Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 May 2015, 00:10   #331
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Breek me de bek niet open. Ik herinner mij de dag dat ik in korte broek en met blote bast berenklauwen te lijf ging. En dat heug ik me niet omdat het zo fijn was?

Overigens zijn er twee varieteiten. De uitheemse geeft brand, de inheemse niet.
Oh dat lees ik nu pas.. ja dat vond ik dus nu ook uit dat er meer soorten zijn.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 08:49   #332
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht
Dat is zo wat eigen blijkbaar aan mensen als jij en Laurens die de 'waarheid' ontdekt hebben, 'weten' wat ze ze zijn.

Theo vind Tolle een prutser, jij vind Ramesh een prutser en jij vraagt Theo waarom hij het nodig heeft zich zo fel tegen iets af te zetten...
Ik zeg niet, en vervolgens ook niet zomaar dat Ramesh een prutser, ik zeg dat Ramesh er niks van heeft begrepen en dat laat hij dan ook zien. Ik heb je in het begin toen je met teksten van Ramesh kwam ook laten zien 'waarom' ik van mening ben dat Ramesh er niets van heeft begrepen. Maar als je blind wilt zijn voor dat inzichtelijk maken omdat je je grote roerganger niet wil afvallen tja dan heb ik natuurlijk het nakijken.
Ik beweer niet zomaar wat, ik toonde het aan waarop jij begon te steigeren.

Wat Theo en ik hier gemeen hebben is dat we tegen het gedweep met Guru's zijn waarvan hier steeds maar teksten worden neergeplemd. Het gaat om voor je zelf en in jezelf zelfonderzoek doen en niet om het adoreren van aansprekende teksten van leermeesters.
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 08:57   #333
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Oh dat lees ik nu pas.. ja dat vond ik dus nu ook uit dat er meer soorten zijn.
Toch vermelden de annalen dat ze beiden even gevaarlijk zijn. Misschien dan dat ik er niet bevattelijk voor ben, ik heb er nog nooit last van gehad. Ik moet ze dan maar op anderen uittesten, misschien even Theo er in z'n korte broek en korte mouwen doorheen jagen.

Hoe kunnen ze trouwens gevaarlijk zijn voor honden, eten die er van, want door hun vacht komen de netels (haarvaatjes zoals bij brandnetels) toch niet op de huid.

Ik heb eerder het idee dat er een hype is ontstaan waarbij eenieder die het leest de ander nakraait en niemand er ervaring (hé ontopic) mee heeft. Waar ken ik dat toch van?

Maar goed ik heb er zojuist een stuk of tien weggehaald die van de straat uit aangeraakt kunnen worden, uit voorzorg. Ik heb ze er met blote handen uitgetrokken, geknikt en in de container gedaan om te testen wat het met me doet. Dus als ik de komende dagen niks meer van me laat horen moet je bij de voordeur maar het glas inslaan en binnen komen om te kijken hoe ik daar met opgezwollen en branderige ledematen lig of zonodig de begrafenisondernemer bellen.
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 09:43   #334
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht

Voor jouw bekrompen geest is geen plaats op een podium naast mensen als de Dalai Lama, Eckhart Tolle, Desmond Tutu, Dan Siegel, etc.
Je zou nog niet willen, want allemaal waardeloze prutsers voor jou.
Uiteindelijk komen we allemaal terecht op hetzelfde podium, Smurfje.
En jij bent daar ook nieuwsgierig naar, anders zat je niet in al die goeroe' s te grasduinen. Dus ik beschouw je reactie maar weer eens als de traditionele ego-afgunst. Afgunst die ook spiriland niet vreemd is.


Citaat:
Slaapverwekkend gelul. En wie lult er? Een lul.
lol Lul ziet lul?
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 09:47   #335
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik zeg niet, en vervolgens ook niet zomaar dat Ramesh een prutser, ik zeg dat Ramesh er niks van heeft begrepen en dat laat hij dan ook zien. Ik heb je in het begin toen je met teksten van Ramesh kwam ook laten zien 'waarom' ik van mening ben dat Ramesh er niets van heeft begrepen. Maar als je blind wilt zijn voor dat inzichtelijk maken omdat je je grote roerganger niet wil afvallen tja dan heb ik natuurlijk het nakijken.
Ik beweer niet zomaar wat, ik toonde het aan waarop jij begon te steigeren.

