Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 May 2021, 22:55   #311
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het zintuigelijk waarnemen is de oorzaak van de illusie. Waarbij de illusie is dat het lijkt alsof de vorm waarneemt. En die vorm beweegt zich in tijd en ruimte.
Eens

Citaat:
De onderzoeker dient dus op enige wijze buiten (intellectuele) kennis te treden. Afstand te doen van alles wat wat met vorm en ruimte te maken heeft. Zodat het daadwerkelijke schouwen 'ruimte' krijgt. (Geen daadwerkelijke ruimte natuurlijk)
Eens

Citaat:
Zodoende kan men verwantschap verwerven met dat wat enkelvoudig is en geen beeltenis bezit. Maar het is erg moeilijk, de mens is geneigd weer terug te vallen op de vormen en dat wat gezegd kan worden.
"De mens"...Je poogt te zeggen dat jij, Bassie het dus moeilijk vindt en geneigd is steeds weer terug te vallen op de vormen.

Citaat:
Het uiteindelijke verlaten van 'de tijd' is nog een graadje moeilijker. Er is hier een user die niks anders doet dan verblijven in het verleden en tegelijkertijd beweren dat hij verlicht is.
Wat vind je van user Rob die een rouwproces heeft doorgemaakt naar aanleiding van het heengaan van zijn levenspartner. Rouwen is o.a. verblijven in het verleden maar deze user Rob is een zelfbenoemde Verlichte. Hoe valt dat te rijmen met elkaar Bassie, of valt dat niet te rijmen?
__________________
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2021, 01:55   #312
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Boni of Aldi in de reclame vandaag?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2021, 09:53   #313
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht

"De mens"...Je poogt te zeggen dat jij, Bassie het dus moeilijk vindt en geneigd is steeds weer terug te vallen op de vormen.
Zolang je mij woorden in de mond legt is een discussie onmogelijk. Met 'de mens' wordt 'de mens' als verschijnsel bedoeld. Ik veronderstel bij de users waar ik mee wissel wel enige taalvaardigheid.



Citaat:
Wat vind je van user Rob die een rouwproces heeft doorgemaakt naar aanleiding van het heengaan van zijn levenspartner. Rouwen is o.a. verblijven in het verleden maar deze user Rob is een zelfbenoemde Verlichte. Hoe valt dat te rijmen met elkaar Bassie, of valt dat niet te rijmen?
Ik vind het niet kies om met jou de belevingswereld van Rob te bespreken.
Mocht Rob daar behoefte aan hebben dan lees ik dat vanzelf wel van Rob.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2021, 11:12   #314
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik vind het niet kies om met jou de belevingswereld van Rob te bespreken.
Mocht Rob daar behoefte aan hebben dan lees ik dat vanzelf wel van Rob.
Jij bespreekt zo'n beetje de ogenschijnlijke belevingswereld van iedereen op dit forum, en dan kom je nu met zo een reactie.
Werk aan de winkel Bassie. Jij mag dan wel de ervaring hebben dat de bodem onder je voeten is weggevallen.. drijfzand geeft die beleving ook. Ik raad (Volgers) aan jouw voetstappen te vermijden in deze.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2021, 11:30   #315
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Jij bespreekt zo'n beetje de ogenschijnlijke belevingswereld van iedereen op dit forum.
Moeilijk voor ego het verschil te zien tussen 'bespreken' (door de molen halen) en opmerken (behulpzaamheid bij het doen van zelfonderzoek).

Citaat:
Ik raad (Volgers) aan jouw voetstappen te vermijden in deze.
Heb jij volgers?
Het is bij het doen van zelfonderzoek uiteraard nooit de bedoeling wie dan ook te volgen.
  Met citaat reageren
Oud 16 May 2021, 12:17   #316
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Jij bespreekt zo'n beetje de ogenschijnlijke belevingswereld van iedereen op dit forum, en dan kom je nu met zo een reactie.
Werk aan de winkel Bassie. Jij mag dan wel de ervaring hebben dat de bodem onder je voeten is weggevallen.. drijfzand geeft die beleving ook. Ik raad (Volgers) aan jouw voetstappen te vermijden in deze.
Dat geeft al aan dat je niet begrijpt waarover ik schrijf. Ik geef de stand van zaken weer betreffende zelfkennis bij de verschillende users. Dat doe ik vanuit de positie van het realiseren van enkelvoudig bewustzijn, wat ik reeds achter de rug heb.

