Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 July 2013, 20:25   #341
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik voel me 'gedwongen' om mijn mening te geven, omdat ik erbij was toen wij gezellig over de soep en over het ''na gerecht'' hadden.
De sfeer was ongedwongen, wij waren aan het dollen..
Vervolgens, toen Hans een dag later of zo, een vraag daarover ging stellen, viel me ook op hoe kortaf Nadje was, afwijkend.
Ok, misschien had Nadje geen zin meer om daarover te hebben, haar goed recht.

Soms ben je opgewekt en ongeremd, of simpelweg in een gezellige moed, maar later als men weer in zo een sfeer wilt komen, kan ook een beetje geforceerd zijn.
Wat dat betreft is Hans ook niet echt invoelend in deze, en Nadje had ook direct kunnen zeggen: ''Weet je wat Hans, ik heb nu geen zin meer om daarover te hebben'', in plaats van hem zo af te poeieren..

zo zie ik het..
Mihaela is offline  
Oud 1 July 2013, 20:27   #342
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik had niet begrepen dat het een serieuze vraag was. En ik kan jou vertellen hoe iets smaakt, maar proeven zul je toch zelf moeten doen. Dus helaas Hans, verkeerde interpretatie. En in een moment kan zoiets leuk zijn, vind ik dan, maar niet om er dagen later nog op door te gaan. Dan is het moment voorbij, althans voor mij. En geloof me nou maar, ik ken Vago wat langer dan vandaag. Vago zuigt graag op haar geheel eigen wijze.

Ik ken vago ook al langer dan vandaag, ik meen sinds 2007 of 8, durf net niet zoveel te beweren over haar.

Maar je vraagt dan nooit naar iemands ervaring naar smaak,(voedsel/drank/muziek/zaad) omdat het de ander zijn/haar ervaring is?
Al schiet ik er misschien weinig mee op maar ik kan soms erg belangstellend zijn naar hoe iemand iets ervaart, fijn of niet fijn.
Wellicht zou het mijn denk en belevingswereld kunnen verrijken.

Maar ik begrijp dat soep en pijpen niet dagelijks gebeurt dus het word nu idd een beetje belegen.
Ik blijf openstaan voor je ervaringen(tosti/pijpen bv), al heb ik er misschien niets aan.
Hans is offline  
Oud 1 July 2013, 20:30   #343
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik voel me 'gedwongen' om mijn mening te geven, omdat ik erbij was toen wij gezellig over de soep en over het ''na gerecht'' hadden.
De sfeer was ongedwongen, wij waren aan het dollen..
Vervolgens, toen Hans een dag later of zo, een vraag daarover ging stellen, viel me ook op hoe kortaf Nadje was, afwijkend.
Ok, misschien had Nadje geen zin meer om daarover te hebben, haar goed recht.

Soms ben je opgewekt en ongeremd, of simpelweg in een gezellige moed, maar later als men weer in zo een sfeer wilt komen, kan ook een beetje geforceerd zijn.
Wat dat betreft is Hans ook niet echt invoelend in deze, en Nadje had ook direct kunnen zeggen: ''Weet je wat Hans, ik heb nu geen zin meer om daarover te hebben'', in plaats van hem zo af te poeieren..

zo zie ik het..
Mag ik u als gastvrouw alhier hartelijk danken voor uw bijdrage. En weet je wat Mihaela, ik heb nu geen zin meer om het daarover te hebben, goed?
Nadje is offline  
Oud 1 July 2013, 20:31   #344
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Het mes snijdt aan twee kanten. Was het gegaan over vanillepudding met pindakaas proeven (ook niet alledaags)was waarschijnlijk niemand op het idee gekomen om er over door te zagen. Blijkbaar een onderwerp wat prikkelt tot vervelens aan toe.
Ulla is offline  
Oud 1 July 2013, 20:33   #345
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik ken vago ook al langer dan vandaag, ik meen sinds 2007 of 8, durf net niet zoveel te beweren over haar.

Maar je vraagt dan nooit naar iemands ervaring naar smaak,(voedsel/drank/muziek/zaad) omdat het de ander zijn/haar ervaring is?
Al schiet ik er misschien weinig mee op maar ik kan soms erg belangstellend zijn naar hoe iemand iets ervaart, fijn of niet fijn.
Wellicht zou het mijn denk en belevingswereld kunnen verrijken.

Maar ik begrijp dat soep en pijpen niet dagelijks gebeurt dus het word nu idd een beetje belegen.
Ik blijf openstaan voor je ervaringen(tosti/pijpen bv), al heb ik er misschien niets aan.
Het is handig als ik weet wat iemand lekker vindt en wat niet of waar ie van houdt of niet. Dan kan ik daar rekening mee houden. Maar voor mezelf heb ik er niks aan.
Nadje is offline  
Oud 1 July 2013, 20:35   #346
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mag ik u als gastvrouw alhier hartelijk danken voor uw bijdrage. En weet je wat Mihaela, ik heb nu geen zin meer om het daarover te hebben, goed?
Had mijn een na laatste bericht net geplaatst ( of was er bezig mee) toen dit er nog niet stond.
Ulla is offline  
Oud 1 July 2013, 20:36   #347
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mag ik u als gastvrouw alhier hartelijk danken voor uw bijdrage. En weet je wat Mihaela, ik heb nu geen zin meer om het daarover te hebben, goed?
Poeier me niet zo af joh, kom op..
Mihaela is offline  
Oud 1 July 2013, 20:37   #348
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vervolgens, toen Hans een dag later of zo, een vraag daarover ging stellen, viel me ook op hoe kortaf Nadje was, afwijkend.
Ok, misschien had Nadje geen zin meer om daarover te hebben, haar goed recht.
8 minuten later vroeg ik het, durf te menen dat er nog niks toch zich genomen was,....
Of 8 min moeten al voldoende zijn om iemands humeur om te laten slaan,...tja,..zo invoelend kan ik niet zijn.

Dan toch maar die zouten proberen!
Hans is offline  
Oud 1 July 2013, 20:40   #349
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het mes snijdt aan twee kanten. Was het gegaan over vanillepudding met pindakaas proeven (ook niet alledaags)was waarschijnlijk niemand op het idee gekomen om er over door te zagen. Blijkbaar een onderwerp wat prikkelt tot vervelens aan toe.
Je kan/mag je dan afvragen waarom er voor pijpen is gekozen en niet voor pindakaas,....ik denk niet dat het "toeval" was.
Hans is offline  
Oud 1 July 2013, 20:41   #350
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
8 minuten later vroeg ik het, durf te menen dat er nog niks toch zich genomen was,....
Of 8 min moeten al voldoende zijn om iemands humeur om te laten slaan,...tja,..zo invoelend kan ik niet zijn.

Dan toch maar die zouten proberen!
Mijn beleving was zo Hans... Alsof een soort van verandering van moed was.

De vraag is ook of jij de beleving van afstand van de ander kan accepteren...

Zo ervoer ik het iig...
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.