1 July 2013, 16:06   #313
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik vind (de smaak van) het zaad van Rob net zo oninteressant als de Tour de France. Maar ik vind het dan wel weer leuk te zien dát men zulke uiteenlopende interesses en bezigheden heeft! Ieder praat maar lekker over datgene waar-ie over wil praten, toch? Leven en laten leven.

(En dat ben ik dan weer ten voeten uit. Lekker bemiddelend. Heb ik vandaag onderzocht. Nou goed, wist ik al langer dan vandaag hoor!)
Pionne is offline  
Oud 1 July 2013, 17:01   #314
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Ieder praat maar lekker over datgene waar-ie over wil praten, toch? Leven en laten leven.
Laatst toen ik al de spinnen uit de badkamer naar buiten had gebracht, bleek dat ik een klein spinnetje over het hoofd had gezien. Niet zo moeilijk ook want zijn zijn echt mini...
Gisteren zag ik hem, maar ik heb hem maar daar gelaten.
Toen moet ik aan jou denken Pionne. Hoe is het met je huisspin?
Mihaela is offline  
Oud 1 July 2013, 17:25   #315
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Ik vind (de smaak van) het zaad van Rob net zo oninteressant als de Tour de France. Maar ik vind het dan wel weer leuk te zien dát men zulke uiteenlopende interesses en bezigheden heeft! Ieder praat maar lekker over datgene waar-ie over wil praten, toch? Leven en laten leven.
We kunnen inderdaad over van alles praten, maar mbt zelfkennis blijft het veelal gelul in de ruimte. Wat mbt zelfkennis dan wel weer leuk is, is dat nadat de verschijnselen gezien zijn voor wat ze zijn en dat "ik" zelf een verschijnsel is/ben, vindt er wel een verandering/verschuiving (van perspectief) plaats. In het ervaren van die verschijnselen, zou je kunnen zeggen.

Dan wordt je een vollediger mens of juist weer meer mens. Dan wordt je je nog veel meer bewust van dat schoonheid daarin gelegen is in het ervaren/beleven van je menselijkheid en de alledaagse dingen. genieten van een hommel of een spin, van wilde rozen of de geur van verse koeienstront. Dan raak je ontroerd bij het zien van de pijn van een ander en weet je dat er niks (meer/anders) is dan er voor die ander kunnen zijn. Zijn/haar hand vasthouden in tijden van verdriet e.d. En daar kun je dan af en toe iets van vertellen hier. Soms kunnen dingen je "overwhelmen" . Ik noem dat geen profileren, ik noem dat vrede gesloten hebben met dat wat we ook zijn. Ook al is die vorm maar tijdelijk.

En dan is er genieten van alles dat zich aandient, ongeacht de vorm. Dus dat kan van een kopje koffie zijn, de wind door je haar, een mooie, kleurige wapperende jurk, een aangereden egeltje op straat, een liedje op de radio, de Tour de France of een pijpbeurtje inderdaad. Het gaat om het aanwezig zijn bij dat wat is en doet. Althans, zo werkt het hier ter zijde.
Nadje is offline  
Oud 1 July 2013, 17:37   #316
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Nu pas las ik de hele conversatie over de kom soep en ... Oh mijn God, lig ik hier in een deuk van lachen...
Mihaela is offline  
Oud 1 July 2013, 18:01   #317
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Ja, klopt ! (Je hebt me herkend dus, met mijn echte naam die jij natuurlijk helemaal niet kende, maar rijmt op Pionne?! WiNk)
Klopt, het rijmt op Pionne.. er was geen spin op de foto, maar wel een leuk katje in je armen..
Mihaela is offline  
Oud 1 July 2013, 18:08   #318
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Kom Nadje, lach toch mee. Vagebond heeft het weer zo plastisch weten uit te leggen.
Mihaela is offline  
Oud 1 July 2013, 18:42   #319
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Ik vind (de smaak van) het zaad van Rob net zo oninteressant als de Tour de France.
Ligt r een beetje aan hoe Mart Smeets t uit de doeken doet.
Mars is offline  
Oud 1 July 2013, 19:04   #320
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Ik ga weer naar school..

Even de boel hier opvrolijken..

Danyl Johnson - X Factor - GREATEST AUDITION EVER
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.