Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 December 2020, 13:07   #3561
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ok, nu je definitief stopt met met het forum zal ik je niet langer in het duister laten tasten.
Enige dat ik ooit doorspeelde aan Miha is dit citaat te zien in bericht #3361 uit je email die je me schreef op 22 oktober.

Mijn whatsapp blokkade later van je was puur een ingeving van mij waar Miha niks mee te maken had.
Waarom heb jij haar geblokkeerd? Misschien helpt haar als ze weet wat werkelijk in jou opgeroepen werd, want ze wordt nogal vaak geblokkeerd. Het zou misschien voor jezelf ook een beetje moeite kosten om ernaar te kijken, maar volgens mij bewijs je haar een dienst.
Als ze weet wat ze doet, kan ze misschien zichzelf daarmee confronteren, en bewust van worden.
Waarheidsvinding/ zelfonderzoek.
Mihaela is offline  
Oud 27 December 2020, 16:22   #3562
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mijn whatsapp blokkade later van je was puur een ingeving van mij waar Miha niks mee te maken had.
Het verbaasde mij hoeveel verhalen zij omheen gespind had, allemaal rondom Mihaela.
Het leek erop dat ze dat heel graag deed, om maar niet naar haar eigen gedrag te hoeven kijken.
Zolang ze Mihaela de schuld kon geven, en een soort 'monster' van Mihaela kon maken, leek zij onschuldig, terwijl ze continue om afwijzing vroeg. Op zoek naar..
Toen ik zag wat een ziekelijke drang bij haar los kwam om steeds over mij te hebben, en ook al hebben wij eigenlijk heel weinig over haar gehad, vond ik toch de moeite niet waard om haar tegen te spreken.
Ik vond het zo buiten proportie, maar tegelijkertijd te belachelijk voor woorden, dus liet ik haar geloven wat ze wilde. Trouwens, ook al zou ik het gezegd hebben dat ik minimaal met jou over haar heb gesproken, had ze toch niet willen geloven.
Ze wil zoooo graag haar 'schuld' bij iemand anders leggen, en liefst bij een vrouw.
Ze voelt zich door mannen gekwetst, maar ze wordt woest op 'een vrouw'.
Het is haar patroon volgens mij.

Als ik hier iets mee kan, wat altijd het geval is, kijk ik ernaar.
Wat ik herken is het namelijk dat ik vanuit 'invoelend en emphatisch' zijn betrokken raak, en als iemand mij ergens onterecht van beschuldigd, en ik de pijn en het onvermogen van de ander zie wat betreft eigen verantwoordelijkheid dragen, soms de moeite niet neem om de ander daar op attent te maken.
Nu werd ik nijdig, en gunde ik haar haar badje in haar eigen zooi.
Dus de confrontatie met haar eigen privé 'tekst' vond ik echt terecht. Ze vroeg erom.
Ik heb wel iets van geleerd, en dat is :"er geen medelijden meer hebben met mensen die alleen maar willen nemen".
Zo heb ik Vagebond ervaren in deze 'aflevering':nemen, nemen, nemen..
Waar ze om vroeg kreeg ze wel!
Mihaela is offline  
Oud 27 December 2020, 16:24   #3563
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@kabu: Waarom heb jij haar geblokkeerd?
Dat was ineens een ingeving. Mijn bewustzijn zei: "doe dat".
De aanloop daarnaar was al effe bezig.
Zie ook mijn los bericht op 14 september 2020 aan Vagebond gericht.
In de nacht ervoor had ik gedroomd van een vrouw die een ceremoniële dolk, zwaard, of mes-achtig iets in haar plexus had zitten. Dat rijmt helemaal met wat hier in haar stekkie te lezen is.
Daarnaast weet ik dan nog uit haar emails aan mij dat ze aandoeningen heeft in meer of mindere mate als Colitis ulcerosa, allergieën, astma en de oogziekte 'keratoconus'.
Ook de symboliek van die aandoeningen rijmt helemaal met wat hier al 10 jaar in haar stekkie te lezen is.
Onderstaand betreffende citaten uit Dahlke's boek "de zin van ziek zijn"...

Dahlke schrijft over ]Colitis ulcerosa]...
Citaat:
'Symbiotische eenheid, gedwongen symbiose, verkoop van de ziel ('het pact met de duivel'), verzoening met de eigen magische wortels, macht over andere zielen bewust opgeven, zonnige bovenwereld ontdekken'.
Het thema van ]allergieën]: "vijanden buiten jezelf zoeken'.
Dahlke verder...
Citaat:
- Nu is het voor ons normaal om onze zelfgeknutselde waardesystemen zo vrijmoedig te hanteren, dat wij meestal zelf ervan overtuigd zijn, dat deze maatstaven een absolute geldigheid hebben. Maar toch bestaat er geen vijand, tenzij wij iemand daartoe hebben uitgeroepen.

- De allergische patiënt heeft problemen met zijn agressie, die hij echter niet bij zichzelf herkent en daarom ook meestal niet beleeft.

