Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 August 2022, 12:25   #361
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Over dat ZIJN spreek ik, maar jullie ZIJN zou ik eerder omschrijven als de WET waaraan alles wat is onderhevig is...
Alleen het wordende is aan wetten onderhevig. (Algemeen bekend)
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 4 August 2022, 12:25   #362
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zolang je nog zoekt naar 'zijn' zul je het niet vinden.
Pas na het laatst gevonden antwoord ben je aanbeland in het zijn, dus bij afwezigheid van de vragen, weet Marie te verhalen. Alleen Marie wil ze eerst allemaal nog even nalopen.

 
Oud 4 August 2022, 12:52   #363
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zoeken en antwoorden vinden en ten slotte het laatste antwoord en zelf het ZIJN worden.


Hoeveel antwoorden denk je dat er zijn? Met dat zoeken/vinden kun je een heel leven bezig zijn. Maar het klop dan weer wel, want na afloop van dat leven ben je aanbeland in het zijn.

Wat hebben we hier toch (allemaal) aandoenlijk aandoende theorietjes.
Oei, ik dacht een ogenblik dat Bono teruggekomen was...
En wat denk je dan wel dat wij allemaal hier een heel leven doen???
Zoeken en vinden of verder verloren lopen... Als jij denkt dat dat niet op jou van toepassing zou zijn...
Verder karma opbouwen of afbreken... Andere keuze heb je niet en het zijn dwaze die denken dat zijzelf daar aan zouden ontsnapt zijn...
marie is offline  
Oud 4 August 2022, 12:56   #364
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zolang je nog zoekt naar 'zijn' zul je het niet vinden.
Ik zoek naar antwoorden zodat ik elke dag meer en meer kan zeggen dat 'ik ben'...
Weet dat er niet velen zijn die dat kunnen zeggen omdat ze allemaal vastzitten aan hun schijnvertoning, aan hun kunstmatig opgebouwd ik...

Als je al een schat kunt bezitten op aarde dan is het wel dat je weet dat je bent... en als dat geen ZIJN is ...
marie is offline  
Oud 4 August 2022, 12:59   #365
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Alleen het wordende is aan wetten onderhevig. (Algemeen bekend)
Alles wat we kennen; alles wat we kunnen kennen is wordend...
Je denkt toch niet dat door dat allemaal opzij te schuiven jij ineens zult weten wat het ZIJN (gezien in jouw definitie), is...
ZIJN is overal en zit overal als kern, ziel van het wordende...
marie is offline  
Oud 4 August 2022, 13:00   #366
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Pas na het laatst gevonden antwoord ben je aanbeland in het zijn, dus bij afwezigheid van de vragen, weet Marie te verhalen. Alleen Marie wil ze eerst allemaal nog even nalopen.

Ja en Laurens denkt dat hij aangekomen is als hij ze gewoon opzij schuift...
marie is offline  
Oud 4 August 2022, 14:10   #367
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Alles wat we kennen; alles wat we kunnen kennen is wordend...
In werkelijkheid is er geen 'we' die kent. Zolang je nog denkt dat Marie degene is die kent, ken je de kenner niet.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 4 August 2022, 19:10   #368
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
In werkelijkheid is er geen 'we' die kent. Zolang je nog denkt dat Marie degene is die kent, ken je de kenner niet.
Hou toch op... Marie is enkel de hedendaagse verschijning van een Zelf, dat door de eeuwen heen, door verschillende levens heen; geëvolueerd van het allereerste begin tot een wezen vandaag, gesplitst, herenigd..., wat weet ik veel... Maar wel een zelf over de grenzen van tijd en ruimte heen... en dus ook over de grenzen van mijn beperkt verstand, inlevingsvermogen... heen...
Maar het blijft een Zelf dat zijn evolutie doormaakt en een van zijn evoluties is mijn leven vandaag hier op aarde...
Dat zelf heeft het nodig geacht dat ik de huidige aardse verschijning, het huidige aardse leven leef. Waarom??? Steeds meer inzicht in wat 'ik' ben, wat mijn 'zelf' is, nu hier op aarde kan mij op de juiste weg zetten...

Ik heb altijd gezegd dat mijn doel hier op aarde is wijzer te sterven dan dat ik, en dan vooral mijn zelf, was bij mijn geboorte...

Enfin, ik denk dat dat in wezen het doel is van elk leven...
marie is offline  
Oud 4 August 2022, 23:24   #369
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hou toch op... Marie is enkel de hedendaagse verschijning van een Zelf, dat door de eeuwen heen, door verschillende levens heen; geëvolueerd van het allereerste begin tot een wezen vandaag, gesplitst, herenigd..., wat weet ik veel... Maar wel een zelf over de grenzen van tijd en ruimte heen... en dus ook over de grenzen van mijn beperkt verstand, inlevingsvermogen... heen...
Maar het blijft een Zelf dat zijn evolutie doormaakt en een van zijn evoluties is mijn leven vandaag hier op aarde...
Dat zelf heeft het nodig geacht dat ik de huidige aardse verschijning, het huidige aardse leven leef. Waarom??? Steeds meer inzicht in wat 'ik' ben, wat mijn 'zelf' is, nu hier op aarde kan mij op de juiste weg zetten...

Ik heb altijd gezegd dat mijn doel hier op aarde is wijzer te sterven dan dat ik, en dan vooral mijn zelf, was bij mijn geboorte...

Enfin, ik denk dat dat in wezen het doel is van elk leven...
Zelf maakt geen evolutie door, evolutie is niets anders dan overleven van de best aangepaste soort.

Heeft leven een doel?

Hoe wijs is een pasgeborene, die nog geen enkel benul heeft van de wereld 'verbeteren'.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 4 August 2022, 23:28   #370
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
In werkelijkheid is er geen 'we' die kent. Zolang je nog denkt dat Marie degene is die kent, ken je de kenner niet.
..
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.