Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 December 2020, 00:54   #3211
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Iedereen hier strijd tegen windmolens, geen één uitgezonderd. Ja zefs gij Brutus, zelfs gij WiNk
In jouw geval zie je de windmolens wel voor heel echt aan..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...Ja ik zeg het gewoon nog eens, ik ben werkelijk witheet van woede, witheet...

Goodnight.
kabu is offline  
Oud 17 December 2020, 01:04   #3212
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
God ziet iedereen, dat zal ik nooit vergeten want 'IK BEN de goddelijkheid, IK BEN alles'.
Ik heb het absolute ontmoet.
Ik ben werkelijk binnen getreden in een ervaring van één te zijn met alles.
Oh je, hebt een aanvulling gedaan zie ik.

Nou ik heb nieuws voor je. Je kunt het absolute niet ontmoet hebben er is er maar een die dat kan zeggen en dat is ego, dit gehad hebbende..is voor mij niet anders, behalve dan dat mijn egootje niet zegt dat ie het absolute heeft ontmoet, mijn egootje herinnerde zich op een dag dat hij daaruit tot bestaan was/werd/is geboren, ff een ander dingetje dan een ontmoeting, dus ben je zeker dat het een ontmoeting was of was het stiekem een herinnering? Weet niet hoor, ik weet van toeten nog blazen in jou wereld toch, of vergis ik me?
Vagebond is offline  
Oud 17 December 2020, 01:09   #3213
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard De ontmoeting met het absolute

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu:... dus ben je zeker dat het een ontmoeting was of was het stiekem een herinnering? Weet niet hoor, ik weet van toeten nog blazen in jou wereld toch, of vergis ik me?
Ik ben heel zeker en jij vergist je...

Citaat:
De ervaring duurt ongeveer 15 tot 20 minuten maar diegene die het beleeft, verliest zijn gevoel voor tijd en is in staat om een duizelingwekkend gevoel van eeuwigheid, oneindigheid en eenheid met het hele bestaan te ervaren. Tijdens de ervaring is het mogelijk door momenten van grote angst te gaan die de voorbode zijn van ]de ontmoeting met het goddelijke]. Deze momenten die voorafgaan aan de extase en aan het monumentale gevoel van totale eenheid met zichzelf en met het leven, zijn verbonden met het gevoel van aan een grote snelheid in de leegte te worden geworpen en een totale ontbinding van het ego. Het vereist veel moed om een dergelijke ervaring te beleven. Bij diegenen die over de drempel van de dood van het ego gaan, wordt de sluier opgelicht van de illusie van gescheidenheid om volledig te worden ondergedompeld in een piekervaring van totale eenheid. Wanneer er geen verdeeldheid meer is in de perceptie, recupereren we volledig de herinnering omtrent waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan.

Het is belangrijk om te verhelderen dat het niet om vage sensaties of subtiele gewaarwordingen gaat. Men treedt werkelijk binnen in een ervaring van één te zijn met alles: 'JE BENT de goddelijkheid, JE BENT alles'. Vandaar dat het zeker de meest krachtige en diepe ervaring is die een mens kan meemaken.

In ]deze ontmoeting met het absolute], in deze mystieke ervaring bij uitstek waar de waarnemer versmelt met wat hij waarneemt en waar het bewustzijn zich bewust wordt van zichzelf, gebeurt er een verandering van de 'Gestalt': waar we nu het goddelijke vanuit het menselijke ervaren, ervaren we met de Bufo Alvarius het menselijke vanuit het goddelijke. We kijken voor een moment door de ogen van God of de Schepping waarbij we versmelten in de totaliteit van het huidige moment.

https://www.albertojosevarela.com/ne...nora-woestijn/
slaapwel nog is..
kabu is offline  
Oud 17 December 2020, 01:14   #3214
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou ik heb nieuws voor je. Je kunt het absolute niet ontmoet hebben...
Toch wel dus, maar daar kan geen enkel menselijk verstand bij als je dat zelf niet meegemaakt hebt.
kabu is offline  
Oud 17 December 2020, 01:23   #3215
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
In jouw geval zie je de windmolens wel voor heel echt aan..


