Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 January 2015, 15:51   #361
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Om meteen dan maar te starten met, dat wil advaita helemaal niet. Het gaat niet uit van advaita maar het gaat uit van jou. Wil jij koste wat het kost Waarheid kennen of wil jij boven alles in de wereld weten wie je bent, oftewel wat dat altijd tegenwoordige is, dan biedt advaita de mogelijkheid van gedegen zelfonderzoek. Dat er hier uitgelegd wordt dat je niet je gevoelens, gedachten, maar strikt genomen die waargenomen wereld in zijn totaal, niet kunt zijn is in feite uit de school geklapt. Uit de school geklapt wil zeggen dat je werkt met de resultaten die je feitelijk helemaal nog niet kent, je 'weet' dat niet, oftewel het is niet een intrinsieke weten, je hebt dat maar gehoord.

Er is een groep die zich advaitisten noemen maar die dat niet onderzocht hebben en de resultaten van gedegen zelfonderzoek van anderen als uitgangspunt nemen en die ik neo advaitisten noem (hoewel het niets met advaita uitstaande heeft). Van die neoadvaitisten zijn er hier ook, je herkent ze aan 'je hoeft niks te doen, je bent het al'. Let wel (zo)iets als uitgangspunt nemen dat is niet de bedoeling er moet nou eenmaal onderzocht worden.

Wat de bedoeling wél is, is dat je elkaar niet nakraait maar dat je dat met hart en ziel, voor je zelf en in je zelf, onderzoekt of het waarheid voor je bevat. Niet omdat ik dat wil maar omdat je dat zelf wil 'weten'. Zo'n Puppetji met zijn leermeester Balsekar die zetten je op een dwaalspoor. Onderzoek gewoon zelf en trekt je van niemand één lor aan.
Oke, ik zal het proberen, blij dat je teruggekomen bent.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 15:52   #362
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Puppetji, advaita mag voor mij de pot op..
Dat is de spirit. To hell with it.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Men heeft mij dit forum aangeraden en ik voel mij voor de rest goed op dit forum, zonder in het begin zelfs maar te weten dat het een advaita-forum was.
Als je je goed voelt hier is dat prima h?. Keep on writing.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
...Maar steeds weer te horen dat je moet aan zelfonderzoek doen, terwijl ik hierboven duidelijk heb beschreven wat zelfonderzoek voor mij inhoudt; maar neen, dat is geen zelfonderzoek...

Nu kom je er zelfs bij dat ik psychologische hulp zou nodig hebben...
Onderstaande heb ik aangevuld vooraleer je deze post hebt geplaats.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
...waarmee ik niet bedoel dat jij therapie zou nodig hebben.
Goed dus dat jij je goed voelt op dit forum.
Mij is de zin om nog deel te nemen eigenlijk vervlogen.
Half jaar hier zowat dagelijks deelnemen is wel genoeg geweest. De pret is eraf ook.
Op Juul reageren doe ik al een tijd niet met, en op Renoir / Laurens en Theo ook nog nauwelijks.

Het topic Laurens's zelfverbetering. is eigenlijk het begin van het einde geweest voor mij.
Game over zowat nu, cirkel is rond weer.

Ik vertrek naar een andere plek op deze aardbol, het zogenaamde verre oosten. waar de zon alle schijnt en het lekker warm is. Overwinteren dus.
Nog veel plezier op dit forum allen!
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 16:08   #363
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Het was meer dan een droom eigenlijk, het was een 'visioen' dat me te kennen gaf dat ik er altijd al geweest ben maar 'de droom van het leven', zoals in de matrix film, voor werkelijkheid had genomen.

Nu ben ik NEO, de ontwaakte uit de matrix film!
Wie wil dat weten oftewel wie heeft wat aan jouw ervaringen?
  Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 16:09   #364
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
@Marie: Niet luisteren naar Laurens, zelf onderzoeken dus en lees maar is een boek van Balsekar, dan zit je meteen op het goede spoor wat Advaita betreft.
Het advies een boek van Balsekar lezen is al in een richting duwen. Advaita dwingt niemand, laat het als het je belangstelling niet heeft.
Een boek van Balsekar lezen heeft echter geen enkele zin, je doet wat kennis op.
  Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 16:12   #365
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Het topic Laurens's zelfverbetering. is eigenlijk het begin van het einde geweest voor mij.
Game over zowat nu, cirkel is rond weer.

Ik vertrek naar een andere plek op deze aardbol, het zogenaamde verre oosten. waar de zon alle schijnt en het lekker warm is. Overwinteren dus.
Nog veel plezier op dit forum allen!
Spelletjes spelen heeft mij nooit kunnen bekoren.

Veel plezier in het oosten, tot ziens (mocht je besluiten nog terug te komen).
  Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 16:14   #366
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@puppetji: Wie wil dat weten oftewel wie heeft wat aan jouw ervaringen?
Niemand wil dat weten, net zoals niemand wil weten oftewel iets heeft aan jouw forum. Nutteloze zaak buiten vermaak van het hoogste niveau.

Dit was dan waarschijnlijk mijn laatste post waarmee dan je wens is uitgekomen Dat ik vrijwillig zou vertrekken.
Of Nadje, die je ook graag vrijwillig zou willen zien vertrekken, dat gaat doen zal de tijd uitmaken.
Voor mij is de cirkel zowat rond.

