Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2018, 12:37   #331
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
meer om om te weten of Lauwrence .
Leeft je man nog marie?
Heb jij inmiddels ingezien dat alles wat jij je dochter van uitmaakte, zoals traag van begrip, lui, warrig in de hoofd, dat het over jou gaat?
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 12:40   #332
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zou het kunnen dat het jouw 'ego' is die dat zo ziet???
Mam het varken heeft pijn aan zijn ogen, kunnen we naar de specsavers???
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 12:44   #333
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Heb jij inmiddels ingezien dat alles wat jij je dochter van uitmaakte, zoals traag van begrip, lui, warrig in de hoofd, dat het over jou gaat?
Je arme dochter denkt blijkbaar:
Mam het varken heeft pijn aan zijn ogen, kunnen we naar de specsavers???
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 16:40   #334
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Leeft je man nog marie?
Heb jij inmiddels ingezien dat alles wat jij je dochter van uitmaakte, zoals traag van begrip, lui, warrig in de hoofd, dat het over jou gaat?
Vaststelling van Mihaela hier voor waar neergezet... en waar rond ze al haar mooie verhaaltjes vertelde en blijft vertellen...

Hoe kan iemand die eigen verzinsels niet kan onderscheiden van wat verteld wordt, waarheid vinden...

Indien je werkelijk op zoek zou gegaan zijn naar waarheid; dan zou je eerst en vooral mij hebben kunnen vragen of de door mij aangehaalde problemen met mijn dochter in feite niet mijn problemen waren...
Maar neen, je hebt onmiddellijk jouw interpretatie als de enige werkelijkheid naar voren geschoven en je bent, steunend op jouw leugens, hier van je oren komen maken...

Nu kun je nog zoveel vertellen... nu kun je nog zoveel aanhalen hoe goed je dit of dat wel ingezien zou hebben...
Weet je, de enige die ge werkelijk belazerd is en blijft alleen jezelf en anderen die er een plezier in hebben om van die gelegenheden gebruikt te maken om eigen onkunde te verdoezelen...

Wat valt er te winnen in waarheidsvinding, in een persoonlijke zoektocht, met anderen de mantel uit te vegen... Niets, compleet niets want jij bent geen haar beter als je anderen denkt te kunnen kleineren...

En wat die anderen betreft; denk je nu echt dat jouw dwaze beschuldigingen mij ook maar één haar hebben zeer gedaan of het moest zijn dat ze mijn vertrouwen in de eerlijkheid van dit forum erg beschadigd hebben...

Maar ik, zoals jij, kan leven zonder dit forum en als ik hier blijf schrijven dan is het omdat ik ingezien heb dat in feiten ik hier voor mijzelf schrijf en dat fijn vind...
Eens een tekst geschreven, dan zijn als het ware de puntjes op de i gezet en kan het blad omgeslagen worden voor verder onderzoek...
marie is offline  
Oud 18 April 2018, 17:35   #335
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
... dan zou je eerst en vooral mij hebben kunnen vragen of de door mij aangehaalde problemen met mijn dochter in feite niet mijn problemen waren...
Als ik belangstelling in jou zou hebben, zou ik dat doen, maar ik vind je een zeikwijf, nijdig en gemeen, steeds op uit om jezelf te profileren als iemand die weet, terwijl er niets zinnigs uit dat mistige hoofd van je komt.
Geen punt, mens zijn betekent tekortkomingen hebben, gebreken, en niet altijd weten. Jij doet jezelf voor alsof dat niet zo is, en je steekt je 🐷 snoet in het gesprek tussen mij en Renoir, dus geef ik je een pats..

Zoals Dorje ook eigenlijk, ben jij zo verliefd op je misvattingen.

Van zo een troela als jij neem ik inderdaad niets aan, ga jij maar je hart voor je dochter eerst openen, dan praten wij echt.

Ik schrijf tegen jou alleen om jou te geven wat een persoon als jij verdient, en dat is:

Je interesseert me echt niet zolang als jij je zomaar mee bemoeit, en in je hoofd haalt dat jij mij zelf vragen mag stellen.
Als je wel minder hooghartig schrijft, en over jezelf hebt, dan weer wel hoor, ik ben heel vriendelijk eigenlijk..
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 18:03   #336
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik belangstelling in jou zou hebben, zou ik dat doen, maar ik vind je een zeikwijf, nijdig en gemeen, steeds op uit om jezelf te profileren als iemand die weet, terwijl er niets zinnigs uit dat mistige hoofd van je komt.
Geen punt, mens zijn betekent tekortkomingen hebben, gebreken, en niet altijd weten. Jij doet jezelf voor alsof dat niet zo is, en je steekt je 🐷 snoet in het gesprek tussen mij en Renoir, dus geef ik je een pats..

