Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 May 2017, 20:58   #311
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En jij bent de vluchtende-egos'spotter zeker?

Je hebt de taak op je genomen om via internet mensen te ' dwingen' om stil te staan, lijkt het..

Werd je streng gecorrigeerd als knul, Turrio?
Heb je een tiran van een vader gehad, of een moeder dat het huis uitvluchten, als ze niet door je vader bij de haren gepakt werd, en in de kerk/ slaapkamer gesleurd werd?
Tjeetje, wat een agressie in je drammerigheid, in je letters..
Sloeg jij je vrouw/ kinderen weleens Turrio? Of nijdig tikjes geven als ze niet gehoorzaamde?
Nu leg je je eigen gevoelens op de ander om niet zelf te moeten inzien dat de feiten anders zijn. Het is een aanzet, een gelegenheid om verdriet te uiten.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 21:38   #312
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Het is een aanzet, een gelegenheid.
Blabla blabla..aanwijzingen hier, aanwijzing daar...
Doe eens normaal man, je bent continue aan het pingpongen.
Je leest volgens mij niet eens op een normale wijze, je bent alleen maar gericht op wat je zou gaan antwoorden, en hoe ' treffend' je dat zou kunnen formuleren, zonder meer in de gaten te hebben dat hier 'niets meer niets minder is' dan daar..

Maar goed, het is me duidelijk, je bent geestelijk gestoord, en je verkeert in de veronderstelling dat je iemand op een forum kan helpen, terwijl jij het contact met de realiteit steeds meer kwijt raakt.
Praat je met je familie ook zo, of lijdt je een dubbele leven?
Een verlichte geest hoeft zich niet zo in twee te splitsen, en steeds onbegrijpelijke taal te gebruiken, en vooral zich niet zo opdringen.
Het is jouw behoefte Looro..

Ik ga weer een maand stoppen met schrijven hier op XForum, dit Jehova-gedoe is in een lus vast gelopen.

tot over een week..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 May 2017, 23:28   #313
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Een boeiende samenvatting van wat 'zelf' niet is.
Zoals je vaststelt dat er geen ander is, zo kan je ook onderzoeken dat er geen 'niemand' is.

Het onveranderlijke is onuitsprekelijk maar is wel verwerkbaar, realiseerbaar als blijvende alertheid voor 'ander begin' (non-duaal begin). Dat is een diepere alertheid dan heldere aandacht voor het specifieke bestaan.
Het verschil is de ont'dekking, het volkomen losmaken van het denkbeeldige subjectieve.
Voor jou is dat blijkbaar een abstractie, een doordenken in plaats van een doorzien. 'Wat is' is non-duaal, is absoluut 1.

De tweespalt waar jij je bevindt is het 'nu of nooit'.
Voor het doen van gedegen zelfonderzoek is het altijd nu of nooit, los van elke subjectieve gehechtheid in een diepere alertheid voor non-duaal begin.
'Inzicht' is niet langer een uitzicht op weten maar is innerlijk zicht in onveranderlijke openheid. Het keerpunt van uitzicht naar inzicht is gedegen zelfonderzoek.
Doen!
Onveranderlijke openheid of leegte verstaat geen enkele duiding of verwijzing komende van een subjectieve invulling. En alle duiding en verwijzing is subjectieve invulling.
Wat alle duiding en verwijzing verstaat is het 'zich-zelf' subjectief als' 'Dat, als' die onveranderlijke openheid of leegte.

'Zich-zelf' als' 'Dat is locatie, vorm, tijd, ruimte loos, Non-duaal.
Maar dat is allemaal nog 'zich-zelf' als' 'Dat.
Subjectief opent het geheel andere mogelijkheden van een Non-duaal perspectief. Het Non-duaal perspectief is eigenlijk een 4 dimensionaal zien. Dat is het wonderlijke van subjectief 'zich-zelf' als' 'Dat.
Maar dat Non-duale perspectief waar alle duiding en verwijzing aan ontspruit, is de onveranderlijke openheid of leegte niet. Die onveranderlijke openheid of leegte is niet duaal noch Non-duaal. Het is eenvoudig onmogelijk om te zeggen of te duiden wat het is.

