Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 November 2014, 16:18   #321
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat ik geen merkwaardigheden zie. Ik vraag meer uitleg over welke merkwaardigheden jij het hebt. Ok?, je hebt je waslijst nu opgesomd; wil je ergens over discuteren of niet?
Nee, ik wil er niet over discuteren (discussiëren).
Ik ben blij dat Maria de moeite wil doen om je een en ander uit te leggen.
Rob is offline  
Oud 20 November 2014, 16:18   #322
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
OK. En met de wetenschap dat je je eigen overtuigingen aan het verdedigen was, komt er bij jou dan niet zoiets van "wacht even, het zijn maar overtuigingen, het zijn maar gedachten, waarom ga ik zo de strijd aan, waarom wil ik mijn eigen overtuigingen koste wat kost verdedigen, wat verlies ik als ik dat niet meer zou doen, wie ben ik zonder die overtuigingen" etc etc?
Maria, voor één keer waren de rollen omgekeerd; ik heb mij uitgeleefd en ik heb er van genoten, goed wetende dat het zo was; ik heb mijzelf dus niet voor de gek gehouden.

ik heb mij in het verleden dikwijls onmondig gevoeld; verdedigde ik mijn overtuigingen dan was dat zogezegde ego-werking, ook al ontkende ik dat, verdedigde ik mij niet dan werd dat gezien alsof ik hun waarheid zou ingezien hebben, wat dikwijls evenmin het geval was.
Het was van vertel iets maar alles wat je vertelt wordt van op voorhand afgekraakt; zeg je wit, moet het zwart zijn en als je zwart zegt moet het wit zijn.

Dus geen les aub van zelfoverschatting of vereenzelving met wat geschreven is; voor één keer heb ik hun een pak van hetzelfde (wel of niet bestaande) Laken gegeven, punt.
marie is offline  
Oud 20 November 2014, 17:54   #323
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dus geen les aub van zelfoverschatting of vereenzelving met wat geschreven is; voor één keer heb ik hun een pak van hetzelfde (wel of niet bestaande) Laken gegeven, punt.
Het was geen "les" Marie. Het was een (naar nu blijkt mislukte) poging je duidelijk te maken waar het hier op het forum nou eigenlijk over gaat, daar waar je zo'n weerstand tegen hebt maar waartoe je kennelijk toch wordt aangetrokken anders was je er niet.
Maria is offline  
Oud 20 November 2014, 18:07   #324
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nee, ik wil er niet over discuteren (discussiëren).
Ik ben blij dat Maria de moeite wil doen om je een en ander uit te leggen.
ok
marie is offline  
Oud 20 November 2014, 18:09   #325
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Het was geen "les" Marie. Het was een (naar nu blijkt mislukte) poging je duidelijk te maken waar het hier op het forum nou eigenlijk over gaat, daar waar je zo'n weerstand tegen hebt maar waartoe je kennelijk toch wordt aangetrokken anders was je er niet.
Maak je geen zorgen, zo mislukt is de poging nu ook weer niet, maar soms steekt hun zelfvoldaanheid mij wel wat tegen, vooral als ze ieder woord dat ik zeg zo maar op ego-werking, ego-angst.... afschrijven.
Het is spijtig, maar er is meer in de wereld dan alleen maar het ego dat overwonnen moet worden.
Want zelfs als het ego overwonnen is, wat dan?
marie is offline  
Oud 20 November 2014, 20:26   #326
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
...maar soms steekt hun zelfvoldaanheid mij wel wat tegen, vooral als ze ieder woord dat ik zeg zo maar op ego-werking, ego-angst.... afschrijven.
Dat moet je er bij nemen op dit forum hé marie. Dat is nu eenmaal de huisstijl van de uitbater hier en daar je over 'ze' schrijft blijkbaar nog van wat forumleden volgens jou maar waarvan geen één volgens mij nog maar uit de schaduw van Renoir de ego-ghost buster komt.
Het deuntje 'jingle bells, jingle bells, jingle all the way" is je zeker bekend; Als ik me voorneem nog is naar dit forum te komen neurie ik vaak op voorhand al of wanneer ik weer meteen 'jouw ego dit, jouw ego dat, ego zus, ego zo' lees hier ergens de volgende variant: ego hier, ego daar, ego overal... hey!
Alle dagen van het jaar kerstsfeer op dit forum dus voor mij!


