Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 April 2012, 10:45   #311
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik kreeg ineens een leuk idee.

Als jullie een draadje openen 'Renoir en Frederiki' en dit als twee hanen uitvechten, tot dat jullie er geen kwaaie veer meer op jullie lijf hebben?
Het moet een tweegesprek zijn, dat niemand zich geroepen voelt om degene die in 'het gevecht' bijna sneuvelt, te verdedigen.
Vloeken, tieren, elkaar als twee hysterische haantjes de veren plukkend, van de gerealiseerde of filosofische lijf.
Hmm, .. ja. ik zie het wel zitten, vermaak van 1ste klas.

Wie weet wat voor een bewustwording eruit komt.

Pluk de dag!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 10:59   #312
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

en nu een leuke foto door Frederiki erbij geplaatst, en alles is weer ok!
Ben altijd benieuwd wat hij erbij plakt. Vermakelijk zo een forum eigenlijk, mijn eigen wereldje, alsof ik echt met bewustwording en zelfkennis bezig ben, hoeveel eigenlijk een lichte verslaving is.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 11:15   #313
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Je ziet nu eenmaal bij een ander eerst die dingen waaraan je bij jezelf een hekel hebt!
Of je dat nu door hebt of niet. Hoe vlugger je het door hebt, hoe beter.
Wij zijn elkaars spiegel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Ik denk er - in mijn oude dag door ervaring wijzer geworden - niet over om in de wereld - ook de digitale niet - te stappen met de verwachting dat mensen zich zullen gedragen zoals ik dat wil.
En misschien is het inderdaad beter, voor sommigen hier, andere oorden op te zoeken waar ze kunnen communiceren op een manier waar ze zich begrepen voelen... Als dat al bestaat... Ik betwijfel het.
Als je geld geeft kun je altijd wel iemand vinden die ja knikt op al wat je te zeggen hebt... Maar dat is dan ook een vorm van prostitutie.

Ik vind dat wel aardig: dat idee van de digitale Darshan.

Als je in de buurt komt van een God-gerealiseerd mens - én je bent er klaar voor - duurt het niet lang of je wordt opgeslokt en verdwijnt spoorloos in het absolute.
Deze gedachte is al minstens 5000 jaar oud, want ze wordt vermeld in de Veda's.
Wie in de buurt komt van Shiva, de grote vernietiger, wordt voor altijd uitgedoofd.
De opvatting is dat het absolute zich, via de aanwezigheid van de Zelf-gerealiseerde, als een zwart gat bevindt in de wereld der verschijnselen. Kom je te dicht in de buurt wordt je geliquideerd!

Twee personages aan wie dit toegeschreven werd, waren, o.a., eind 19e eeuw Ramakrishna, en in de eerste helft van vorige eeuw Ramana Maharshi.
Osho heeft zich deze status zelf aangemeten.

Bepaalde uitspraken van onze administrator lijken ook aan te geven dat hij zich deze status aanmeet, of in ieder geval zijn forum ziet als zulk een 'zwart gat'.
Het zal mij een zorg zijn!
Ik hoop voor hem dat er geen 'black hole' in zijn verstandelijke vermogens zit!


Twee mooie teksten van Frederiki
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 11:19   #314
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Een ijdele poseur, (zich al dan niet bewust van het feit dát hij een poseur is), lijdend aan grootheidswaanzin, met prokrustes-manieren, die zijn macht als administrator misbruikt om mensen te kunnen betuttelen en terechtwijzen!
Het was satire Fred ik heb uiteraard geen enkele invloed op je.

Het nijdige mannetje dat je waarneemt is hetzelfde als wat driftig aan de touwtjes staat te trekken. Je bent gefascineerd door het verschijnsel zelf en ziet de stille onbeweeglijke achtergrond, waardoor het verschijnsel mogelijk is, niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 11:27   #315
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Je bent een gemeen ding Renoir, je weet dat Fredje weg loopt, ook al heeft hij meer kennis dan jij.
Hij heeft meer kennis in zijn kleine teen dan jij in je hele gerealiseerde lijf.
Ik vind jullie zo op elkaar lijken qua energie eigenlijk, dat ik soms vergeet wie wie is.
Is Renoir Frederiki? Is Frederiki Renoir?

en gaan jullie het tweegesprek draadje nog openen, op alleen voor leden gedeelte?
Kom op zeg, een beetje leven op de boerderij..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 11:28   #316
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik wed op Frederiki, hij heeft meer kennis, humor, en altijd leuke plaatjes..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 11:46   #317
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Renoir daar en tegen kan goed onder de gordel slaan.
Het word bloederig, ik zie het al..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 11:47   #318
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Al kan Frederiki als hij hysterisch wordt, ook gemeen uit de hoek komen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 11:48   #319
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Welkom mensen, op ons verlichtende woorden gevecht. Het is bijna tijd. Maak je gereed.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 11:48   #320
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je bent een gemeen ding Renoir, je weet dat Fredje weg loopt, ook al heeft hij meer kennis dan jij.
Hij heeft meer kennis in zijn kleine teen dan jij in je hele gerealiseerde lijf.
Ik vind jullie zo op elkaar lijken qua energie eigenlijk, dat ik soms vergeet wie wie is.
Is Renoir Frederiki? Is Frederiki Renoir?

en gaan jullie het tweegesprek draadje nog openen, op alleen voor leden gedeelte?
Kom op zeg, een beetje leven op de boerderij..
Ik werk hoe dan ook op Fredje als een rode lap op een stier.

Ik bewonder hem zeker om zijn kennis maar niet minder vanwege zijn schitterende taalgebruik, de wijze om dat te documenteren en aanschouwelijk te maken. Ik besef dat zijn vertrek een groot gemis is voor iedereen hier en niet in het minst voor mij. Ik heb hem regelmatig aangespoort om weer terug te komen. Ik heb niet de illusie in zijn schaduw te kunnen staan, hij geeft veel meer 'swung' aan dit forum dan ik.

Maar eenieder heeft uiteindelijk toch weer zijn eigen weg te gaan, en zoals ik hier bezig ben is dat nou eenmaal weer mijn weg. Als hem die weg niet aanstaat en onze wegen zich scheiden is het, wat mij betreft, met pijn in het hart.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.