Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 November 2014, 01:34   #371
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Geeuw geeuw...


Wacht nog eentje ook is een keer herhalen (voor dat jij het doet):

Ik Renoir heb het gedegen zelfonderzoek afgerond.
Ik Renoir spoor jou aan hetzelfde toe doen
Ik Renoir doorzie ego
Ik Renoir....
.......

Dat is dus wat je ziet als je kijkt vanuit een beperkte waarneming die
weerstand oproept omdat jij als persoon je meet aan de persoon waardoor je je getriggert voelt. Frustraties, weerstanden maken in het klein dat je dan niet meer voor rede vatbaar bent.

In het Groot ga je mierenneuken op het detail en daardoor mis je het Wezenljike en zie je dat niet terwijl het wel voor je neus ligt.
En het focussen op het detail blokkeert dan het (in)zien. Daardoor kom je dan niet aan voorbij.
Ulla is offline  
Oud 22 November 2014, 01:41   #372
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Puppetji: Dat is dus wat je ziet als je kijkt vanuit een beperkte waarneming die
weerstand oproept omdat jij als persoon je meet aan de persoon waardoor
je je getriggert voelt.
Ullaatje ga is terug naar bed en zet je slaapmuts maar weer op.
Of toon anders je 'ware gelaat' en roep mee met Renoir in koor dat je jouw gedegen zelfonderzoek eveneens afgerond hebt waardoor je alle ego''s doorziet.
Heb ik eindelijk een tweede gevonden die de gelijke is van Renoir en hij aan haar.

De volgende die beweert Renoir's 'gedegen zelfonderzoek' afgerond te hebben mag zich aanbieden.
Komen de vingertjes in de klas die ik al zo lang graag gezien had dan toch is naar boven. Is het nog af te wachten natuurlijk wat meester Renoir van hun vindt. Veel kans dat hij het ego-roersels vind. 'Want er kan er maar één de echte zijn...'
Puppetji is offline  
Oud 22 November 2014, 01:53   #373
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ullaatje ga is terug naar bed en zet je slaapmuts maar weer op. Of toon anders je 'ware gelaat' en roep mee met Renoir in koor dat je jouw gedegen zelfonderzoek eveneens afgerond hebt waardoor je alle ego''s doorziet. Heb ik eindelijk een tweede gevonden die de gelijke is van Renoir en hij aan haar.

De volgende die beweert Renoir's 'gedegen zelfonderzoek' afgerond te hebben mag zich aanbieden.Komen de vingertjes in de klas die ik al zo lang graag gezien had dan toch is naar boven. Is het noch af te wachten natuurlijk wat meester Renoir van hun vindt. Veel kan dat hij het ego-roersels vind. 'Want er kan er maar één de echte zijn...'

Hoe verzin je het toch allemaal ook al verrast het niet echt.
Slaap lekker Puppie, ik moet idd eens gaan slapen.
Maar leuk je nog even gezien te hebben.
Ulla is offline  
Oud 22 November 2014, 01:59   #374
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@puppetje: Hoe verzin je het toch allemaal ook al verrast het niet echt.
'k wou net in mijn vorige post nog bijplaatsen dat ik mijn muts nooit afzet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Slaap lekker Puppie, ik moet idd eens gaan slapen.
Maar leuk je nog even gezien te hebben.
'Same same' zoals ze in India plegen te zeggen.
Puppetji is offline  
Oud 22 November 2014, 07:59   #375
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard




marie is offline  
Oud 22 November 2014, 10:04   #376
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
'k wou net in mijn vorige post nog bijplaatsen dat ik mijn muts nooit afzet.

Dat kan natuurlijk ook nog, de boel een beetje opstoken en je een rol aanmeten waarvan je bij voorbaat al weet dat het niet waar is. Het hele leven met ons mensen lijkt een soort van poppenspel, bewust of onbewust. Goede morgen, bedje is nog warm. KiSs
Ulla is offline  
Oud 22 November 2014, 10:19   #377
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hewel dat schijn ik maar niet te weten te komen; enfin hier op het forum toch niet.
Ik werd hier tamelijk goed ontvangen, men zegde zelf, in het begin, dat ik de geest van een echte waarheidsvinder had tot op het moment dat men begon met het ego en het ik te verwarren en te zeggen dat die moesten uitgeschakeld worden en ik op mijn achterste poten ben gaan staan want voor beginnelingen kon dat wel eens veel te ver gaan... hoe wil je dat 'ik' nog nadenk, dat 'ik' nog mijn gedachten controleer, dat 'ik'... wanneer er geen 'ik' meer is. 'Ik' is ten slotte de enige verbinding tussen mij en de hele wereld.
Vanaf die dag was alles wat ik vertelde nonsens, ....

