Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 December 2020, 01:13   #3321
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Heb je al gezien welk leuk figuurtje Renoir onder je naam heeft gezet?
Schitterend!
En welk figuurtje mag dat dan zijn kabu?
Vagebond is offline  
Oud 20 December 2020, 01:24   #3322
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik kan me voorstellen wat jij ziet, ruikt en proeft...
.....Nou je bent nog niet verleerd me te laten huilen van het lachen dat is in elk geval iets, ...

Zes heksen <- dat ben ik met mijn zeer geliefde zusters, de een nog valser dan de andere

Vagebond is offline  
Oud 20 December 2020, 02:39   #3323
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Rob's extra wapperende handjes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@:Mihaela...

Ik ben ook extra gevoelig voor 'vilein' gedrag, zoals door Kabu wordt vertoont.
Je hoofd is extra helder geworden, je hart extra warm en ]de handjes extra wapperend], klaar om op het driehoekje te drukken bij kabu om een kwalijk bericht te rapporteren wanneer hij iets schrijft dat jij als kwetsend ervaart...

Citaat:
@Esradha:...

Het beste uitganspunt om aan zelfonderzoek te beginnen is om alle hoop op een beter verleden of toekomst te laten varen en de wens te hebben (voor zover daar bewust sprake van kan zijn) om enkel en alleen te weten wat Waar is, wat je in Essentie bent, eventueel met het risico op een nog waardelozer leven dan je nu al leidt.

Zelfonderzoek biedt je helemaal niks, het geeft geen enkele garantie. Niet dat je na het afronden beter lekke banden kunt plakken, een biefstuk mooi medium rare kunt bakken, de juiste partner tegen gaat komen, dat je alleen nog maar mooie gedachtes zult hebben, dat je je nooit meer klote zult voelen, niet dat je van je acne of je drankprobleem verlost zult raken, kortom: je hebt er helemaal niks aan. En als dat wel het geval is, dan is dat allemaal bijvangst en dank dan de voorzienigheid op je blote knieën dat ze je genadig is geweest.

Wat wel zo is, is dat het leven in geen enkel opzicht meer is zoals het daarvoor was (of beter gezegd: beleefd werd). En dat is in alle opzichten een oplossing (maar een andere dan je je bedacht zou kunnen hebben) voor alles.

Zelfonderzoek in de traditie van Adviata Vedanta gaat over het doorzien van dat wat je altijd dacht te zijn maar niet bent en de identificatie daar mee (het geloof er in). Als dat is gebeurd dan kan het gebeuren (en dat ligt voor de hand, maar geen garantie) dat alle identificatie met gedachtes, gevoelens en ervaringen die nu nog aan jou als persoon vast kleven, dat die los gaan laten. Dat is niet iets wat je kunt doen of forceren, dat is iets wat gebeurt. Of niet. En in welk tempo en of dat allemaal gaat gebeuren (voordat je dood bent) is maar helemaal vraag. En het goede nieuws is: het interesseert je ook niet meer of dat wel of niet gebeurt en wanneer.

Het resultaat van zelfonderzoek kan ik niet beter omschrijven dan zoals een bekende advaita leraar dat deed: het hoofd helder, het hart warm en ]de handjes laten wapperen].

Rob

bron: 14 januari 2015 in Discussie: Gedegen zelfonderzoek vs. emoties/trauma (Niet openbaar forum)
De voorzienigheid is je niet genadig geweest Rob, mij wel.
Ik ben gestorven in mijn ego, daardoor ben ik herboren kunnen worden in mijn ware gedaante als mens.
Alle identificatie met gedachtes, gevoelens en ervaringen die nog aan mij als persoon vast kleefden zijn opgelost. Maar dat interesseert jou niet of of dat wel of niet gebeurt en wanneer.
kabu is offline  
Oud 20 December 2020, 02:56   #3324
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Je hoofd is extra helder geworden, je hart extra warm en ]de handjes extra wapperend], klaar om op het driehoekje te drukken bij kabu om een kwalijk bericht te rapporteren wanneer hij iets schrijft dat jij als kwetsend ervaart...


De voorzienigheid is je niet genadig geweest Rob, mij wel.
Ik ben gestorven in mijn ego, daardoor ben ik herboren kunnen worden in mijn ware gedaante als mens.
Alle identificatie met gedachtes, gevoelens en ervaringen die nog aan mij als persoon vast kleefden zijn opgelost. Maar dat interesseert jou niet of of dat wel of niet gebeurt en wanneer.
Nirvana-alert to kabu: laat los! Laat LOS! Stop met graven in het verleden! Stop met drugs ;)

Leef NU!
Sam is offline  
Oud 20 December 2020, 02:58   #3325
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
.....Nou je bent nog niet verleerd me te laten huilen van het lachen dat is in elk geval iets, ...

Zes heksen <- dat ben ik met mijn zeer geliefde zusters, de een nog valser dan de andere

Oeps... zijn wij mss zusters?..... 🤣
Sam is offline  
Oud 20 December 2020, 03:48   #3326
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Ban Sam!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Nirvana-alert to kabu: laat los! Laat LOS! Stop met graven in het verleden! Stop met drugs ;)

Leef NU!
Sam!
kabu is offline  
Oud 20 December 2020, 03:55   #3327
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Ban Sam!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
@Vagebond: Oeps... zijn wij mss zusters?..... 🤣
Sam!
kabu is offline  
Oud 20 December 2020, 07:18   #3328
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik ben wel vrij van ego.
Dat is HIER op 21 sept. door Laurens bevestigd.
Ho ho dat was een reactie op een stuk tekst.
Verder is gearriveerd zijn ook nog eens voor verschillende uitleg vatbaar bijvoorbeeld als je de top van je carrière hebt bereikt. Verder deel ik ook nooit certificaten van echtheid of gearriveerdheid uit.
 
Oud 20 December 2020, 13:09   #3329
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Verder deel ik ook nooit certificaten van echtheid of gearriveerdheid uit.
Ha, dan hoef ik niet te vragen of ik is op de koffie bij je mocht komen zodat je kon onderzoeken of ik wel echt verlicht was.
kabu is offline  
Oud 20 December 2020, 14:35   #3330
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Je hoofd is extra helder geworden, je hart extra warm en ]de handjes extra wapperend], klaar om op het driehoekje te drukken bij kabu om een kwalijk bericht te rapporteren wanneer hij iets schrijft dat jij als kwetsend ervaart...
Goh waar heb ik dat eerder gehoord, wapperende handjes die op driehoekjes drukken om een 'kwalijk' bericht te rapporteren .

Ik zet mw. M. en mijnheer R op de ranglijst van kwalijke berichten meldingen. Waarbij mw. M. met stip op nr 1 staat en dhr R. ergens in de onderste regionen bungelt vermoedelijk. Nu en we weten inmiddels wie jij support niet waar, de zwakke poppetjes van dit forum die moord en brand schreeuwen wanneer iemand hen 'kind' noemt en vervolgens de dader van die vreselijke feit achter slot en grendel beland....Laten we even wat verhoudingen naast mekaar leggen.... Een jaar lang iemand stalken, de reden is bekend, een verhaaltje verzinnen om iemand te kwetsen vanuit de eigen pijn, iemand een 'kind' noemen. Ja, ik snap dat het slachtoffer van die laatste vreselijke misdaad zwaar gestraft dient worden....

Gelukkig beschik ik over een zekere mate van humor

Ja en jij bent egoloos, oh heerlijk.....ik lach me te pletter
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.