Zoals Dorje ook eigenlijk, ben jij zo verliefd op je misvattingen.

Van zo een troela als jij neem ik inderdaad niets aan, ga jij maar je hart voor je dochter eerst openen, dan praten wij echt.

Ik schrijf tegen jou alleen om jou te geven wat een persoon als jij verdient, en dat is:

Je interesseert me echt niet zolang als jij je zomaar mee bemoeit, en in je hoofd haalt dat jij mij zelf vragen mag stellen.
Als je wel minder hooghartig schrijft, en over jezelf hebt, dan weer wel hoor, ik ben heel vriendelijk eigenlijk..
Vreemd; op de forumdraad "Maries gedachtenwereld" kom ik zogezegd ongepast tussen in een tweegesprek tussen Renoir en jou...

Wat zou het mij plezieren als jij je geen snars van mij zou aantrekken... Maar dat zal wel wishfull thinking zijn, niet.

Waarom kom jij dan hier mijn draad vervuilen???
marie is offline  
Oud 18 April 2018, 18:17   #337
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Vreemd; op de forumdraad "Maries gedachtenwereld" kom ik zogezegd ongepast tussen in een tweegesprek tussen Renoir en jou...
...
Vreemd of niet het is gewoon zo. Je stelt me vragen, en ik antwoord ze zoals ik wil. Bevalt het je niet, stel me dan geen vragen.
Tjeetje, hoe dom kan ze zijn?
.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wat zou het mij plezieren als jij je geen snars van mij zou aantrekken... Maar dat zal wel wishfull thinking zijn, niet.
..
Niet zo janken joh.
Ben jij echt zo dement dat jij niet meer weet dat jij mij vragen stelde?
Als je echt had gewild dat ik me niet meer van jou had aangetrokken had jij het dus geen vragen gesteld.
Je krijgt weer een kans van mij, noem mijn naam niet, stel me geen debiele vragen meer, ik ik bemoei me niet met je infantiele gemiep.Anders krijg je het gewoon weer op je neus..
Vraag en aanbod.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waarom kom jij dan hier mijn draad vervuilen???
Het heet Karma. Je vervuilt het forum met je narcistische gedachten, en je infantiele vraagtekens, en je krijgt het vervolgens direct terug.
Er is niet zoiets als eigen draadje trouwens, ik typ op mijn telefoon. Dat het bij jou verschijnt vervolgens, moet je dat weten.
Los het op, en zeik niet zo..( zie functie negeer).
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2018, 20:00   #338
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je bent verliefd op je woorden Doorje, en je typt iedereen die je gelezen hebt na, ideeën die elkaar alleen maar ontkracten.
Laten we weer even concreet worden... Want dat geschop in het rond geeft mij het raden waar je het over hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Doe gerust joh, en wees blij dat ik jou tegenspreek, het is het grootste geschenk dat wij elkaar kunnen geven.
We komen steeds op hetzelfde terug, we zitten gewoon op een andere golflengte, zoals je zelf al eens tot de vaststelling kwam. Jij zoekt steeds gevecht op, confrontatie, anderen confronteren, zelf geconfronteerd worden. Ik ervaar steeds dat dit ego niet ontkracht, maar juist versterkt.
Voor mij werkt dat niet. Wat voor mij werkt is de vraag stellen: wie wordt er door geraakt? Al deze negatieve uitlatingen, ze komen inderdaad niet overeen met mijn zelfbeeld, maar in plaats van het zelfbeeld te gaan verdedigen, helpt het mij om het in vraag te stellen, niet in vraag stellen of jouw beeld juister is dan het beeld dat ik van mezelf heb, maar in vraag stellen of het beeld, zowel jouw beeld over mij, als mijn zelfbeeld werkelijkheidswaarde heeft.
Het is dan geen kwestie van mijn positief zelfbeeld te gaan vervangen door het negatieve beeld van jou dat je mij opdringt, maar om het beeld los te laten. En het is enkel dat dat ik jou ook toewens.

Een negatief zelfbeeld is evenzeer een beeld dan een positief. Misschien is het beeld dat ik heb van mezelf te positief (de verliefdheid op wat ik schrijf). Maar voor wie is dat? Wie stoort er zich aan? Wie wil het zo graag veranderen? Wie/wat is dat?

