Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 December 2020, 13:02   #341
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Goed, dan speciaal voor jou, omdat jij het bent, nog wat toelichting. Het ging er over of de situaties vergelijkbaar waren.

En verder heb ik vriendelijk gevraagd om met de situatie van haar en mij op een respectvolle manier om te gaan, wat o.a. zou kunnen blijken door niet de koosnaam te gebruiken die ik graag reserveer voor bijzondere personen in mijn leven. Wat moet ik er dan mee als dat met opzet en op een lompe manier toch wordt gedaan ...? Zeg jij het maar, Vagebond ...

Dank voor je laatste zin.
Beste Robbie het gaat mij niet om het hele verhaal er om heen, het gaat over gevoeligheden en geraaktheden. Zoals men schijt had, jij zeker ook en nog zo blijkt, om rekening te houden met gevoeligheden van anderen in het kader van de advaita-ellende, zo moet er nu wel rekening met jou worden gehouden mbt tot die advaita-ellende? Echt dat is toch te krankzinnig voor woorden ga gewoon, nu je zelf in een kwetsbare positie zit, eens in de praktijk beoefenen wat je ook van anderen hebt verlangd, waarheidsvinding Rob, het gaat om waarheidsvinding mbt jezelf en om niks anders en dat het enige waar dit hele akkevietje om draait Rob. In mijn ogen ben jij niks beter dan Mihaela die wanneer ze geraakt wordt stantepede met haar vinger naar het rode driehoekje gaat.

Jij en Mihaela zijn van het zelfde laken een pak
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 13:16   #342
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Guido heeft zeer recentelijk 'ergens' ook weer eens allerhande scheldwoorden de revue laten passeren en aangegeven dat je daar zelf de betekenisgever aan bent. Uiteraard is Rob ook weer de betekenisgever aan de woorden van kabu. Ik denk niet dat er zozeer sprake was van een bewust kwetsen maar meer van onbenul. Als niet was aangegeven dat het boodschap van de een aan de ander betrof als zou de laatste de liefde niet hebben gevoeld zouden zulke woorden zelfs tot troost kunnen strekken. Nu werd het pijnlijk en het is goed bewust te worden/zijn van wat je in een gegeven situatie zegt. Over het gebeuren Guido en Mihaela heb ik me eerder als uitgesproken daar blijf ik bij.
Het kan mij niet zoveel schelen hoe je kabu's gedrag noemt Laurie, waar het om gaat is dat je Rob niet heb gewezen op het gegeven dat we hier op een forum voor waarheidsvinding bevinden en dat het Rob's taak is zijn geraaktheid en gevoeligheden op waarheid te onderzoeken maar dat je in plaats daarvan kabu een time-out heb gegeven, en nogmaals dat laatste kan mij niks schelen maar het zegt wel iets over jou Laurie. Want hoe komt het dat jij niet kan verdragen dat ons Robje met zijn neus in zijn au gewreven wordt waar jij dat met anderen geen enkel bezwaar lijkt te vinden?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 14:25   #343
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het kan mij niet zoveel schelen hoe je kabu's gedrag noemt Laurie, waar het om gaat is dat je Rob niet heb gewezen op het gegeven dat we hier op een forum voor waarheidsvinding bevinden en dat het Rob's taak is zijn geraaktheid en gevoeligheden op waarheid te onderzoeken maar dat je in plaats daarvan kabu een time-out heb gegeven, en nogmaals dat laatste kan mij niks schelen maar het zegt wel iets over jou Laurie. Want hoe komt het dat jij niet kan verdragen dat ons Robje met zijn neus in zijn au gewreven wordt waar jij dat met anderen geen enkel bezwaar lijkt te vinden?
De ****** heeft het hier goed uitgelegd..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:06   #344
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Situaties zijn niet identiek.
Ze zijn inderdaad niet identiek, want situatie zijn nooit identiek, als iets afwijkt kan je inderdaad het woord 'identiek' niet meer gebruiken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ze lijken misschien in de verte wat op elkaar en worden gebruikt (misbruikt) om een punt te maken. Zoals de ene partner tegen de andere zegt: 'omdat jij maandag vergeten bent om het vuilnis buiten te zetten heb ik vandaag de wc niet schoongemaakt'. Als jij dit identiek vindt dan hebben we een verschillend idee over wat identiek is ....
Het woord 'identiek' was grammaticaal niet correct. Maar het is wel een overeenkomstige situatie. Niet in de verte, maar ze komen volledig overeen, wat betreft kansen op onderzoek.
Namelijk: wraak nemen, en er op uit zijn om te kwetsen.
In beide situaties was er spraken van wrokkig gedrag, en van een of meerdere kwetsende opmerkingen.
In beide situaties was er sprake van een 'iemand die zich gekwetst voelde', en in beide situaties werd er een beroep gedaan op de Organisatie van het forum.
Jouw vraag werd gelijk behandeld, en iemand kreeg een timeout, in mijn geval werd gezegd dat 'het moet kunnen'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb geen herinneringen aan de situatie die je schets waarin je je door Guido beledigd voelde. Het is niet een 'typische' bijdrage van Guido, zoals je zijn scheldpartij weergeeft. Ik vermoed dat je (zoals je dat kunt ...) weer eens flink aan het doordraven was op een ander onderwerp (niet gerelateerd aan het overlijden van je broer) en dat Guido een poging deed om je tot stilstand te brengen. Maar dat is gissen
Zoals gewoonlijk schreef ik inderdaad op een van de draadjes, dat iedereen vanuit het ego schrijft, en ook zoals gewoonlijk voelde iedereen zich door mijn verwijzing naar 'ego- trippers zijn' beledigd.
Zomaar ineens schreef Keen/ Guido de tekst. Terwijl ik niet met hem in gesprek was, zette hij de tekst neer.
Mijn idee is dat hij bij Renoir wilde scoren, en bij de rest van de leden, wat hem ook gelukt is toen. Iedereen zou stiekempjes in de handjes geknepen hebben vermoed ik, want Mihaela werd gekwetst.

