Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 May 2017, 15:04   #331
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@Katerie:...
Gedegen zelfonderzoek behoord tot het gebied van de verbeelding, snapt u wel
Ik had zo al een flauw vermoeden dat onzen Tureluur veel verbeelding heeft en zich maar blijft bemoeien met anderen hun verbeelding op de marktplaats dat dit forum is.
Zie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Verbeelding bemoeit zich met verbeelding, zo lullig en stompzinnig zit 'de wereld' nou eenmaal in elkaar. Iedereen wil zijn/haar grammetjes halen.. middels verbeelding, met recht een marktplaats.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2017, 15:28   #332
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik had zo al een flauw vermoeden dat onzen Tureluur veel verbeelding heeft en zich maar blijft bemoeien met anderen hun verbeelding op de marktplaats dat dit forum is.
Zie
Hebben en doen wij dat niet allemaal beste Katerie?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2017, 15:32   #333
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
@Katerie:...
Gedegen zelfonderzoek behoord tot het gebied van de verbeelding, snapt u wel
Met het verwijderen/wijzigen van de post waar bovenstaande uit voortkomt was bovenstaande zin verdwenen. Niettemin toch een leuke zin, hahaha.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2017, 15:41   #334
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
verwijderd door Vagebond
Het gedegen zelfonderzoek belicht twee aspecten van het verwerken van onmiddellijkheid. Het 'doorzien' van ego (1) leidt tot het 'doorpakken' naar verwerking van onmiddellijkheid (2).
Er is dus geen daarna want er is nooit een vooraf geweest. Er was alleen maar denkbeeldigheid die is doorzien. Zo is er ook geen ervaring noch waarneming want er is absolute onmiddellijkheid, onveranderlijke openheid, als van ander begin, als beschikbaarheid zonder voorwaarden.

Deze slotsom, beschikbaarheid zonder voorwaarden, is er maar wordt niet gezien noch wordt er geloof aan gehecht omdat denken het bewustzijn invult met een eindeloze stroom 'aannames', oordelen, enz.
Ook al is er onomstotelijk bewijs van onveranderlijke leegte (zie bericht #110) of openheid, toch kan ego zich daarbij niet neerleggen en gaat vervolgens over tot de orde van de dag.

Het doet er niet toe of dit verbeelding is of niet, waar het om gaat is het doorzien.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2017, 15:49   #335
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik had zo al een flauw vermoeden dat onzen Tureluur veel verbeelding heeft en zich maar blijft bemoeien met anderen hun verbeelding op de marktplaats dat dit forum is.
Zie
Je kan ook de raad van Ben ter harte nemen en met verbeelding op deze wijze omgaan:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Pak er op door, dan heb je niks aan te bieden noch aan te nemen. Dan ben je eenvoudig het directe 'ervaren Katerie te zijn, dat laat zich door geen verbeelding storen, niet van jezelf noch van een 'ander'. Waar de verbeelding zich allemaal laat gelden dat is Katerie niet, Rob niet, Looro niet, Mihaela niet, Ik niet, Trump niet, Wilders niet, moeder Theresa niet, Balsekar niet, Byron Katie niet,... Katerie heeft niets te melden.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2017, 16:13   #336
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Er is dus geen daarna want er nooit een vooraf geweest. Er was alleen maar denkbeeldigheid die is doorzien.
Dit is m.i. de enige zin in je hele verhaal die er enigszins toe doet. De rest....nou ja als je het zelf maar begrijpt daar gaat het m.i. om.

Mbt. tot bovenstaande quote, is mij duidelijk idd. Niettemin leven zowel jij als ik binnen die denkbeeldigheid en binnen die denkbeeldigheid bestaat een ego dat daar niks van weet, ook niet kan weten omdat het ego tegenkomt dat enkel en alleen commentaar en/of medelijden of wat dan ook met zichzelf heeft e.d.. Dan wordt het wel lastig idd.

Wilde ik toch nog even kwijt: Wat het dan bv vervolgens gaat doen, en dat zie ik jou doen, mogelijk wegens gebrek aan creativiteit, het gaat zich zelf herhalen waarbij men ook de neiging kan krijgen te gaan schreeuwen alsof dat enige zoden aan de dijk zou zetten. Mogelijk hoop je op een enkeling die je zal horen/begrijpen cq aan gaat zetten tot..... en wie weet gaat ook gebeuren, I don't know, wie ben ik tenslotte. Ik wens je er in elk geval succes mee. Ik ga voor creativiteit....

