Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 March 2013, 09:46   #321
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ja, hoor.
Nee, toch.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2013, 10:50   #322
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat kan natuurlijk zoals je het hier beschrijft dat je een trucje toepast.
Zoals ik het altijd hebt gevoeld totaal onmogelijk.
Natuurlijk is dat onmogelijk. Waar hans en Aart het over hebben is over het weg rationaliseren van boosheid, maar dat is niet wat ik bedoel. Eerst is er het volledig beleven en doorvoelen, zoals Hans het noemt, van die boosheid. Daarna komt er ruimte/afstand tussen de waarneming en de boosheid. Je kunt zien dat er boosheid is, maar ook dat die niks met jou van doen heeft. Het wordt dan steeds moeilijker om boos te worden, of te blijven. En daarna lijkt de boosheid, geheel als vanzelf, te verdampen/verdwijnen. Het kost je steeds meer moeite om nog boos te worden en uiteindelijk lukt dat zelfs helemaal niet meer. Althans, ik kan enkel voor mezelf spreken, maar zo is het hier gegaan.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2013, 12:32   #323
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Natuurlijk is dat onmogelijk. Waar hans en Aart het over hebben is over het weg rationaliseren van boosheid, maar dat is niet wat ik bedoel. Eerst is er het volledig beleven en doorvoelen, zoals Hans het noemt, van die boosheid. Daarna komt er ruimte/afstand tussen de waarneming en de boosheid. Je kunt zien dat er boosheid is, maar ook dat die niks met jou van doen heeft. Het wordt dan steeds moeilijker om boos te worden, of te blijven. En daarna lijkt de boosheid, geheel als vanzelf, te verdampen/verdwijnen. Het kost je steeds meer moeite om nog boos te worden en uiteindelijk lukt dat zelfs helemaal niet meer. Althans, ik kan enkel voor mezelf spreken, maar zo is het hier gegaan.

Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2013, 12:44   #324
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik weet dit niet kort samen te vatten, en in een lang verhaal heb ik geen zin op dit moment.
Oh, ok.. jammer...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2013, 12:54   #325
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik weet dit niet kort samen te vatten, en in een lang verhaal heb ik geen zin op dit moment.
Hans, ik dank God op mijn blote knie en mijn houten been dat je er geen zin in had.

Ik heb zie ik, even voor je waar genomen, wat een tering verhalen heb ik er hier door mij vandaag weer zien uitrollen.

Ik geef jou bij deze het toetsenbord en wees toch eens lief tegen Mihaela.

Ik heb trouwens nog 2 gevulde koeken voor je liggen, ik kon geen roze vinden.

Aart, moeve nou, ik vind je nu zelfs irritant, nadrukkelijk aanwezig.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2013, 13:44   #326
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Een kikker, maar dan fout gespeld.
hahah wat grappig, altijd als ik het woord trigger lees zie ik een of ander iets omhoogspringen......die kwaakt of zich doet gelden. En nu omschrijf jij het. hahah. Heel erg leuk! Bedankt voor dat lachmoment!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2013, 14:56   #327
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Natuurlijk is dat onmogelijk. Waar hans en Aart het over hebben is over het weg rationaliseren van boosheid, maar dat is niet wat ik bedoel. Eerst is er het volledig beleven en doorvoelen, zoals Hans het noemt, van die boosheid. Daarna komt er ruimte/afstand tussen de waarneming en de boosheid. Je kunt zien dat er boosheid is, maar ook dat die niks met jou van doen heeft. Het wordt dan steeds moeilijker om boos te worden, of te blijven. En daarna lijkt de boosheid, geheel als vanzelf, te verdampen/verdwijnen. Het kost je steeds meer moeite om nog boos te worden en uiteindelijk lukt dat zelfs helemaal niet meer. Althans, ik kan enkel voor mezelf spreken, maar zo is het hier gegaan.

Extreme boosheid die ik voelde is steeds meer als sneeuw voor de zon verdwenen door mij steeds meer te realiseren, dat ik de verantwoording buiten mijzelf neerlegde en iets niet accepteerde zoals het gebeurde. Dit had ik nooit bij dingen die door niets en niemand te veranderen waren. Toch zie je dan ook dat mensen de neiging hebben de schuld bij zichzelf te zoeken. Ook dan is er sprake van niet kunnen accepteren.

Ook al legde ik mij er niet bij neer en mijn eigen oplossingen bedacht, zodat het leefbaar was. ( mentaal trucje), het voelde nooit ontspannen. Sinds ik besef dat ik alles bij mezelf kan zoeken dus wel en leeft heel rustig. Wat niet betekent dat ik daarom geen externe hulp mag vragen. Of geen gevoelens van onmoed of balen mag hebben. Ik kan het nu wel bij mezelf houden. En dan krijg je het ook steeds meer en volop terug en lijkt het zich met de mensen in je omgeving te vermenigvuldigen.

Heel af en toe lukt mij dat nog niet helemaal en dan merk ik dat het te maken heeft met die dingen die je lichaam aansturen. (hha toch nog de schuld geven aan iets anders, en als je doorhebt hoe het klokje tikt mentaal en fysiek wordt ook dat een stuk minder). Ook voeding doet een hoop daarin.

Het voelt nu als aanvaarding, zonder dat je daarom tot nietsdoen bent veroordeeld. Als iets mij niet bevalt verander ik het. Kan dat niet dan niet en dan is het ook goed. Ik vind eigenlijk dat dit alles met mezelf te maken heeft in die zin dat je gedachten en ideeën eigen kunt maken, waardoor je last kunt krijgen van hinderlijke gevoelens. Juist dat gevoel van onafhankelijkheid maakt dat ik niemand anders meer de verantwoording in de schoenen kan schuiven. Juist ook niet het idee dat de boosheid niets met mij te maken zou kunnen hebben. Of dat nu wel of niet zo is maakt zo niet eens meer uit. De acceptatie van alles en iedereen alleen al maakt dat je het bij jezelf kunt houden en hiervoor al dan niet ontspannen de passende mogelijkheden kunt hanteren.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2017, 20:33   #328
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je kan begaafd zijn, helderziend of helderwetend, en tegelijkertijd ook vast zitten in ego-issues, en vernauwingen hebben.
Nee, dat kan niet.
Ja, dat kan wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
... Helderheid is geen begaafdheid, maar iets wat kan ontstaan als er (op dat moment) geen vernauwingen spelen.

Mis popie jopie.
'Mijn' ziener heb ik jarenlang geïnterviewd. Hij werd er mee geboren, tot zijn 10de jaar gebeurden er 'vreemde dingen' zoals hij een zwart kruis schilderen op een deur in zijn ouderlijk huis en de dag erop was een gebuur of familielid overleden. Dat heeft zich tot 3 keer toe voorgedaan. Maar dan zijn zijn 'antennes' snel ondergesneeuwd (als gevolg van negatieve gebeurtenissen en reacties in zijn omgeving) tot aan zijn 40ste. Toen kwam zijn antennes in een zware crisis terug boven de sneeuw uit. Tot eind zijn 60ste heb ik hem nauwgezet gevolgd. Ego-issues speelden nog wel degelijk in zijn privé leven. Daar was hij zich van bewust.

@Rob: Maar Goed, intussen zijn we vier jaar verder in dit topic en kijk je er misschien anders tegenaan.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paranormal begaafd Mihaela Beginnend zelfonderzoek 8 21 January 2021 21:38
DVD leven in helder bewustzijn. Heerda Eckhart Tolle 294 7 October 2014 13:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.