Ik blijf erbij dat zulke dingen zomaar zeggen heel verstrekkende en negatieve gevolgen kan hebben...

Maar wie ben ik...

Ik weet een paar jaar geleden, ik herinner het mij nu nog goed, dat ik toch wel heel aangedaan was van de ontdekking 'ik ben' en dat ik misschien toen wel voor de eerste keer begreep en zelfs aanvoelde waarom de God van Mozes zichzelf voorstelde als 'ik ben, die ben'.

Ok? hier zeggen ze dat ik niets ben en dat het niet draait om 'wie' ik ben maar om 'wat' ik ben, terwij voor mij van wie naar wat van leven naar levensloos gaat.
Een moedig getuigenis! Maar was er vooraf aan je deelname aan dit forum niet al een plan om anderen te laten delen in de wijsheid van jouw ontdekkingen en persoonlijk doorwrochtte stellingen? Het spreken met Engelen, de rol van de vrouw in de samenleving, de persoonlijke zoektocht, enz. zijn allemaal thema's die het plan om van betekenis te zijn gestalte geven.

Dat plannen maken staat hier niet in hoog aanzien.
Dat is ook de uitzonderlijke en zeldzame waarde van dit forum dat je hier de plannen omtrent jezelf aan diggelen mag gooien. Je eigen plannen wel te verstaan. Elk heeft een eigen baan en zoals bij bowling gaan bij een strike alle armen de hoogte in.

De God van Mozes heeft zich verder, in onze tijd geopenbaard in Jezus Christus die voor alle mensen de weg, de waarheid en het leven is. Het kleine ik hoeft geen plan meer te maken maar maakt het mogelijk dat alle anderen de weg vinden, de waarheid kennen en het leven hebben.
Looro is offline  
Oud 22 November 2014, 10:47   #378
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
(...) enz. zijn allemaal thema's die het plan om van betekenis te zijn gestalte geven. Dat plannen maken staat hier niet in hoog aanzien. Dat is ook de uitzonderlijke en zeldzame waarde van dit forum dat je hier de plannen omtrent jezelf aan diggelen mag gooien.
Dat vind ik schitterend geformuleerd, Looro. Dank je wel.
Maria is offline  
Oud 22 November 2014, 11:07   #379
Mion
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 November 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Een moedig getuigenis! Maar was er vooraf aan je deelname aan dit forum niet al een plan om anderen te laten delen in de wijsheid van jouw ontdekkingen en persoonlijk doorwrochtte stellingen? Het spreken met Engelen, de rol van de vrouw in de samenleving, de persoonlijke zoektocht, enz. zijn allemaal thema's die het plan om van betekenis te zijn gestalte geven.

Dat plannen maken staat hier niet in hoog aanzien.
Dat is ook de uitzonderlijke en zeldzame waarde van dit forum dat je hier de plannen omtrent jezelf aan diggelen mag gooien. Je eigen plannen wel te verstaan. Elk heeft een eigen baan en zoals bij bowling gaan bij een strike alle armen de hoogte in.

De God van Mozes heeft zich verder, in onze tijd geopenbaard in Jezus Christus die voor alle mensen de weg, de waarheid en het leven is. Het kleine ik hoeft geen plan meer te maken maar maakt het mogelijk dat alle anderen de weg vinden, de waarheid kennen en het leven hebben.

Mion is offline  
Oud 22 November 2014, 11:14   #380
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Een moedig getuigenis! Maar was er vooraf aan je deelname aan dit forum niet al een plan om anderen te laten delen in de wijsheid van jouw ontdekkingen en persoonlijk doorwrochtte stellingen? Het spreken met Engelen, de rol van de vrouw in de samenleving, de persoonlijke zoektocht, enz. zijn allemaal thema's die het plan om van betekenis te zijn gestalte geven.

Dat plannen maken staat hier niet in hoog aanzien.
Dat is ook de uitzonderlijke en zeldzame waarde van dit forum dat je hier de plannen omtrent jezelf aan diggelen mag gooien. Je eigen plannen wel te verstaan. Elk heeft een eigen baan en zoals bij bowling gaan bij een strike alle armen de hoogte in.

De God van Mozes heeft zich verder, in onze tijd geopenbaard in Jezus Christus die voor alle mensen de weg, de waarheid en het leven is. Het kleine ik hoeft geen plan meer te maken maar maakt het mogelijk dat alle anderen de weg vinden, de waarheid kennen en het leven hebben.
Heb soms wat moeite om (je) teksten te volgen, maar dit komt direct binnen. Mijn oprechte dank. KiSs
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.