Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 May 2015, 22:05   #311
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Alliswell: de truc is dat je je eigen ego gaat zien.
Daarvoor moet je pijn lijden en daartoe is ego niet of nauwelijks te bewegen.
Team advaita heeft daar een truc voor verzonnen. De pijn is er wel, maar er is niemand meer om die pijn te lijden. Probleem opgelost.
- De grote verlossing van pijn is beseffen dat men niet moet proberen ervan af te zijn. Pijn is een ervaring van het leven dat men vertegenwoordigt. Er proberen van los te komen, is handelingen stellen die enkel lijden toevoegen aan de pijn die er al is, want ze doet de mens meer wegvluchten van zichzelf, op zoek naar verlossing, terwijl men niet verlost moet worden. Men doet zoveel moeite, en 't is niet nodig. Men koop zalf voor wonden, en als men ze er wil aansmeren, ziet men dat ze al genezen zijn.

- Vimeo Film > Eckhart Tolle - Cumulated Emotional Pain (Pain Body).
citaat:
"Het pijnlichaam is een energie-entiteit bestaande uit oude emoties. Overgebleven uit de kindertijd, een accumulatie van pijnlijke levenservaringen die niet volledig gezien en geaccepteerd werden in de moment dat ze opkwamen. Het leeft in mensen en is een emotioneel aspekt van egoic-bewustzijn."
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:17   #312
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik had het kunnen weten, dat je zo'n headphone al lang had uitgeprobeerd

Lastig probleem wat je omschrijft. Ik vraag me af, is het het volume ineens dat je stoort, of dat het "menselijk" of "mechanisch" is met de dan erbij komende gedachten. Ik kan me "storen" aan het geschreeuw van kinderen in een tuin naast de onze, maar het (soms) overdovende getjirp van de vogels stoort me dan weer niet. Het ene is "natuur" het andere "slecht opgevoed"
Geluid is een issue voor mij, ik twijfel aan de adequate filtering van de hypothalamus tot aan een jeugdtrauma toe. Ook lijkt het als iets om mee in het reine te moeten komen. Het is hier nu twee weken meivakantie en de eerste week heb ik genoten van de stilte, maar kennelijk komen sinds gisteren de vakantiegangers weer terug en is er weer zo'n hectisch jachtig en lawaaiig sfeertje in de omringende wereld. Mijn zoon woont op het platteland in Duitsland en de enige nabije buren in weide omgeving hebben allerhande dieren, ganzen, kippen hanen en pauwen (en die kunnen krijsen) maar dan slaap ik met het raam wagenwijd open. Zet mij maar op Rottum.
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:25   #313
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Geluid is een issue voor mij ik twijfel aan de adequate filtering van de hypothalamus tot aan een jeugdtrauma toe. Ook lijkt het als iets om mee in het reine te moeten komen. Het is hier nu twee weken meivakantie en de eerste week heb ik genoten van de stilte, maar kennelijk komen sinds gisteren de vakantiegangers weer terug en is er weer zo'n hectisch jachtig en lawaaiig sfeertje in de omringende wereld. Zet mij maar op Rottum.
Je kan, lijkt me, niet voorkomen dat het geluid bij je binnendringt, of er nu een trauma of een hypothalamusfiltering aan ten grondslag ligt. Blijft inderdaad over dat je ermee in het reine moet komen. Of verhuizen.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:25   #314
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Misschien dat anderen mijn tuin een ratjetoe vinden maar ik vind hem gevarieerd en helemaal perfect. Grote berenklauwen afgewisseld met tere bloempjes en grassoorten. Zo hier en daar groeit het wat te uitbundig en wil ik dat andere planten meer ruimte en licht krijgen en dan moet ik wat weghalen. Maar dan is mijn container nogal snel vol. Dinsdag wordt ie leeg gemaakt en daarom was er de noodzaak deze nu met tuinafval te vullen. Daarmee ben ik klaar.
Renoir, google aub even op berenklauw. Even tussendoor sorry maar de meeste mensen weten niet dat berenklauw erg gevaarlijk en giftig kan zijn. Schijnt nogal onderschat te worden of men is gewoon onwetend. Daarom even hier, misschien dat er meer tuinvrienden onder ons wat aan hebben.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:38   #315
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Renoir, google aub even op berenklauw. Even tussendoor sorry maar de meeste mensen weten niet dat berenklauw erg gevaarlijk en giftig kan zijn. Schijnt nogal onderschat te worden of men is gewoon onwetend. Daarom even hier, misschien dat er meer tuinvrienden onder ons wat aan hebben.
Ik zie mensen terugdeinzen van mijn berenklauwen en dat is belachelijk. Het enige gevaarlijke is dat je het melkachtige vocht over je huid kunt krijgen als de stengel breekt en als je daar dan mee in de zon loopt verbrand de huid daar. Ik breek met blote handen de zaadbollen er altijd uit omdat ze nogal flink uitdijen en ook breek ik bladeren af als ze verwelken en heb al flink wat 'melk' over mijn huid gehad. Zelfs om uit te proberen in de zon gehouden. Nooit iets gebeurd of het zou moeten zijn dat ik daardoor zo'n last heb van geluid .
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:46   #316
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Je kan, lijkt me, niet voorkomen dat het geluid bij je binnendringt, of er nu een trauma of een hypothalamusfiltering aan ten grondslag ligt. Blijft inderdaad over dat je ermee in het reine moet komen. Of verhuizen.
Ja dat gebeurt ook alleen telkens weer opnieuw nadat het weer een tijdje goed gaat.
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:52   #317
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waaruit heb je afgeleid dat hij wil onderzoeken en waar is het dan voor nodig te zeggen dat je in hem geen echte onderzoeker ziet? En vervolgens gedegen zelfonderzoek naar het principe van advaita neerhalen, door te zeggen dat dat voor hem nog net haalbaar is. Heb je je al bezig gehouden met de vraag waarom je het nodig hebt je zo fel tegen iets af te zetten?
Ik geef mijn visie aan Alliswell. Ik zie geen echte onderzoeker in hem. Ik probeer hem wat te ontmoedigen. Want een halfbakken onderzoek gaat nergens over. Dan kan je beter in egoland blijven. Mijn eigen verblijf in egoland, daar was ook niks mis mee. Soms verlang ik wel eens terug naar de droomstaat. Dus wellicht klinkt daar mijn eigen eye of the beholder in door.

