Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 June 2022, 19:04   #341
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Jouw ding Vagebond om mij tot nadenken te willen stemmen.
Waarom wil je dat?
Waarom denk jij dat zien daar om vraagt?


Citaat:
Begrijpen en nadenken is voor mij secondair. De reden dat ik niet discussie gevoelig ben. Uiteraard denk ik, maar het leidt tot kringetjes draaien. Het zien heeft me helderheid gegeven, zonder uitleg of verklaring
De reden dat ik meestal aan de zijlijn van dit forum sta.
Ik mag toch hopen dat je beter werkende hersenen hebt dan dat het steeds maar in kringetjes blijft draaien Anna, maar als jou denken idd in kringetjes blijft draaien verklaard dat veel idd. Dan bied dit zien zijn welgemeende excuses aan dat het je vragen stelde die onbeantwoordbaar zijn voor een alsmaar in kringetjes ronddraaiend brein.

__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 19 June 2022, 20:31   #342
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb niet zoveel met wat 'ze' zeggen dus als je antwoord cq duidelijkheid wilt op die vraag zul bij de 'ze' moeten zijn volgens mij.

Lieve schat ik volg hier allang alle draaimolengekrakeel op dit forum niet meer dus ook niet jou verkondigingen.
Mbt tot het verstand!? Tja ik ben het er mee eens dat wat men het verstand noemt bij de meeste mensen niet bepaald een verlicht te noemen valt.Dus dat is nu helder, wat nu?
Iets anders zoeken dan het verstand dat wel helderheid zou kunnen brengen...
In feite eerder stoppen met te denken dat men via het verstand er wel kan komen...
marie is offline  
Oud 30 June 2022, 23:54   #343
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Nee, wacht. Mocht je die zogenaamde oorspronkelijke staat realiseren negeer het dan niet, maar breng er een 'willen' in aan welke geheel van de persoon af staat. Dat moet mogelijk zijn. Dat kan dus geen 'willen' zijn welke van een gedachte uit gaat. Nou ja, fijn. Je moet het helemaal zelf ontdekken, zolang je maar weet dat het 'willen' een relatie kent met de gedachten welke door de persoon gedacht worden. Ontvankelijkheid staat diametraal op dat 'willen' wat van de persoonlijke gedachten uit gaat.
..
Helder!
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 1 July 2022, 12:34   #344
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
..
Helder!
Dank je Sam, je hebt het forum heropend voor verder gelul...

Neem de abortuskwestie in de USA...

Voorstel om de problemen op te lossen...

Dank zij DNA-testen kan men nu van elke foetus, van elk geboren kind met 100% zekerheid weten wie de vader is...
Hewel, stel die vader even verantwoordelijk voor het welzijn en de daarbij horende opvoeding van het kind, zodat die last niet alleen meer bij de moeder ligt...

Je zult zien hoe al die dikke mannen die het politiek, religieus, wat het wapenbezit betreft... voor het zeggen hebben (niet de arme vader die een mond meer moet voeden) maar wel de mannen met veel aanzien, geld en macht en veel liefjes vlug zullen beslissen dat die door hen verwekte ongewenste kinderen, ongewenste foetussen de nek mag omgedraaid worden...

Het zal vlug gedaan zijn met hier over liefde voor de ongeborten vrucht en voor de mensenrechten te komen praten...

Weet wel, ik zelf zal nooit abortus plegen en ik wens het niemand toe; maar ik zelf leg niet mijn wetten op aan anderen...
Men heeft mij altijd geleerd dat leven geven een positieve, vrije daad is... blijkbaar niet dus...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moeten prive berichten prive blijven ? Rennie Forum; regels, vragen, idee 107 15 April 2013 22:58


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.