Wat de overeenkomst is, is dat jij ook zoals gewoonlijk, een tikje hoogmoedig begon te schrijven, en Kabu, zoals Keen/ Guido in het verleden ook deed, prikkelde je.
Maar daar zul je niet naar willen kijken vermoed ik..
Dat mensen elkaars forum gedrag niet bevalt, en elkaar kwetsen, is alles wat op dit forum gebeurt namelijk.. Altijd zo geweest.. Dat zul je het ook ontkennen..

Als men vindt dat dat wat Keen toen deed oké was, en gezien het feit dat de situatie toen, verdacht veel op lijkt op wat nu net gebeurde, vind ik dat er met twee maten gemeten wordt.
Trouwens, ik vind dat jij nu ook, net als ik toen, vanuit een 'gekwetst ego' reageert.
Kijk ernaar!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb er vertrouwen in dat als Laurens en Maria ook tot de conclusie kwamen dat ingrijpen niet nodig was, dat dat dan inderdaad niet nodig was, in de context van de gebeurtenissen.
Volledig fout.
Wat je ziet op een forum, is dat mensen een soort verwantschap hebben. Zeker voelde de meeste leden zich allemaal geraakt, toen ik beweerde dat men vanuit het ego schrijft op het forum. En toen Keen kwetsend ten werk ging, kwam dat voor iedereen goed uit. Het was lollig, voor degene die Mihaela toch al vervelend begonnen te vinden..
Maar daardoor keek men er overheen, en dat een fatsoen grens overschreden werd, mog inneens wel, want Mihaela was vervelend.
Wat mij betreft, mag dat altijd. Mensen mogen alles uit de kast halen.Daarin ben ik echt veranderd..

Zoals nu met Kabu ook.
Bv. degene die Kabu mogen, kiezen direct voor hem, ook al weet men dat zijn ego, in contact met jouw ego, op het randje was... Maar goed, twee stoeiende ego's zijn gelijken. Laat ze allebei afkoelen, of laat ze rollebollen tot dat er een het inziet..

