Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 January 2015, 10:24   #341
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard hoog sensitief

Wel ben ik benieuwd wat hij onder hoog sensitief verstaat.
Ik wilde er al een thread over starten toen ik het een paar dagen terug las.
Maar aangezien zo ongeveer iedereen zichzelf als hoog sensitief ziet, leek mij dat een zinloze exercitie. Dan komt het halve forum zichzelf showen als zijnde hoog sensitief. Terwijl iemand die daadwerkelijk hoog sensitief is dit zo wel ziet van zijn mede gebruikers.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 11:24   #342
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Waardoor bovenstaande ook totaal nutteloos is te melden, ook mijn reactie hierop....
Actie - reactie.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 11:38   #343
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Waardoor bovenstaande ook totaal nutteloos is te melden, ook mijn reactie hierop....
Actie - reactie.
Zelfs mijn reactie nu op jou is wederom nutteloos. In feite is het hele forum nutteloos. Iedereen is al 'aangekomen', alleen weten velen het nog niet.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 13:01   #344
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Als overtuigingen er niet toe doen. En Marie een foutieve overtuiging over advaita heeft. Wat is dan het probleem nog, Rob? Wat zou het jou of mij kunnen schelen dat de 'argeloze lezer' een verkeerde indruk krijgt van advaita?

Ik lees hier zo veel onzin van diverse gebruikers, daar zou ik mij ook druk over kunnen maken. Maar al die onzin en foutieve aannames zijn kennelijk nodig in het grote kosmische spel. Daarmee wordt het wel een komisch spelWiNk
Dit is een forum dat geënt is op de beginselen van advaita. Advaita is als het ware een keurmerk voor de beginnende zoeker dat je je niet op glad ijs begeeft maar met een gedegen en beproefde 'leer', gepokt en gemazzeld, te maken hebt. Met andere woorden bedoeld voor een 'iemand' die het 'nog' van vertrouwen, geloofwaardigheid en andere aardse zaken moet hebben, oftewel het gros van de deelnemers hier.

Er staat nergens te lezen dat overtuigingen er niet toe doen. Het is de bedoeling dat deze met betrekking tot het al dan niet bevatten van waarheid aan de tand worden gevoeld. Het is dus antireclame dat er hier deelnemers zijn die niets liever doen dan overtuigingen voor het voetlicht werpen en deze als waarheid proberen te verkopen, ook wel eens contraproductieve leden genoemd.

Dus als Rob het niet zou kunnen schelen dan ben ik er nog die het wat kan schelen dat de argeloze lezer een verkeerde indruk krijgt van wat advaita is. Mij stoort de weigerachtigheid datgene dat hier gezegd wordt over advaita te lezen zoals het er staat en een aanmoediging om er laatdunkend over te doen en daarmee anderen afschrikt daarvan kennis te nemen. Vrijblijvend geouwehoer is er hier toch al genoeg.