Neem daarentegen het http://eckhart-tolle-forum.inner-growth.info forum bv; daar zie ik geen één forumlid een ander op elk woord of zin die gezegd wordt zo maar op ego-werking, ego-angst.... afschrijven.

En Eckhart Tolle himself, is nu toch wel iemand die het woord ego regelmatig in de mond neemt.
Maar volgens Renoir zijn Tolle, Osho, R. Balsaker alvast mensen waar ego graag naar luistert. Iets in die stijl heb ik ome Rennie regelmatig zien schrijven.
Dus wie echt van zijn ego vanaf wil, of het overwinnen, doorzien of welke beschrijving er ook wordt aan gegeven komt naar hier op het verlichte etalageforum.
Kletskoek natuurlijk van Renoir, maar waarom niet ook naar hier is komen.
Dit forum is nu éénmaal ook onderdeel van het totale kosmische poppenspel.
Eego hier, ego daar, ego overal... hey!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
...
Het is spijtig, maar er is meer in de wereld dan alleen maar het ego dat overwonnen moet worden.
Want zelfs als het ego overwonnen is, wat dan?
Dan hebben we een egoloze wereld!
Puppetji is offline  
Oud 20 November 2014, 21:31   #327
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Dan hebben we een egoloze wereld!
Je droomt wel wat vlug, ik sprak van enkele ego-loze personen.
marie is offline  
Oud 20 November 2014, 21:42   #328
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Neem daarentegen het http://eckhart-tolle-forum.inner-growth.info forum bv; daar zie ik geen één forumlid een ander op elk woord of zin die gezegd wordt zo maar op ego-werking, ego-angst.... afschrijven.
Bij dat inner-growth dan gaan bij mij toch echt alle alarmbellen rinkelen.

Citaat:
Maar volgens Renoir zijn Tolle, Osho, R. Balsaker alvast mensen waar ego graag naar luistert.
Ik begrijp niet dat je Balsekar in een adem met de groten der aarde kunt noemen. Gaskachel, centrale verwarming, open haard, stadsbus. Wat hoort er in het rijtje niet thuis?
Rennie is offline  
Oud 20 November 2014, 21:57   #329
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maria, voor één keer waren de rollen omgekeerd; ik heb mij uitgeleefd en ik heb er van genoten, goed wetende dat het zo was; ik heb mijzelf dus niet voor de gek gehouden.

ik heb mij in het verleden dikwijls onmondig gevoeld; verdedigde ik mijn overtuigingen dan was dat zogezegde ego-werking, ook al ontkende ik dat, verdedigde ik mij niet dan werd dat gezien alsof ik hun waarheid zou ingezien hebben, wat dikwijls evenmin het geval was.
Het was van vertel iets maar alles wat je vertelt wordt van op voorhand afgekraakt; zeg je wit, moet het zwart zijn en als je zwart zegt moet het wit zijn.

Dus geen les aub van zelfoverschatting of vereenzelving met wat geschreven is; voor één keer heb ik hun een pak van hetzelfde (wel of niet bestaande) Laken gegeven, punt.
Allemaal monkey business van het ego dat van de strijd geniet en niet verder kan kijken dan het mopsneusje lang is. Je hebt er een overwinning voor jezelf uit gehaald maar van een veel waardevollere diepe betekenis helemaal nul komma niks meegekregen.

Jouw ego heeft gezegevierd en heeft zijn gram voor de hem (ja het ego is overwegend mannelijk, dus je hebt een hij in je) aangedane vernederingen kunnen halen.

Wat een armoede.
Rennie is offline  
Oud 20 November 2014, 22:01   #330
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maak je geen zorgen, zo mislukt is de poging nu ook weer niet, maar soms steekt hun zelfvoldaanheid mij wel wat tegen, vooral als ze ieder woord dat ik zeg zo maar op ego-werking, ego-angst.... afschrijven.
Het is spijtig, maar er is meer in de wereld dan alleen maar het ego dat overwonnen moet worden.
Want zelfs als het ego overwonnen is, wat dan?
Onderzoek het eerst maar eens, dan zien we wel weer verder, nu is er geen andere mogelijkheid dan via ego met je in contact te komen en dat is zo defensief als de pest. Jou, dus niet dat wat zich als gepikeerde spreekbuis optreedt maar dat opene wat je werkelijk bent, bereiken is godsonmogelijk en redeneren met een ego haalt helemaal niks uit.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.