En toch, in het proces van bewustwording, voor jou, werkelijk een kans nu Rob.
Ego' s stoeien, en ze trachten elkaar te kwetsen, omdat het kan. Soms doet men dat bewust, soms onbewust..
Het is wat altijd hier op het forum gebeurt, maar niemand geeft dat toe.
En omdat men kliekjes vormt, vriendjes, sympathieën en antipathieën heeft, is iedereen partijdig. Altijd zo geweest hier! Ontken jij dat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar het kan ook zijn dat we ons met zijn allen vergist hebben. .
Jullie hebben je je volkomen in vergist.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Mijn inschatting is dat, en ik had dat nu weer toen je Guido's scheldkanonade weergaf, dat het zo zwaar 'over de top' was, cabaratesk eigenlijk, hilarisch ook, dat het niet de bedoeling was om het serieus te nemen..
De situaties zijn zo belachelijk overeenkomstig, dat ik normaal gesproken verbaasd zou zijn als iemand het niet ziet. Ik ben inmiddels aan gewend geraakt dat men niet ziet wat men niet wil zien, dus poog ik nu om dit aan te kaarten, maar ik verwacht er niet veel van..
Omdat ik Kabu mag, vind ik dat wat hij deed, zijn uiting ook een grappige kant had. Ik mag jou ook uiteraard, maar wij denken vaak heel verschillend over 'goed en kwaad', om het zo uit te drukken, en vooral over ego uitingen op het forum, denken wij totaal anders over.
Jij vond toen ook grappig met Keen, omdat ik niet in jouw ' groep' hoorde, en het raakte je niet..
Want het ontstaat een soort symbiose, als iemand Rob kwets, wordt zijn hele groep geraakt, dus raakt zijn aanhang gekwetst, en zo met Kabu ook nu. Kabu is momenteel wat populairder..
Hup Kabu!! Grapje..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Zo anders dan kabu die voortdurend vanuit venijn aan het reageren is en die in mijn ogen respectloos reageerde, voornamelijk naar Nadje toe. Daar heb ik een melding van gemaakt en dat is beoordeeld door Laurens op de manier zoals hij dat gedaan heeft en heeft toegelicht..
Ik vond toen ook gericht op kwetsen wat Keen deed, en oneerbiedig bedoeld naar de ziekte van mijn broer.
Omdat ik anders ben dan jij, wat temperament betreft, was het voldoende om de tekst maar een keer te schrijven. Het balletje ging vanzelf rollen, en ik hapte gelijk.
In jouw geval, voornamelijk omdat Renoir jouw kant direct serieus nam, verliep de situatie anders, je hapte ook gelijk, maar je kreeg wel 'bijval' van Renoir.
Dat Kabu net anders doet dan Keen toen, betekent het niet dat de intentie en de resultaten anders zijn. Iedereen heeft zijn eigen manier, maar wat aan de kern schuilde kwam er overeen..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Zo niet, dan zou ik waarschijnlijk op de manier zoals Guido toentertijd naar jou heeft gereageerd, op kabu hebben moeten gaan reageren. Daar zou dan een overeenkomst in zitten (als je dat al zo zou willen zien ....), maar gelukkig was dat niet nodig.
Deze begrijp ik niet. Bedoel je zijn reactie na het plaatsen van de tekst?
Guido had gereageerd zoals Kabu nu, en jij reageert nu zoals ik toen ook deed. Gekwetst voelen, de organisatie daar op attenderen. Een ego kreeg zijn gelijk, een ander ego niét.

Ik zie het verschil dus niet..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:07   #345
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Jij en Mihaela zijn van het zelfde laken een pak
Dan mag je nu weer verder stoeien met Mihaela. Ik pas.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:16   #346
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dan mag je nu weer verder stoeien met Mihaela. Ik pas.
Ik pas ook, beetje saai met Vagebond stoeien. Jij doet tenminste een poging om te luisteren, niet dat je ooit iets aanneemt.. maar hoop doet leven..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:27   #347
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik pas ook, beetje saai met Vagebond stoeien. Jij doet tenminste een poging om te luisteren, niet dat je ooit iets aanneemt.. maar hoop doet leven..
Even checken: je hebt het telkens over ego.
Vind je dat als ik vraag om respect voor Nadje (ziekte, overlijden, nagedachtenis, onze relatie) dat dat iets met ego te maken heeft ...?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:32   #348
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Even checken: je hebt het telkens over ego.
Vind je dat als ik vraag om respect voor Nadje (ziekte, overlijden, nagedachtenis, onze relatie) dat dat iets met ego te maken heeft ...?
Dat iemand je op een forum kan kwetsen door jou anders te noemen dan dat jij je wenst, lijkt me geen uiting van iemand die weet 'wat hij is'.. Alleen ego kan gekwetst worden, of op uit zijn om te kwetsen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:32   #349
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dan mag je nu weer verder stoeien met Mihaela. Ik pas.
Dat laatste was te verwachten Rob. Ik wil, omdat je het zo lief aanbgeboden hebt, even melden dat ik niet met Mihaela aan het stoeien ben, waarom zou ik? Als er wat te stoeien valt stoei ik alleen met mezelf en dat is iets dat ik in en met alle liefde doe en ervaar. KiSs
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:35   #350
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Even checken: je hebt het telkens over ego.
Vind je dat als ik vraag om respect voor Nadje (ziekte, overlijden, nagedachtenis, onze relatie) dat dat iets met ego te maken heeft ...?
Jij hebt een beeld over wat respect is, en die leg jij op.
Zou het je kunnen lukken om je je niet meer gekwetst te voelen door de woorden van Kabu? Of niet meer te eisen dat hij 'dit of dat' doet?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.