Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2020, 13:17   #371
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat is jammer Mihaela. Ik had gehoopt om het gesprek voor te kunnen zetten. En dan was mijn insteek dat, uitgaande van het voorbeeld wat je deed over dat mondkapje, er triggers kunnen zijn die je aanzetten tot een handeling zonder dat er van ego sprake hoeft te zijn.
Dat wist ik al uiteraard Rob. Ik ken inmiddels jouw manier van denken, en hoe jij daar vorm aan geeft op het forum.
Daarom dat ik alleen de conclusie genoemd heb, want het verloop van het gesprek is bijna hetzelfde altijd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Punt is wel dat dit ontzettend nauw luistert. Soms is een als altruïstische handeling overkomende daad simpelweg een door ego ingegeven daad, en soms kan het tegenovergestelde het geval zijn. Het enige dat ik er mee zou willen bereiken is dat je iets genuanceerder / voorzichtiger / terughoudender naar dat wat je ego noemt zou gaan kijken, bij jezelf en bij anderen.
Ik vind iedereen zijn ego heel ongenuanceerd zichtbaar op het forum. Ook al schrijft iemand netjes, het ego spettert van het scherm af. Ik geef terug aan mensen wat ze aan mij geven, hun felheid terug. Ik doe dat niet vanuit een positie van vrij zijn van ego, of het doorzien hebben, maar vanuit ego dat met ego stoeit.
Waarom zou ik het nuanceren? Je ziet het, het raakt alleen als men precies dat krijgt wat ze geven.Ik doe het niet om de ander te helpen, ik oefen simpelweg met dezelfde verschijnsel. Mijn ego, samen met het ego van de ander.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Een volgende vraag aan jou zou zijn, hoe je (in jouw situatie, waarin je zoveel gedrag als ego bestempeld) een handeling (of iemand) zou kunnen herkennen waarin ego geen of weinig rol speelt.
Wat overduidelijk is, is als het ego in actie is. Jij tegenover Kabu bent niet anders dan hij. Dat is wat ik vanaf hier zie.
Twee haantjes, geraakte ego's..
Dat er één netjes verwoordt, en de ander op kwetsbare plekken drukt, is een kwestie van voorkeur, en manier van uitdrukken, vorm geven aan persoonlijkheid, het ego...
Ik zie twee ego's stoeien.
Waarom zo moeilijk doen, waarom moet dat subtiel en netjes uitgedrukt worden door mij?
Het gaat om het ego onder ogen te komen..
Wil je dat?
Gebruik deze situatie.
Lees desnoods wat Kabu schreef, en tracht eerst om te voelen. Ik denk dat jij juist het gevoel onderdrukt, en meent vervolgens dat er niets getriggerd wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar goed, we komen vast nog wel een keer op dit punt uit ...
Alleen als jij bereid bent om echt, werkelijk over het ego te schrijven, het te onderzoeken, maar vooral eerst bereid zijn om het ego te leren kennen.
Anders heeft het geen nut.
Kunnen wij echt niets voor elkaar betekenen..

Als je dat werkelijk wilt doen, ga ik uiteraard ook alleen het oog op mijn ego laten vallen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2020, 14:35   #372
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind iedereen zijn ego heel ongenuanceerd zichtbaar op het forum.
De vraag was: kun je ook niet - ego zien? (Hoe dan? Waar?)
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2020, 15:01   #373
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Ego wordt ontkend!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
De vraag was: kun je ook niet - ego zien? (Hoe dan? Waar?)
Waar zag jij het gedrag van Kabu als ongewenst?
Hoe dan? Waar?
Welke stuk van jou ervoer iets als ongewenst?(Dat was jouw ego Rob.)

Hoe is dat dan anders Rob omtrent de situatie met Kabu? Want daar begon dit gesprek over.
Liet volgens jou Kabu ego zien?


Rob, dit is een forum waar sprake is van zelfonderzoek. Zonder het ego te zien, valt er niets te onderzoeken..
Sommigen schieten gelijk naar een gebied die ze liefde noemen, het universele, maar het ego ontkennen ze.
Zolang het ego verwarring, stres, irritaties en triggers schept, burnout, kan men niet verder! Het ego dient onderzocht te worden, gezien worden.
Je bent weer ergens op uit..
Ik zie dat jij steeds ergens naar stuurt, zonder naar je geraakheid te willen kijken.
Vind jij jezelf vrij van ego Rob? Hoeveel beïnvloedt het ego jouw leven?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2020, 15:13   #374
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waar zag jij het gedrag van Kabu als ongewenst?
Hoe dan? Waar?
Welke stuk van jou ervoer iets als ongewenst?(Dat was jouw ego Rob.)

Hoe is dat dan anders Rob omtrent de situatie met Kabu? Want daar begon dit gesprek over.
Liet volgens jou Kabu ego zien?


Rob, dit is een forum waar sprake is van zelfonderzoek. Zonder het ego te zien, valt er niets te onderzoeken..
Sommigen schieten gelijk naar een gebied die ze liefde noemen, het universele, maar het ego ontkennen ze.
Zolang het ego verwarring, stres, irritaties en triggers schept, burnout, kan men niet verder! Het ego dient onderzocht te worden, gezien worden.
Je bent weer ergens op uit..
Ik zie dat jij steeds ergens naar stuurt, zonder naar je geraakheid te willen kijken.
Vind jij jezelf vrij van ego Rob? Hoeveel beïnvloedt het ego jouw leven?
Je bent blijkbaar niet in staat om iets van jouw bevindingen te vertellen. Zal wel komen omdat je je op je hielen gezeten voelt door anderen ...?

