Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 May 2015, 12:17   #361
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Theo doet het gedegen zelfonderzoek niet goed.

Alleen mensen die staan waar ik sta kunnen dat oordelen.
Het Pad voor je is niet zichtbaar. Mensen die nog niet of nauwelijks aan dat onderzoek zijn begonnen die kletsen maar wat. Zij kunnen niet zien waar ik sta. En al die slappe klets hier daar zit ik vaak om te grinniken, zoals nu ook.
Is het toch nog ergens goed voor. En de serverruimte van Laurens kan me niet schelen. Ik zou geen rooie eurocent willen betalen voor dit in wezen nutteloze forum.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:18   #362
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Levenslessen doen opgeld in je leven ja. Weten wat je bent is weten dat je bent. En meer valt er niet over te zeggen. Zo lang je leeft leer je. Jij weet ook wat je bent, dat laat onverlet dat het Bestaan je dingen op je bordje blijft leggen waar je niet mee om kunt gaan. In jouw geval met geluid. Met dopjes in je oren stoppen ga je je probleem niet oplossen. Ergo, met weten wat je bent, ben je de verschijnselen niet voorbij.
Het 'wie' leest het anders dan het 'wat'. En dan kan 'wat' het wel aan 'wie' gaan uitleggen, maar dat schiet geen donder op. Want dan krijg je alleen maar mentale realisatie. En daar is de wereld (en dit forum) al van vergeven.

Ik ga deze woorden van Theo (zei het voor even) maar eens ter harte nemen.
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:18   #363
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
@Laurens: Levenslessen doen opgeld in je leven ja. Weten wat je bent is weten dat je bent. En meer valt er niet over te zeggen.
Maar Laurens en Theo hebben als Waldorf en Statler nog veel te zeggen hoor.
The forum-show must go.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
@Laurens: Zo lang je leeft leer je. Jij weet ook wat je bent, dat laat onverlet dat het Bestaan je dingen op je bordje blijft leggen waar je niet mee om kunt gaan. In jouw geval met geluid. Met dopjes in je oren stoppen ga je je probleem niet oplossen. Ergo, met weten wat je bent, ben je de verschijnselen niet voorbij.
Wat ben je weer goed Nada.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:20   #364
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
hopelijk denkt jouw hond dan dat je een roedelleider bent.
Om in zelfkennis te blijven. Een roedelleider is een ego. Een nuttig ego, want anders lopen de zaken uit de klauwen. Maar mogelijk bezit de eerste de beste hond al meer kennis over 'dit' dan al die beter-weters hier. Een hond leeft gewoon vanuit zijn vibratieveld en hoeft verder niks anders te doen dan naar mij te luisteren. Geen eigen wil=geen gedoe.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:21   #365
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Het is mijn intentie om 'dat' te worden wat mijn hond denkt dat ik ben?



Wat een kletspraat weer. Als Tolle uit zijn nek kletst en de puppies geloven dat allemaal, wat is daar dan goed aan? Het geeft alleen maar aan dat Puppetji bepaalde zaken niet ziet. Ik wijs hem daarop zodat hij kan onderzoeken.
Maar Puppetji is al weer de volgende tekst aan het zoeken.
Succes met je wordingsverhaal. Dat wat je bent, ben je (al). Jij vindt dat Tolle uit zijn nek kletst, maar jij vindt dat iedereen uit zijn nek kletst, behalve jijzelf. Dus wat moeten we met die informatie. Dat weten we onderhand wel. Het geeft alleen maar aan dat jij niet ziet wat Pup ( en anderen) wel zien. Het zal te maken hebben met een wereld die voor jou ongezien blijft.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:22   #366
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het 'wie' leest het anders dan het 'wat'. En dan kan 'wat' het wel aan 'wie' gaan uitleggen, maar dat schiet geen donder op. Want dan krijg je alleen maar mentale realisatie. En daar is de wereld (en dit forum) al van vergeven.

Ik ga deze woorden van Theo (zei het voor even) maar eens ter harte nemen.
Jij bent ook bekend met de gelaagdheid van teksten. Ik heb je vaker bijbelteksten zien uitleggen. Als je nu even naar het Christusverhaal toe gaat, misschien gaat het dan nog wat worden met je.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:23   #367
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als je daarmee wilt aantonen dat eciw een vervanger is voor zelfonderzoek moet ik je teleur stellen. We kunnen filosoferen, meer niet en dat heeft geen zin.

Ik weet niet of de wereld dat vreest maar zo is het.
Dat wat ik ben is een roepende in de woestijn want door je ego kun je het niet horen.
Ik wilde niet filosoferen met jou ik wilde iets horen van je ...contact noemen ze dat. Contact wat leven het leven maakt.

De roepende vanuit zijn ivoren toren bedoel je.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:23   #368
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Succes met je wordingsverhaal. Dat wat je bent, ben je (al). Jij vindt dat Tolle uit zijn nek kletst, maar jij vindt dat iedereen uit zijn nek kletst, behalve jijzelf. Dus wat moeten we met die informatie. Dat weten we onderhand wel. Het geeft alleen maar aan dat jij niet ziet wat Pup ( en anderen) wel zien. Het zal te maken hebben met een wereld die voor jou ongezien blijft.
Ik vind deze tekst ban-waardig. Jij doet er alles aan om contraproductief te zijn. Puppetje heb je al vast mee.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:24   #369
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Ik ga weer mijn tuin in, dat is zinniger dan dit geOH nog langer aan te horen heuh..lezen.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 12:25   #370
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik zou geen rooie eurocent willen betalen voor dit in wezen nutteloze forum.
't is dat jij het zegt dat dit in wezen een nutteloos forum is. Zo ver wou ik niet gaan. Ik dacht het maar sprak het niet uit, ik wil mensen hun dromen nog wat laten. Zie deze:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nee jochie zo is dat niet. Met dit forum probeer ik daar verandering in te brengen.
Theo is stout hé Laurens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Nada: Ik vind deze tekst ban-waardig. Jij doet er alles aan om contraproductief te zijn. Puppetje heb je al vast mee.
Ik vind dat Laurens jou maar is een ban moeten geven.
Jij bent contra-productief aan Laurens wens verandering in de wereld te brengen via zijn forum.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.