Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 January 2014, 12:58   #331
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Beetje kort door de bocht. Maar ik snap wel wat je probeert te zeggen. Er zijn genoeg leermeesters te vinden. Feitelijk kan iedereen je leermeester zijn, maar het uiteindelijke ZELFonderzoek, zul je zoals het woord al zegt, ZELF moeten doen. Dat neemt niet weg dat een leraar/leermeester zeer waardevol kan zijn op een bepaald moment in je proces.
Duizend leraren kunnen tegen jou aan kletsen, als er geen begrijpen is, is dat zinloos. Ieder van ons zal eerst zijn hart en geest er voor open moeten stellen.
Dat eenmaal gedaan komt de juiste leraar vanzelf op je pad.

Wat ik dus bedoel is dat het zinloos is om bij een aanbevolen leraar aan te kloppen, hij zal bij jou aan kloppen. Op exact het goede moment. Namelijk het moment dat je jezelf geopend hebt.
Freerider is offline  
Oud 13 January 2014, 12:59   #332
Pindar
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Want zoals ik al aangaf heb ik een klein probleempje waarvoor ik de oplossing niet weet terwijl ik daar wel graag een fundamentele oplossing voor zie komen.

Vagebond, heb je al eens zogenaame geprogrammeerde dromen gebruikt?
Die halen informatie van uit jou, maar ook van bronnen buiten jou.
Ik heb er in ieder geval heel veel baat bij gehad

en dan is er nog de `glas water techniek`


Zijn wat ideen



Met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline  
Oud 13 January 2014, 12:59   #333
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ondertussen blijft mijn vraag nog steeds van kracht mbt hoe een leraar de wil om te veranderen in de leerling versterkt en waar ik evt eventueel zo'n leraar kan vinden en of er überhaupt wel van die leraren zijn in de wereld waar ik leef, want ik begin langzamerhand te geloven dat ik Remi van alleen op de wereld ben. Mijn ogen zijn verblind, ik ben hongerig en dorstig, ik heb het koud en ben op sterven na dood en niet langer in staat mezelf te motiveren, en na mijn dood opnieuw in de wereld geboren worden voor nog zo'n fijn ritje spreekt me niet geweldig aan zo u wilt begrijpen.

Iemand?
Ga zelf eens googelen of ken je geen schrijvers die je aanspreken en die misschien lezingen of satsang geven o.i.d.? Het belangrijkste is tenslotte dat jij er iets van een klik mee voelt.
Nadje is offline  
Oud 13 January 2014, 13:01   #334
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Duizend leraren kunnen tegen jou aan kletsen, als er geen begrijpen is, is dat zinloos. Ieder van ons zal eerst zijn hart en geest er voor open moeten stellen.
Dat eenmaal gedaan komt de juiste leraar vanzelf op je pad.

Wat ik dus bedoel is dat het zinloos is om bij een aanbevolen leraar aan te kloppen, hij zal bij jou aan kloppen. Op exact het goede moment. Namelijk het moment dat je jezelf geopend hebt.
Dat ben ik met je eens. Dat neemt niet weg dat iemand je op het pad van zo'n leraar/leermeester kan brengen.
Nadje is offline  
Oud 13 January 2014, 13:02   #335
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ik vroeg ook niet naar menselijke leraar, want die zitten minstens net zo dik in de shit als mijzelf. Dat heeft zich inmiddels al bewezen zoals ik eerder poogde aan te geven. Ik vroeg om een leraar zoals aangeven in quote van Tandem. Want zoals ik al aangaf heb ik een klein probleempje waarvoor ik de fundamentele oplossing niet voor weet terwijl ik daar wel graag een fundamentele oplossing voor zie komen.

Mbt dat laatste: Jammer want wanneer jij dan wetende bent zou je toch ook de oorzaak van mijn probleempje kunnen kennen en als gevolg daarvan daar iets mee moeten kunnen mbt mijn persoon.

Ik denk dat je zo'n neppert bent die zich voordoet als..... Maw ik heb van doen met een charlatan die mij vlees voor vis wil verkopen, tja....

Ik heb niet precies begrepen wat tandem bedoelde. Vandaar dat ik dacht dat het over een menselijke leraar ging.

Uiteraard ben ik een neppert, een charlatan. Ik wil je alleen niets verkopen, zelfs niet gratis weggeven. Je gaat er zelf maar moeite voor doen, waar ik zo' n hoge prijs voor heb betaald.
Freerider is offline  
Oud 13 January 2014, 13:07   #336
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat ben ik met je eens. Dat neemt niet weg dat iemand je op het pad van zo'n leraar/leermeester kan brengen.
Kijk nou eens goed wat alleen zo' n vraag van Vaag teweeg brengt.
Direct komen er allerlei mensen met goede raad aan.

Ga eens een satsang bijwonen
Ga iets met dromen doen.
Mail professor Jansen eens.
Ga EMDR therapie doen.

