Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 December 2020, 15:38   #351
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Lees een paar keer het woord Robbie, en kijk of je kan kiezen om daar geen punt meer van te maken.
Niet voor hem, maar juist om de macht niet meer weg te geven. Je geeft hem de macht, maar dat weet jij wel, toch?..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:40   #352
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Wat een kind, wat een kind....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Of niet meer te eisen dat hij 'dit of dat' doet?
Tjonge, tjonge, tjonge wat een kind, wat een kind ben jij Mihaela. Jij die van anderen eist jou waandenkebeelden voor waar aan te nemen, echt , hahahahaha, lmao

Sorry, deze saaie muts trekt zich terug, voor ik me helemaal bezeik...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:43   #353
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat iemand je op een forum kan kwetsen door jou anders te noemen dan dat jij je wenst, lijkt me geen uiting van iemand die weet 'wat hij is'.. Alleen ego kan gekwetst worden, of op uit zijn om te kwetsen..
En zo komen we op de details waar we dus echt anders naar kijken. Ook als je 'weet wat je bent' kun je simpelweg voorkeuren en afkeuren in je leven hebben. Een vrouw die weet 'wat ze is' hoeft zich niet in de drukke winkelstraat voortdurend bij haar borsten te laten pakken door Jan en alleman die toevallig voorbijlopen. En als iemand dat wel doet kun je een grens aangeven (als je diegene al niet een enorme stoot voor zijn harses hebt gegeven ...). En het is heel normaal dat waar dat gebeurt dat mensen zich daar aan committeren. Zo is dit voor mij ook. Ik leg het uit, vertel hoe het zit en ik vraag om daar met respect mee om te gaan. Er zit geen ego aan.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:53   #354
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
. Er zit geen ego aan.
Het ego is zichtbaar bij jou Rob. Maar goed, kan ik jou daar niet van overtuigen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 15:58   #355
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jij hebt een beeld over wat respect is, en die leg jij op.
Zou het je kunnen lukken om je je niet meer gekwetst te voelen door de woorden van Kabu? Of niet meer te eisen dat hij 'dit of dat' doet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Lees een paar keer het woord Robbie, en kijk of je kan kiezen om daar geen punt meer van te maken.
Niet voor hem, maar juist om de macht niet meer weg te geven. Je geeft hem de macht, maar dat weet jij wel, toch?..
Weet je, ik heb er geen minuut wakker van gelegen. Maar er zijn simpelweg voorkeuren en grenzen en die geef ik aan. Ik heb het graf van Nadje mooi in stijl in orde gemaakt, o.a. met een zwerfkei. Als iemand het in zijn hoofd zou halen om ieder keer tegen die steen te schoppen dan zou ik eerst vriendelijk vragen om dat niet meer te doen. Daarnaast wat dringender. En als iemand dat dan toch negeert loopt diegene de kans om (in die situatie) een behandeling te krijgen dat hij de komende paar weken helemaal nergens meer tegen aan kan schoppen. Is dat ego? In mijn opinie niet. Zo ook hier. Kabu misdraagt zich willens en wetens en de meest milde vorm om dat duidelijk te maken is een melding en een tijdelijke ban. Als hij er even bij stil zou staan zou het m.i. heel snel duidelijk kunnen worden dat het niet respectvol is om door te gaan op de ingeslagen weg. Dieper is het niet.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 16:15   #356
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Weet je, ik heb er geen minuut wakker van gelegen. Maar er zijn simpelweg voorkeuren en grenzen en die geef ik aan. Ik heb het graf van Nadje mooi in stijl in orde gemaakt, o.a. met een zwerfkei. Als iemand het in zijn hoofd zou halen om ieder keer tegen die steen te schoppen dan zou ik eerst vriendelijk vragen om dat niet meer te doen. Daarnaast wat dringender. En als iemand dat dan toch negeert loopt diegene de kans om (in die situatie) een behandeling te krijgen dat hij de komende paar weken helemaal nergens meer tegen aan kan schoppen. Is dat ego? In mijn opinie niet. Zo ook hier. Kabu misdraagt zich willens en wetens en de meest milde vorm om dat duidelijk te maken is een melding en een tijdelijke ban. Als hij er even bij stil zou staan zou het m.i. heel snel duidelijk kunnen worden dat het niet respectvol is om door te gaan op de ingeslagen weg. Dieper is het niet.
Wij denken heel anders over. Ik vind dat alles wat op het forum geschreven wordt, alleen de geest kan raken, en dus dat de vergelijking met materiële dingen een ander facet tevoorschijn halen. Wat nu niet echt toedoet.
Wat betreft het forum, alles wat geschreven wordt, zie ik als een 'uitzonderlijk'matheriaal voor zelfonderzoek.
Als ik me geraakt, gekwetst, of geprikkeld, geïrriteerd voel, valt er iets te onderzoeken.
Ik doe dat, los van het ego van de ander uiteindelijk. Als iets bewogen wordt, heeft de oorsprong bij mij, mijn aandacht.
Ik deel dat niet meer openbaar de laatste tijd, omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat niemand iets over zijn ego deelt.
Alsnog, dat wat zich voordoet, neem ik onder de loep.
Soms doe ik simpelweg dollen, for the fun of it. Maar het verveelt, en ga ik me toch snel afvragen wat dat mij te zeggen heeft.

