Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 November 2014, 20:11   #361
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Frederiki, je bent hier niet meer wegens de bizarheid van Renoir - verdwenen om die reden zoals forumlid Mara ook - maar in nagedachtenis van jou, Mara en waarschijnlijk nog meerdere forumleden die mij onbekend zijn houden we de show levendig.
Geen onzin verkopen h?, hier lees je de reden van zijn vertrek.
Is Mara niet de enige operazanger hier ooit geweest?

Ik ga maar niet verder op je quote reageren het haalt toch niet het bewuste naar boven.
Rennie is offline  
Oud 21 November 2014, 20:28   #362
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Puppetji: Kunnen wij niet allen ' de enige zoon van God' zijn?
Als in het Christusbewustzijn.
In dat bewustzijn zijn geen zonen en dochteren meer.
Maar natuurlijk kunnen we dat. We hoeven het ons enkel te 'herinneren' wordt beweerd in new-age kringen, want we zijn het in wezen allemaal.

Renoir 'helpt' forumleden op zijn unieke manier door het statement te maken dat hij het gedegen zelfonderzoek afgerond heeft. Of iemand anders dat gedaan heeft daar weigert hij zich over uit te spreken. Het enige waar hij zich keer op keer wel over uitspreekt zijn de ego's die hij overal meent aan te treffen.
En zo ervaren veel forumleden hem als zittende op een administrator-stoel van waaruit hij observeert wat je zoal vertelt en vroeg of laat komt hij tussenbeide om je mee te delen dat je niet aan zelf-onderzoek doet, maar dat je anderen na praat, of pronkt met je eruditie, of zoiets.

Maar wie zich herinnert heeft dat hij de enige zoon of dochter van God is zoals in in het Christus-bewustzijn stoort zich niet aan Renoir. Of stoort zich er wel is aan, al naar gelang van zijn persoonlijkheid, reageert dan, maar weet dat het maakt niets uit wat éne Renoir of een ander mens beweert over hem.

Ramesh Balsekar's boek 'Who cares?' is vertaald in 'Nou en?'.
Daaruit het volgende:
Citaat:
Ramesh: Meesters zeggen tegen mensen dat ze het ego moeten bestrijden, moeten doden, maar wat ik zeg is dat je het ego moet accepteren. Is dat niet uniek? Vecht niet tegen het ego. Accepteer het ego. Waarom? Omdat 'jij' het ego niet gecreëerd hebt. De Bron heeft het ego gecreëerd, en de Bron is in sommige gevallen ook bezig het ego te vernietigen. Daarom zit je hoofd in de muil van de tijger. Er valt niet aan te ontsnappen. Er valt niet aan te ontsnappen als je vecht met het ego. Dat is mijn punt. Als je het ego blijft bestrijden, zal de tijger zijn muil oneindig lang openhouden. Als je het ego accepteert, zal de tijger zijn kaken snel dichtklappen.
Puppetji is offline  
Oud 21 November 2014, 20:40   #363
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Geen onzin verkopen h?, hier lees je de reden van zijn vertrek.
Is Mara niet de enige operazanger hier ooit geweest?
Ah, Frederiki en Mara zijn één en dezelfde. Kon ik niet weten h?, jij opereert hier ook onder verschillende namen. Tandem is weer terugkomen als Juul ook al.
En trouwens wat ik citeerde van Frederiki / Mara blijft overeind voor mij, zijn dubbele persoonlijkheid doet daar geen afbreuk aan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ga maar niet verder op je quote reageren het haalt toch niet het bewuste naar boven.
Da's goed dat je dat niet doet. We zouden weer in een 'never ending story' belanden.
Enne PS: ik schrijf enkel vanuit bewustzijn. Er is geen 'ik' dat schrijft, schrijven gebeurt spontaan in het kosmische spel zoals het gepland is.
Puppetji is offline  
Oud 21 November 2014, 20:49   #364
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ramesh: Meesters zeggen tegen mensen dat ze het ego moeten bestrijden, moeten doden, maar wat ik zeg is dat je het ego moet accepteren. Is dat niet uniek? Vecht niet tegen het ego. Accepteer het ego. Waarom? Omdat 'jij' het ego niet gecreëerd hebt. De Bron heeft het ego gecreëerd, en de Bron is in sommige gevallen ook bezig het ego te vernietigen. Daarom zit je hoofd in de muil van de tijger. Er valt niet aan te ontsnappen. Er valt niet aan te ontsnappen als je vecht met het ego. Dat is mijn punt. Als je het ego blijft bestrijden, zal de tijger zijn muil oneindig lang openhouden. Als je het ego accepteert, zal de tijger zijn kaken snel dichtklappen.
En maar proberen Balsekar aan de man te brengen.

