Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 May 2013, 10:30   #321
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik zag en veranderde houding van jou, Nadje. Maar dan heb ik dat verkeerd gezien. Hou er ook rekening mee dat ik het spelletje van Renoir en Maria doorzag op dat moment en ik niet precies weet hoe de verhoudingen hier liggen. Dan kan ik idd te ver doorschieten .

En dat collectieve ego is er hoor. Maria besefte het "wij van advaita-eend" gehalte van haar reacties en wilde mijn vraag niet beantwoorden. IEn daarom opende haar ego de aanval op mij.
Je ziet wat je wilt zien Niets en dat wat je wilt zien is dat het een spelletje was. Ik heb je laten weten dat het mijn intentie was je te helpen en Maria kennende was dat wat haar betreft ook zo. Ondanks dat wil je er een egostrijd van maken en volhouden dat we een spelletje met je spelen, zie je dat ? Zie je dat je met 'hoe de verhoudingen hier liggen' je in dat door jou geziene spelletje probeert een strategie te bepalen.

Ik ben daar helemaal niet mee bezig Niets.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 10:35   #322
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ja, ik ben echt aangedaan hoor, Renoir. Ik word hier niet erkend en ik leg iedere nacht huilend in mijn bedje. Je hebt me helemaal door.
Kijk nou eens Niets en ga niet de pias uithangen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 10:37   #323
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je ziet wat je wilt zien Niets en dat wat je wilt zien is dat het een spelletje was. Ik heb je laten weten dat het mijn intentie was je te helpen en Maria kennende was dat wat haar betreft ook zo. Ondanks dat wil je er een egostrijd van maken en volhouden dat we een spelletje met je spelen, zie je dat ? Zie je dat je met 'hoe de verhoudingen hier liggen' je in dat door jou geziene spelletje probeert een strategie te bepalen.

Ik ben daar helemaal niet mee bezig Niets.
Hetgene wat ik doe is jullie observeren om te kijken hoe ego werkt.
Mijn ego is in aanleg niet anders. En omdat ik weet dat leven zonder ego niet mogelijk is en omdat ik weet dat ego zich altijd zal manifesteren bekijk ik hoe dat in zijn werk gaat hier. Ik kan hier ego in het wild bestuderen en ik mag er nog over spreken ook.

Als jij zou zijn waar je je voor uitgeeft, dan had je Maria niet in bescherming genomen. Je wist dat het ontkennen van de vraag tot een conclusie zou leiden.
En de daaropvolgende vraag zou zijn WAAROM Maria dat doet.

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. En door naar jou en Maria en jullie collectieve gedrag te kijken leer ik weer. Bedankt nog.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 10:38   #324
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Kijk nou eens Niets en ga niet de pias uithangen.
Af en toe wat ironie kan geen kwaad. Ik denk dat ik me daar wat vaker van ga bedienen. Een beetje Hansen zeg maar.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 10:43   #325
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Voor Niets, Virgo en wie het verder interessant vindt...

Ik heb in het verleden vaak gevraagd, is dit een advaita forum of een zelfkennis forum? In het eerste geval zou ik weggaan, in het tweede geval blijven. Nou, ik ben er nog. Het is simpel genoeg om de naam van het forum in advaita te veranderen en te verlangen dat iedere deelnemer advaita volgt als voorwaarde om op dit forum deel te nemen. Het is echter niet op die manier ingevuld. Renoir en enkele anderen zijn wel van mening dat advaita de kortste en meest effectieve weg is. Prima, dat mag hij toch vinden? Ik voel mij niet gedwongen een advaita aanhanger te worden en vind ook mijn weg op dit forum.

