Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 December 2020, 20:42   #3251
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nou snap ik de bizarre vraag in mijn privé, of ik nog Oostblok-contacten heb voor een klus.
Ik heb gezegd dat ik nu een kwetsbaar poppetje ben, brute mensen passen niet meer in mijn entourage..
. .
Rob is offline  
Oud 18 December 2020, 09:40   #3252
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Toch merkwaardig dat de forumleiding jou en mij dan een verschillend antwoord geven.
Hoezo merkwaardig?

Wat opvalt aan het antwoord van de forumleiding aan jou, mbt de vraag of het paard een stier mag worden, is dat dat antwoord -het is geen paard maar een ezel blabla - een waardeoordeel in zich draagt cq een mening over wat iemand in iemand anders zijn ogen is en niks te maken heeft met waarheidsvinding, what so ever. Nu mag iemand een dergelijke mening hebben maar dat zal mij verder aan mijn reet roesten, het zegt namelijk meer over de gene met die mening dan over mij, bv dat ie in het algemeen niks met waarheidsvinding heeft en dus eigenlijk maar een beetje komt wielewaaien hier terwijl het antwoord dat ik kreeg alles te maken heeft met waarheidsvinding en zelfonderzoek. Laten we even wegen: oordeel of zelfonderzoek? Wat weegt zwaarder. Nu voor jou weten we het antwoord al, niet waar? Oordeel zal het bij jou altijd winnen, altijd....

Ps: fijn dat de forumleiding jou je zin heeft gegeven mbt jou klacht, heb je er ook iets aan gehad mbt waarheidsvinding of iets dat daar bij benadering ook maar iets mee te maken heeft?

Ik ben alvast benieuwd naar je antwoord...

Tot later
Vagebond is offline  
Oud 18 December 2020, 11:03   #3253
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik ben alvast benieuwd naar je antwoord...
Ze zeiden niet: Vagebond is een ezel.
Ze zeiden: dat plaatje is een ezel.
Rob is offline  
Oud 18 December 2020, 11:29   #3254
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ze zeiden niet: Vagebond is een ezel.
Ze zeiden: dat plaatje is een ezel.
Ach wat zijn we weer slim Robje...Je was niet bang dat ik het persoonlijk zou opvatten je wist dat ik het persoonlijk zou opvatten. Ik had in het kader van volgens de forumleiding een dolle stier te zijn (persoonlijk) gevraagd of dat plaatje van dat paard niet gewijzigd zou kunnen worden in een stier omdat.....(nog steeds persoonlijk)
en dan kom jij met je opmerking blabla, het gaat nog steeds over plaatje dat al in net persoonlijke getrokken was, en ga je nu ineens een beetje flauw doen dat ergens al bang voor was?

Alles wat je gedaan hebt is niks anders dan gebruik maken van de opus operandi die al gaande was en nu ineens doen alsof je neus bloed....

Oh en ga dat maar weer ontkennen ook, want ik ben een gemakkelijke prooi voor jullie, de slimneuzen van de wereld. Lekker een zwakbegaafde die toch wel hapt, op de achterste benen gaat staan, een beetje treiteren en oh wat zijn wij toch weer fantastisch met zijn allen dat we een dom wicht alweer aan het huilen hebben gekregen....

Nu, deze marie trom huilt idd dikke dikke tranen, heel de wereld blij en groot feest, halleluja.... 👍🏼

Wijziging aangebracht door Vagebond op 18 December 2020 om 12:29.
Reden: toevoeging.. ,op achterste benen aan staan,
Vagebond is offline  
Oud 18 December 2020, 12:14   #3255
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard T.n.v. Rob

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoezo merkwaardig?

Ps: fijn dat de forumleiding jou je zin heeft gegeven mbt jou klacht, heb je er ook iets aan gehad mbt waarheidsvinding of iets dat daar bij benadering ook maar iets mee te maken heeft?

Ik ben alvast benieuwd naar je antwoord...
Trouwens Rob hoe zit nu?

Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord....
Vagebond is offline  
Oud 18 December 2020, 13:05   #3256
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Kan wel zijn dat je denkt (dat ik iemand in bescherming neem) maar dat is niet zo. Ik zie wat ik zie en hier zie ik onverbloemde (nogal directe onverfijnde) behulpzaamheid naar jou toe. Er bestaat een mogelijkheid dat jij dat ook zo kan zien ]maar dat wil je niet].
Ik wil hier nog wel even op terugkomen ook al heb ik al antw. gegeven in post #3293 waarin ik gezegd heb dat ik die behulpzaamheid wel zie en ook ervaar mbt hoe ga ik om met andermans gesar en getreiter blabla, want hoe ga ik om met zulke idioten...was en is voor mij een interessante vraag geweest en wat moet ik opruimen aan getriggerdheden om er mee om te kunnen gaan...

