Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 January 2014, 01:47   #321
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
?Alle goede leraren beseffen dat alleen een fundamentele verandering duurzaam zal zijn, maar ze beginnen niet op dat niveau. Het versterken van de motivatie om te veranderen is hun eerste en voornaamste doel. Het is bovendien hun laatste en definitieve. Het enige wat de leraar hoeft te doen om verandering te garanderen is in de leerling de motivatie om te veranderen verhogen. Een verandering in motivatie van denken, en dit zal onvermijdelijk tot een fundamentele verandering leiden, omdat de denkgeest fundamenteel is.? (Bron - Cursus in wonderen)
Tandem, nu Renoir, na de verplaatsing van mijn eerdere bericht, weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen mbt tot de vraag die ik eerder had gesteld, kom ik toch maar weer terug bij jou. Ik wil graag weten hoe een leraar die motivatie om te veranderen dan versterkt, want dat is me niet duidelijk.

Thks alvast.
Vagebond is offline  
Oud 13 January 2014, 10:21   #322
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Ter herinnering en oproep.

Is er nog iemand die een serieuze vraag herkent?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tandem, nu Renoir, na de verplaatsing van mijn eerdere bericht, weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen mbt tot de vraag die ik eerder had gesteld, kom ik toch maar weer terug bij jou. Ik wil graag weten hoe een leraar die motivatie om te veranderen dan versterkt, want dat is me niet duidelijk.

Thks alvast.
Nadere toelichting mbt het belang van de vraag vanuit persoonlijk perspectief:

In de afgelopen jaren ben ik nogal wat leraren tegen gekomen, geen van allen heeft heeft bij mij de motivatie om te veranderen in mij kunnen stimuleren, sterker nog die motivatie is enkel maar verminderd zelfs tot op het niveau dat ik enkel nog maar verlang naar de dood, in welke vorm maakt mij niet uit.

Aan de hand van bovenstaande kunnen we dus in elk geval concluderen dat ik te maken had met leraren die in mij de motivatie om te veranderen niet hebben kunnen versterken en eerder zoals gezegd het tegenovergestelde bereikten.

Ik ben een arme sloeber. Is er iemand die even weg kan uit de dagelijkse beslommering die mij kan vertellen waar ik een leraar kan vinden die mijn vraag kan beantwoorden. Want er zijn er geen kennelijk.

Bijvoorbaat dank.
Vagebond is offline  
Oud 13 January 2014, 12:28   #323
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Door Renoir verplaatste berichten uit:

Crisis voorbij? > wereldverbetering > zelfkennis.

Ondertussen blijft mijn vraag nog steeds van kracht mbt hoe een leraar de wil om te veranderen in de leerling versterkt en waar ik evt eventueel zo'n leraar kan vinden en of er überhaupt wel van die leraren zijn in de wereld waar ik leef, want ik begin langzamerhand te geloven dat ik Remi van alleen op de wereld ben. Mijn ogen zijn verblind, ik ben hongerig en dorstig, ik heb het koud en ben op sterven na dood en niet langer in staat mezelf te motiveren, en na mijn dood opnieuw in de wereld geboren worden voor nog zo'n fijn ritje spreekt me niet geweldig aan zo u wilt begrijpen.

Iemand?
Vagebond is offline  
Oud 13 January 2014, 12:34   #324
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ondertussen blijft mijn vraag nog steeds van kracht mbt hoe een leraar de wil om te veranderen in de leerling versterkt en waar ik evt eventueel zo'n leraar kan vinden en of er überhaupt wel van die leraren zijn in de wereld waar ik leef, want ik begin langzamerhand te geloven dat ik Remi van alleen op de wereld ben. Mijn ogen zijn verblind, ik ben hongerig en dorstig, ik heb het koud en ben op sterven na dood en niet langer in staat mezelf te motiveren, en na mijn dood opnieuw in de wereld geboren worden voor nog zo'n fijn ritje spreekt me niet geweldig aan zo u wilt begrijpen.

Iemand?
Ik kan er kort over zijn. Er is geen enkele menselijke leraar die jou kan helpen. Er is geen leer die jou kan helpen, geen religie, geen ideologie.

Niks, noppes, nada.

Je staat er helemaal alleen voor. Verwacht van mij ook niks, ook al ben ik een wetende. Ik kan mijn 'weten' namelijk niet aan jou geven.