Voetnoot: Ik zie ego als een kledingstuk van allerhande kwaliteit en maat waarin bewustzijn zich beweegt.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2017, 17:12   #337
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dit is m.i. de enige zin in je hele verhaal die er enigszins toe doet. De rest....nou ja als je het zelf maar begrijpt daar gaat het m.i. om.

Mbt. tot bovenstaande quote, is mij duidelijk idd. Niettemin leven zowel jij als ik binnen die denkbeeldigheid en binnen die denkbeeldigheid bestaat een ego dat daar niks van weet, ook niet kan weten omdat het ego tegenkomt dat enkel en alleen commentaar en/of medelijden of wat dan ook met zichzelf heeft e.d.. Dan wordt het wel lastig idd.

Wilde ik toch nog even kwijt: Wat het dan bv vervolgens gaat doen, en dat zie ik jou doen, mogelijk wegens gebrek aan creativiteit, het gaat zich zelf herhalen waarbij men ook de neiging kan krijgen te gaan schreeuwen alsof dat enige zoden aan de dijk zou zetten. Mogelijk hoop je op een enkeling die je zal horen/begrijpen cq aan gaat zetten tot..... en wie weet gaat ook gebeuren, I don't know, wie ben ik tenslotte. Ik wens je er in elk geval succes mee. Ik ga voor creativiteit....

Voetnoot: Ik zie ego als een kledingstuk van allerhande kwaliteit en maat waarin bewustzijn zich beweegt.
Kijk eens goed waar je zegt: 'Niettemin ... ' ---
Dat leven als van denkbeeldigheid waarover je schrijft is toch de aanname zoals je zelf zegt.
Er kan dan toch geen sprake meer zijn van 'Niettemin' omdat dit denkbeeldig zijn is doorzien.
Doorzien is dat alles zijn denkbeeldige grond (wereld) verliest, dat er niets en niemand gehecht is aan een subject en een subjectieve beleving.

Er kan niets anders uit doorzien volgen dan 'doorpakken' tot aan het weten 'dat het er niet meer toe doet' of er leven is of niet .
Het bestaan kan niet bevestigd noch ontkend worden omdat het weten van bestaan er niet toe doet, los is, niet gehecht is aan 'Wat is', niet gehecht is aan onveranderlijke openheid.

Denkbeeldigheid is waaraan ego gehecht is. Deze denkbeeldigheid kan niet als een kledingstuk afgelegd worden als blijkt dat er vervolgens 'niets' of 'niemand' is. Ook dat zou een terugkoppeling zijn naar ego.
Doorzien is zich onthechten van zien, is zichtloos zijn als 'Wat Is', is zonder zicht beschikbaar zijn.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2017, 17:53   #338
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hebben en doen wij dat niet allemaal beste Katerie?
Zonder twijfel.
Alleen Turrio heeft en doet dat niet meer volgens eigen zeggen.
Door middel van gedegen zelfonderzoek en hard werken heeft hij zich losgemaakt uit denkbeeldigheid met als uitwerking: een blijvende alertheid voor 'Wat Is'.

En dat wil hij nu aan iedereen doorgeven, aanwijzen.
Om zijn blijde boodschap te verkondigen stelt hij zich ter beschikking. Zomaar, niet om een bewustere mensheid te creëren, nee, totaal zonder verborgen agenda, als beschikbaarheid zonder voorwaarden.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2017, 17:56   #339
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
...toch kan ego zich daarbij niet neerleggen en gaat vervolgens over tot de orde van de dag..
Zo is dat. Je blijft ons ongevraagd en onvermoeibaar aanwijzingen voorschotelen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 May 2017, 18:01   #340
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Je kan ook de raad van Ben ter harte nemen en met verbeelding op deze wijze omgaan:
Wel ja, pak jij er is op door, dan heb je niks aan te bieden noch aan te nemen.
Geen ongevraagde aanwijzingen meer geven Tureluur, dat zou nieuw zijn voor je.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht

De gedegen zelfonderzoeker zwijgt omwille van beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Gaat nog even duren vooraleer je daartoe in staat bent.
Nog een x-aantal keren van forumnaam veranderen. Looro - Turrio - ....?...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.