Nu of nooit is altijd nog afhankelijk van het een of ander perspectief, duaal of Non-duaal.
Inzicht uitzicht onveranderlijke openheid of leegte is eenvoudig zonder zicht.
Omdat voor onveranderlijke openheid of leegte er geen verschijnselen zijn.
Verschijnselen verschijnen alleen aan 'zich-zelf' als' 'Dat, en nooit aan 'Dat.

En de dagdagelijkse werkelijkheid is vele malen eenvoudiger dan hoe alle subjectieve invulling ermee aan de haal gaat. Die eenvoudige 24/7 dagelijkse werkelijkheid van bestaan kent geen andere alertheid en helderheid dan spontane werkzaamheid, die geen enkele subjectieve bevestiging, duiding, verwijzing of correctie behoeft.

Dit alles is ''doorpakken'' op ego/ik, ''doorpakken'' op zich-zelf als non-duaal perspectief, tot aan waar 'Weten 'Dat te zijn er niet meer toe doet.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2017, 00:31   #314
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Onveranderlijke openheid of leegte verstaat geen enkele duiding of verwijzing komende van een subjectieve invulling. En alle duiding en verwijzing is subjectieve invulling.
Wat alle duiding en verwijzing verstaat is het 'zich-zelf' subjectief als' 'Dat, als' die onveranderlijke openheid of leegte.

'Zich-zelf' als' 'Dat is locatie, vorm, tijd, ruimte loos, Non-duaal.
Maar dat is allemaal nog 'zich-zelf' als' 'Dat.
Subjectief opent het geheel andere mogelijkheden van een Non-duaal perspectief. Het Non-duaal perspectief is eigenlijk een 4 dimensionaal zien. Dat is het wonderlijke van subjectief 'zich-zelf' als' 'Dat.
Maar dat Non-duale perspectief waar alle duiding en verwijzing aan ontspruit, is de onveranderlijke openheid of leegte niet. Die onveranderlijke openheid of leegte is niet duaal noch Non-duaal. Het is eenvoudig onmogelijk om te zeggen of te duiden wat het is.

Nu of nooit is altijd nog afhankelijk van het een of ander perspectief, duaal of Non-duaal.
Inzicht uitzicht onveranderlijke openheid of leegte is eenvoudig zonder zicht.
Omdat voor onveranderlijke openheid of leegte er geen verschijnselen zijn.
Verschijnselen verschijnen alleen aan 'zich-zelf' als' 'Dat, en nooit aan 'Dat.

En de dagdagelijkse werkelijkheid is vele malen eenvoudiger dan hoe alle subjectieve invulling ermee aan de haal gaat. Die eenvoudige 24/7 dagelijkse werkelijkheid van bestaan kent geen andere alertheid en helderheid dan spontane werkzaamheid, die geen enkele subjectieve bevestiging, duiding, verwijzing of correctie behoeft.

Dit alles is ''doorpakken'' op ego/ik, ''doorpakken'' op zich-zelf als non-duaal perspectief, tot aan waar 'Weten 'Dat te zijn er niet meer toe doet.
'Wat is' is onverklaarbaar, is afronden van gedegen zelfonderzoek tot wat onverklaarbaar is volkomen werkelijkheid is, verwerkt is.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2017, 01:01   #315
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
@Katerie...
Hier zou een eerste belletje kunnen rinkelen. Bij deze blijheid kan ego zich de vraag stellen waarom het op de vlucht slaat en daar vrede mee neemt.
Het belletje wordt niet gehoord omdat ego zich wentelt in ongeënteresseerdheid, dikkoppigheid, verveling ?n de projectie van het denken verkiest boven de werkelijkheid.
Hier dikkop, misschien zou in jouw ego is een belletje kunnen rinkelen door de luisteren naar wat Miha gevonden heeft waardoor de werkelijkheid doordringt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Merci, is mooi Miha, zijn How to Stop Overthinking? Abide in I AM.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Dit is waar het hapert...
Bij jou hapert er wel wat anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Turrio: En jij bent de vluchtende-egos'spotter zeker?

Je hebt de taak op je genomen om via internet mensen te ' dwingen' om stil te staan, lijkt het..

