Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 May 2015, 23:00   #321
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Renoir, google aub even op berenklauw. Even tussendoor sorry maar de meeste mensen weten niet dat berenklauw erg gevaarlijk en giftig kan zijn. Schijnt nogal onderschat te worden of men is gewoon onwetend. Daarom even hier, misschien dat er meer tuinvrienden onder ons wat aan hebben.
Breek me de bek niet open. Ik herinner mij de dag dat ik in korte broek en met blote bast berenklauwen te lijf ging. En dat heug ik me niet omdat het zo fijn was?

Overigens zijn er twee varieteiten. De uitheemse geeft brand, de inheemse niet.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 23:02   #322
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht

Ik zet mij niet af tegen advaita, maar ik beschouw het als gepriegel in de marge om in je eigen woorden te blijven.
Je weet niks van advaita want je zegt een autodidact te zijn en toch heb je er een afwijzende mening over. Advaita priegelt niet in de marge, het is helder en beknopt en beoogt het onmiddellijk zien, wat kan daaraan gepriegel zijn?

Een afgeleide ervan, eveneens gestoeld op de kortst mogelijke weg, is het gedegen zelfonderzoek dat ook jij voorstaat te doen. Je zaagt aan de poten van je eigen stoel.
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 23:03   #323
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Woohoo! Advaita als gepriegel in de marge, da's een flinke aftrap die de geluid en tuin discussieerders hier terug het veld kan doen oplopen.
Welnee. Die zijn volledig overtuigd dat ze niet bestaan en het 'gedegen' zelfonderzoek hebben afgerond. Die zijn niet ondersteboven van mijn teksten.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 23:06   #324
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht
Overgebleven uit de kindertijd, een accumulatie van pijnlijke levenservaringen die niet volledig gezien en geaccepteerd werden in de moment dat ze opkwamen.
Volstrekte onzin.
Dit forum is toch wel ver onder jouw capaciteiten als je wat Eckhart Tolle uitlegt als onzin verklaart hé Theo.
De internationale stoel voor het grote publiek wacht jou. Maar je verstaat en spreekt geen Engels, da's wel pech. Maar Nederland en België kan je nog veroveren als de man die E.T.'s duiding als volstrekte onzin kan weerleggen.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 23:07   #325
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je weet niks van advaita want je zegt een autodidact te zijn en toch heb je er een afwijzende mening over. Advaita priegelt niet in de marge, het is helder en beknopt en beoogt het onmiddellijk zien, wat kan daaraan gepriegel zijn?
Nou ja, ik neem aan dat jij een representant bent van advaita.
Als ik zie wat een knoeiboel je gemaakt hebt van je zelfonderzoek dan vind ik advaita geen aanbeveling. Netzomin als het gebazel van Wolter Keers.

Uiteraard zijn er wel wat dingetjes die waar zijn, maar daar heb je geen advaita voor nodig om te ontdekken. Als ik iets zou moeten aanbevelen in het de autodidactische methode. Want die is per definitie intrinsiek en niet mentaal.

Ergo: iemand als jij bent dusdanig overtuigd van het afronden van je zelfonderzoek dat je het onderzoek gestaakt bent en genoegen neemt met zaken die ik al tientallen jaren terug uit mijzelf had ontdekt.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 23:09   #326
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht
Dit forum is toch wel ver onder jouw capaciteiten als je wat Eckhart Tolle uitlegt als onzin verklaart hé Theo.
De internationale stoel voor het grote publiek wacht jou. Maar je verstaat en spreekt geen Engels, da's wel pech. Maar Nederland en België kan je nog veroveren als de man die E.T.'s duiding als volstrekte onzin kan weerleggen.
Je kent mijn mening over Tolle. Een van de vele waardeloze prutsers in een schier onafzienbare rij goeroe' s. Maar het verdient wel lekker?.

Zelf voel ik geen enkele behoefte om welk podium dan ook te beklimmen.
Mensen die geld verdienen aan spiritualiteit vind ik een contradictio.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 23:18   #327
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Nou ja, ik neem aan dat jij een representant bent van advaita.
Als ik zie wat een knoeiboel je gemaakt hebt van je zelfonderzoek dan vind ik advaita geen aanbeveling. Netzomin als het gebazel van Wolter Keers.

Uiteraard zijn er wel wat dingetjes die waar zijn, maar daar heb je geen advaita voor nodig om te ontdekken. Als ik iets zou moeten aanbevelen in het de autodidactische methode. Want die is per definitie intrinsiek en niet mentaal.

Ergo: iemand als jij bent dusdanig overtuigd van het afronden van je zelfonderzoek dat je het onderzoek gestaakt bent en genoegen neemt met zaken die ik al tientallen jaren terug uit mijzelf had ontdekt.
Advaita kent geen representanten het is zoals al vaker gezegd een eeuwenoud beproefde en effectieve methode uit India waar zelfrealisatie in alle lagen van de bevolking in de belangstelling staat. Zoals ze zich hier ledig houden met godsdienst beoefenen zo doen ze daar aan ontwikkeling om tot zelfrealisatie te komen. En als je weet hoe groot dat land is en dus het aantal beoefenaars in aanmerking nemende en hoe gering het aantal dat werkelijk tot realisatie komt dan mag het een wonder heten dat een autodidact uit Nederland die er nog nooit van gehoord had tot realisatie komt.

