Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Tony Parsons
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Tony Parsons Met veel humor brengt Tony zijn relativerende, simpele en radicale boodschap.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 October 2016, 09:17   #311
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Je beantwoordde trouwens heel handig niet mijn vraag:

Citaat:
Maar we kunnen het er wel over eens zijn dat een verlicht mens zich niet bezig houdt met Geen Stijl, PVV, Geert Wilders en zelfs Donald Trump? In die zin dat je niet erg ontwikkeld hoeft te zijn, om te zien dat het daar dualiteit betreft of mensen die dualiteit propageren?
Ik heb daar begrip voor.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2016, 09:33   #312
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het moment van doorzien is geen begrijpen maar vaststellen dat begrijpen het belang is waarmee ego zichzelf als denkbeeldigheid realiseert.
Gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego tot verwerken van onmiddellijkheid.

Het moment van doorzien is moment ?n geen moment.

Het is moment als doorzien van terugkoppeling naar ego en zichzelf als belang, als denkbeeldigheid ?n het is geen moment als verwerken van onmiddellijkheid, als van ander begin.

Onmiddellijkheid kan noch bevestigd noch ontkend worden, is er 'als' omkeerbaarheid van denkbeeldigheid.

De uitspraak 'er is niets en niemand daar' is het bevestigen van de ontkenning. Het is terugkoppeling naar ego en dient het belang om zich te onttrekken aan iets en iemand zijn.
In het interview met Tony Parsons valt het spartelen op om niemand te zijn en het enige wat bereikt wordt, is de bevestiging van iemand te zijn die zichzelf bevestigd door zichzelf te ontkennen.

Gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego dat behang hecht aan Waarheid, Werkelijkheid, Direct Zien, ...; door denkbeeldigheid omkeerbaarheid te geven.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2016, 10:05   #313
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego tot verwerken van onmiddellijkheid.

Het moment van doorzien is moment ?n geen moment.

Het is moment als doorzien van terugkoppeling naar ego en zichzelf als belang, als denkbeeldigheid ?n het is geen moment als verwerken van onmiddellijkheid, als van ander begin.

Onmiddellijkheid kan noch bevestigd noch ontkend worden, is er 'als' omkeerbaarheid van denkbeeldigheid.

De uitspraak 'er is niets en niemand daar' is het bevestigen van de ontkenning. Het is terugkoppeling naar ego en dient het belang om zich te onttrekken aan iets en iemand zijn.
In het interview met Tony Parsons valt het spartelen op om niemand te zijn en het enige wat bereikt wordt, is de bevestiging van iemand te zijn die zichzelf bevestigd door zichzelf te ontkennen.

Gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego dat behang hecht aan Waarheid, Werkelijkheid, Direct Zien, ...; door denkbeeldigheid omkeerbaarheid te geven.
Gedegen zelfonderzoek is inzien dat alle blablabla, blablabla is, punt...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2016, 12:17   #314
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Gedegen zelfonderzoek is inzien dat alle blablabla, blablabla is, punt...
In het Verblinde Zien (de subjectieve beleving van zichzelf) betreedt de ziener de Werkelijkheid van het punt en ziet dat er geen punt is.

Het gedegen zelfonderzoek als moment doorziet de terugkoppeling van de ziener (de werkelijkheid dat er geen punt is) en pakt door, stelt vast dat het onderwerp omkeerbaar is als beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Het verwerken als beschikbaarheid zonder voorwaarden is als verwerken van onmiddellijkheid.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2016, 12:38   #315
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ja natuurlijk.

Zeg je gruwel zeg je ontferming.
Tijd ontfermt zich over al het aanvankelijke.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2016, 12:49   #316
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Wat kan de gedegen onderzoeker elimineren? Dat kunnen alleen de tegenstellingen zijn. Je kan eindeloos doorgaan met tegenstellingen elimineren (ik ben niet dit, ik ben niet dat)

De gedegen onderzoeker is iemand die 4 buren heeft. Hij elimineert de buren en ziet over het hoofd dat hij zélf ook een buur is.