Werd je streng gecorrigeerd als knul, Turrio?
Heb je een tiran van een vader gehad, of een moeder dat het huis uitvluchten, als ze niet door je vader bij de haren gepakt werd, en in de kerk/ slaapkamer gesleurd werd?
Tjeetje, wat een agressie in je drammerigheid, in je letters..
Sloeg jij je vrouw/ kinderen weleens Turrio? Of nijdig tikjes geven als ze niet gehoorzaamde?
Wel, ik begon ook zo'n vermoeden te krijgen.
Zo'n intellectuele psychopaat die zich terugtrekt in zijn denken en verder niet tot normaal sociaal contact in staat is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Turrio: Maar goed, het is me duidelijk, je bent geestelijk gestoord, en je verkeert in de veronderstelling dat je iemand op een forum kan helpen, terwijl jij het contact met de realiteit steeds meer kwijt raakt.
Praat je met je familie ook zo, of lijdt je een dubbele leven?
Een verlichte geest hoeft zich niet zo in twee te splitsen, en steeds onbegrijpelijke taal te gebruiken, en vooral zich niet zo opdringen..
Hij heeft een storing en zelfs de potentie zich tot serie-moordenaar te ontwikkelen.
'Doe gedegen zelfonderzoek of ik snijd je keel door' sist hij tegen zijn op een stoel vastgebonden slachtoffer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
'Wat is' is onverklaarbaar, is afronden van gedegen zelfonderzoek tot wat onverklaarbaar is volkomen werkelijkheid is, verwerkt is.
Werkt je spijsvertering nog wel Turrio? Je hebt het maar steeds over onverklaarbaar en verwerken. Zou wel is kunnen dat je darmen hun werk niet meer doen, wat niet zo onverklaarbaar zou zijn en constipatie dus tot je aandoeningen behoort. Je drol krijg je er niet uit op de toiletpot. Hij geraakt niet verwerkt, wat onverklaarbaar lijkt. Lijkt maar niet is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga weer een maand stoppen met schrijven hier op XForum, dit Jehova-gedoe is in een lus vast gelopen.
Ga ik ook maar is doen. discussiëren met soort Jehova's als de afgeronde gedegen zelfonderzoekers is wel is geestig maar meer dan ook niet. Het is een oneindige loop.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2017, 01:16   #316
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
@Miha...Het is een aanzet, een gelegenheid om verdriet te uiten.
Blabla blabla..aanwijzingen hier, aanwijzing daar...
Doe eens normaal man, je bent continue aan het pingpongen.
Je leest volgens mij niet eens op een normale wijze, je bent alleen maar gericht op wat je zou gaan antwoorden, en hoe ' treffend' je dat zou kunnen formuleren...
Is maar één manier om met zulke types om te gaan Miha: Niet meer op reageren en hier uiteindelijk niet meer schrijven, want dan komt hun onweerstaanbare drang om aanwijzingen hier, aanwijzing daar te geven weer op.
Napoleon in de psychiatrische kliniek staat zijn legers ook nog aanwijzingen te geven.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2017, 07:55   #317
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
'Wat is' is onverklaarbaar, is afronden van gedegen zelfonderzoek tot wat onverklaarbaar is volkomen werkelijkheid is, verwerkt is.
Vrij van bestaan noch niet bestaan is.. aanwezig noch afwezig is.
Werkelijker dan bestaan noch niet bestaan is, werkelijker dan aanwezig noch afwezig is.. werkelijker dan wat onverklaarbaar is.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2017, 08:36   #318
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Hier dikkop, misschien zou in jouw ego is een belletje kunnen rinkelen ...
Je slaat niet naar de bal maar naar waar je hoofd zich bevindt. Ik weet dat zich daar geen hoofd bevindt maar jij doet alsof je daar een kop hebt zitten. Dat is nogal lachwekkend om jou zo bezig te zien. Door al dat slaan is het een 'dikkop' geworden (grapje).

