Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 July 2014, 07:18   #321
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik heb nog nooit van klimmende en dalende paden gehoord mijn beste Tandem. Mijn Satsang periode is intussen al 10 jaar geleden en speelde zich slechts af in twee winters in India af bij 3 personen: Balsekar, Karl Renz en Mooji. Typerend aan hen is dat ze er geen onzin uitslaan zoals jij continue doet. Dus vooraleer je weer iets verzint dat je denkt dat ik in de sat-sang klas geleerd heb, check eerste even na of het door bovenvermelde personen aangehaald werd / wordt. Citaten en youtube film altijd welkom van die drie als je meent een overeenkomst met jouw boeken / internet wijsheid gevonden te hebben!
Je doet ermee wat je wil

Balsekar geeft duidelijk aan dat hij verkiest om het exclusief te hebben over de relatie tussen ego en Zijn. Hij richt zich specifiek tot dat punt van versmelting maar negeert de rest niet, hij laat dit enkel aan anderen. Innerlijk hoopt Balsekar (als de manifestate van Zijn) dat je hem begrijpt waardoor je ook een expressie zou worden van de onvoorwaardelijke liefde die in jou gelegen is, onwetend daarover omwille van het zoekende ego. Tijdens de satsangs spreek je dus niet met Balsekar maar wordt je de mogelijkheid gegeven om rechtstreeks met Zijn in contact te komen, je hoort/ziet dat of ook niet. Het risico van satsangs is dat je de boodschap niet ontvangt/integreert, hierdoor weet je ook niet wat er bedoeld wordt met het klimmende- en/of dalende pad. Moest je daarentegen wel geluisterd hebben, had je slechts instemmend bevestigd, eenvoudig verhaal. In het andere geval bestaat het risico dat je 'iets' gaat vervangen door 'niets', de identificatie met 'niets' als een 'iets' is nog steeds een speling van het ego dat zich graag wil verheffen maar niet bereid is te sterven.
tandem is offline  
Oud 16 July 2014, 11:16   #322
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
...Innerlijk hoopt Balsekar (als de manifestate van Zijn) dat je hem begrijpt waardoor je ook een expressie zou worden van de onvoorwaardelijke liefde die in jou gelegen is, onwetend daarover omwille van het zoekende ego...
Hoe weet gij wat Balsekar hoopte of niet?
Hopeloze projecterende pipo dat gij zijt, hopende dat de wereld gaat veranderen voor het te laat is en daarom maar moraliseren tegen de sterren op.
Puppetji is offline  
Oud 16 July 2014, 11:20   #323
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Hoe weet gij wat Balsekar hoopte of niet?Hopeloze projecterende pipo dat gij zijt, hopende dat de wereld gaat veranderen voor het te laat is en daarom maar moraliseren tegen de sterren op.
Dat zal je pas weten wanneer je ook weet wat klimmen en dalen wil zeggen, het is duidelijk dat je satsangs geen resultaat hebben gehad.
tandem is offline  
Oud 16 July 2014, 11:42   #324
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Dat zal je pas weten wanneer je ook weet wat klimmen en dalen wil zeggen, het is duidelijk dat je satsangs geen resultaat hebben gehad.
Zijde gij ne zelfingenomen zagevent. Echt, voor Renoir moet je niet onderdoen.
Wordt tijd dat je is naar een satsang van Karl Renz gaat. Die heeft een zwaarder loodjesgeweer dan ik. Dan blijf je misschien een paar dagen plat liggen.
Puppetji is offline  
Oud 16 July 2014, 12:03   #325
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Zijde gij ne zelfingenomen zagevent. Echt, voor Renoir moet je niet onderdoen.
Wordt tijd dat je is naar een satsang van Karl Renz gaat. Die heeft een zwaarder loodjesgeweer dan ik. Dan blijf je misschien een paar dagen plat liggen.
Als dat de enige manier is om je geest tot stilte te krijgen heb je dus altijd satang nodig. Vandaar dat je zo aan die leraren blijft 'hangen' natuurlijk.

Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, stom stom, je bent er aan verslaafd.
Rennie is offline  
Oud 16 July 2014, 12:07   #326
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Zijde gij ne zelfingenomen zagevent. Echt, voor Renoir moet je niet onderdoen. Wordt tijd dat je is naar een satsang van Karl Renz gaat. Die heeft een zwaarder loodjesgeweer dan ik. Dan blijf je misschien een paar dagen plat liggen.
Wie weet, zal hem dan uitnodigen om eens mee te dalen en de wereld te beleven zoals hij werkelijk is. We kunnen jou dan beleven, jij bent immers die wereld, zeg je. Misschien dat Renz plots wakker schiet, komt me meer over als een gefrustreerd nachtlampje op basis van jouw berichten hier. Ik zie dat je hem wil kopiëren, lukt dat een beetje? Als de loodjes op zijn, laat maar weten, hebben hier nog stock die we niet meer gebruiken.
tandem is offline  
Oud 16 July 2014, 12:12   #327
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als dat de enige manier is om je geest tot stilte te krijgen heb je dus altijd satang nodig. Vandaar dat je zo aan die leraren blijft 'hangen' natuurlijk. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, stom stom, je bent er aan verslaafd.
Denk dat hij er zelfs op verliefd is geworden, zo gaat dat met die verwarringen natuurlijk. Maar echt waar, hij heeft er alles van begrepen, dat wel. Niet eens in staat om op een eenvoudige vraag normaal te antwoorden, tja ... a product made by Renz.
tandem is offline  
Oud 16 July 2014, 12:24   #328
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
@Puppetji: Als dat de enige manier is om je geest tot stilte te krijgen heb je dus altijd satang nodig. Vandaar dat je zo aan die leraren blijft 'hangen' natuurlijk.

Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, stom stom, je bent er aan verslaafd.
Renoireke, da's tien 10 jaar geleden dat ik nog naar een santsang geweest ben jongste. Laat u dus niet mee de mist intrekken door Tandem zijn geratel, ge zit van uw eigen al genoeg in de mist.

Ps: kan ik ergens instellen een forum lid zijn posts niet meer te zien? Die van Tandem wil ik persoonlijk wel onzichtbaar maken.
Die van u kunnen er nog door ook al ben je de ego-freak en ego-ghost-buster want slaag je erin 10 keer het woordje ego te gebruiken in één korte post. Dat is nog vermakelijk.
Zie hier voor diegenen die het gemist hebben > http://www.waarheidvinding.nl/showth...?t=2260&page=6

Maar van de posts van Tandem is de lol af.
Puppetji is offline  
Oud 16 July 2014, 22:11   #329
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Renoireke, da's tien 10 jaar geleden dat ik nog naar een santsang geweest ben jongste. Laat u dus niet mee de mist intrekken door Tandem zijn geratel, ge zit van uw eigen al genoeg in de mist. Ps: kan ik ergens instellen een forum lid zijn posts niet meer te zien? Die van Tandem wil ik persoonlijk wel onzichtbaar maken. Die van u kunnen er nog door ook al ben je de ego-freak en ego-ghost-buster want slaag je erin 10 keer het woordje ego te gebruiken in één korte post. Dat is nog vermakelijk.Maar van de posts van Tandem is de lol af.
Wie spreekt tegen wie?
tandem is offline  
Oud 16 July 2014, 23:20   #330
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Vijftig weesgegroetjes met je bips naar het westen en we praten nergens meer over.
Ik groet iedereen iedere keer opnieuw, zo nodig ook 50 x !!!!......... ben btw niet van het houtje (nooit geweest ook, al heeft de mogelijkheid van aflaten imo wel zijn charme/gemak ;): iemand who cares en vergeeft! - het kost wat, maar dan hebbie ook wat ;).... )

.... en vwb mijn billen.... die volgen mijn neus, inmiddels dus zuidwaarts :P

dus: rlx, nthng s ndr ctrl! :D
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.