Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Tony Parsons
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Tony Parsons Met veel humor brengt Tony zijn relativerende, simpele en radicale boodschap.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 October 2016, 17:09   #331
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ach, het fameuze 'jij bestaat niet', lees ik gewoon als "Jij bestaat niet als afgescheiden persoon, want er is slechts één energieveld dat alles omvat."
En in dat energie veld is ego een functie van het geheel. Heel makkelijk te begrijpen, voor wie er aan toe is.
Daar heb jij een topic aan gewijd, wat echter 'vervuild' is geworden van Looro's eindeloze gekwaak, mantra's over wat gzoz wel en niet is en dat gebeurt ook in dit topic.
Je hebt zo van die doordrammers.
Ik denk dat het meer zelfindoctrinatie is als doordrammen.
De wens (willen) om iets te geloven is dan groot.
Looro doet mij denken aan de katholieke kerk.
Pastoor zei het voor en de gelovigen brabbelden het na.
En dat week in, week uit.

En tussendoor natuurlijk nog een preek waaruit bleek dat wij er maar weinig van begrepen.

Maar je kan overal je lessen uit leren. Dankzij de katholieke kerk weet ik precies hoe geloof werkt. En ik was er al jong achter dat geloof fictief is.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2016, 07:27   #332
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
De wens (willen) om iets te geloven is dan groot.
Looro doet mij denken aan de katholieke kerk.
Pastoor zei het voor en de gelovigen brabbelden het na.
En dat week in, week uit.
Wel ja, ik verwees al naar Tony Parsons die schrijft dat de klassieke Advaita Vedanta gewoon een gevestigde religie is, één van de vele systemen van persoonlijke indoctrinatie die de uiteindelijke spirituele vervulling belooft.
Eerst was het Laurens die veelvuldig schreef overal ego's te zien, en dan Looro die blijkbaar zowat de vlag overgenomen heeft en overal terugkoppeling naar ego ziet.
Het verschil tussen hen beiden is miniem, ze zijn pastoor en onderpastoor van hun gzoz.
Voor wie hun post's nog leest is het altijd meer van hetzelfde, een gzoz gepreek net zoals in de kerk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
En tussendoor natuurlijk nog een preek waaruit bleek dat wij er maar weinig van begrepen.
Ja, dat kan ook niet anders h?, voor de gzoz-gelovige, nader genoemd in de terminologie van dit forum, een TA'er, zijn alle niet TA'ers afvalligen en genoemd als NA'ers, gehypnotiseerde escapisten die maar niet tot het besluit komen om denkbeeldigheid als belang te stoppen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Maar je kan overal je lessen uit leren. Dankzij de katholieke kerk weet ik precies hoe geloof werkt. En ik was er al jong achter dat geloof fictief is.
Zo is dat, gzoz doen is een illusie. Gzoz'ers zijn tomaten bezig met tomaten te doorzien. Als dat geen belang aan denkbeeldigheid hechten is.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2016, 09:55   #333
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Ik denk dat de gedegen onderzoekers onderhevig zijn aan het zgn. placebo effect. Als je maar sterk genoeg in iets gelooft dan wordt het voor de persoon in kwestie werkelijkheid. Katholieken kunnen een z? sterk geloof hebben dat het ook daadwerkelijk invloed heeft op bijvoorbeeld hun gezondheid.

Uiteraard is het geloof in ego ook een sterk geloof. Wat de gedegen onderzoeker feitelijk doet is een nóg sterker geloof dan het geloof in ego inzetten. Vandaar de voortdurende herhaling van mantra? s.

En ongelovigen zoals wij, zijn nuttig om tegen te polariseren. Geloof heeft altijd een polariteit nodig. In de hemel kan je alleen geloven als je in ook in een hel gelooft. Met het geloof wordt ook altijd de tegenstelling geschapen.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2016, 10:32   #334
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Met het geloof wordt ook altijd de tegenstelling geschapen.
Dus zelfs met t geloof: alles is één.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2016, 10:35   #335
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Ik denk dat het meer zelfindoctrinatie is als doordrammen.
De wens (willen) om iets te geloven is dan groot.
Looro doet mij denken aan de katholieke kerk.
Pastoor zei het voor en de gelovigen brabbelden het na.
En dat week in, week uit.

En tussendoor natuurlijk nog een preek waaruit bleek dat wij er maar weinig van begrepen.

Maar je kan overal je lessen uit leren. Dankzij de katholieke kerk weet ik precies hoe geloof werkt. En ik was er al jong achter dat geloof fictief is.
Ach ... De katholieke kerk, het machtige instituut, het ware geloof dat duizenden jaren met succes de gnostiek verbannen heeft ...

