Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 May 2017, 18:08   #371
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Aaah, wat een opluchting is even geen worsten van zinnen uit de kokers van Turrio / Ben / laurens voorgeschoteld te krijgen over IK-BEN en stilte.

Citaat:
'Als je het contact met de innerlijke stilte in je verliest, verlies je het contact met jezelf.
Wanneer je het contact met jezelf verliest, verlies je jezelf in de wereld.
Je diepste besef van jezelf, van wie je bent, hangt nauw samen met innerlijke stilte. Dat is het IK-BEN dat dieper gaat dan naam en vorm.

***

Innerlijke stilte is je wezenlijke natuur. Wat is innerlijke stilte? De ruimte in je of het bewustzijn van waaruit de woorden op deze bladzijden worden gezien en tot gedachten worden. Zonder dat bewustzijn zou er geen waarneming zijn, zouden er geen gedachten en geen wereld zijn.
Jij bent dat bewustzijn, in de vermomming van een mens.'

Uittreksel van: Tolle, Eckhart. 'De stilte spreekt.
Zo simpel kan er over stilte en ik-ben geschreven worden.
Geen wonder dat Eckhart Tolle een van de meest geliefde spirituele auteurs van dit moment is die miljoenen mensen over de hele wereld inspireert.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 18:10   #372
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Aaah, wat een opluchting is even geen worsten van zinnen uit de kokers van Turrio / Ben / laurens voorgeschoteld te krijgen over IK-BEN en stilte.

Zo simpel kan er over stilte en ik-ben geschreven worden.
Geen wonder dat Eckhart Tolle een van de meest geliefde spirituele auteurs van dit moment is die miljoenen mensen over de hele wereld inspireert.
Ja natuurlijk is dat zo, bij hem krijg je alles in de schoot geworpen en hoef je niks te doen.
  Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 18:22   #373
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja natuurlijk is dat zo, bij hem krijg je alles in de schoot geworpen en hoef je niks te doen.
De kunst is om mensen te inspireren Laurens.
Niet om er met een stok achter te zitten in een poging er in te hameren van gedegen zelfonderzoek te moeten doen.
Daar bereik je mee wat we hier alle dagen kunnen lezen, meemaken en aan deelnemen indien gewenst: een hilarisch circus.

Maar pas op, ik schrijf niet dat je forum niet nuttig is. Het circus is ook een deel van het geheel. Alles is deel van het geheel.
Mij zal je ook niet zien schrijven dat de 2de wereldoorlog niet had mogen gebeuren en geen nut had.

Ik houd zelfs van Adolf Hitler maar niet van Alliswell.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 18:37   #374
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
.

Ik houd zelfs van Adolf Hitler maar niet van Alliswell.
Alliswell houdt ook niet van jou(?), jij schurftige Kater die niemand meer wilt aaien.
Bah, vol vlooien en teken.
Misschien neemt Renoir je nog op schoot, maar met dubieuze bedoelingen uiteraard.
ach maak het uit, als jij maar gay van wordt.. Blije Kater.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 18:55   #375
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
De kunst is om mensen te inspireren Laurens.
Niet om er met een stok achter te zitten in een poging er in te hameren van gedegen zelfonderzoek te moeten doen.
Daar bereik je mee wat we hier alle dagen kunnen lezen, meemaken en aan deelnemen indien gewenst: een hilarisch circus.
Waarom zou ik je inspireren en je met gedachten opzadelen die je vervolgens weer moet onderzoeken omdat ze een nieuwe aanname vertegenwoordigen? Ik zit ook nergens met een stok achteraan, je bent volkomen vrij te doen wat je goeddunkt. Maar als je niet langer genoegen neemt met de impasse waarin je blijkbaar verkeert heb ik 'dat' advies waarvan alle alarmbellen bij je gaan rinkelen. Want het is gevaarlijk terrein voor het egodeel in je dat wegvlucht in lacherigheid en dit forum een circus noemt om er zo snel mogelijk van af te kunnen zijn. Als je zelfs niet bereid bent om te kijken waarheen ik wijs en in te zien waar je angsten zitten ben je voor mij gewoon een hopeloos geval.
  Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 19:04   #376
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarom zou ik je inspireren en je met gedachten opzadelen die je vervolgens weer moet onderzoeken omdat ze een nieuwe aanname vertegenwoordigen? Ik zit ook nergens met een stok achteraan, je bent volkomen vrij te doen wat je goeddunkt. Maar als je niet langer genoegen neemt met de impasse waarin je blijkbaar verkeert heb ik 'dat' advies waarvan alle alarmbellen bij je gaan rinkelen. Want het is gevaarlijk terrein voor het egodeel in je dat wegvlucht in lacherigheid en dit forum een circus noemt om er zo snel mogelijk van af te kunnen zijn. Als je zelfs niet bereid bent om te kijken waarheen ik wijs en in te zien waar je angsten zitten ben je voor mij gewoon een hopeloos geval.
Ik stel een ban voor, voor Katerie, hij hindert degene die wel gretig het onderzoek wilt doen

..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 19:14   #377
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik stel een ban voor, voor Katerie, hij hindert degene die wel gretig het onderzoek wilt doen

..
Je ziet kennelijk niet dat Katerie totaal niet hindert, hij is gewoon zoekende.
  Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 19:25   #378
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarom zou ik je inspireren en je met gedachten opzadelen die je vervolgens weer moet onderzoeken omdat ze een nieuwe aanname vertegenwoordigen? Ik zit ook nergens met een stok achteraan, je bent volkomen vrij te doen wat je goeddunkt. Maar als je niet langer genoegen neemt met de impasse waarin je blijkbaar verkeert heb ik 'dat' advies waarvan alle alarmbellen bij je gaan rinkelen. Want het is gevaarlijk terrein voor het egodeel in je dat wegvlucht in lacherigheid en dit forum een circus noemt om er zo snel mogelijk van af te kunnen zijn. Als je zelfs niet bereid bent om te kijken waarheen ik wijs en in te zien waar je angsten zitten ben je voor mij gewoon een hopeloos geval.

Goed zo Laurens, kom voor je verheven forum op, dit is de plaats waar Liefde en gedegenheid van een nieuw begin doorgepakt wordt.
Je hebt de schurftige puppie ooit op schoot genomen, uit medelijden, hem onzedelijk betast, en zie je? Hij is nu een grote wolf geworden.
Als jij niet de leiding neemt, vreet hij je je hele kudde op!
Niemand durft nog wat te schrijven, treed een keer op man!

Zo als een pastoor dat onder zijn pij beschutting biedt aan een verloren ziel, moet jij weer tot klaarheid komen, je je vermannen, en de wolf in schaapskleren wegsturen...
Sterke, ik vertrouw erop dat jij uit wijsheid handelt, en het niveau weer tot Rob's genoegen optilt
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 19:27   #379
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je ziet kennelijk niet dat Katerie totaal niet hindert, hij is gewoon zoekende.
dat zag ik wel, hij ziet net ietsje meer dan jij.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 19:40   #380
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
dat zag ik wel, hij ziet net ietsje meer dan jij.
Als je niet weet 'wat' je bent moet alles langs de egoperceptie en ben je nogal verblind. Maar zoals het gezegde al aangeeft, in het land der blinden is eenoog koning.
  Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.