Wie de Werkelijkheid betreedt maakt van waarnemer (ik) en waargenomene één en Ziet dat er 5 buren zijn waaronder *ik*.
Gedegen zelfonderzoek is geen verdienste maar een moment. Er kan geen sprake zijn van een gedegen zelfonderzoeker.
Wat je met het citaat duidelijk maakt is het zich ontdoen van persoon door zichzelf als ander aan te hangen. Het ik dan zichzelf als de werkelijkheid van alles en niets, van iedereen en niemand.
Dan kan dus allemaal in denkbeeldigheid.

Gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego als van denkbeeldigheid.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2016, 14:16   #317
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Gedegen zelfonderzoek is geen verdienste maar een moment. Er kan geen sprake zijn van een gedegen zelfonderzoeker.
Wat je met het citaat duidelijk maakt is het zich ontdoen van persoon door zichzelf als ander aan te hangen. Het ik dan zichzelf als de werkelijkheid van alles en niets, van iedereen en niemand.
Dan kan dus allemaal in denkbeeldigheid.

Gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego als van denkbeeldigheid.
Ego kan zichzelf niet doorzien?..hoe vaak je de mantra ook herhaalt.
Jij ziet de relativiteit van ego niet, dat is het probleem.
Dus ben je een mentale constructie aan het optuigen waarmee je het ego te lijf wilt gaan.

Ego mag niet bestaan van Looro, daarvoor dient de mentale constructie waar je hier dagelijks aan bouw. Een vorm van zelfindoctrinatie.

Ja, ik doorzie jou dan weer wel, Looro. Daar is het woord doorzien op zijn plaats. En waarom is dat? Omdat ik ego kán. Dat is een paradox, hoe kan je het onkenbare tóch kennen? Ik zal gelijk het antwoord geven: dmv een spiegel. Een lege spiegel welteverstaan?.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2016, 14:17   #318
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Tijd ontfermt zich over al het aanvankelijke.
Tijd is denkbeeldig

Gisteren kan alleen bestaan bij de gratie van morgen.
Zij hebben een relatie met elkaar.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2016, 16:14   #319
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
... Ego mag niet bestaan van Looro, daarvoor dient de mentale constructie waar je hier dagelijks aan bouw. Een vorm van zelfindoctrinatie.

Ja, ik doorzie jou dan weer wel, Looro. Daar is het woord doorzien op zijn plaats. En waarom is dat? Omdat ik ego kán. Dat is een paradox, hoe kan je het onkenbare tóch kennen? Ik zal gelijk het antwoord geven: dmv een spiegel. Een lege spiegel welteverstaan?.
Nu neem je aan een denkbeeld te doorzien, de gedachte: 'ego mag niet bestaan van Looro'.
Het is toch vanzelfsprekend dat ieder onderwerp bestaat omdat het denkbeeldig is. Waarom zou ego en Looro dan niet mogen bestaan in denkbeeldigheid?

Het geloof of de aanname dat deze onderwerpen werkelijk zijn is het verslavende inzicht waaraan kennen en weten zich voeden. De paradox is niet dat jij het onkenbare kan kennen maar dat je gelooft dat wat je als onderwerp van denkbeeldigheid kent exemplarisch is voor onmiddellijkheid. De lege spiegel die je hanteert is alleen maar het voortzetten van denkbeeldigheid.

Doorzien van ego is niet ontkennen noch bevestigen van ego. Het belang ervan (denkbeeldigheid) is gestopt als het verwerken van onmiddellijkheid.
Daarvan zijn geen mededelingen te doen. Het gaat dan ook niet om een verdienste, een belang want er is geen onderwerp dat daarvoor kan gebruikt worden.
Gedegen zelfonderzoek is moment (doorzien van ego-belang) en is niet-moment (verwerken van onmiddellijkheid).
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2016, 16:30   #320
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Tijd is denkbeeldig

Gisteren kan alleen bestaan bij de gratie van morgen.
Zij hebben een relatie met elkaar.
Ja pemig, kon je dat niet eerder zeggen ?
Mars is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tony Parsons - Sharing His Passion. Aart Tony Parsons 20 6 September 2012 00:26
"To Think Or Not To Think." Aart Eckhart Tolle 1 26 August 2011 21:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.