Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 May 2015, 11:27   #341
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wat Theo en ik hier gemeen hebben...
Wat Theo en jij gemeen hebben is dat jullie allebei arrogante hilarische wijsheids-eikels zijn die niet 'verder' geraken dan op een banaal forumpje als dit van jou te zitten lullen vanop hun balkon.
Ze 'zien' waar anderen staan in 'het gedegen zelfonderzoek'.
Is er niemand beneden op het podium of zijn ze daar even op uitgekeken, beginnen ze te zien van elkaar waar te staan - dat weten ze al lang vanuit hun persoonlijke waarheidsvinding - en beginnen ze daar onderling over te discussiëren.
Dient er zich mogelijk iets interessants aan op het podium beneden wordt hun aandacht daar weer naar teruggebracht, dan richten ze hun 'heldere' blik daar weer terug op.

Een banale muppetshow is dit forum, met jullie beiden als de onmisbare Waldorf en statler op het balkon.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 11:34   #342
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Hier zeg je het precies goed. Een jij/een ik WIL weten. Maar met de beste WIL van de wereld, kan niet geweten worden wie je bent of waarom je hier bent. Het WILLEN ontrafelen van het mysterie van het grote, kosmische spel, is de grootheidswaan van een (klein) onderdeeltje van datzelfde mysterie, dat zichzelf als afgescheiden ziet van het mysterie, waardoor het in de illusie verkeert het mysterie te moeten/kunnen doorgronden. En in die hopeloze zoektocht trekt het leven AAN hem voorbij, in plaats van dat leven ten volle te leven, waarvoor het bedoeld is. En dat laatste is voor iedereen te zien/herkennen.
Hier praat je ook weer vanuit een egogecentreerdheid want het gaat overduidelijk over weten in de betekenis van kennis. Natuurlijk is het ego dat wil weten, gelukkig maar want dat zet de wil aan tot willen onderzoeken.

Daarbij is het ego niet bekend met het intrinsieke weten omdat dat door het zijn van een ego overschaduwd wordt. Je bent in 'weten' wanneer ego er niet meer is dan hoef je niet meer te willen dan ben je thuis in het weten.

Dus je kreet 'met de beste WIL van de wereld, kan niet geweten worden wie je bent' is een loze kreet want de 'wie' je bent is je eigen persoonsbeschrijving en die kan in alle geledingen worden onderzocht ook al blijken de bevindingen aan het slot op aannames te berusten maar hé daar is het gedegen zelfonderzoek voor.

Wellicht bedoel je te zeggen dat niet geweten kan worden 'wat' je bent. Nou ook dat kan geweten worden door al hetgeen wat je niet bent (aanvankelijk denkt te zijn) te onderzoeken, want wat blijft er over van alles waarvan bljkt dat je dat niet bent? Juist dat wat je wel bent, maar hé daar hebben we het gedegen zelfonderzoek voor.

Zelfs het waarom je hier bent kan geweten worden want er schuilt een intrinsieke opdracht in iedere mens, maar daar kom je natuurlijk nooit achter als je op je luie reet op de bank je leven ten volle zit te leven dan wel te beschouwen hoe goed je het toch niet hebt. Tussen al die schriftgeleerden en bon vivants die je kent zit vast en zeker geen enkele bootvluchteling?

Er zijn 7 miljard mensen op de wereld die het leven ten volle leven en daarvan zijn er maar weinig bewust 'wat' ze zijn en waarom ze leven. Ze lopen, zoals onbewuste mannen hun pik, hun ego achterna en maken er een grote zooi van, kun jij mij aantonen dat dat niet zo is?
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 11:43   #343
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Nadje: Er zijn 7 miljard mensen op de wereld die het leven ten volle leven en daarvan zijn er maar weinig bewust 'wat' ze zijn en waarom ze leven. Ze lopen hun ego achterna en maken er een grote zooi van, kun jij mij aantonen dat dat niet zo is?
Algoed dat jij en Theo dan ten minste bewust zijn 'wat' ze zijn en waarom ze leven. Al is het maar om een verschil te maken in de wereld via dit forum vanop hun balkon.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 11:45   #344
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht
Wat Theo en jij gemeen hebben is dat jullie allebei arrogante hilarische wijsheids-eikels zijn die niet 'verder' geraken dan op een banaal forumpje als dit van jou te zitten lullen vanop hun balkon.
Ze 'zien' waar anderen staan in 'het gedegen zelfonderzoek'.
Is er niemand beneden op het podium of zijn ze daar even op uitgekeken, beginnen ze te zien van elkaar waar te staan - dat weten ze al lang vanuit hun persoonlijke waarheidsvinding - en beginnen ze daar onderling over te discussiëren.
Dient er zich mogelijk iets interessants aan op het podium beneden wordt hun aandacht daar weer naar teruggebracht, dan richten ze hun 'heldere' blik daar weer terug op.

Een banale muppetshow is dit forum, met jullie beiden als de onmisbare Waldorf en statler op het balkon.
Natuurlijk is het frustrerend wanneer je jarenlang de wereld hebt afgereisd om achter de spirituele meute aan te huppelen in de verwachting dat je 'het' ook krijgt en al je investeringen dienaangaande zijn tevergeefs geweest en je weer terug bij af bent.
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 11:47   #345
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Algoed dat jij en Theo dan ten minste bewust zijn 'wat' ze zijn en waarom ze leven. Al is het maar om een verschil te maken in de wereld via dit forum vanop hun balkon.
Nee jochie zo is dat niet. Met dit forum probeer ik daar verandering in te brengen.
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 11:51   #346
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hier praat je ook weer vanuit een egogecentreerdheid want het gaat overduidelijk over weten in de betekenis van kennis. Natuurlijk is het ego dat wil weten, gelukkig maar want dat zet de wil aan tot willen onderzoeken.