Wat een lariekoek, ik heb nog van geen meesters gehoord dat die zei dat het ego bestreden moet worden en ik zeg dat evenmin. Het ego bestaat niet maar dat moet je wel eerst nog ontdekken, dus hoe kun je iets accepteren te hebben dat helemaal niet bestaat.
Balsekar heeft kennelijk geen enkel benul waar die over spreekt..
Rennie is offline  
Oud 21 November 2014, 20:50   #365
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ja, we benne allemaal. Dat is in ieder geval dan nog weer een zekerheid.
Maar wat ben je dan?
Hewel dat schijn ik maar niet te weten te komen; enfin hier op het forum toch niet.
Ik werd hier tamelijk goed ontvangen, men zegde zelf, in het begin, dat ik de geest van een echte waarheidsvinder had tot op het moment dat men begon met het ego en het ik te verwarren en te zeggen dat die moesten uitgeschakeld worden en ik op mijn achterste poten ben gaan staan want voor beginnelingen kon dat wel eens veel te ver gaan... hoe wil je dat 'ik' nog nadenk, dat 'ik' nog mijn gedachten controleer, dat 'ik'... wanneer er geen 'ik' meer is. 'Ik' is ten slotte de enige verbinding tussen mij en de hele wereld.
Vanaf die dag was alles wat ik vertelde nonsens, ....

Ik blijf erbij dat zulke dingen zomaar zeggen heel verstrekkende en negatieve gevolgen kan hebben...

Maar wie ben ik...

Ik weet een paar jaar geleden, ik herinner het mij nu nog goed, dat ik toch wel heel aangedaan was van de ontdekking 'ik ben' en dat ik misschien toen wel voor de eerste keer begreep en zelfs aanvoelde waarom de God van Mozes zichzelf voorstelde als 'ik ben, die ben'.

Ok? hier zeggen ze dat ik niets ben en dat het niet draait om 'wie' ik ben maar om 'wat' ik ben, terwij voor mij van wie naar wat van leven naar levensloos gaat.
marie is offline  
Oud 21 November 2014, 21:11   #366
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
En maar proberen Balsekar aan de man te brengen.
Ja hoor, mij is opgedragen van bovenaf een belangrijke taak uit te voeren. Het advaita-evangelie van Balsekar zal de ongelovigen in de wereld hun ziel redden. Heilig zij Remesh, zijn wil geschiedde.
Zie mijn post daar net > Leermeesters > Sri Nisargadatta / Ramesh Balsekar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Balsekar heeft kennelijk geen enkel benul waar die over spreekt..
Renoir, wat lul je toch uit je nek.
Alsof jij enig benul hebt van waarover je spreekt vanop je administrator-stoel zittend, anderen observerend wat zij zoal vertellen en vroeg of laat tussenbeide komend om hen mee te delen dat ze niet aan zelf-onderzoek doen, maar dat ze anderen na praten, of pronken met je hun eruditie, of zoiets.
'Heiligschenners zijn het, de brandstapel op met hen. Er is maar één ware leer, één Waarheid, de mijne".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het ego bestaat niet maar dat moet je wel eerst nog ontdekken, dus hoe kun je iets accepteren te hebben dat helemaal niet bestaat.
Probeer jij dan maar een week het woord ego dat wijst naar iets dat niet bestaat uit al wat je hier typt te houden.
Ik heb je er ooit is op gewezen dat je er zelfs in sloeg in één post het woord ego 7 keer te gebruiken!
Puppetji is offline  
Oud 21 November 2014, 21:34   #367
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Renoir, wat lul je toch uit je nek.
Alsof jij enig benul hebt van waarover je spreekt vanop je administrator-stoel zittend, anderen observerend wat zij zoal vertellen en vroeg of laat tussenbeide komend om hen mee te delen dat ze niet aan zelf-onderzoek doen, maar dat ze anderen na praten, of pronken met je hun eruditie, of zoiets.
'Heiligschenners zijn het, de brandstapel op met hen. Er is maar één ware leer, één Waarheid, de mijne".
Je stapelt bewering op bewering en niets daarvan heeft enige waarde want er is helemaal niets van onderzocht. Doe nou gewoon dat gedegen zelfonderzoek en hou eens een keer op met dat geleuter dan heb ik geen enkele reden meer om tegen je in te gaan.
Rennie is offline  
Oud 21 November 2014, 22:09   #368
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
...Doe nou gewoon dat gedegen zelfonderzoek en hou eens een keer op...
Geeuw geeuw...