Ik zie wel dat iedereen door zijn ego is gedreven, en dat iedereen het ontkent. Maar ach, zo een strijdtoneel is een schat aan materiaal..
Het is echt hilarisch, als je zo veel ontkenning ziet. Maar voorlopig heb ik er nog wat aan, dus hier ben ik..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 16:19   #357
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dieper is het niet.
Misschien tijd om dat echt te onderzoeken, want het lijkt veel dieper dan dat jij toegeeft( ziet).
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 18:04   #358
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wij denken heel anders over. Ik vind dat alles wat op het forum geschreven wordt, alleen de geest kan raken, en dus dat de vergelijking met materiële dingen een ander facet tevoorschijn halen. Wat nu niet echt toedoet.
Wat betreft het forum, alles wat geschreven wordt, zie ik als een 'uitzonderlijk'matheriaal voor zelfonderzoek.
Als ik me geraakt, gekwetst, of geprikkeld, geïrriteerd voel, valt er iets te onderzoeken.
Ik doe dat, los van het ego van de ander uiteindelijk. Als iets bewogen wordt, heeft de oorsprong bij mij, mijn aandacht.
Ik deel dat niet meer openbaar de laatste tijd, omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat niemand iets over zijn ego deelt.
Alsnog, dat wat zich voordoet, neem ik onder de loep.
Soms doe ik simpelweg dollen, for the fun of it. Maar het verveelt, en ga ik me toch snel afvragen wat dat mij te zeggen heeft.

Ik zie wel dat iedereen door zijn ego is gedreven, en dat iedereen het ontkent. Maar ach, zo een strijdtoneel is een schat aan materiaal..
Het is echt hilarisch, als je zo veel ontkenning ziet. Maar voorlopig heb ik er nog wat aan, dus hier ben ik..
Klopt, we denken er heel anders over. Het lijkt of je alles in termen van ego vertaalt. Ik gebruik die term zelden. Maar goed, laten we er nog iets verder naar kijken.

Je schreef pas dat je iemand een mondkapje op straat zag gooien en dat je die hebt aan gesproken en gewezen hebt op een prullenbak die een paar meter verderop stond. Valt dit voor jou, in jouw beleving dan ook onder (wat je schrijft) "als ik me geraakt, gekwetst, of geprikkeld, geïrriteerd voel," en "valt er iets te onderzoeken."?

Of is het iets anders dat je aanzet tot de actie die je hebt gedaan? En is dat ook een onderwerp van onderzoek voor jou?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 20:06   #359
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Klopt, we denken er heel anders over. Het lijkt of je alles in termen van ego vertaalt. Ik gebruik die term zelden. Maar goed, laten we er nog iets verder naar kijken.

Je schreef pas dat je iemand een mondkapje op straat zag gooien en dat je die hebt aan gesproken en gewezen hebt op een prullenbak die een paar meter verderop stond. Valt dit voor jou, in jouw beleving dan ook onder (wat je schrijft) "als ik me geraakt, gekwetst, of geprikkeld, geïrriteerd voel," en "valt er iets te onderzoeken."?

Of is het iets anders dat je aanzet tot de actie die je hebt gedaan? En is dat ook een onderwerp van onderzoek voor jou?
Interessante vraag, kom ik morgen op terug..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2020, 02:09   #360
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het kan mij niet zoveel schelen hoe je kabu's gedrag noemt Laurie, waar het om gaat is dat je Rob niet heb gewezen op het gegeven dat we hier op een forum voor waarheidsvinding bevinden en dat het Rob's taak is zijn geraaktheid en gevoeligheden op waarheid te onderzoeken maar dat je in plaats daarvan kabu een time-out heb gegeven, en nogmaals dat laatste kan mij niks schelen maar het zegt wel iets over jou Laurie. Want hoe komt het dat jij niet kan verdragen dat ons Robje met zijn neus in zijn au gewreven wordt waar jij dat met anderen geen enkel bezwaar lijkt te vinden?
Uit hoofde van mijn moderatietaak hoef ik Rob daar niet op te wijzen. Zoals gezegd opereerde ik vanuit de forummoderatie. Er werd actie gevraagd. Ik heb dat technisch al verantwoord naar het forum toe. Het morele aspect heb ik als forumlid nu ook uitgelegd nu daar vraag naar is en daar laat ik het bij. Ik ben, nogmaals van mening dat de zaken geen verband houden met elkaar noch vergelijkbaar zijn. Wat betreft het verschil van inzicht wil ik stipuleren I agree to disagree.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.