Daarbij is het ego niet bekend met het intrinsieke weten omdat dat door het zijn van een ego overschaduwd wordt. Je bent in 'weten' wanneer ego er niet meer is dan hoef je niet meer te willen dan ben je thuis in het weten.

Dus je kreet 'met de beste WIL van de wereld, kan niet geweten worden wie je bent' is een loze kreet want de 'wie' je bent is je eigen persoonsbeschrijving en die kan in alle geledingen worden onderzocht ook al blijken de bevindingen aan het slot op aannames te berusten maar hé daar is het gedegen zelfonderzoek voor.

Wellicht bedoel je te zeggen dat niet geweten kan worden 'wat' je bent. Nou ook dat kan geweten worden door al hetgeen wat je niet bent (aanvankelijk denkt te zijn) te onderzoeken, want wat blijft er over van alles waarvan bljkt dat je dat niet bent? Juist dat wat je wel bent, maar hé daar hebben we het gedegen zelfonderzoek voor.

Zelfs het waarom je hier bent kan geweten worden want er schuilt een intrinsieke opdracht in iedere mens, maar daar kom je natuurlijk nooit achter als je op je luie reet op de bank je leven ten volle zit te leven dan wel te beschouwen hoe goed je het toch niet hebt.

Er zijn 7 miljard mensen op de wereld die het leven ten volle leven en daarvan zijn er maar weinig bewust 'wat' ze zijn en waarom ze leven. Ze lopen, zoals onbewuste mannen hun pik, hun ego achterna en maken er een grote zooi van, kun jij mij aantonen dat dat niet zo is?
Laurens, hoe sta je tegenover deze quote uit eciw?


"Er is geen uitspraak die de wereld meer vreest te horen dan deze:

"Ik weet niet wat ik ben, en daarom weet ik niet wat ik doe, waar ik ben, of hoe ik de wereld of mijzelf moet bezien."

Toch wordt in dit leren verlossing geboren. En Wat jij bent zal jou over Zichzelf vertellen".
(hoofdstuk31V. Zelf concept tegenover Zelf)
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 11:59   #347
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Natuurlijk is het frustrerend wanneer je jarenlang de wereld hebt afgereisd om achter de spirituele meute aan te huppelen in de verwachting dat je 'het' ook krijgt en al je investeringen dienaangaande zijn tevergeefs geweest en je weer terug bij af bent.
Terug bij af?
Staat je teller van het aantal mensen die je onvolprezen gedegen zelfonderzoek doen nog steeds op '0'? Ik dacht het wel, zelfs op '-1', onder '0' als het aan Theo ligt. Jij staat niet waar je moet staan in het gedegen zelfonderzoek volgens hem.
Frustrerend voor jou? Bijlange niet, want jij weet natuurlijk beter. Theo doet het gedegen zelfonderzoek niet goed.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:01   #348
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Laurens, hoe sta je tegenover deze quote uit eciw?


"Er is geen uitspraak die de wereld meer vreest te horen dan deze:

"Ik weet niet wat ik ben, en daarom weet ik niet wat ik doe, waar ik ben, of hoe ik de wereld of mijzelf moet bezien."

Toch wordt in dit leren verlossing geboren. En Wat jij bent zal jou over Zichzelf vertellen".
(hoofdstuk31V. Zelf concept tegenover Zelf)
Als je daarmee wilt aantonen dat eciw een vervanger is voor zelfonderzoek moet ik je teleur stellen. We kunnen filosoferen, meer niet en dat heeft geen zin.

Ik weet niet of de wereld dat vreest maar zo is het.
Dat wat ik ben is een roepende in de woestijn want door je ego kun je het niet horen.
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:02   #349
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Terug bij af?
Staat je teller van het aantal mensen die je onvolprezen gedegen zelfonderzoek doen nog steeds op '0'? Ik dacht het wel, zelfs op '-1', onder '0' als het aan Theo ligt. Jij staat niet waar je moet staan in het gedegen zelfonderzoek volgens hem.
Frustrerend voor jou? Bijlange niet, want jij weet natuurlijk beter. Theo doet het gedegen zelfonderzoek niet goed.
Nee gekkie, jij bent weer terug bij af. Je moet, als je dat wilt natuurlijk, weer helemaal van voren af aan beginnen. Al je kennis is nutteloos gebleken.
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:04   #350
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Wat een ander al of niet begrepen heeft, is jouw zorg niet. Er zijn geen slechte of goede goeroe's. Er is voor iedereen een " juiste" goeroe op het juiste moment. En zoals de uitspraak luidt: je "beste" goeroe zou wel eens je hond kunnen zijn.
Het is mijn intentie om 'dat' te worden wat mijn hond denkt dat ik ben?

Citaat:
Waarmee ik bedoel te zeggen, dat iedereen de (levens)lessen krijgt die hij (blijkbaar) nodig heeft. En voor iedereen verschijnt de leermeester in de vorm die hij op dat moment blijkbaar nodig heeft. Of dat nou Tolle is, Ramesh, of je hond. Maar ego's pretenderen nu eenmaal graag (beter) te weten. Jij kunt niet weten wat juist is voor een ander of wat die ander, al dan niet, nodig heeft. Het enige dat je met zekerheid kunt vaststellen is waar jij zelf baat bij hebt. Alle rest is egoklets.
Wat een kletspraat weer. Als Tolle uit zijn nek kletst en de puppies geloven dat allemaal, wat is daar dan goed aan? Het geeft alleen maar aan dat Puppetji bepaalde zaken niet ziet. Ik wijs hem daarop zodat hij kan onderzoeken.
Maar Puppetji is al weer de volgende tekst aan het zoeken.
Theo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.