Wacht nog eentje ook is een keer herhalen (voor dat jij het doet):

Ik Renoir heb het gedegen zelfonderzoek afgerond.
Ik Renoir spoor jou aan hetzelfde toe doen
Ik Renoir doorzie ego
Ik Renoir....
.......

Puppetji is offline  
Oud 21 November 2014, 23:03   #369
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Maar natuurlijk kunnen we dat. We hoeven het ons enkel te 'herinneren' wordt beweerd in new-age kringen, want we zijn het in wezen allemaal.
Dan verstaan wij beiden iets anders onder Christusbewustzijn.
De Christus deed ook wel wat meer dan slechts herinneren.

Citaat:
Renoir 'helpt' forumleden op zijn unieke manier door het statement te maken dat hij het gedegen zelfonderzoek afgerond heeft. Of iemand anders dat gedaan heeft daar weigert hij zich over uit te spreken. Het enige waar hij zich keer op keer wel over uitspreekt zijn de ego's die hij overal meent aan te treffen.
En zo ervaren veel forumleden hem als zittende op een administrator-stoel van waaruit hij observeert wat je zoal vertelt en vroeg of laat komt hij tussenbeide om je mee te delen dat je niet aan zelf-onderzoek doet, maar dat je anderen na praat, of pronkt met je eruditie, of zoiets.
Het zij zo.

Citaat:
Maar wie zich herinnert heeft dat hij de enige zoon of dochter van God is zoals in in het Christus-bewustzijn stoort zich niet aan Renoir. Of stoort zich er wel is aan, al naar gelang van zijn persoonlijkheid, reageert dan, maar weet dat het maakt niets uit wat éne Renoir of een ander mens beweert over hem.
Zoals ik al zei: het is geen herinneren. De Christus leed en was geheel en al aan zichzelf overgeleverd. Door God en alles verlaten. En juist in die verlatenheid kwam God tot de mens.

Op dat moment ben jij, ik, Renoir 'de enige zoon van God'.
Gewoon omdat er niet meer zijn!

Je gaat het pas zien als je het doorhebt, zou JC (die andere) zeggen.
Theo is offline  
Oud 22 November 2014, 01:13   #370
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Dan verstaan wij beiden iets anders onder Christusbewustzijn.
Moet zijn dat we er iets anders onder verstaan dan.
Ik ben geen Christen, heb totaal geen voeling met hun duaal boek dat zij als van god komende beschouwen en dat in grote lijnen natuurlijk gaat over het handelen van hun god in de wereld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
De Christus deed ook wel wat meer dan slechts herinneren.
Ik heb geen idee wat die mens daar 2000 jaar geleden allemaal deed.
Jij kan daar ook maar naar gissen en voortgaan op wat er dat zogenaamd goddelijke boek van Christenen staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Zoals ik al zei: het is geen herinneren. De Christus leed en was geheel en al aan zichzelf overgeleverd. Door God en alles verlaten. En juist in die verlatenheid kwam God tot de mens.

Op dat moment ben jij, ik, Renoir 'de enige zoon van God'.
Gewoon omdat er niet meer zijn!

Je gaat het pas zien als je het doorhebt, zou JC (die andere) zeggen.
Sorry, de christelijke bijbel-symboliek zegt mij niets. Zoals ik ook al zei.
Dus de beeldspraak over de andere JC uit de bijbel zegt me niets. Als ik moet kiezen geef mij maar de JC uit de cursus in wonderen dan.
Voor zover ik weet is de JC uit de cursus in wonderen (afgekort CIW) ook niet aan het kruis is gestorven.
Feit dat de CIW geen duaal boek is zoals de bijbel ligt het mij al beter, maar ook in de CIW struikel ik nog steeds over de christelijke taal die erin gehanteerd wordt.
Ik hou niet van zulke archa?sche bombastische taal waardoor ik in de vijfde regel al niet meer weet wat ik nu eigenlijk in de eerste vier gelezen heb.
Auteurs die zich baseren op de cursus in wonderen vind ik dan wel zeer aantrekkelijk.

Geef mij maar 'ik Ben Zijn' van Nisargadatta.
Als gevolg van mijn reageren op jou neem ik hem hier onder een stapel boeken op mijn bureau onderuit en kruip ik ermee in bed.
Slaapwel.

Wijziging aangebracht door Puppetji op 22 November 2014 om 02:48.
Puppetji is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.