Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 July 2014, 01:03   #341
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Je mag me uitschrijven Renoir: je hebt de wil niet voor zelfonderzoek of waarheidsvinding ook al blaat je dat wel. Dit forum brengt de wereld niet naar een hoger plan.
Je eigen contraproductiviteit schuilt vooral in het zien van de splinters bij anderen en je eigen angsten, die dus vooral gaan over materialistische zaken, als waarheid verkondigen .....

Ik ben dankbaar dat ik geboren ben in Nederland, maar voel me wereldburger en weet dat ik allesbehalve slachtoffer of loonslaaf ben. Ik ben dankbaar dat het Leven mij geschonken is, en dat mijn wieg in dit deel van de wereld heeft mogen staan.
En dat het Leven mij prachtige kinderen geschonken heeft van wie ik veel heb geleerd: ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE!!!

.... en ik ben mij bewust van mijn menselijke tekortkomingen, ik heb mijn schaduwkanten ontmoet. Maar Goddank wordt ik gedragen door WAT ik ben..... Vertrouwen en Liefde....

mvg en een warm hart toegewenst,
Sterre
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline  
Oud 18 July 2014, 02:19   #342
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Je mag me uitschrijven Renoir
@Renoir: Na Mara en Sterre voor mij ook graag een 'ontslagbriefje'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Dit forum brengt de wereld niet naar een hoger plan.
Je eigen contraproductiviteit schuilt vooral in het zien van de splinters bij anderen en je eigen angsten, die dus vooral gaan over materialistische zaken, als waarheid verkondigen .....
Volledig mee eens. Renoir is volledig gebiologeerd in het zien van 'ego's en egospelletjes' van anderen en roept maar op tot gedegen zelfonderzoek dat het een lieve lust is, terwijl inderdaad de splinter in andermans oog ziend, maar niet de balk in het eigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ik ben dankbaar dat ik geboren ben in Nederland, maar voel me wereldburger en weet dat ik allesbehalve slachtoffer of loonslaaf ben. Ik ben dankbaar dat het Leven mij geschonken is, en dat mijn wieg in dit deel van de wereld heeft mogen staan.
Idem voor mij wat België betreft en ik voel me eveneens wereldburger, ook geen slachtoffer van de wereld maar de wereld zelf, ja zelfs het universum.
Sterre, aan jou gericht wie mij inspireerde om mijzelf de wereld te noemen en geen slachtoffer ervan. Niet gericht aan superego's als Tandem en Renoir want die verstaan daar weer geen kl*ten van. Die vinden dat weer allemaal ego.
Zie, luister op Youtube naar > Alan Watts ☮ The Way of Waking Up.
Op 7:30min (einde) zegt hij:
'it?s a question fundamentally: 'do you define yourself as a victim of the world, or as the world?'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
.... en ik ben mij bewust van mijn menselijke tekortkomingen, ik heb mijn schaduwkanten ontmoet. Maar Goddank wordt ik gedragen door WAT ik ben..... Vertrouwen en Liefde....
Mooi gezegd.
Groetjes in vertrouwen en liefde.

PS: Bij deze ook abonnement op deze discussie opgezegd.
Puppetji is offline  
Oud 18 July 2014, 03:44   #343
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Je mag me uitschrijven Renoir
Dag Sterre, het ga je goed...

En Renoir, ik heb eenzelfde verzoek... Ook mij mag je uitschrijven.
Tine is offline  
Oud 18 July 2014, 06:10   #344
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
Dag Sterre, het ga je goed... En Renoir, ik heb eenzelfde verzoek... Ook mij mag je uitschrijven.
Interessant dat mensen zonder schroom anderen zomaar kunnen beschuldigen van zaken die er niet zijn zoals ze worden voorgesteld, op een reactie vervolgens niet meer reageren en dan maar snel het hazenpad kiezen. Het zegt wel wat over de integriteit van de betrokkenen, snel even zeggen dat het maar illusie is en het is weer in orde. Handig.
tandem is offline  
Oud 18 July 2014, 06:14   #345
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
@Idem voor mij wat België betreft en ik voel me eveneens wereldburger, ook geen slachtoffer van de wereld maar de wereld zelf, ja zelfs het universum. Sterre, aan jou gericht wie mij inspireerde om mijzelf de wereld te noemen en geen slachtoffer ervan. Niet gericht aan superego's als Tandem en Renoir want die verstaan daar weer geen kl*ten van. Die vinden dat weer allemaal ego.
Mooi, waarom lukt het je niet om op een eenvoudige vraag te antwoorden?
Citaat:
Bij deze ook abonnement op deze discussie opgezegd.
tandem is offline  
Oud 18 July 2014, 10:02   #346
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ja, ik zie je oppervlakkige materialistische gezwets ook....