Nee serieus, zelfrealisatie heeft niets maar dan ook niets te maken met lichaam noch met geest noch met eender welke staat of organisme. De richting waarin bijna iedereen zoekt (boekjes, internet, van horen zeggen, ...) en nooit iets vindt, is het denkbeeldig aftasten van zichzelf. Maar daar, in die richting is alleen verbeelding en verveling te vinden.
Waar doorgang gemaakt wordt is wat Ben omschrijft als :
Citaat:
"Inzicht uitzicht onveranderlijke openheid of leegte is eenvoudig zonder zicht.
Omdat voor onveranderlijke openheid of leegte er geen verschijnselen zijn."
Voor jou klinkt dat waarschijnlijk zoals je al vaak hebt aangehaald als middeleeuws latijn. Ik moet bekennen het is van veel en veel ouder. Het is een waarheid die er al was voordat de eerste stem klank gaf aan verbeelding en er nog zal zijn als de laatste klank is uitgestorven.

Het brengt je niets bij door van de keuken naar de living te lopen en een orgasme te spelen van niet-denken. Zelfs Napoleon was niet zover weg.
Wanneer je dan toch besluit om een maand lang weg te blijven, misschien deze tip. Vraag je eens af of je wel klaar bent om wat verschijnt los te laten voor zijn zonder zicht.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2017, 12:02   #319
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
...denkbeeldig aftasten van zichzelf..
Alles is denkbeeldig hé Tuur, dat wisten we al.
Vanwaar dat verlangen van je om steeds te herhalen?
Waarom jouw reageren steeds op mij (en Miha), toont dat niet enkel het gehecht zijn aan ego, aan vorm, gevoelens, denken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Reageren en herkennen tonen enkel het gehecht zijn aan ego, aan vorm, gevoelens, denken.
H?, wacht even, wie reageert er dan als jij op de 'quote' knop van dit forum drukt, ben jij dat niet?
Zou je dit is willen beantwoorden Tuur?
Misschien wat interessanter dan al de rest dat je schrijft en ik nauwelijks lees.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Voor jou klinkt dat waarschijnlijk zoals je al vaak hebt aangehaald als middeleeuws latijn.
Het klinkt voorhistorisch, toen het woord nog niet verschenen was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Wanneer je dan toch besluit om een maand lang weg te blijven,...
Oh, de dag erop wil verbeelding zich alweer met verbeelding moeien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
misschien deze tip, vraag je eens af of je wel klaar bent om wat verschijnt los te laten voor zijn zonder zicht.
Bedankt om je verbeelding te delen. Ik laat wat verschijnt in mijn verbeelding, jouw schrijven in dit geval, los als ik er zin in heb. Geen seconde te vroeg of te laat.

Welke tip zou ik misschien aan jou kunnen geven, hmm.... gedegen zelfonderzoek werkt in jouw geval niet meer, ben je te ver voor verdwaald van jezelf... hmm, nou nee dan, ik heb geen tip voor hopeloze gevallen.

Oh, wacht, toch een tip: ga is naar een prostituee.
Onderzoek wat gebeurt in je als je binnenkomt. Vooral wanneer het keerpunt, je klaarkomen in haar, zich aandient. Ja, da's mijn tip.
Veel (denkbeeldig) genot toegewenst.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2017, 13:50   #320
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Zou je dit is willen beantwoorden Tuur?
Misschien wat interessanter dan al de rest dat je schrijft en ik nauwelijks lees.
Goed dat je het vraagt.
Diegene die dit schrijft is diegene die jij in gedachten hebt die dit geschreven heeft of aan het schrijven is of nog zal schrijven.
Je hebt die gedachte omdat je volledig geassocieerd bent met de gebruiksaanwijzing van het denken en niet in staat bent 'anders' te denken dan in die gebruiksaanwijzing staat voorgeschreven.

Toen je nog niet geboren was of wanneer je in diepe slaap bent, is het 'Andere'.
'Anders' is niet het verstand nog meer belasten maar is tot inzicht komen dat het ik zich oplost in het losmaken van denken en denkbeeldigheid. Daarin verdwijnen is als van 'ander begin'.

'Ander Begin' is absoluut bewustzijn dat, voor gedachten werkelijkheid grijpen en verschijnen, 'is'.
Dat is het onverklaarbare waarnaar zo vaak is gewezen, want er is geen gebruiksaanwijzing, het denken heeft geen toegang tot 'Wat is'.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.