Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 July 2022, 09:49   #341
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het gaat hier nog steeds om behulpzaamheid bij het zien door degenen die gedegen zelfonderzoek doen. Dat is kennelijk maar niet inzichtelijk te krijgen bij een gecentreerd ik.
Ik stel nog altijd mijn behulpzaamheid aan je beschikbaar, maar je zit nog altijd in je vermeende afgerondheid. Het 'zijn' lijdt er niet onder....onbewogen ziet zij toe.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 09:51   #342
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik stel nog altijd mijn behulpzaamheid aan je beschikbaar, maar je zit nog altijd in je vermeende afgerondheid. Het 'zijn' lijdt er niet onder....onbewogen ziet zij toe.
De essentie is je ontgaan vandaar dat ik er nog maar even op wijs 'door degenen die gedegen zelfonderzoek doen' aan goedbedoelende amateurs hebben we hier niks.
 
Oud 5 July 2022, 09:53   #343
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het sleutelwoord in de zin van Bassie is niet 'wie' maar 'weten'. Je bent in staat tot weten 'wat' je bent maar dat komt niet tot stand middels een 'wie', zelfs niet als lege entiteit, maar ach wat heb je aan zulke kennis. Daar kun je een beetje mee snoeven.
En dat is het grote misverstand, als 'wie' weet ik 'wat' ik ben.
Jij ontkent alleen maar het 'wie' hetgeen ronduit belachelijk is.
Wie is er dan afgerond?

Dieper doorpakken, Laurens. De ene 'wie' weet wel van het (egoloos) gewaarzijn, en de andere 'wie' niet. Het is het 'wat' dat de 'wie' gadeslaat. Als er geen 'wie' is, wat heeft het 'wat' dan nog om gade te slaan?

Notitie *187e zinloze poging*
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 09:55   #344
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De essentie is je ontgaan vandaar dat ik er nog maar even op wijs 'door degenen die gedegen zelfonderzoek doen' aan goedbedoelende amateurs hebben we hier niks.
Zelfs goedbedoelende amateurs zijn welkom. Die zijn mss nog bevattelijk ergens voor. In de praktijk zit je aangehaald met nog slechts een stuk of 5 users. Waarvan alleen Rob (en misschien Dorje) jou nog serieus nemen. Maar dat zegt natuurlijk ook wat over hen.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 10:01   #345
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
En dat is het grote misverstand, als 'wie' weet ik 'wat' ik ben.
Jij ontkent alleen maar het 'wie' hetgeen ronduit belachelijk is.
Wie is er dan afgerond?
Voor de 'wie' is er afgerond, het hele gekrakeel hier is het toneel voor de 'wie'.
Sprekende tot de 'wie' kruip je in zijn huid om je verstaanbaar te maken. Als wetende tot wetende praat je heel anders, oftewel helemaal niet, het nodige wordt herkent.

Citaat:
Dieper doorpakken, Laurens. De ene 'wie' weet wel van het (egoloos) gewaarzijn, en de andere 'wie' niet. Het is het 'wat' dat de 'wie' gadeslaat. Als er geen 'wie' is, wat heeft het 'wat' dan nog om gade te slaan?

Notitie *187e zinloze poging*
Om zulke drammerige beweringen van doorpakken te voorkomen gebruik ik het begrip afgerond, het impliceert dat alles wat er gedaan kan worden gedaan is.

Het 'wat' ziet evengoed maar eigent zich dat niet toe.
 
Oud 5 July 2022, 10:05   #346
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zelfs goedbedoelende amateurs zijn welkom. Die zijn mss nog bevattelijk ergens voor. In de praktijk zit je aangehaald met nog slechts een stuk of 5 users. Waarvan alleen Rob (en misschien Dorje) jou nog serieus nemen. Maar dat zegt natuurlijk ook wat over hen.....
Die goedbedoelende amateurs veroorzaken lawines bagger waarin een ware zoeker verstrikt raakt.
 
Oud 5 July 2022, 10:07   #347
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Om zulke drammerige beweringen van doorpakken te voorkomen gebruik ik het begrip afgerond. het impliceert dat alles wat er gedaan kan worden gedaan is.
Waarheid komt niet uit zichzelf naar je toe. De persoon kan zijn relatie met 'de wereld' onderzoeken (herhaling). Zolang jij Waarheid en bewustzijn nog als synoniem verklaart ben je voor mij niets meer dan een schreeuwende windbuil op een forum.

Dat dit forum nooit wat is geworden is mede te danken aan jouw beleid. Jouw willen rust nog op de wereld, dat ziet een blinde nog wel. Je bent de keizer zonder kleren op dit forum.....

Verder gebruik ik dit forum alleen nog maar ter vermaak. En ja, dat is de 'wie' die dat doet. Het 'wat' doet immers niet.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 10:10   #348
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Die goedbedoelende amateurs veroorzaken lawines bagger waarin een ware zoeker verstrikt raakt.

Dat komt omdat jij de deelnemers hier de voet altijd hebt dwars gezet. Jij was de haan in het kippenhok.

Serieuze pogingen mijnerzijds om er nog wat van te maken hier werden zo altijd in de knop gebroken. Op een forum kun je alleen het 'worden' bespreken, wat onderhevig is aan Ritme, O & G, polariteit e.d.

Dat zouden zinnige zaken zijn om te bespreken. Dat is hier zelden tot nooit gebeurd door jouw drammerige houding vanuit onwetendheid.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 10:12   #349
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Je zit nog vast in de samsarische cirkel omdat je gemoed nog niet bevrijd is van ego-gemoed (wat voor woord bedenk ik nou weer?). Zelfs Dorje weet die dingen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 10:23   #350
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Waarheid komt niet uit zichzelf naar je toe. De persoon kan zijn relatie met 'de wereld' onderzoeken (herhaling). Zolang jij Waarheid en bewustzijn nog als synoniem verklaart ben je voor mij niets meer dan een schreeuwende windbuil op een forum.

Dat dit forum nooit wat is geworden is mede te danken aan jouw beleid. Jouw willen rust nog op de wereld, dat ziet een blinde nog wel. Je bent de keizer zonder kleren op dit forum.....

Verder gebruik ik dit forum alleen nog maar ter vermaak. En ja, dat is de 'wie' die dat doet. Het 'wat' doet immers niet.
Waarheid en Bewustzijn zijn synoniem. Ik had het niet over bewustzijn dat van en andere orde is.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.