Het rouwproces van Rob valt niet onder zelfkennis en dan is het 'kies' om het aan Rob te laten om daar wel of niet over te spreken.

Verder wat Laurens schrijft: ik heb geen behoefte aan volgers. Er is geen overtuiging in mij waar ik aanhangers voor zoek zodat die mij kunnen bevestigen. Enkelvoudig bewustzijn bevestigt zichzelf.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2021, 12:34   #317
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dat geeft al aan dat je niet begrijpt waarover ik schrijf. Ik geef de stand van zaken weer betreffende zelfkennis bij de verschillende users. Dat doe ik vanuit de positie van het realiseren van enkelvoudig bewustzijn, wat ik reeds achter de rug heb.

Het rouwproces van Rob valt niet onder zelfkennis en dan is het 'kies' om het aan Rob te laten om daar wel of niet over te spreken.

Verder wat Laurens schrijft: ik heb geen behoefte aan volgers. Er is geen overtuiging in mij waar ik aanhangers voor zoek zodat die mij kunnen bevestigen. Enkelvoudig bewustzijn bevestigt zichzelf.....
Het is dan ook geen kwestie van 'begrijpen' he, het gaat veel dieper (Om het zo maar even te noemen) dan dat lullige begrijpen wat jij steeds naar voren brengt. Ik ken dat 'enkelvoudige bewustzijn' zo als jij dat noemt, op mijn duimpje, zijnde een onmiddellijk 'ervaren 'dat te zijn alvorens subjectieve invulling er mee aan de haal gaat, tijd/ruimte-loos onmiddellijk.
Daarom ben ik in staat om gewoon te 'zien dat jouw duidingen niet kloppen.

Wat nu, vriend?
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2021, 12:40   #318
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het is dan ook geen kwestie van 'begrijpen' he, het gaat veel dieper (Om het zo maar even te noemen) dan dat lullige begrijpen wat jij steeds naar voren brengt. Ik ken dat 'enkelvoudige bewustzijn' zo als jij dat noemt, op mijn duimpje, zijnde een onmiddellijk 'ervaren 'dat te zijn alvorens subjectieve invulling er mee aan de haal gaat, tijd/ruimte-loos onmiddellijk.
Daarom ben ik in staat om gewoon te 'zien dat jouw duidingen niet kloppen.

Wat nu, vriend?
Dat bedoel ik, jij verstaat er wat anders onder dan ik.
Maar dat had ik al eerder opgemerkt vandaag.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2021, 12:49   #319
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik geef de stand van zaken weer betreffende zelfkennis bij de verschillende users. Dat doe ik vanuit de positie van het realiseren van enkelvoudig bewustzijn, wat ik reeds achter de rug heb.
Even aanvullend Bassie: jij geeft de stand van zaken betreffende zelfkennis bij de verschillende users weer vanuit de door jou waargenomen wereld en of wat de users laten zien op dit forum terwijl de diepere laag je met de regelmaat van de klok je volledig lijkt te ontgaan. Er zijn hier users die vanuit een diepere laag opereren dan jij kunt waarnemen. Waarbij ik voor mezelf wil toevoegen dat daarmee nog niet gezegd is dat deze users niet ook zelf de meeste tijd de plank volledig mis slaan door zichzelf steeds maar weer tegen de muur van hun eigen projecties te gooien en daarmee hopen in de roos van een ander te gooien waardoor die ander dan zal ontwaken met de tijd.... Voor mij zeer leerzaam om daar naar te mogen kijken...

In dankbaarheid
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2021, 13:09   #320
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Wat vind je van user Rob die een rouwproces heeft doorgemaakt naar aanleiding van het heengaan van zijn levenspartner. Rouwen is o.a. verblijven in het verleden maar deze user Rob is een zelfbenoemde Verlichte. Hoe valt dat te rijmen met elkaar Bassie, of valt dat niet te rijmen?
Als je er vragen over hebt mag je die ook gewoon aan mij stellen, Peer.

Heb je zelf wel eens een verlies door overlijden van een geliefde meegemaakt?

En rouwen is niet altijd verblijven in het verleden. Kan, hoeft niet perse. Ter vergelijking: als je gisteren met je vinger tussen de deur gezeten hebt en het doet vandaag (nog) pijn dan is dat geen verblijven in het verleden.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.