Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 June 2013, 08:17   #361
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Een snelkookpan werkt heel gedoseerd en en geeft je een teken als het teveel is. Je wordt op tijd gewaarschuwd. Zo ongeveer werk ik ook of ik neem de moeite niet en laat het voor wat het is. Wokken vind ik lekkerder. Snel, direct en zo klaar en geen onnodige pijn/poespas. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Kijk beter naar je snel op kook komende emoties Ulla, want volgens mij ben je je daar niet zo bewust van.
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 08:22   #362
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela
Verkouden Ulla? Van al dat zwemmen zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Jij durft. Stiekem spieken en denken dat ik de afleiding niet merk.
Nee, ik ben niet verkouden. Lekker gezwommen in de motregen vandaag.
Maar als je al komt kijken waarom maak je je niet kenbaar?
Dus je liet je niet meeslepen Ulla, je ging gelijk een verhaal maken van maar van 1 woordje.
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 08:23   #363
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Kijk beter naar je snel op kook komende emoties Ulla, want volgens mij ben je je daar niet zo bewust van.
Juist wel, een hele weg al mee afgelegd.
Mijn emoties komen zo snel op als ze ook weer verdwijnen.
Uiten is juist belangrijk om er niet in te blijven hangen.
Stelt juist helemaal niets (meer) voor,maar breng dat een ander maar aan het verstand, die alleen de buitenkant ziet. Heb ik opgegeven.
Ulla is offline  
Oud 29 June 2013, 08:26   #364
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Juist wel, een hele weg al mee afgelegd.
Mijn emoties komen zo snel op als ze ook weer verdwijnen.
Uiten is juist belangrijk om er niet in te blijven hangen.
Stelt juist helemaal niets (meer) voor,maar breng dat een ander maar aan het verstand, die alleen de buitenkant ziet. Heb ik opgegeven.
als jij je je zo bewust van je emoties bent, waarom heb je zulke stugge regels nodig, en waarom leg je ze ook op een ander? Waarom je je anders voordoen op een medium, en op een ander weer anders? Waarom zulke sterke grenzen leggen?
Mij maak het niet uit Ulla, ik fb alleen om met mijn zus in Roemenië en in Duitsland te 'keuvelen'.. Vraag je jezelf af of je je daar anders gedraagt dan hier.. (Zal je zeker niet doen, want je denkt echt dat je overal hetzelfde gedrag hebt, maar ik geef je her het antwoord op de vraag,..
Ja, je gedraagt je daar anders dan hier, je gedraagt je anders in de winkel dan thuis, je gedraagt je anders op straat dan op het strand.. Waarom zo veel gedragingen en stugge regels over privé en winkelgepraat?)
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 08:44   #365
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Welk doel dient jouw arena dan? Waarom kies je er nog steeds voor om een arena te handhaven? Waarom heb je nog steeds een arena nodig? Waarom geen knuffelhoekje, of kneuterhoekje, of babbelboxje of eigen stekkie, plekkie? Waarom pers? die arena?
Het deed zich hier op dit draadje iets voor Nadje, en ik vind het belangrijk om te bespreken.
Als het over dit medium gaat, of over de andere medium gaat, of als het op dit draadje plaats vindt, of bedwelmd met hartjes en knufjes plaats vind op een ander draadje, is het voor mij geen echt verschil.
Overal zijn de emoties die bij mij tevoorschijn komen, waarop ik let.
Het uiterlijke onderwerp kan verschillen, maar het innerlijke onderwerp is voor mij hetzelfde.

Ik vind persoonlijk zeer interessant om dit met Ulla te bespreken hier, omdat de situatie zich hier voordeed.
Als het voor de omgeving onduidelijk is, laat ik het bij de ander, men kan gerust vragen stellen om het te verduidelijken als men dat belangrijk vindt, dat is niet mijn zorg.
Ieder draadje dat ik gebruik is voor mij bestemd om duidelijkheid voor mezelf te scheppen, en om open iets aan te gaan. Zo open als ik kan uiteraard.
Zoals je zag, zette ik een smylie bij dat aangaf dat ik een grapje maakte.
Ik sleep het hier voor je:
Citaat:
Mijn arena is niet bedoeld voor duidelijkheid.
zo duidelijk tot zo ver Nadje?
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 09:06   #366
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

(Mihaela, een vraag volledig off topic: hoe lang ben je al in Nederland? Ik vind je nederlands zo goed voor iemand wiens moederstaal het niet is!)
Pionne is offline  
Oud 29 June 2013, 09:13   #367
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
(Mihaela, een vraag volledig off topic: hoe lang ben je al in Nederland? Ik vind je nederlands zo goed voor iemand wiens moederstaal het niet is!)