Hoe gaat het met Rosalie? Ik mag godbetere hopen dat ze ouders heeft gekregen die haar niet op de wereld hebben gezet vanwege de indoctrinatiegedachten van opa.... die blijkbaar zijn kinderen heeft verwekt omwille van een fokpremie...

En vwb je pensioen: gespaard in een oude sok dus neem ik aan? Of toch ook meegeprofiteerd van de gouden eeuw: pensioenfondsen die hebben uit kunnen keren door winst uit beleggingen.
Los natuurlijk gezien van je AOW, een omslagstelsel wat opgehoest wordt door de werkende bevolking, die langzaamaan uit gaat dunnen de komende jaren door de vergrijzing.....

Slaap zacht Renoir....
Rosalie is een schatje een echte hartebreker met haar alles doorschijnende lach. Heerlijk onwetend van de grotere wereld waarin ze zich straks verplicht moet begeven. Wat een veronderstelling als zou ik mijn kleinkinderen of zelfs maar mijn kinderen indoctrineren. Je zou kunnen zeggen dat ik ze niet geheel naar wens heb kunnen laten opgroeien omdat ik al veel te snel moest anticiperen op de toekomst die ze te wachten staat maar ik heb ze nooit belast met mijn ideeën over de wereld. Wat betreft die fokpremie daar zijn ze maar wat blij mee, ondertussen de bedoeling ervan wel terdege begrijpend, ze zijn niet achterlijk.

Ik heb al eerder een reactie gegeven op dat pensioen en dat heeft toen al niet geresulteerd in een veranderend inzicht. Kennelijk zit je vast in je idee daarover dus waarom zou ik dat nog een keer doen? Ik wil het voor de overige forumleden nog wel kort samenvatten met de bemerking dat de staat met ruime hand neemt en dientengevolge een zorgplicht heeft en daarbij de vermelding dat het twintig jaar geleden al voorzien was dat het omslagstelsel zou vastlopen, op het moment dat er al driftig gegraaid werd uit de pensioenkas zelfs.
Rennie is offline  
Oud 18 July 2014, 10:13   #347
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Je mag me uitschrijven Renoir: je hebt de wil niet voor zelfonderzoek of waarheidsvinding ook al blaat je dat wel. Dit forum brengt de wereld niet naar een hoger plan.
Je eigen contraproductiviteit schuilt vooral in het zien van de splinters bij anderen en je eigen angsten, die dus vooral gaan over materialistische zaken, als waarheid verkondigen .....

Ik ben dankbaar dat ik geboren ben in Nederland, maar voel me wereldburger en weet dat ik allesbehalve slachtoffer of loonslaaf ben. Ik ben dankbaar dat het Leven mij geschonken is, en dat mijn wieg in dit deel van de wereld heeft mogen staan.
En dat het Leven mij prachtige kinderen geschonken heeft van wie ik veel heb geleerd: ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE!!!

.... en ik ben mij bewust van mijn menselijke tekortkomingen, ik heb mijn schaduwkanten ontmoet. Maar Goddank wordt ik gedragen door WAT ik ben..... Vertrouwen en Liefde....

mvg en een warm hart toegewenst,
Sterre
Ik mag iedereen uitschrijven, ik mag ook het forum opheffen als ik niet langer de lust gevoel overwegend achterlijke gezwets te moeten lezen. Maar ik constateer dat nog niet te hebben gedaan. Sterker nog ik constateer dat ik het forum met de nodige inspanning nog net heb verhuisd voordat het ontoegankelijk was geworden.

Ik zou het niet durven zeggen dat dit forum nergens toe bijdraagt, echter omdat ik middels dit forum geconfronteerd wordt met o.a. jouw onwrikbare zeer halsstarrige romantische ideeën heb ik steeds minder vertrouwen er in dat het met de wereld ooit nog goed komt. Je wenst niet door de schijn heen te kijken, leert de motivaties niet kennen die aanleiding geven tot deze verknipte wereld, laat staan dat je naar nieuwe inzichten gaat handelen.
Rennie is offline  
Oud 18 July 2014, 10:35   #348
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Even ter informatie.

De forumsoftware is niet ingericht dat je je zelf kunt uitschrijven. Als je niet langer meer wilt deelnemen dan laat je hier gewoon na nog langer te schrijven en raak je vanzelf in de vergetelheid. Er zijn echter ook deelnemers met een kennelijk probleem, die denken de verleiding niet te kunnen weerstaan en toch weer in de verleiding te komen in te loggen en te schrijven. Er zijn deelnemers die per se een daad willen stellen om hun onvrede over dit forum te uiten en die doen dan een verzoek tot uitschrijving. Zoveel deelnemers zoveel wensen echter dat uitschrijven betekend dus extra werk voor mij als forumbeheerder.