En dat meent dan in staat te zijn te kunnen beoordelen of er een zooitje van gemaakt wordt.
  Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 23:30   #328
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Advaita kent geen representanten het is zoals al vaker gezegd een eeuwenoud beproefde en effectieve methode uit India waar zelfrealisatie in alle lagen van de bevolking in de belangstelling staat. Zoals ze zich hier ledig houden met godsdienst beoefenen zo doen ze daar aan ontwikkeling om tot zelfrealisatie te komen. En als je weet hoe groot dat land is en dus het aantal beoefenaars in aanmerking nemende en hoe gering het aantal dat werkelijk tot realisatie komt dan mag het een wonder heten dat een autodidact uit Nederland die er nog nooit van gehoord had tot realisatie komt.

En dat meent dan in staat te zijn te kunnen beoordelen of er een zooitje van gemaakt wordt.
Als ik hier de resultaten bekijk van team advaita dan stemt me dat niet hoopvol over die "eeuwenoud beproefde en effectieve methode ". Natuurlijk is het mogelijk dat de export naar Europa niet goed verlopen is. En als ik naar mijn eigen weg kijk dan vraag ik mij af of er überhaupt wel een methode is.

Er dient een diepgaand en consequent volgehouden onderzoek te worden gedaan. Dus de enige effectieve methode kan er uit bestaan om mensen daar toe aan te zetten. Ik zou niet weten hoe dat moet, het lukt mij iig op dit forum niet. De lokroep van binnen uit moet gehoord worden. Maar waarom heb ik die dan wel gehoord en zie ik overal om mij heen mensen die dat kennelijk niet horen?

Hoe dan ook: als advaita er toe leidt dat mensen voortijdig menen hun zelfonderzoek te hebben afgerond is het waardeloos. Feitelijk doe jij dagelijks niks anders dan anti-reclame maken voor advaita. Ik kan zien waar jij staat en dat is niet waar je zou moeten zijn.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2015, 23:42   #329
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik zie mensen terugdeinzen van mijn berenklauwen en dat is belachelijk. Het enige gevaarlijke is dat je het melkachtige vocht over je huid kunt krijgen als de stengel breekt en als je daar dan mee in de zon loopt verbrand de huid daar. Ik breek met blote handen de zaadbollen er altijd uit omdat ze nogal flink uitdijen en ook breek ik bladeren af als ze verwelken en heb al flink wat 'melk' over mijn huid gehad. Zelfs om uit te proberen in de zon gehouden. Nooit iets gebeurd of het zou moeten zijn dat ik daardoor zo'n last heb van geluid .
Mensen schijnen er ook nog verschillend op te kunnen reageren. Ik had geen redenen om aan te nemen dat de info niet klopt ( en nog niet) dat je met berenklauw voorzichtig moet zijn. Zoals met andere giftige planten of goedjes. Of die verhalen overdreven zijn weet ik niet, ik ga het in ieder geval niet uitproberen met mijn hondjes en/of kleinkinderen. Op hondenfora wordt je er in in ieder geval voor gewaarschuwd en dat de reacties verschillend kunnen zijn, maar toch wel ernstig. Wees blij dan dat je er geen last van hebt. En als ik het zo lees zijn er ook twee soorten en met een moet je toch echt heel voorzichtig zijn. Info van een belgische gemeente site, die zal toch wel kloppen? Maar goed ik wilde het alleen maar zeggen, nu maar weer on topic.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 00:10   #330
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Waarheidsmurf: Je kent mijn mening over Tolle. Een van de vele waardeloze prutsers in een schier onafzienbare rij goeroe' s.
Dat is zo wat eigen blijkbaar aan mensen als jij en Laurens die de 'waarheid' ontdekt hebben, 'weten' wat ze ze zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Theo: Heb je je al bezig gehouden met de vraag waarom je het nodig hebt je zo fel tegen iets af te zetten?
Theo vind Tolle een prutser, jij vind Ramesh een prutser en jij vraagt Theo waarom hij het nodig heeft zich zo fel tegen iets af te zetten...

Is dat dan hoe forum-waarheidsvinders zich positioneren?
Niet dat jullie moeten gaan goeroe-hoppen hoor. Want jullie hebben allebei naar eigen zeggen een intrinsiek 'weten' van waarheid ontdekt als gevolg van gedegen zelfonderzoek. Maar een klein beetje 'normaal' doen kan er toch nog wel af zeker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Laurens: Feitelijk doe jij dagelijks niks anders dan anti-reclame maken voor advaita. Ik kan zien waar jij staat en dat is niet waar je zou moeten zijn.
Ja, en dan kom jij weer met dit af naar Laurens toe terwijl Laurens hier op het forum ook beweert te kunnen zien waar anderen staan die het gedegen zelfonderzoek nog niet begonnen of afgerond hebben.

Ik laat jullie maar. Bedtijd. Deze circus-vertoning heb ik al eerder gezien.

'k ga in bed nog kijken op Youtube naar:
Eckhart Tolle,Dalai Lama,Desmond Tutu & authors. - " Educating the Heart and Mind-Creativity"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Zelf voel ik geen enkele behoefte om welk podium dan ook te beklimmen.
Voor jouw bekrompen geest is geen plaats op een podium naast mensen als de Dalai Lama, Eckhart Tolle, Desmond Tutu, Dan Siegel, etc.
Je zou nog niet willen, want allemaal waardeloze prutsers voor jou.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Mensen die geld verdienen aan spiritualiteit vind ik een contradictio.
Slaapverwekkend gelul. En wie lult er? Een lul.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.