PS, wantrouw iedereen die wat anders beweert.
Freerider is offline  
Oud 13 January 2014, 12:39   #325
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ondertussen blijft mijn vraag nog steeds van kracht mbt hoe een leraar de wil om te veranderen in de leerling versterkt en waar ik evt eventueel zo'n leraar kan vinden en of er überhaupt wel van die leraren zijn in de wereld waar ik leef, want ik begin langzamerhand te geloven dat ik Remi van alleen op de wereld ben. Mijn ogen zijn verblind, ik ben hongerig en dorstig, ik heb het koud en ben op sterven na dood en niet langer in staat mezelf te motiveren, en na mijn dood opnieuw in de wereld geboren worden voor nog zo'n fijn ritje spreekt me niet geweldig aan zo u wilt begrijpen.

Iemand?
De mens die zich omringt met feiten, niet toestaat dat hij verrast wordt, geen flits van intuïtie kent, geen veronderstellingen maakt, geen risico neemt, leeft in een afgesloten cel.

A. Einstein.
Freerider is offline  
Oud 13 January 2014, 12:41   #326
Pindar
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ik kan er kort over zijn. Er is geen enkele menselijke leraar die jou kan helpen. Er is geen leer die jou kan helpen, geen religie, geen ideologie.

Niks, noppes, nada.

Je staat er helemaal alleen voor. Verwacht van mij ook niks, ook al ben ik een wetende. Ik kan mijn 'weten' namelijk niet aan jou geven.

PS, wantrouw iedereen die wat anders beweert.
wel, die laatste zin is natuurlijk ook gevaarlijk.
Stel dat er iemand is die hem wel kan helpen? Moet ie die dan afwijzen.


Ik weet niet precies wat er met je aan de hand is maar ik doe een suggestie
omdat mijn ervarigen die van anderen zeer goed en bijzonder waren te noemen.


Ga eens op zoek naar iemand die EFT en of TAT doet.
Dat zijn energiepsychologische systemen en ben daar extreem positief over,
De grondlegster van TAT, Tapas Fleming, ken ik zelfs persoonlijk.


Het is een suggestie en doe er mee wat je wilt.

En sterkte broeder!



Met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline  
Oud 13 January 2014, 12:43   #327
Pindar
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
De mens die zich omringt met feiten, niet toestaat dat hij verrast wordt, geen flits van intuïtie kent, geen veronderstellingen maakt, geen risico neemt, leeft in een afgesloten cel.

A. Einstein.
jemig, wat wil je hier nu tegen Vagebond me zeggen?

Met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline  
Oud 13 January 2014, 12:51   #328
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Je kunt meer leren van spelen, dan van een leraar.
Freerider is offline  
Oud 13 January 2014, 12:52   #329
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ik kan er kort over zijn. Er is geen enkele menselijke leraar die jou kan helpen.
Beetje kort door de bocht. Maar ik snap wel wat je probeert te zeggen. Er zijn genoeg leermeesters te vinden. Feitelijk kan iedereen je leermeester zijn, maar het uiteindelijke ZELFonderzoek, zul je zoals het woord al zegt, ZELF moeten doen. Dat neemt niet weg dat een leraar/leermeester zeer waardevol kan zijn op een bepaald moment in je proces.
Nadje is offline  
Oud 13 January 2014, 12:56   #330
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ik kan er kort over zijn. Er is geen enkele menselijke leraar die jou kan helpen. Er is geen leer die jou kan helpen, geen religie, geen ideologie.

Niks, noppes, nada.

Je staat er helemaal alleen voor. Verwacht van mij ook niks, ook al ben ik een wetende. Ik kan mijn 'weten' namelijk niet aan jou geven.

PS, wantrouw iedereen die wat anders beweert.
ik vroeg ook niet naar menselijke leraar, want die zitten minstens net zo dik in de shit als mijzelf. Dat heeft zich inmiddels al bewezen zoals ik eerder poogde aan te geven. Ik vroeg om een leraar zoals aangeven in quote van Tandem. Want zoals ik al aangaf heb ik een klein probleempje waarvoor ik de fundamentele oplossing niet voor weet terwijl ik daar wel graag een fundamentele oplossing voor zie komen.

Mbt dat laatste: Jammer want wanneer jij dan wetende bent zou je toch ook de oorzaak van mijn probleempje kunnen kennen en als gevolg daarvan daar iets mee moeten kunnen mbt mijn persoon.

Ik denk dat je zo'n neppert bent die zich voordoet als..... Maw ik heb van doen met een charlatan die mij vlees voor vis wil verkopen, tja....
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.