Dat hier zoveel onzin van diverse leden is te lezen is dan ook een doorn in het oog en niet iets om de rest van het gezever als uitgangspunt te nemen voor nog meer onzin. Als er aan gedegen zelfonderzoek zou worden gedaan dan was er geen onzin en aanname op dit forum te bekennen. Voor de chaos van het grote kosmische spel zoek je maar een ander forum. Dit hier gaat over advaita en 'gedegen' zelfonderzoek.
  Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 13:02   #345
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Zelfs mijn reactie nu op jou is wederom nutteloos. In feite is het hele forum nutteloos. Iedereen is al 'aangekomen', alleen weten velen het nog niet.
En omdat velen dat nog niet weten is er dit forum, is er hier begeleiding op de weg van gedegen zelfonderzoek opdat je de schellen, waarom je nog niet weet, van de ogen kunnen vallen.
Wanneer je onzin beantwoord met onzin kan er nooit worden 'geweten' wat Waarheid is.
  Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 13:16   #346
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik zie niets verontrustends. Laurens kennende leest hij alle reacties nauwkeurig, hij heeft een onderzoekende aard. Ik heb het volste vertrouwen in Laurens. Verder vind ik het wel lekker rustig dat hij zich niet overal tegen aan bemoeit. Die taak neem ik wel waar
Ik ben hier minder omdat ik me niet met datgene bezig kan houden waarvoor dit forum is opgericht. Tot het mee ouwehoeren gevoel ik geen enkele lust. Dat wat je quote komt uit een draadje van Esradha waarin gevraagd is hoe gedegen zelfonderzoek staat tegenover emoties en trauma's. Daar de vraag gedegen zelfonderzoek betreft is daarop geantwoord, in de discussie heb ik me niet willen mengen en gevoel daar nog steeds niet de lust.
  Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 13:31   #347
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat is wat ik een beetje aan advaita verwijt, dat ze het beleven afremmen. Zij antwoorden erop dat je niets moet laten, dat je enkel moet inzien en dat veel dan vanzelf verdwijnt....
Wel vreemd dat je nog steeds zulke interpretaties maakt. Rob heeft het perfect uitgelegd maar nog steeds maak je je eigen verhaal ervan.
Verrast me toch wel van je marie. Je bent een gedreven schrijfster, wil alles binnenste buiten draaien en dan maak je er zo iets van dat 'Advaita het beleven zou afremmen'.
Maar goed, zo staat het dan in de sterren geschreven dat jij dat zo interpreteert.
Ooit begrijp je misschien waar Advaita, Tao en Zen naar wijzen, misschien nooit.
Maar wie maakt het wat uit. De wereld draait ook door zonder jou, mij en dit forum.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
...In feite is het hele forum nutteloos. Iedereen is al 'aangekomen', alleen weten velen het nog niet.
Dat is de grootste waarheidsvinding die ik al gelezen heb op dit forum.
Ik heb het voorbije nacht nog gedroomd: 'i have arrived'.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 14:18   #348
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ben hier minder omdat ik me niet met datgene bezig kan houden waarvoor dit forum is opgericht. Tot het mee ouwehoeren gevoel ik geen enkele lust.
Op een forum als dit, waar vrijwel niemand ego doorziet, zul je steeds weer tegen ego aanlopen. Als je niet tegen de hitte kan, dan moet je uit de keuken wegblijven. Dat doe je ook, das goed.

Verder rest mij op te merken dat al dat geouwehoer helemaal geen nieuwe situatie is. In het verleden kon je er wel prima in mee doen. Je verschuilt je verminderde aanwezigheid dus wel achter dat geouwehoer, maar als je het goed vind dan trap ik daar niet in.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 14:20   #349
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Wel vreemd dat je nog steeds zulke interpretaties maakt. Rob heeft het perfect uitgelegd maar nog steeds maak je je eigen verhaal ervan.
Verrast me toch wel van je marie. Je bent een gedreven schrijfster, wil alles binnenste buiten draaien en dan maak je er zo iets van dat 'Advaita het beleven zou afremmen'.
Maar goed, zo staat het dan in de sterren geschreven dat jij dat zo interpreteert.
Ooit begrijp je misschien waar Advaita, Tao en Zen naar wijzen, misschien nooit.
Maar wie maakt het wat uit. De wereld draait ook door zonder jou, mij en dit forum.


Dat is de grootste waarheidsvinding die ik al gelezen heb op dit forum.
Ik heb het voorbije nacht nog gedroomd: 'i have arrived'.
Dank je Puppetji omdat je antwoord. Advaita wil dat we onderzoeken wat we zijn en dat we tot de ontdekking komen dat we niet onze gevoelens, onze gedachten zijn en dat we dan ook geen overdreven waarden en verhaaltjes daarrond moeten vertellen, want we zijn dat niet.

Zie en zeg ik het nog verkeerd?

Mijn persoonlijke werking tot nu toe is dat ik juist al mijn gevoelens en mijn gedachten onderzoek, niet, in eerste instantie, om te zien of ze berusten op waarheid, ik voel, ik denk ze en voor mij zijn ze dus waar, maar dat is eerder bijkomstig, want in fine is niets waar, maar vooral om te ontdekken waarom ik ze denk, waarom ik ze voel en om op die manier mijzelf, en ook de anderen, beter te leren kennen. Maar gewoon al zeggen dat ik mijzelf beter wil leren kennen is al doodzonde in advaita, want die persoon die die gevoelens voelt of die sommige gedachten aanhangt, die persoon ben ik in fine niet, want het zijn enkel hersenspinsels van iemand waarvan ik denk dat ik dat ben.

Zie je nu de contradictie tussen deze twee m?thodes voor mij?
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 14:27   #350
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Dat is de grootste waarheidsvinding die ik al gelezen heb op dit forum.
Ik heb het voorbije nacht nog gedroomd: 'i have arrived'.
Droomde je gearriveerd?

Of ben je er je altijd al.

Zijn dromen toch gemeen ,valse voorlichting te geven.
moi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.