Daarom ga ik niet op teksten als 'je kunt mij uitschrijven' in. Er moet duidelijk sprake zijn van een eigen wilsbesluit. Om te voorkomen dat ik vervolgens te maken krijg met spijtoptanten en draaideur deelnemers (Bijvoorbeeld Mara, maar ook Tine, is hier al een keer of vier in- en uitgeschreven) is er soms een bezinningsperiode en reageer ik pas met uitschrijving als dit bij herhaling wordt kennisgegeven.

Mara heeft mij naast de mededeling op dit forum ook per email aan webmaster@waarheidvinding.nl zijn wens om uitschrijving extra laten weten. Ik ken Mara goed genoeg om te weten dat het hem dit keer ernst is en om die reden is er aan zijn verzoek voldaan. Mara is Voormalig lid.

Andere leden kunnen vanaf nu eveneens een uitdrukkelijk verzoek tot uitschrijving doen door een email te zenden naar webmaster@waarheidvinding.nl. Na een periode van inactiviteit zal ik bij gelegenheid die verzoeken dan honoreren.
Renoir is offline  
Oud 18 July 2014, 10:49   #349
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Even ter informatie.

De forumsoftware is niet ingericht dat je je zelf kunt uitschrijven. Als je niet langer meer wilt deelnemen dan laat je hier gewoon na nog langer te schrijven en raak je vanzelf in de vergetelheid. Er zijn echter ook deelnemers met een kennelijk probleem, die denken de verleiding niet te kunnen weerstaan en toch weer in de verleiding komen in te loggen en te schrijven. Er zijn deelnemers die per se een daad willen stellen om hun onvrede over dit forum te uiten en die doen dan een verzoek tot uitschrijving. Zoveel deelnemers zoveel wensen echter dat uitschrijven betekend dus extra werk voor mij als forumbeheerder.

Daarom ga ik niet op teksten als 'je kunt mij uitschrijven' in. Er moet duidelijk sprake zijn van een eigen wilsbesluit. Om te voorkomen dat ik vervolgens te maken krijg met spijtoptanten en draaideur deelnemers (Bijvoorbeeld Mara, maar ook Tine, is hier al een keer of vier in- en uitgeschreven) is er soms een bezinningsperiode en reageer ik pas met uitschrijving als dit bij herhaling wordt kennisgegeven.

Mara heeft mij naast de mededeling op dit forum ook per email aan webmaster@waarheidvinding.nl zijn wens om uitschrijving extra laten weten. Ik ken Mara goed genoeg om te weten dat het hem dit keer ernst is en om die reden is er aan zijn verzoek voldaan. Mara is Voormalig lid.

Andere leden kunnen vanaf nu eveneens een uitdrukkelijk verzoek tot uitschrijving doen door een email te zenden naar webmaster@waarheidvinding.nl. Na een periode van inactiviteit zal ik bij gelegenheid die verzoeken dan honoreren.
Nuttige info Renoir, ik voeg nog snel wat toe vanuit het gegeven 'zelfonderzoek'. Mensen die erin slagen om zichzelf uit het leven te schrijven, worden scenarioschrijvers van een film waarin ze zelf alle rollen aannemen. Beetje later kom je dan misschien terecht op dit forum met de vraag om je nog eens uit te schrijven, een andere optie is wakker worden, een kwestie van menselijke keuzes.
tandem is offline  
Oud 19 July 2014, 20:16   #350
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik mag iedereen uitschrijven, ik mag ook het forum opheffen als ik niet langer de lust gevoel overwegend achterlijke gezwets te moeten lezen. Maar ik constateer dat nog niet te hebben gedaan. Sterker nog ik constateer dat ik het forum met de nodige inspanning nog net heb verhuisd voordat het ontoegankelijk was geworden.

Ik zou het niet durven zeggen dat dit forum nergens toe bijdraagt, echter omdat ik middels dit forum geconfronteerd wordt met o.a. jouw onwrikbare zeer halsstarrige romantische ideeën heb ik steeds minder vertrouwen er in dat het met de wereld ooit nog goed komt. Je wenst niet door de schijn heen te kijken, leert de motivaties niet kennen die aanleiding geven tot deze verknipte wereld, laat staan dat je naar nieuwe inzichten gaat handelen.
Met de wereld komt het niet goed. Zal ook niet gebeuren. Dan zou er niets meer te onderzoeken zijn.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.