Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 September 2022, 11:55   #361
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
In zekere zin is de herrie deel van het 'zijn, in ieder geval is de herrie geen waarheid.

Netzomin als satsangs of de kerk dat zijn.
En net zo min dat de leer van Laurens dat is...
marie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:01   #362
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Op Satsang of bij de pastoor ga je niet tegen de 'voor zitter' tekeer. Daar zit je zwijgend en contempleert op zijn woorden omdat je iets tot je wilt laten komen. Iets waar je voor open staat en luistert. Daar zit je niet meteen met je commentaar klaar, daar ben je geen betweter. Daar ga je niet tegen de man (of vrouw) in met het belangrijker vinden van je eigen mening.
Daar hoor je toe om dat je bereid bent te luisteren.
Leve de dictatuur, leve de afstomping...
Het begint met dat je er vrijwillig naartoe gaat, maar je MAG alleen maar knikken en je MOET zwijgen... En nadat het gros van de brave toehoorders volledig lam is geslagen en braaf alles aanvaardwat hen wordt voorgezegd, wordt het, zogezegd op democratische wijze als de mening van de meerderheid, uitgeroepen tot de enige en unieke waarheid...
marie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:04   #363
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Vraag je dat nu eens echt af. Onderzoek het.
Hiermee wil je zeggen dat jij dat gedaan hebt en welke zijn jouw conclusies???
Of het is Laurens zijn theorie dat alle gedachten, ideeën, verhaaltjes maar nep zijn en dat je vooral jezelf niet meer mag geloven, want jouw kritische 'ik', zoals alle andere 'ik's' bestaan niet...
Je mag anderen niet geloven en je mag jezelf niet geloven...
Oh ja Laurens is er nog...
marie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:08   #364
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als ik zeg gedegen zelfonderzoek gedaan te hebben dan ken ik alle fenomenen met betrekking tot dat 'ik' en het 'ego'. Wat denk jij, die dat onderzoek niet gedaan hebt waarmee ik mijn kont afveeg met jouw uitleg over 'ik' . Dus toch even netjes, nee, je verhaal past voor geen meter en wel omdat het waarheidsgehalte niet terdege is onderzocht. Werkelijk Marie? Hoe achterlijk kun je zijn?
Ik ben wel zo achterlijk dat ik klaar en duidelijk zie dat iemand, omdat hij zijn grote bewijs niet kan staven, dan maar moet overgaan tot het proberen kleineren van zijn tegenstander...
Sorrie hoor, maar komend van jou raakt dat mijn koude kleren niet en ondermijnt het alleen maar verder jouw groot gelijk... dat jij dan nog gedegen onderzoek blijf noemen...
marie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:15   #365
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Leve de dictatuur, leve de afstomping...
Het begint met dat je er vrijwillig naartoe gaat, maar je MAG alleen maar knikken en je MOET zwijgen... En nadat het gros van de brave toehoorders volledig lam is geslagen en braaf alles aanvaardwat hen wordt voorgezegd, wordt het, zogezegd op democratische wijze als de mening van de meerderheid, uitgeroepen tot de enige en unieke waarheid...
Aanschouw in volle glorie de haan die altijd maar victorie wil kraaien.
Vijf jaar geleden waren we ook op dit punt aangekomen.
Ergo het wordt hier nooit wat. Geen enkele bereidheid tot contempleren.
Ga iets anders doen als je niet bereid bent tot ook maar de geringste mate van (zelf)onderzoek.
 
Oud 10 September 2022, 12:23   #366
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik ben wel zo achterlijk dat ik klaar en duidelijk zie dat iemand, omdat hij zijn grote bewijs niet kan staven, dan maar moet overgaan tot het proberen kleineren van zijn tegenstander...
Sorrie hoor, maar komend van jou raakt dat mijn koude kleren niet en ondermijnt het alleen maar verder jouw groot gelijk... dat jij dan nog gedegen onderzoek blijf noemen...
Dat is ego inderdaad, eerder noemde ik dat 'wegzetten' van de tegenstander. Je vergeet daarbij maar even dat je geen tegenstander voor mij bent maar een onbenul die op zijn hoede moet zijn.
Ik vraag me in gemoede bij zoveel domheid af welk onderwijs je dan nog wel mocht hebben genoten, inderdaad. Je was beter af als armoedig van geest, een simpele ziel die nog ontvankelijk kan zijn, maar je hebt kennelijk geleerd waakzaam te zijn en je de kaas niet van het brood te laten eten.
 