Ik woon eigenlijk bijna de helft van mijn leven hier in Nederland inmiddels.
Ik kwam op mijn 25 jaar hier wonen, en begin volgend jaar wordt het weer 25 jaar geleden.
Het blijft voor mij nog steeds een beetje moeilijk de taal, maar ik merk dat door het vele schrijven, ik me meer en meer met gemak uit kan drukken in het Nederlands, en zelfs kan ik steeds beter mijn emoties en gevoelens uiting geven in letters.
Lezen gaat uiteraard moeiteloos..

Dank je voor het compliment Pionne.

Hoe gaat het voor jou verder op het forum, en in het leven?
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 09:15   #368
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
als jij je je zo bewust van je emoties bent, waarom heb je zulke stugge regels nodig, en waarom leg je ze ook op een ander? Waarom je je anders voordoen op een medium, en op een ander weer anders? Waarom zulke sterke grenzen leggen?
Mij maak het niet uit Ulla, ik fb alleen om met mijn zus in Roemenië en in Duitsland te 'keuvelen'.. Vraag je jezelf af of je daar anders bent dan hier.. (Zal je zeker niet doen, want je denkt echt dat je overal hetzelfde gedrag hebt, maar ik geef je het antwoord,.. Ja, je bent anders daar dan hier, je bent anders in de winkel dan thuis, je bent anders op straat dan op het strand.. Waarom zo veel gedragingen en stugge regels over privé en winkelgepraat?)


Het internet is voor mij in eerste instantie ook zakelijk bedoeld. Ben ik privé ben ik overal hetzelfde. Maar professionaliteit en zakelijkheid scheiden van wat ik buiten mijn privé doe vind ik erg belangrijk. Ik moet er zelf ook niet aan denken alle privé dingen te moeten zien van mijn zakelijke of niet privé bedoelingen. Helemaal niet interessant en werkt afleidend. Het meeste is vrijwilligerswerk maar daarom niet minder functioneel.

Al die leuke familie en vrienden contacten zijn mooi meegenomen en vind ik ook heel leuk. Maar daarom zit ik eigenlijk niet op het internet. FB kun je redelijk goed scheiden, mensen die niets met mijn privé te maken hebben kunnen voor de overzichtelijkheid veel privé ook niet lezen.
Ulla is offline  
Oud 29 June 2013, 09:18   #369
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het internet is voor mij in eerste instantie ook zakelijk bedoeld. Ben ik privé ben ik overal hetzelfde. Maar professionaliteit en zakelijkheid scheiden van wat ik buiten mijn privé doe vind ik erg belangrijk. Ik moet er zelf ook niet aan denken alle privé dingen te moeten zien van mijn zakelijke contacten. Het meeste is vrijwilligerswerk maar daarom niet minder functioneel.

Al die leuke familie en vrienden contacten zijn mooi meegenomen en vind ik ook heel leuk. Maar daarom zit ik eigenlijk niet op het internet. FB kun je redelijk goed scheiden, mensen die niets met mijn privé te maken hebben kunnen voor de overzichtelijkheid het meeste privé ook niet lezen.
Jouw keuze Ulla, ik heb tegenwoordig weinig scheiding tussen wat ik doe in het leven. Alsnog, daar waar ik scheiding opmerk ga ik juist het onderzoeken..
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 09:22   #370
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het internet is voor mij in eerste instantie ook zakelijk bedoeld. Ben ik privé ben ik overal hetzelfde. Maar professionaliteit en zakelijkheid scheiden van wat ik buiten mijn privé doe vind ik erg belangrijk. Ik moet er zelf ook niet aan denken alle privé dingen te moeten zien van mijn zakelijke of niet privé bedoelingen. Helemaal niet interessant en werkt afleidend. Het meeste is vrijwilligerswerk maar daarom niet minder functioneel.

Al die leuke familie en vrienden contacten zijn mooi meegenomen en vind ik ook heel leuk. Maar daarom zit ik eigenlijk niet op het internet. FB kun je redelijk goed scheiden, mensen die niets met mijn privé te maken hebben kunnen voor de overzichtelijkheid veel privé ook niet lezen.
Ik begrijp je helemaal Ulla. Het is ook je goed recht om zo 'gescheiden en begrensd' te leven.
Bij deze stel ik voor om mij als FB lid te vergeten, als ik iets met jou te communiceren heb zal ik via dit medium doen. Voor mij is niet nodig al dat gescheidenheid..
Ik blijf je aardig vinden hoor, maar voor mij te gebakend, en heb er geen zin in al die maskers, ik zet ze meer en meer af als ik ze opmerk bij mezelf.. En er zijn er nog vaak en veel. Dus bij deze, even een masker afzetten..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.