Dus wanneer jij onderstaande zegt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Een gewone belangstellende vraag.
Ik lees daar uit, 'of je de rode lap voor je inwendige stier nog nodig hebt of dat je er klaar mee bent'.
Zie ik niet een gewone belangstellende vraag, ik zie een stalker die probeert me te paaien na eerst mij het leven zuur te hebben gemaakt en nee ik ben daar nog even niet open voor.
Het komt op mij over als een verkrachter die naar zijn slachtoffer toe komt maar ik heb dit puur en alleen voor jou gedaan hoor om jou een lesje te leren, blabla ect. Nu kan ik daar best inkomen want ik heb dat in ergens in het tijd/ruimte continuüm al eens eerder bij de hand gehad, maar ik hoor dat in dit geval dan toch even liever van een ander dan van de dader met u welnemen....Want ik voel heel sterk het oog om oog tand om tand dingetje, maar daar is de dader dan toch een stuk minder open voor, zo is gebleken.
Dus met andere woorden voor mij geld nog steeds - eerst zelf ( de dader) laten zien dat je een grote meid kunt zijn - en dan zullen me heel misschien nog een keer verder kunnen praten. Ik ben de gene die om slachtofferhulp komt vragen en dat houd in, en ik heb dat al vaker gezegd, dat er over de daad en de dader en de ervaring wordt gesproken. Dat de dader dat niet zo leuk vind en dat al provocatie ervaart, is de daders ding waar ik niks mee te schaften heb. Ik zit in mijn wereld en hoor niks anders dan mijn wereld en mijn beleving. Ik zeg tegen de dader deal with it, naar jou hoef ik niet te luisteren. Dus die zgn belangstelling ervaar ik als een provocatie en gaat bij mij onmiddellijk de prullenbak in, de rest van de provocaties zoals ongevraagd in mijn draadje komen zaniken en lol komen trappen met de andere bezoekers die zgn ook heel grappig zijn, zal ik wel verdragen want daar kan ik persoonlijk niks aan veranderen en van de forumleiding die mij zeer gunstig is gezind heb ik niks te verwachten, zoals ook al zo vaak is gebleken....Het leven gaat per slot gewoon door ook na een verkrachting, zo gaat de dader ook gewoon terug naar zijn vrouw en kind die nergens van weten, terwijl het slachtoffer bloed...Dat is het leven, er vallen dooien en er wordt gevreeën...

En ik kom hier op terug Laurie, omdat het voor mij nog niet klaar is, omdat ik het er over moet hebben om het achter me te kunnen laten. Is niks anders dan een verwerkingsproces mbt het verdriet dat ik ervaren heb vanwege het voortdurende gesar en getreiter vanuit totaal onbegrip en daaruit voortvloeiende ergernis voor mijn, in andermans ogen, idiote/krankzinnige belevingswereld waar ik toch wel uit zou moeten ontwaken volgens de dader blabla ect....echt waar bemoeid die idioot, die van toeten nog blazen weet, zich mee?

Nee, ik ben er idd nog niet klaar mee, en dat gaat nog wel even duren ook voor ik er klaar mee ben.
En tot die tijd heeft de dader (stalker) zich, uit respect voor het slachtoffer, gewoon gedeisd te houden, tenminste wanneer het de dader (stalker) om waarheidsvinding mbt zichzelf gaat, anders moet ie gewoon door gaan waar ie mee bezig is, en tot nog toe hebben wij daar maar bijzonder van mogen waarnemen....
Met dat laatste bedoel ik te zeggen dat zolang de dader (stalker) nog tegen mij zegt dat het mijn eigen schuld is dat ik gestalked ben want dan had ik me maar anders moeten gedragen blabla ect. zie ik geen verandering in het gedrag van de stalker...met excuses....