Goodnight.
Idd er is nog verhaal in mij en ik heb de keuze gemaakt me tot dat deel in mij te verhouden toen me die kans geboden werd om tot de ontdekking te komen dat er gevochten wordt tegen windmolens. Wat is daar om te lachen aan kabu? Want dat snap ik niet zo goed, ben benieuwd naar je antw of ga je je nu in zwijgen hullen als een slappe zak, denk het wel hé want Vagebond kent haar pappenheimers
Vagebond is offline  
Oud 17 December 2020, 01:23   #3216
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Toch wel dus, maar daar kan geen enkel menselijk verstand bij als je dat zelf niet meegemaakt hebt.
Nou, als je gaat praten met heroïne-junks, of cocaïne-, of LSD-, of welke andere drug ook van ayahuasca tot XTC en zelfs GHB aan toe....
Sam is offline  
Oud 17 December 2020, 01:27   #3217
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En oh ja en voor degenen zonder abonnementen, ik zeg het maar al vast ik heb een stukje tekst verwijderd uit de tekst omdat die me niet zo zinnig leek en dat dat stukje tekst zien de genen met abonnementen wel dat het even geweten wordt want er zal eens iemand zuur worden en nog een tandje bij zetten in al die treiterijen, want we zien de shit al weer komen ook dat we nu zelfs met teksten die we verwijderd hadden om de oren geslagen worden, het wordt op dit forum GVD steeds gekker. Nee echt, de gene die durft te zeggen dat o.g. gespaard is is echt volkomen geschift....

Ik zit hier gewoon als een vogel voor de kat. En dan ook nog een kat die het verdomd zijn prooi op te vreten. Ik ben vaker opgepeuzeld maar dat waren dat dieren die met respect hun prooi opvraten. En ja ik moet ineens aan de film avatar denken en het korte gesprekje dat ik met iemand had hierover. Toen waren er nog wel een paar mensen met me mee, mensen die me nu in de stront laten zakken...
Gelukkig heb ik geen abonnement;)
Hoef ik ook niet te blijven hangen in de verschijnselen!
Sam is offline  
Oud 17 December 2020, 01:29   #3218
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Toch wel dus, maar daar kan geen enkel menselijk verstand bij als je dat zelf niet meegemaakt hebt.
Lieve schat je meent het, geen enkel menselijk verstand, nu laat ik nu mijn menselijke verstand al een poosje kwijt zijn. Vandaar dat ik weet dat het om een herinnering gaat, maar goed het staat je vrij dat te menen wat je meent, wie ben ik om je uit de droom te helpen, want wat is tijd en ruimte toch een raar dingetje....

Welterusten kabu, ik ben je alweer zat, dus ga even ergens anders spelen...

Toedeloe
Vagebond is offline  
Oud 17 December 2020, 01:39   #3219
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieve schat je meent het, geen enkel menselijk verstand, nu laat ik nu mijn menselijke verstand al een poosje kwijt zijn. Vandaar dat ik weet dat het om een herinnering gaat,...
Lees wat ik citeerde in mijn post 3268 is goed, daar zie je het woor 'herinnering' staan...
Citaat:
Wanneer er geen verdeeldheid meer is in de perceptie, recupereren we volledig de ]herinnering] omtrent waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan.
Maar die herinnering heb jij niet, want anders wordt je niet wit-heet van woede tegen windmolens.
Ik heb die herinnering wel sinds mijn nabij-de-dood-ervaring en daarmee lach ik mij een kriek met jouw vechten tegen windmolens.
Dat overkomt elk mens die verlicht wordt.

Derde keer slaapwel.
Toedeloe
kabu is offline  
Oud 17 December 2020, 01:40   #3220
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Eerst nog een liedje voor we gaan slapen.....

Kovacs - Mata Hari (Live and acoustic on 2 meter Sessions)
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.