Oud 10 September 2022, 12:26   #367
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Aanschouw in volle glorie de haan die altijd maar victorie wil kraaien.
Vijf jaar geleden waren we ook op dit punt aangekomen.
Ergo het wordt hier nooit wat. Geen enkele bereidheid tot contempleren.
Ga iets anders doen als je niet bereid bent tot ook maar de geringste mate van (zelf)onderzoek.
Laurens, weet dat ik mij met niets meer bezig hou dan met voordurend zelfonderzoek...
Dus al jouw aantijgingen dat ik niet aan zelfonderzoek zou doen of zelfs zou weigeren eraan te doen kan ik alleen maar afschrijven als pure onzin...
marie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:27   #368
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Op Satsang of bij de pastoor ga je niet tegen de 'voor zitter' tekeer. Daar zit je zwijgend en contempleert op zijn woorden omdat je iets tot je wilt laten komen. Iets waar je voor open staat en luistert. Daar zit je niet meteen met je commentaar klaar, daar ben je geen betweter. Daar ga je niet tegen de man (of vrouw) in met het belangrijker vinden van je eigen mening.
Daar hoor je toe om dat je bereid bent te luisteren.

Als je het hier een arena vindt kijk dan even welk aandeel je daarin hebt gehad.
Dat een onnozelaar als jij vraagt om te contempleren op de onzin die je schrijft zegt mij al genoeg. Hoogmoed is je handelsmerk. Naar meneer pastoor heb ik nooit geluisterd en naar jou ook niet.

Dit forum is een stukje dualiteit en ik 'duelleer' gezellig mee. Serieuze comments zijn hier zelden en als ik ze zelf plaats volgt er geen reactie of negativiteit.

Maar het is achter de schermen, daar mogen we raak kletsen heb ik begrepen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:33   #369
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is ego inderdaad, eerder noemde ik dat 'wegzetten' van de tegenstander. Je vergeet dat maar even dat je geen tegenstander voor mij bent maar een onbenul die op zijn hoed moet zijn.
Ik vraag me in gemoede bij zoveel domheid af welk onderwijs je dan nog wel mocht hebben genoten, inderdaad. Je was beter af als armoedig van geest, een simpele ziel die nog ontvankelijk kan zijn, maar je hebt kennelijk geleerd waakzaam te zijn en je de kaas niet van het brood te laten eten.
Waarom zo oordelend over Marie? Je hebt haar zelf gerecruteerd op een ander forum (dat doen sommige denominaties ook, maar dat terzijde) en nu Marie in jouw ogen blijkt tegen te vallen stamp je haar dagelijks de grond in.

Al weer 10 jaar lang zit je jan en alleman te oordelen, behalve je vriendjes zoals bv Rob natuurlijk. Erg doorzichtig is het dan weer wel. Iedereen die niet meezingt in jouw GZO-koor wordt geoordeeld. Ik ben benieuwd wanneer je 'waarheid gaat zien' in Guido met zijn vernieuwde attitude.

Dit is wegzetten van de tegenstander....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:34   #370
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laurens, weet dat ik mij met niets meer bezig hou dan met voordurend zelfonderzoek...
Dus al jouw aantijgingen dat ik niet aan zelfonderzoek zou doen of zelfs zou weigeren eraan te doen kan ik alleen maar afschrijven als pure onzin...
Dat je wat ligt te priegelen in de marge van zelfkennis dat geloof ik graag van je. De zelfkennis van 'wie' je bent, oftewel de inhoud van wat je denkt te zijn is niet de doelstelling van dit forum. Daar houden we ons niet mee bezig. Wil je lekker filosoferen en hypothetiseren wie je bent in je hoedanigheid van Marie in jouw eigen kleine bestaan moet je niet op dit forum zijn.

Hier doen we aan gedegen zelfonderzoek waarbij ook de geloofwaardigheid van 'ik' onder het onderzoek valt en waarbij je te weten wilt komen 'wat' je bent.

Dan ben je ook bereid te luisteren naar deskundigen op dat gebied.

Feitelijk heb je hier helemaal niks te zoeken, er is niks te vinden voor je.

Je wordt alleen achter de schermen nog getolereerd want hier verstoor je de rest niet.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.