Toevoegend: dat bovenstaande geen verschil voor mij maakt mbt mijn waarheidsvinding. Ieder doet maar wat ie doet dus ook de dader...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 18 December 2020 om 14:03.
Reden: toevoeging, laatste zin...
Vagebond is offline  
Oud 18 December 2020, 13:17   #3257
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee, ik ben er idd nog niet klaar mee, en dat gaat nog wel even duren ook voor ik er klaar mee bent....
Het mooie van lijden is dat het bewustzijnsgroei tot gevolg heeft.
In het accepteren van het lijden zit ook de oplossing van het lijden.
kabu is offline  
Oud 18 December 2020, 14:01   #3258
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Het mooie van lijden is dat het bewustzijnsgroei tot gevolg heeft.
In het accepteren van het lijden zit ook de oplossing van het lijden.
Zolang zij vecht om haar gelijk te krijgen, en de ander aanwijst als de veroorzaker van haar lijden, is er echt geen sprake van bewustzijnsgroei. Het is alleen een wentelen in haar woede en in haar slachtofferrol.
Ze zegt dat ik haar gepest heb, terwijl zij simpelweg vrijwillig deelgenomen heeft, aan een gesprek op een forum, genamd Waarheidsvinding/ Zelfonderzoek.
Het gesprek was voor ons allebei onprettig en confronterend.
Ik draag volledig mijn verantwoordelijkheid voor mijn part.
Het forum is waanzinnig goed, voor zelfonderzoek, als je je eigen letters werkelijk wilt aanschouwen, en daaruit iets van wilt leren..


Ga toch een keer de onzin los snijden bij haar, en roep haar tot bezinning, roep haar op het matje.
Laat haar oefenen met D. Wolsak stappen, met de vragen van B. Katie.
Genoeg in mee gegaan in haar manipulaties..
Open een nieuw draadje, Jij en zij een tweegesprek, ze zegt dat jij iets voor haar kan doen..
Gewoon doen!
Begin met Diederik W
Stap 1
Stap 2
Stap 2 weer
Stap 2
Stap 2
Goed, en dan in 2023 geraak ze misschien bij stap 3 .
Mihaela is offline  
Oud 18 December 2020, 14:43   #3259
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard identiteit verliezen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@kabu: Ga toch een keer de onzin los snijden bij haar, en roep haar tot bezinning, roep haar op het matje.
Laat haar oefenen met D. Wolsak stappen, met de vragen van B. Katie.
Genoeg in mee gegaan in haar manipulaties..
Vagebond weet genoeg, ze weet dat ze tegen windmolens vecht.
Ze weet dat ze emotioneel afhankelijk is van wat er op dit forum gebeurt.
Ze is een fan van Diederik Wolsak, heeft zijn boek, dus ik hoef niks te doen daarmee, noch met de vragen van Byron Katie, dat is ook mijn taak niet, dat moet zij voor zichzelf doen.

Ze weet genoeg, maar er zit er nog éne voor. We kennen die éne onder de naam ego.
Maar zoals Laurens hier niet te verbeteren schreef...
Citaat:
Er IS geen betekenis en er IS geen ego, je geeft betekenis en maakt ego, beiden zijn scheppingen.
Ego handelen is gewoon nog de werking van een bestaand ego. De inhoud, van zowel ego als betekenis, is datgene wat betekenis is gegeven en hangt samen met het onuitroeibare geloof er in.
Dus Vagebond zit met een onuitroeibaar geloof in wat ze schept.
Dat kan en mag niemand haar afpakken. Zou ook niemand lukken, want dat is haar identiteit. Die identiteit geeft ze niet op, hoeft ze ook niet.
Moest ze haar identiteit verliezen zou ze zichzelf ontdekken, maar daar is ze niet aan toe, daar is het nog geen tijd voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@kabu:
Open een nieuw draadje, Jij en zij een tweegesprek, ze zegt dat jij iets voor haar kan doen..
Gewoon doen!
Ik heb hier in haar stekkie al lang genoeg een zo goed als twee-gesprek met Vagebond gehad.
Het heeft Laurens op 4 okt. HIER tot deze uitspraak gebracht aan jou gericht...
Citaat:
@Mihaela: Vagebond heb ik geweldig zien opleven in haar gesprek met Kabu. Je moet oog hebben voor de symbiose die daar plaats vond. Ook Fer zag dat. Ik zag voor het eerst sinds lange tijd het forum weer nut hebben. Ik heb het met veel blijdschap gevolgd. Ook Kabu was helemaal zichzelf en op zijn best.

Wijziging aangebracht door kabu op 18 December 2020 om 15:41.
kabu is offline  
Oud 18 December 2020, 15:12   #3260
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Sam en zijn onnozele postjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@:...Vagebond, Sam helpt jou niet, integendeel, hij voedt je wrokkighied, en jij trapt erin.
Die Sam is echt weer zo'n typetje dat links en rechts wat gelezen, gehoord en gezien heeft tijdens zijn spiritueel winkelen en daardoor denkt ook wat zinnigs te zeggen te hebben, terwijl zijn postjes hier op het forum de onnozelheid zelve zijn.
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.