Ik zet mij niet af tegen advaita, maar ik beschouw het als gepriegel in de marge om in je eigen woorden te blijven.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:53   #318
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Jemig zeg, ben jij wel helemaal lekker?
Ik voel me prima hoor schat.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:58   #319
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht
- De grote verlossing van pijn is beseffen dat men niet moet proberen ervan af te zijn. Pijn is een ervaring van het leven dat men vertegenwoordigt. Er proberen van los te komen, is handelingen stellen die enkel lijden toevoegen aan de pijn die er al is, want ze doet de mens meer wegvluchten van zichzelf, op zoek naar verlossing, terwijl men niet verlost moet worden. Men doet zoveel moeite, en 't is niet nodig. Men koop zalf voor wonden, en als men ze er wil aansmeren, ziet men dat ze al genezen zijn.
De tekst klopt. Of het begrepen wordt is een ander verhaal. (ik bedoel niet jou persoonlijk) Het vergt een diepgaand onderzoek.


Citaat:
Het pijnlichaam is een energie-entiteit bestaande uit oude emoties.
Gedeeltelijk.

Citaat:
Overgebleven uit de kindertijd, een accumulatie van pijnlijke levenservaringen die niet volledig gezien en geaccepteerd werden in de moment dat ze opkwamen.
Volstrekte onzin.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 22:59   #320
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik zet mij niet af tegen advaita, maar ik beschouw het als gepriegel in de marge om in je eigen woorden te blijven.
Woohoo! Advaita als gepriegel in de marge, da's een flinke aftrap die de geluid en tuin discussieerders hier terug het veld kan doen oplopen.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.