Het is allemaal gelul! Noch jij noch ik kunnen Vaag een goede raad geven.
Die leraar/leermeester dient zich vanzelf bij haar aan als de tijd daar is.
Of nooit, dan is ze er nooit klaar voor.
Freerider is offline  
Oud 13 January 2014, 13:08   #337
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ik vroeg ook niet naar menselijke leraar, want die zitten minstens net zo dik in de shit als mijzelf. Dat heeft zich inmiddels al bewezen zoals ik eerder poogde aan te geven. Ik vroeg om een leraar zoals aangeven in quote van Tandem. Want zoals ik al aangaf heb ik een klein probleempje waarvoor ik de fundamentele oplossing niet voor weet terwijl ik daar wel graag een fundamentele oplossing voor zie komen.

Mbt dat laatste: Jammer want wanneer jij dan wetende bent zou je toch ook de oorzaak van mijn probleempje kunnen kennen en als gevolg daarvan daar iets mee moeten kunnen mbt mijn persoon.
Velen kunnen de oorzaak van jouw probleem kennen, maar daar heb jij niks aan. De fundamentele oplossing van je probleem waar jij naar op zoek bent, kun je alleen in je zelf oplossen.
Nadje is offline  
Oud 13 January 2014, 13:09   #338
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Kijk nou eens goed wat alleen zo' n vraag van Vaag teweeg brengt.
Direct komen er allerlei mensen met goede raad aan.

Ga eens een satsang bijwonen
Ga iets met dromen doen.
Mail professor Jansen eens.
Ga EMDR therapie doen.

Het is allemaal gelul! Noch jij noch ik kunnen Vaag een goede raad geven.
Die leraar/leermeester dient zich vanzelf bij haar aan als de tijd daar is.
Of nooit, dan is ze er nooit klaar voor.
Dat laat onverlet dat men wel goede raad kan geven. Alleen voor een fundamentele oplossing moet Vago bij zichzelf zijn. Maar goed, ik verval in herhaling.
Nadje is offline  
Oud 13 January 2014, 13:22   #339
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Duizend leraren kunnen tegen jou aan kletsen, als er geen begrijpen is, is dat zinloos. Ieder van ons zal eerst zijn hart en geest er voor open moeten stellen.
Dat eenmaal gedaan komt de juiste leraar vanzelf op je pad.

Wat ik dus bedoel is dat het zinloos is om bij een aanbevolen leraar aan te kloppen, hij zal bij jou aan kloppen. Op exact het goede moment. Namelijk het moment dat je jezelf geopend hebt.
De geest en het hart zijn door verstrengelde egobelangen defensief en niet bepaald open en dientengevolge geen betrouwbare bron of kompas om op te varen. Niet voor niets slaat de twijfel toe wanneer er een beroep op gedaan wordt. Het open stellen is niet zomaar een handeling, het gaat gepaard met vertrouwen. Echter wanneer vertrouwen nodig is wordt deze als vanzelf wel een keer beschaamd door egobelangen en dientengevolge geschonden.

Zoals uit het bovenstaande is af te leiden is blindelings uitgaan van een goedbedoeld ego verre van aan te bevelen op zoek te gaan naar een leraar. Op verkeerde (ego)gronden, aardig vinden, niet worden tegen gesproken, aansluiting vinden bij een heersende gedachtestroom, worden nou eenmaal verkeerde beslissingen genomen.

Wat er moet gebeuren is dat je de aard van het ego doorkrijgt en daarmee zijn streken, zodat je niet in de gangbare (ego)valkuilen trapt, niet in die van anderen maar evenmin in die van je zelf. Met gedegen zelfonderzoek help je onafhankelijk van anderen jezelf.

Kortom doe gedegen zelfonderzoek en leer de aard van je ego kennen. Zolang je dat niet doet ontstaat ergens wel onvrede over de door je (behept met je egokeuze) gekozen leraar (behept met zijn egobelangen) en zul je hem/haar vanwege deze optredende controversi?le belangen weer snel de rug toekeren.
Rennie is offline  
Oud 13 January 2014, 13:27   #340
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Duizend leraren kunnen tegen jou aan kletsen, als er geen begrijpen is, is dat zinloos. Ieder van ons zal eerst zijn hart en geest er voor open moeten stellen.
Dat eenmaal gedaan komt de juiste leraar vanzelf op je pad.
Is dat zo? Dat is niet wat ik ervaren heb, eerder het tegendeel. Mijn hart en geest was open, al was het minimaal, open was het, toen ik, naar nu blijkt, vermeende leraar tegen kwam, waardoor ik dieper gevallen ben dan ik voor mezelf gewenst had. Dus leg mij dat maar eens uit. Want iets in mij kan daar met de kop niet bij.

Maar laat verder maar, niks ten nadele van jullie, ik heb geen zin om een eind in de ruimte te lullen over dit onderwerp.

Ik wacht wel tot die leraar uit Tandems quote mogelijk een keer langs komt.

Thks voor de belangstelling.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.