Ik richt mij niet op het al dan niet bevestigen van beelden, ik richt mij tot het beeld zelf: uit wat bestaat het? Bestaat het werkelijk? Het zelfbeeld is onbestaand, een creatie, een denkbeeld, en het maakt daarbij niet uit of dit positief is, of negatief. En het gaat ook niet om of het beeld klopt of niet, het gaat er om te onderzoeken of het het werkelijk bestaat.

Het storen aan het beeld dat men creëert van de ander, verwijst steeds naar het eigen zelfbeeld. Toegankelijker verwoord: het storen aan het ego van de ander, verwijst naar het eigen zelfbeeld en het niet voldoen daaraan. Of de "ander" nu werkelijk zwelgt in ego of niet, is in het zelfonderzoek eigenlijk van geen enkel belang.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Leuk is het niet voor ons egotje, ik ken het verschijnsel, ik ben daarin niet anders dan jij, wij hebben alleen een ander (ego)stijl.
Het gaat niet om leuk of niet voor ego. Het gaat om ego doorzien, dat wat dit doorziet is niet ego (en vind dus niets leuk of niet leuk). M.a.w. het niet leuk vinden van ego die geconfronteerd wordt met zichzelf, is nog steeds ego, ego wilt wat er niet is, en wilt niet wat er is, ego die iets niet leuk vind, gaat het simpelweg uit de weg, wordt steeds beter in zichzelf er tegen beschermen, m.a.w. het voedt ego.

Dus waarom zou ik dankbaar zijn voor het feit dat jij één of ander beeld van "leugenaar", "ezel", of wat dan ook aan mij opdringt? Waarom zou ik mij moeten wentelen in het niet leuk vinden van dat beeld dat jij hebt van mij, zelfs al zou dat het beeld dat ik heb van mezelf aanpassen, dan nog blijft het een beeld. Het beeld moet niet veranderen, het beeld moet gezien worden voor wat het is: denk-beeldig.

Jouw strategie van op de loer liggen voor ego, is de mijne niet. Ik onderzoek of het beeld dat ik van mezelf heb en of het beeld dat de ander van mij heeft werkelijk bestaat.

Ik ben dus dankbaar voor iedereen die mij de vraag stelt wie ik werkelijk ben. Dankbaar voor iedereen die zijn eigen zelfbeeld in vraag stelt, het beeld dat die van de ander heeft in vraag stelt en het beeld dat ik heb van mezelf in vraag stelt (dat is iets anders dan een eigen beeld op te dringen). Dat is inspirerend en uitnodigend om hetzelfde steeds opnieuw te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De stijl van K. vind ik leuk, jouw stijl niet. Ego-voorkeur. Succes met dat accepteren.
Ik accepteer het, want ik ben hier niet om vriendjes te zoeken. Ik accepteer wat is, je beeld over mij. Het is zo, MAAR het is evenmin waar, als het beeld dat ik heb van mezelf. Acceptatie hoeft niet passief te zijn. Acceptatie kan juist leiden tot respons uit rust (niet uit gekwetst zijn). En de respons is: "Mihaela, het is een beeld", ik geef het je mee, ook al wordt dat beeld hierdoor erger, ik accepteer dat, maar het neemt niet weg dat ik het blijf teruggeven, tot vervelends toe, en zal dit blijven doen. Het is maar dat je het weet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ga achter de hekken vandaan, en wens jij dat volledig aan jezelf! Pas als het je lukt, dan pas zouden je woorden oprecht zijn. Als mens is dat alles wat wij kunnen doen.
Wie heeft verwachtingen over mijn woorden? Over de oprechtheid ervan of niet? Waarom is het zo belangrijk? Vanwaar komt de overtuiging dat het dat is wat een mens heeft te doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben blij dat jij je als een engewijze ezel opstelt, met je hoofd vol met gemoedelijke gedachten over het ego, verslaafd aan gemoedelijk en vergoelijken.
Ik ben blij dat jij zo verliefd op, en zo verslaafd bent aan jouw opgepikte gedachten, ik kan alleen maar oefenen tot dat ik Dorje niet eens meer opmerk.
Fijn. Dan is het toch nog een win-win situatie.
Ik wens je dan veel succes.