- Het is bekend hoe nauw agressie altijd is verbonden met angst. Men bestrijdt altijd alleen datgene, waarvoor men angst voelt.
En ]astma] heeft ook een interessante symboliek. Zie twee citaten uit Dahlke..
Citaat:
- 'De wanverhouding tussen nemen en geven, die in de astma op een imponerende wijze somatisch wordt, is een belangrijk thema voor veel mensen. Het klinkt zo eenvoudig en toch is het voor velen een struikelblok.'

- De astmalijder heeft een sterke drang om te domineren, die hij zichzelf echter niet bekent en die daarom naar beneden geschoven wordt in het lichaam, waar hij dan in de 'opgeblazenheid' (de over-volle long!) van de astmalijder weer te voorschijn komt. Deze opgeblazenheid laat wel heel duidelijk zijn arrogantie en zijn heerszucht zien, die hij zorgvuldig heeft verdrongen uit zijn bewustzijn. Daarom zoekt hij ook graag zijn toevlucht in het ideële en formalistische. Maar wanneer de astmalijder geconfronteerd wordt met de zucht om te heersen en te domineren van iemand anders (similia-regel) dan slaat de schrik - bij hem - in de longen en beneemt hem de spraak - de spraak die immers juist door de uitademingsstroom gemoduleerd wordt. Het uitademen lukt hem niet meer - zijn adem stokt.'
De oogziekte 'keratoconus' is een progressieve ziekte die langzamerhand blindheid veroorzaakt zoals Vagebond me zelf schreef in email waarbij ze toevoegde: Zonder lenzen heb ik nog maar 10 % zicht.. Nu kan ik op mijn boerenklompen aanvoelen dat er in dit leven iets is dat ik niet wil of kan zien of blind voor ben.

Hoop signalen van haar ziel dus.
Dit allemaal opzoekende in Dahlke en Beerlandt maakte het plaatje helemaal rond voor mij.
Ze heeft een hoop werk nog aan zichzelf. ZIEKTE MAAKT EERLIJK.
kabu is offline  
Oud 27 December 2020, 16:31   #3564
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@kabu:...
Zo heb ik Vagebond ervaren in deze 'aflevering':nemen, nemen, nemen..
Waar ze om vroeg kreeg ze wel!
Zie Astma beschrijving door Dahlke in mijn bericht #3618.
kabu is offline  
Oud 27 December 2020, 16:32   #3565
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
..
Waar ze om vroeg kreeg ze wel!
Waar ze onbewust om vroeg..
Mihaela is offline  
Oud 27 December 2020, 16:36   #3566
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waar ze onbewust om vroeg..
en bewust gegeven door mij, vandaar mijn ingeving haar zonder uitleg te blokkeren.
kabu is offline  
Oud 27 December 2020, 17:15   #3567
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Je bent even weg en je hele doopceel is opeens maar weer eens door de experten op tafel gelegd....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
vandaar mijn ingeving haar zonder uitleg te blokkeren.
Nou lieverdje die blokkade maakte mij niet uit, dat je er geen uitleg bij heb gegeven kan ik ook gemakkelijk achter me laten en het gaf me de kans om n.a.v. de jongste plannetjes van onze forumstalker en jou volgen daarvan er lustig op los te fantaseren want we hebben namelijk van de stalker, die ons kennelijk beter kent dan wij onszelf kennen begrepen dat wij een lesje nodig hadden ergens in....Nu dat lesje kan niet geleerd wordt want het lesje dat wij zouden moeten leren is louter en alleen gebaseerd op oude foto's met een flinke dosis fantasie van onze forumstalker.

En daar voegt zich dan nu een magische analyse van dokter kabu bij en het feest is compleet...

Nu schatterpatatjes ik wacht in spanning jullie verder verhaaltje over wie of hoe of wat dan ene Vagebond voor jullie is...

Love you
Vagebond is offline  
Oud 27 December 2020, 17:19   #3568
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Om het overlijden van Vagebond te vieren....

W.A. Mozart - Requiem

Moge zij rusten in vrede.... KiSs
Vagebond is offline  
Oud 27 December 2020, 17:39   #3569
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou lieverdje die blokkade maakte mij niet uit, dat je er geen uitleg bij heb gegeven kan ik ook gemakkelijk achter me laten en het gaf me de kans om n.a.v. de jongste plannetjes van onze forumstalker en jou volgen daarvan er lustig op los te fantaseren want we hebben namelijk van de stalker,
Je hebt het helemaal niet los gelaten.
Zie je? Vagebond weigert te geloven dat Kabu los van mij zijn keuzes omtrent haar gemaakt heeft.
Als je verslaafd bent om iemand de schuld te geven van je ongelukkig voelen, kan je nu gerust door gaan in dit spel..
Het zou je seren als je naar je werkelijke boosheid ging kijken.
Je bent boos op W, en op K. dat ze jou niet lief hebben. Kijk daar naar.
Wat voel je?

Sterkte!
Mihaela is offline  
Oud 27 December 2020, 17:42   #3570
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Om het overlijden van Vagebond te vieren....


Moge zij rusten in vrede....
Haar ego is te groot en vastberaden om te winnen, en haar slachtofferrol is haar leven!
'Sterven' doet ze echt niet, pas als ze echt dood is..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.