Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 July 2022, 10:25   #351
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dat komt omdat jij de deelnemers hier de voet altijd hebt dwars gezet. Jij was de haan in het kippenhok.

Serieuze pogingen mijnerzijds om er nog wat van te maken hier werden zo altijd in de knop gebroken. Op een forum kun je alleen het 'worden' bespreken, wat onderhevig is aan Ritme, O & G, polariteit e.d.

Dat zouden zinnige zaken zijn om te bespreken. Dat is hier zelden tot nooit gebeurd door jouw drammerige houding vanuit onwetendheid.
Je hebt hier een platvorm gekregen hetgeen niet wil zeggen dat ik het met alles wat je schrijft eens ben. Je krijgt een weerwoord gestoeld op kennis opgedaan in gedegen zelfonderzoek.

Wanneer de deelnemers blijk geven van het doen van dat gedegen zelfonderzoek dan leg ik ze geen strobreed in de weg. Bij zoveel zwammers ben ik genoodzaakt tot tegenspreken.
 
Oud 5 July 2022, 10:26   #352
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Je zit nog vast in de samsarische cirkel omdat je gemoed nog niet bevrijd is van ego-gemoed (wat voor woord bedenk ik nou weer?). Zelfs Dorje weet die dingen.
Het zal wel, so what?
 
Oud 5 July 2022, 12:15   #353
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je hebt hier een platvorm gekregen hetgeen niet wil zeggen dat ik het met alles wat je schrijft eens ben. Je krijgt een weerwoord gestoeld op kennis opgedaan in gedegen zelfonderzoek.

Wanneer de deelnemers blijk geven van het doen van dat gedegen zelfonderzoek dan leg ik ze geen strobreed in de weg. Bij zoveel zwammers ben ik genoodzaakt tot tegenspreken.
Je hebt een platform opgericht zodat jij (de wie) de andere wie's wel even kan vertellen hoe het allemaal in elkaar zit. Dat je door de mand valt bij users die wel beter weten heb je niet eens door.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 12:26   #354
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het sleutelwoord in de zin van Bassie is niet 'wie' maar 'weten'. Je bent in staat tot weten 'wat' je bent maar dat komt niet tot stand middels een 'wie', zelfs niet als lege entiteit, maar ach wat heb je aan zulke kennis. Daar kun je een beetje mee snoeven.

Het oeverloze geleuter heeft weer een aanvang genomen...
To the point is er 'niks voor nodig om überhaupt op te merken 'wat' je bent.. het hele struikelblok is juist dat er van alles en nog wat wordt aangekaart waarmee, waardoor en middels je in staat zou zijn om tot dat opmerken (Herkennen) te kunnen komen.. je kunt 'wat' je bent niet benaderen, het enigste wat benaderd kan worden in deze, is de ervaring van het benaderen.
Alleen wat het niet is, kan stellen dat het 'weet wat is.


Oeverloos geleuter is onvermijdelijk een bijkomstigheid van het benaderen ervaren.. twee of drie woorden om de zoveel tijd is alreeds een hoop gezwets op 'niks af..
Guido is offline  
Oud 5 July 2022, 12:38   #355
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Overigens kletst Laurens ook uit zijn nek met dat "zelfs niet als lege entiteit" zie ik nu. Wie het 'wat' kent, die weet dat dat uit louter leegte bestaat. Er is daar niks wat vorm heeft, niks wat in de tijd of ruimte bestaat.

En dat maakt de zaak heel eenvoudig. Aan de éne kant is er de leegte (het 'zijn' wat je gewaar bent) en aan de andere kant zijn de vormen, de tijd.

De lol is dat wat er 'tussen ligt' bewustzijn is. (In feite het 'zijn' wat zich bewust is van wat wordend is). Je kunt dus nooit bewustzijn zijn. Je bént je bewust (van iets anders dan het zijn).

Iemand die hier al 10 jaar beweert dat hij bewustzijn is, die is al 10 jaar een afgeronde kletsmeier die de klok heeft horen luiden en daar genoegen mee nam.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 12:43   #356
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

En als je weet dat je het 'wordende' waarneemt dan zeg je ook niet dat het wordende 'vermeend' is. Het is wat je ziet! Iets wat vermeend is dat kun je niet zien.

En binnen het wordende zijn er gewoon personen aanwezig, ik zie er dagelijks velen. Allemaal wie's. Niks vermeend aan. Anders zou niemand mij kunnen zien (lol).

Aan het taalgebruik ken je de kletsmeiers er al uit. Zij volgen hun gedachten, ze zijn denkbeeldig (vermeend) gerealiseerd.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 12:47   #357
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het zal wel, so what?
Je hebt nooit het gemoed onderzocht. Anders zou je dit antwoord niet geven.
Dat hele GZO van je is gebaseerd op drijfzand. Op wat serieuzere plaatsen op internet zijn er dan ook geen mensen te vinden die spreken over GZO. Laat staan dat er mensen zijn die hun gedachten op waarheid onderzoeken.

Je wilde het wiel uitvinden, maar vergat dat dat al lang al gebeurd was. Wie luistert er naar jou terwijl er zoveel diepgang te vinden is in diverse blogs e.d.?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 5 July 2022, 13:49   #358
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Op het ander forum zegt Laurens :


Het gaat hier niet over meningen.

Over wat dan wel Laurens???
Wetenschap, godsdienstige dogma's, overtuigingen...
En dat allemaal zouden we moeten aannemen zonder dat we mogen aanvaarden dat wijzelf, het 'ik' bestaat...

Weet dat het 'ik' de enige bestaande scheidsrechter is voor, de enige levende band is met wat ik ben op aarde...
Weet je het fenomenale in heel dat zijn is inderdaad dat 'ik' niet de doener is, dat ergens 'ik' niet bestaat... maar de enige die dat kan ontdekken, die dat kan Leven, die dat kan Zijn... Hewel Laurens en alle anderen, dat is juist het 'ik'... 'ik ben', het toppunt van leegte in de totale leegte...
En het zijn stommelingen en mensen die niets begrepen hebben maar die zichwel oproepen tot het meesterschap die hier de mensen bedotten en de weg naar de Waarheid niet tonen, maar eerder versperren...
marie is offline  
Oud 5 July 2022, 13:54   #359
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
In feite weet niemand wie of wat hij is. Als ik weet 'wat' ik ben ben ik er niet.
En toch weet ik als een wie zijnde 'wat' ik ben. Rara hoe kan dat?
'Ik ben' en de ogenblikken dat ik mij daar ten volle van bewust ben weet ik dat ik zuivere leegte ben, één met de Leegte...
Maar het is wel 'ik' en niemand anders in mijn plaatst die dat kan ervaren, of die de leegte kan ervaren...
marie is offline  
Oud 5 July 2022, 13:56   #360
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Omdat er op gegeven moment een spat zuiver ,,opmerken'' is van 'wat' je bent i.p.v. wat je lijkt te 'zijn. En dat 'wat' je bent behoeft geen enkele bevestiging..
Alles wat je niet bent behoeft de een of andere bevestiging.
Ja mensen die 'niet' zijn en enkel denken te zijn, zijn halstarrig en zonder einde op zoek naar dat zijn dat ze niet zijn..., maar waar ze zich zo op beroepen...
Eenzaam en verlaten indien ze zich tot zichzelf durven wenden blijven ze dan achter...
En er is niets dat beangstiger is dan die leegte...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.