Je kan gaan hangen in methodieken, wat werkt wel en wat niet. Je kan gaan hangen in egogedrag en proberen de ander te doorgronden en op zijn plaats te zetten. Daar kun je op dit forum een hele studie van maken, want er gebeurt genoeg tussen de mensen. Maar wat maakt het uit of de ander ziet wat jij ziet? Uiteindelijk komen we hier toch voor onszelf? Zonder zelf advaita te willen aanhangen kan een aanhanger van advaita wel eens wijzen op gedrag, waarvan ik denk, oh ja, warempel, je hebt gelijk. Ik herken ook de neiging vooral je eigen standpunt duidelijk te willen maken en de opmerking van de ander te verklaren vanuit diens eigen pad en zo in een egostrijd te belanden en niet naar jezelf te kijken. De waarheid is nooit zo zwart wit. Ook al lijkt de ander op zo'n moment blind voor zichzelf, wat ze vervolgens over jou zeggen, zit vaak wel een zekere kern van waarheid in. Dan is het slikken, je ego niet de ruimte geven de ander klein te willen maken, maar kijken naar jezelf. Hoe reageer ik zelf in dit verhaal. En die ander, die zoekt het maar uit.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 10:44   #326
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Hetgene wat ik doe is jullie observeren om te kijken hoe ego werkt.
Mijn ego is in aanleg niet anders. En omdat ik weet dat leven zonder ego niet mogelijk is en omdat ik weet dat ego zich altijd zal manifesteren bekijk ik hoe dat in zijn werk gaat hier. Ik kan hier ego in het wild bestuderen en ik mag er nog over spreken ook.

Als jij zou zijn waar je je voor uitgeeft, dan had je Maria niet in bescherming genomen. Je wist dat het ontkennen van de vraag tot een conclusie zou leiden.
En de daaropvolgende vraag zou zijn WAAROM Maria dat doet.

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. En door naar jou en Maria en jullie collectieve gedrag te kijken leer ik weer. Bedankt nog.
Het is hier geen laboratorium Niets, het is hier een grote stromende veranderlijke energie, jouw observatie is maar een momentopname, waar je geen houvast aan kunt hebben. Wat je denkt te zien is geen ego Niets en omdat je blijk geeft dat niet kunt zien ben je zelf in het bezit ervan, in het andere geval zou je even 'onbevangen' kunnen kijken als ik en niet de behoefte voelen het (ego) te verdedigen.

Die ego trekjes, dat verdedigen, krabben en bijten, is weerstand van ego uit angst aangetast te worden. Dat is niet het ego dat je nodig hebt om je te manifesteren in de wereld. Dit is gewoon het hebberige, inhalige kwetsbare ego, wat je helemaal niet hoeft te zijn wanneer je weet 'wat' je bent. Ik ga niet in op je door ego ingegeven strijdlustige onbenullige details.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 11:03   #327
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Ik heb er de meetlat maar even bijgepakt.

Hij is 12cm in slappe toestand.

Mocht tie om één of andere onverklaarbare reden vanuit de bron meer voorzien zijn van bloed dan laat ik het u weten.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 11:15   #328
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik zag en veranderde houding van jou, Nadje. Maar dan heb ik dat verkeerd gezien. Hou er ook rekening mee dat ik het spelletje van Renoir en Maria doorzag op dat moment en ik niet precies weet hoe de verhoudingen hier liggen. Dan kan ik idd te ver doorschieten .

En dat collectieve ego is er hoor. Maria besefte het "wij van advaita-eend" gehalte van haar reacties en wilde mijn vraag niet beantwoorden. IEn daarom opende haar ego de aanval op mij.
Invulling invulling invulling. Niets hiervan is waar. Je blijft maar doorgaan he.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 11:19   #329
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

(Hebben jullie Esradha gelezen? Ik vind haar bijdrage bijzonder mooi. Verder meng ik me nergens in. Wat zou ik, als 'newbie'? maar sowieso.)
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 15 May 2013, 11:19   #330
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ik heb er de meetlat maar even bijgepakt.

Hij is 12cm in slappe toestand.

Mocht tie om één of andere onverklaarbare reden vanuit de bron meer voorzien zijn van bloed dan laat ik het u weten.
Lullige beeldspraak Aart! Dan kunnen wij dames op dit forum wel inpakken wegens gebrek aan ....

...... ik krijg zo nog spontaan een aanval van penisnijd. Lekker dan, probleem erbij ipv eraf ....

*ironische modus off :)*
Virgo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 43 27 July 2011 23:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 03:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.