In gedegen zelfonderzoek wordt geloof niet doorzien als fictief maar wordt doorzien dat denkbeeldigheid het geloven onderhoudt.
Het gaat er niet om dat er weinig begrepen wordt maar dat er met het weinige begrip niet doorzien wordt wat de verslaving van ego aan denkbeeldigheid aanricht.
Het verzamelen van citaatjes verduidelijken het gebrek aan luisteren in zichzelf en uit zichzelf doorzien. Tony Parsons zal daarbij geen hulp zijn maar eerder een sta-in-de-weg.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2016, 10:44   #336
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Tony Parsons zal daarbij geen hulp zijn maar eerder een sta-in-de-weg.
Hetgeen ook weer een geloof kan zijn.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2016, 10:48   #337
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Geloof zélf heeft onmiddelijk zijn eigen tegenstelling.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2016, 11:14   #338
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Hetgeen ook weer een geloof kan zijn.
Uiteraard! Het geloof als onderwerp wordt erdoor afgelijnd en opent de vraag naar wie belang heeft in geloven en welke de verdienste ervan is.
Geloven en begrijpen worden door elkaar gehaald waardoor het een ook het ander kan zijn.

Uit de vaststelling wat weet, is doorzien van wat gelooft het stopzetten van belang in zichzelf, in ego.
Als ik, wat ik weet niet kan bevestigen noch ontkennen hoef ik niet te geloven in wat ik weet en kan ik beschikbaar zijn zonder voorwaarden, zonder geloof in onderwerp of subjectiviteit.

Op deze wijze van gedegen zelfonderzoek ontdoet weten zich van geloof in subjectiviteit. Doorzien van ego is het gedegen zelfonderzoek doorpakken tot wat weet ontdaan is van zichzelf, van het ego als onderwerp zijn.
Dat afronden is het niet-moment van gedegen zelfonderzoek als het verwerken van onmiddellijkheid.

Het doorpakken tot afronden van gedegen zelfonderzoek stelt een einde aan het belang van ego, aan het belang van denkbeeldigheid, aan het belang van weten en geloven.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2016, 11:39   #339
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Dat kan wel, maar dat is slechts weinigen gegeven. En hier op dit forum zul je het niet vinden. Tony Parsons schrijft rake dingen, maar vrijwel niemand herkent het.

Neem van mij aan: dit hele forum staat voor 98% vol met onzin. En alle andere informatie op internet, papier, you tube idem.

Allemaal zoekers waarvan een aantal er zelfs roepen dat ze niet bestaan.
Daarnaast kun je je afvragen of je er wel zo veel mee opschiet.
Je zou je kunnen afvragen; als het zo moeilijk is om te weten wat ego is?.ligt daar niet een bedoeling achter? Is het zo erg om je een ego te wanen?

Maar een weg terug is er niet. Je kunt wel onwetend zijn, maar je kunt niet meer ont-weten??
Je kunt wel inzien dat het daar allemaal niet om draait; ego of niet-ego; het sop is de kool niet waard... ik ben, punt.

Maar je hebt gelijk dat we er door moeten en dat het eindpunt in het onderzoek ergens wel het beginpunt is... want weet ik op het einde meer dan in het begin??? Neen, maar ik heb wel geleerd dat het daar allemaal niet om draait; iets wat ik in het begin niet wist...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2016, 13:14   #340
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Je kunt wel inzien dat het daar allemaal niet om draait; ego of niet-ego; het sop is de kool niet waard? ik ben, punt.
Eens. De gedegen onderzoekers blijven maar hangen in het ego-denken met dat "ego bestaat wel?, "bestaat niet". Ze zitten daarmee nog duidelijk in de identificatie.

Citaat:
Maar je hebt gelijk dat we er door moeten en dat het eindpunt in het onderzoek ergens wel het beginpunt is? want weet ik op het einde meer dan in het begin??? Neen, maar ik heb wel geleerd dat het daar allemaal niet om draait; iets wat ik in het begin niet wist...

Waarom denk je dat ik Kweetniet heet? Het is zelfs een lachwekkende bewering als iemand beweert het zelfonderzoek te hebben afgerond. Er valt helemaal niks af te ronden, je komt idd weer op het beginpunt uit. Zo kan je eindeloos doorgaan.

Het enige gedegen onderzoek is niet-onderzoek.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tony Parsons - Sharing His Passion. Aart Tony Parsons 20 6 September 2012 00:26
"To Think Or Not To Think." Aart Eckhart Tolle 1 26 August 2011 21:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.