Wat Theo en ik hier gemeen hebben is dat we tegen het gedweep met Guru's zijn waarvan hier steeds maar teksten worden neergeplemd. Het gaat om voor je zelf en in jezelf zelfonderzoek doen en niet om het adoreren van aansprekende teksten van leermeesters.

Dwepen met tweedehands kennis kenmerkt het onbegrip. Ik durf rustig te stellen dat Tolle er ook niet alles van begrepen heeft. (Ramesh ken ik niet)
Maar ego adoreert goeroe' s, plaatst ze op een hoger plan dan zichzelf.
Ego wil zichzelf aan een goeroe vastklampen. Daarom zegt een goede goeroe: zoek het zelf uit!
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 09:56   #336
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Toch vermelden de annalen dat ze beiden even gevaarlijk zijn. Misschien dan dat ik er niet bevattelijk voor ben, ik heb er nog nooit last van gehad. Ik moet ze dan maar op anderen uittesten, misschien even Theo er in z'n korte broek en korte mouwen doorheen jagen.

Hoe kunnen ze trouwens gevaarlijk zijn voor honden, eten die er van, want door hun vacht komen de netels (haarvaatjes zoals bij brandnetels) toch niet op de huid.

Ik heb eerder het idee dat er een hype is ontstaan waarbij eenieder die het leest de ander nakraait en niemand er ervaring (hé ontopic) mee heeft. Waar ken ik dat toch van?

Maar goed ik heb er zojuist een stuk of tien weggehaald die van de straat uit aangeraakt kunnen worden, uit voorzorg. Ik heb ze er met blote handen uitgetrokken, geknikt en in de container gedaan om te testen wat het met me doet. Dus als ik de komende dagen niks meer van me laat horen moet je bij de voordeur maar het glas inslaan en binnen komen om te kijken hoe ik daar met opgezwollen en branderige ledematen lig of zonodig de begrafenisondernemer bellen.

Ik kraai iig niemand na en heb ruime ervaring met zowel planten als met zelfkennis. De gevoeligheid voor planten verschilt van persoon tot persoon. Ik ben niet gevoelig voor de inheemse variant, maar wel voor de uitheemse. Verder varieert de gevoeligheid door de omstandigheden. Onder natte omstandigheden wordt het plantensap gemakkelijker overgedragen dan onder droge. Dus als je een berenklauw (of een andere plant) toch met de blote hand wilt verwijderen doe dat dan niet 's-morgens vroeg als ze bedauwd zijn.

En om een sprongetje te maken naar zelfkennis. De gevoeligheid voor de ongeziene wereld varieert ook van mens tot mens en is ook afhankelijk van de omstandigheden. Omdat de ongeziene wereld een vibratieveld is. Net zoals pijn een vibratie is. Gaat er al een belletje bij je rinkelen, Laurens? Ben je niet nieuwsgierig hoe dat hele grote kosmische spel in elkaar steekt? Jij bent net als ik een rationeel mens die niet van gelul houdt en al helemaal niet van geloven. Jij en ik willen weten.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 10:28   #337
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dwepen met tweedehands kennis kenmerkt het onbegrip. Ik durf rustig te stellen dat Tolle er ook niet alles van begrepen heeft. (Ramesh ken ik niet)
Maar ego adoreert goeroe' s, plaatst ze op een hoger plan dan zichzelf.
Ego wil zichzelf aan een goeroe vastklampen. Daarom zegt een goede goeroe: zoek het zelf uit!
Wat een ander al of niet begrepen heeft, is jouw zorg niet. Er zijn geen slechte of goede goeroe's. Er is voor iedereen een " juiste" goeroe op het juiste moment. En zoals de uitspraak luidt: je "beste" goeroe zou wel eens je hond kunnen zijn.
Waarmee ik bedoel te zeggen, dat iedereen de (levens)lessen krijgt die hij (blijkbaar) nodig heeft. En voor iedereen verschijnt de leermeester in de vorm die hij op dat moment blijkbaar nodig heeft. Of dat nou Tolle is, Ramesh, of je hond. Maar ego's pretenderen nu eenmaal graag (beter) te weten. Jij kunt niet weten wat juist is voor een ander of wat die ander, al dan niet, nodig heeft. Het enige dat je met zekerheid kunt vaststellen is waar jij zelf baat bij hebt. Alle rest is egoklets.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 10:49   #338
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik kraai iig niemand na en heb ruime ervaring met zowel planten als met zelfkennis. De gevoeligheid voor planten verschilt van persoon tot persoon. Ik ben niet gevoelig voor de inheemse variant, maar wel voor de uitheemse. Verder varieert de gevoeligheid door de omstandigheden. Onder natte omstandigheden wordt het plantensap gemakkelijker overgedragen dan onder droge. Dus als je een berenklauw (of een andere plant) toch met de blote hand wilt verwijderen doe dat dan niet 's-morgens vroeg als ze bedauwd zijn.