Geniet van het prachtige zonnetje, heerlijk toch?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 18 April 2018, 20:51   #339
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vreemd of niet het is gewoon zo. Je stelt me vragen, en ik antwoord ze zoals ik wil. Bevalt het je niet, stel me dan geen vragen.
Tjeetje, hoe dom kan ze zijn?
.Niet zo janken joh.
Ben jij echt zo dement dat jij niet meer weet dat jij mij vragen stelde?
Als je echt had gewild dat ik me niet meer van jou had aangetrokken had jij het dus geen vragen gesteld.
Je krijgt weer een kans van mij, noem mijn naam niet, stel me geen debiele vragen meer, ik ik bemoei me niet met je infantiele gemiep.Anders krijg je het gewoon weer op je neus..
Vraag en aanbod.

Het heet Karma. Je vervuilt het forum met je narcistische gedachten, en je infantiele vraagtekens, en je krijgt het vervolgens direct terug.
Er is niet zoiets als eigen draadje trouwens, ik typ op mijn telefoon. Dat het bij jou verschijnt vervolgens, moet je dat weten.
Los het op, en zeik niet zo..( zie functie negeer).
Jonge jonge wat een agressie en dat op een eigen draadje van Marie.


Marie als je wilt kan ik dit wel voor je verwijderen, ik vind dit zeer ongepast. Je wordt al langer in de tang genomen door jut en jul en omdat het niks met zelfonderzoek te maken heeft, maar met gasten die iemand alleen maar willen afbranden, kun je er ook maar beter geheel het zwijgen toe doen.
 
Oud 18 April 2018, 22:05   #340
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Laten we weer even concreet worden... Want dat geschop in het rond geeft mij het raden waar je het over hebt.
Concreet worden kan altijd, maar er is geen geschop in het rond eigenlijk. Waar maken jullie je je zo druk over eigenlijk? Soms loop je ook op straat, en een kereltje rijdt je bijna voor de sokken op een zebra pad, en je denkt/of roept: klojo!
Ik ga dat gewoon uiten, zoals dat ik marie een zeikwijf noem als ze steeds jengelt en zeikt, en jou noem ik een kereltje die verliefd is op zijn ideeën.
Wie maakt het uit hoe ik jullie noem?
Als je weet wat je bent, hoef jij je niet druk te maken hoe Mihaela over jou denkt...

Geef het voor jezelf toe dat jij gebiologeerd bent door jouw eigen ideeën die je hoofd vullen, en dan hoef jij mij niet meer lastig te vallen met dit soort gesprekken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
We komen steeds op hetzelfde terug, we zitten gewoon op een andere golflengte,Jij zoekt steeds gevecht op, confrontatie, anderen confronteren, zelf geconfronteerd worden. Ik ervaar steeds dat dit ego niet ontkracht, maar juist versterkt.
Het ego is precies zoals hij is..
Waar ik moe van word is als zo iemand als jij of marie op zijn gemak zie jengelen, en zie hoe jullie woorden verkrachten,door jullie eigen eigen behoefte aan jezelf als een drol te scheppen op de bodem van de wc, en vervolgens zijn jullie verbolgen dat iemand het doortrekt...
Wij zitten niet op verschillende golflengte, jij hebt het niet door dat jij een drol schept, en ik geef het gewoon toe.
Het is gewoon shit om nog steeds ego-scheppend te zijn, en het is geen ramp.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Voor mij werkt dat niet. Wat voor mij werkt is de vraag stellen: wie wordt er door geraakt?
Nou Dorje, wie wordt er hier door geraakt? Jij toch? Jij wilt graag steeds met mij over mijn woorden overleggen, en dat wij elkaar tegemoet komen, en liefst zou jij willen dat er een leuke Mihaela tevoorschijn komt, en zich niet zo baldadig uit naar jou.
Wat? Je had er toch geen problemen met het ego?
Wat? Je geeft toch geen voorkeur aan de ene uiting boven de andere?
Dorje, jij wilt graag dat Mihaela anders is, maar dat is niet zo. Ik vind jouw manier van schrijven knudde, en ik laat je dat weten.
Je kan me niet anders doen denken, dus blijf niet zo proberen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Al deze negatieve uitlatingen,
Wat? Negatief?
Ik dacht te begrijpen dat jij meende dat alles goed is, en dat er geen negatief of positief is. Ego is goed!
Mijn uitlating is niet negatief, het is zoals het is. Ik vind het zelfs positief, ik geef je tenminste een eerlijke kijk op hoe ik jou zie. Anderen denken misschien dat ook, en laten ze je balken.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.