Hasta la vista!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Spelletjes spelen heeft mij nooit kunnen bekoren.
Mij wel hoor, zalig!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Veel plezier in het oosten.
Merci!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
tot ziens (mocht je besluiten nog terug te komen).
Never say never natuurlijk.
Maar het lijkt me geen tot ziens nu.
Vaarwel dus tenzij dat God andere plannen met mij heeft.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 16:15   #367
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Beste Marie,
jij mag altijd jezelf zijn, enkel wat dit Forum betreft is de intentie verder te gaan/kijken dan jezelf ontdekken in jezelf, het inzichtelijk maken en ontdekken, door onderzoek zoals men wenst, daaraan voorbij te gaan, gezien word dat jij maar blijft roeren in de illusie , daarin antwoorden te vinden, in de totale reden van je bestaan ( althans je bijdragen zo volgend),
daar zit hem nu net de kneep dat dit forum daar niet uit bestaat,

Men inderdaad gaat aangeven maar naar een psychiater te gaan en daar je antwoorden zult vinden op persoonlijk vlak. (Dat is ook maar gebazel natuurlijk).

Aan alles voorbij gaan is dan ook geen kattenpis en niet ieders intentie daarheen te gaan, maar wel de bedoeling van dit Forum voor diegene die die stap aandurven, (maar nogmaals het brengt je idd geheel niets,danwel Alles).

Laurens zijn intentie is dan ook Advaita, een serieuze bezigheid in onderzoek naar.............

Het spijt me voor jou en al je bijdrages dat het uiteindelijk wellicht duidelijk word bij je en je weerstand tegenkomt in jezelf met de niet gewenste uitkomsten van antwoorden naar jou als persoon.

Het is niet om tegen of voor jou te zijn maar met jou.

Op zoek naar Kennendheid waarin Alles plaats vind is de uiteindelijke zoektocht voor bikkels die het aandurven en geloof me het is doodeng daar je jezelf waarschijnlijk totaal verliest en alles onder je voeten word weg geslagen, hopeloos is het.

En als dit het niet IS dan niet.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 16:19   #368
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wat een wetenschap; wat ik onderzoek is volstrekt oninteressant...
Alleen die zin al; ik dacht dat ik voor mijzelf kon uitmaken wat voor mij interessant is of niet...
Als je beweert dat dat voor jou niet interessant is, mij niet gelaten, maar zeggen dat dat voor mij niet interessant is?
Ik zie dat je belangstelling nog steeds uitgaat naar de persoon Marie.
De persoon Marie vind ik niet interessant, netzomin als de persoon Theo.

Citaat:
Wie zeg jou dat ik mij telkens zo aangevallen voel? Deze morgen was het er inderdaad te veel aan en voor één keer heb ik mijzelf gezegd en nu laat je je woede eens los en speel je niet de aangekomene die zogezegd geen ego meer heeft... of er geen belang meer aan hecht?

Wat er werkelijk gebeurd is, is dat ik dacht eens een gesprek met jou aan te kunnen gaan over Hafiz , de soefi traditie en zo. Zeer interessant op zich. Maar Marie dr ego voelde zich al aangevallen waar niet eens een aanval was.
Zo is de kans op een gesprek vervlogen, hetgeen mij niet zo uitmaakt.
Maar tevens is daar de werking van ego door jou weer eens niet doorzien.
Je bent niet in staat om naar je eigen ego te kijken. Je bent maar bezig met onbenulligheden. Je bent een waardeloze prutsonderzoeker die haar eigen ego spaart.

Citaat:
Dus wie zegt jou dat ik die woede niet onderzocht heb?
Ik zeg dat. Anders zou je dat wel gepost hebben. Door je zwijgen laat je publiekelijk zien dat je er nog niks van snapt. Zou je daadwerkelijk al een beetje ego doorzien, dan had je ook gezien hoe je te kijk staat.

En bespaar me aub je repliek, want dat zichzelf verdedigende ego van jou ken ik nu wel.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 16:25   #369
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het advies een boek van Balsekar lezen is al in een richting duwen. Advaita dwingt niemand, laat het als het je belangstelling niet heeft.
Verslavend toch bijna op jou reageren.
- Een advaita boekentip, suggestie geven is nog altijd niet dwingend wat mij betreft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Een boek van Balsekar lezen heeft echter geen enkele zin, je doet wat kennis op.
Een boek van Balsekar lezen is veel zinvoller dat jouw forum!
Maar beiden hebben gemeen, dat voor wie geïnteresseerd is in het onderwerp, dit het beste vermaak is!

Nu ben ik echt weg.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 16:30   #370
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Nu ben ik echt weg.
Is dat een belofte of een zekerheid? Na de 'ontknoping' was je belangstelling weg lees ik ergens. Dat klopte ook, want ik had je verminderde belangstelling al gezien. Je had die ontknoping niet verwachte he?

Hoe dan ook: ik vind je plezant om te lezen, maar in het kader van zelfonderzoek frustreer je meer dan je bijdraagt. Zijn we gelijk ook van dat gequot af!

Goede reis!
Theo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.