En om een sprongetje te maken naar zelfkennis. De gevoeligheid voor de ongeziene wereld varieert ook van mens tot mens en is ook afhankelijk van de omstandigheden. Omdat de ongeziene wereld een vibratieveld is. Net zoals pijn een vibratie is. Gaat er al een belletje bij je rinkelen, Laurens? Ben je niet nieuwsgierig hoe dat hele grote kosmische spel in elkaar steekt? Jij bent net als ik een rationeel mens die niet van gelul houdt en al helemaal niet van geloven. Jij en ik willen weten.
Hier zeg je het precies goed. Een jij/een ik WIL weten. Maar met de beste WIL van de wereld, kan niet geweten worden wie je bent of waarom je hier bent. Het WILLEN ontrafelen van het mysterie van het grote, kosmische spel, is de grootheidswaan van een (klein) onderdeeltje van datzelfde mysterie, dat zichzelf als afgescheiden ziet van het mysterie, waardoor het in de illusie verkeert het mysterie te moeten/kunnen doorgronden. En in die hopeloze zoektocht trekt het leven AAN hem voorbij, in plaats van dat leven ten volle te leven, waarvoor het bedoeld is. En dat laatste is voor iedereen te zien/herkennen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 11:16   #339
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Wat een ander al of niet begrepen heeft, is jouw zorg niet. Er zijn geen slechte of goede goeroe's. Er is voor iedereen een " juiste" goeroe op het juiste moment. En zoals de uitspraak luidt: je "beste" goeroe zou wel eens je hond kunnen zijn.
Waarmee ik bedoel te zeggen, dat iedereen de (levens)lessen krijgt die hij (blijkbaar) nodig heeft. En voor iedereen verschijnt de leermeester in de vorm die hij op dat moment blijkbaar nodig heeft. Of dat nou Tolle is, Ramesh, of je hond. Maar ego's pretenderen nu eenmaal graag (beter) te weten. Jij kunt niet weten wat juist is voor een ander of wat die ander, al dan niet, nodig heeft. Het enige dat je met zekerheid kunt vaststellen is waar jij zelf baat bij hebt. Alle rest is egoklets.
Die levenslessen doen opgeld in de egowereld, het bestaan is je oneindig genadig om datgene waar je niet mee kunt omgaan steeds maar weer op je bordje te leggen. Ook Tolle kan een instrument zijn van de voorzienigheid dat te doen.

Dat laat onverlet dat het wel eens niks te maken hoeft te hebben als richtlijn om te weten te komen 'wat' je bent. Weten 'wat' je bent is al deze verschijnselen al lang voorbij.
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 11:21   #340
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Wat een ander al of niet begrepen heeft, is jouw zorg niet. Er zijn geen slechte of goede goeroe's. Er is voor iedereen een " juiste" goeroe op het juiste moment. En zoals de uitspraak luidt: je "beste" goeroe zou wel eens je hond kunnen zijn.
Waarmee ik bedoel te zeggen, dat iedereen de (levens)lessen krijgt die hij (blijkbaar) nodig heeft. En voor iedereen verschijnt de leermeester in de vorm die hij op dat moment blijkbaar nodig heeft. Of dat nou Tolle is, Ramesh, of je hond. Maar ego's pretenderen nu eenmaal graag (beter) te weten. Jij kunt niet weten wat juist is voor een ander of wat die ander, al dan niet, nodig heeft. Het enige dat je met zekerheid kunt vaststellen is waar jij zelf baat bij hebt. Alle rest is egoklets.
Bottom line:

"Resign as your own teacher".
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.