Ik zal binnenkort even de tijd nemen om te vertellen hoe ik het zie. Ik heb het zelden of nooit over ego dus kan ik sommige vragen niet beantwoorden. En ik heb ook geen behoefte om het met jou uitgebreid over iemand anders te hebben. Dus daar zal het ook niet veel over gaan.

Wordt vervolgd.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2020, 08:10   #375
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je bent blijkbaar niet in staat om iets van jouw bevindingen te vertellen. Zal wel komen omdat je je op je hielen gezeten voelt door anderen ...?
Vandaag een beetje druk, ik kom hier wel op terug.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik zal binnenkort even de tijd nemen om te vertellen hoe ik het zie. Ik heb het zelden of nooit over ego dus kan ik sommige vragen niet beantwoorden. En ik heb ook geen behoefte om het met jou uitgebreid over iemand anders te hebben. Dus daar zal het ook niet veel over gaan.

Wordt vervolgd.
Ik zie het verschijnen
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2020, 09:42   #376
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zolang ik hier schrijf, ben ik een van de enigen die eenvoudigweg bewust is dat het ego datgene is dat aan het roer is bij mij, en ook bij iedereen op het forum.
De rest van de mensen blijven het ontkennen.
Sommigen hebben een titel aan het ego gegeven, zoals afgerond, gerealiseerd, verlicht, ego-vrij..( de leukste, ego-vrij ego), een ego dat doorzien is.
Allemaal gedachten over een ego dat nog steeds 'het ego' is..
Het ego-gevecht is continue gaande, en als ik dat wat overduidelijk is noem, het ego dus, kom jij met je standaard dooddoener: 'Ego ziet ego!'
Ja Renoir, iedereen ziet het! Jouw ego, haar ego, zijn ego, mijn ego..
Iedereen op dit forum handelt en begeeft zicht onder de macht van zijn/haar ego!
Wanneer je alleen maar ego bent zie je alleen maar ego, dat is niet zomaar een loze kreet. De betekenis daarvan moet je tot je laten doordringen.
Wanneer je het bovenstaande doet vanuit je positie van ego zit je buiten jou zelf voor 90% tegen je eigen perceptie aan te kijken. Ergo je ziet buiten jou je eigen ego voor 90% weerspiegelt en 'denkt' alleen maar dat elders te zien. Voor mij ziet dat er uit als een Don Quichotte die in windmolens zijn vijand ziet en overal alleen maar windmolens ziet die overwonnen moeten worden. Je bent daar zo druk mee dat je blind bent voor wat er daarnaast nog allemaal gaande is.

Citaat:
Als men daarmee zou beginnen, in plaats van afstand van te willen nemen, en allerlei lachwekkende constructies en gedachten te promoten, dan zou het proces van 'het ego leren kennen' kunnen beginnen.
Het ego, nogmaals, is niet iets om te leren kennen het is om te doorzien en hier niet eens een doel op zich maar een nevenproduct van gedegen zelfonderzoek. Wat zichtbaar moet worden is hoe het aan je trekt en je beperkt. Het is de andere kant dan victorie kraaien, het is doorzien dat het uit zichzelf angstig is aan zichtzelf te verliezen. Wat logisch is want het is een klein fragiel opgeblazen ballonnetje. Niet de kant waar het via slimmigheidjes andere de loef af kan steken.

Citaat:
Ik laat je nu, want je hebt de macht over het forum, dus het is nooit een gelijkwaardig ego-gestoei mogelijk met jouw slimme ego.
Jij wint altijd, jouw ego is Oppermachtig.
Maar goed, zelfs Trump moet eraan geloven dat niets blijvend is, ook de macht van het ego houdt een keer op!
Voor jou geldt hetzelfde!
Er zijn genoeg mensen die genieten van het egospel maar daar is het op dit forum niet om te doen. Maar je lokt door jouw werkwijze tot ego weerwoord en ziet er dus nog meer.
  Met citaat reageren
Oud 9 December 2020, 20:02   #377
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wanneer je alleen maar ego bent zie je alleen maar ego, dat is niet zomaar een loze kreet. De betekenis daarvan moet je tot je laten doordringen.
Wanneer je het bovenstaande doet vanuit je positie van ego zit je buiten jou zelf voor 90% tegen je eigen perceptie aan te kijken. Ergo je ziet buiten jou je eigen ego voor 90% weerspiegelt en 'denkt' alleen maar dat elders te zien. Voor mij ziet dat er uit als een Don Quichotte die in windmolens zijn vijand ziet en overal alleen maar windmolens ziet die overwonnen moeten worden. Je bent daar zo druk mee dat je blind bent voor wat er daarnaast nog allemaal gaande is.



Het ego, nogmaals, is niet iets om te leren kennen het is om te doorzien en hier niet eens een doel op zich maar een nevenproduct van gedegen zelfonderzoek. Wat zichtbaar moet worden is hoe het aan je trekt en je beperkt. Het is de andere kant dan victorie kraaien, het is doorzien dat het uit zichzelf angstig is aan zichtzelf te verliezen. Wat logisch is want het is een klein fragiel opgeblazen ballonnetje. Niet de kant waar het via slimmigheidjes andere de loef af kan steken.



Er zijn genoeg mensen die genieten van het egospel maar daar is het op dit forum niet om te doen. Maar je lokt door jouw werkwijze tot ego weerwoord en ziet er dus nog meer.
...........

Helder.
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2020, 22:27   #378
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
...........

Helder.
Beetje slijmen hier en daar..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2020, 22:31   #379
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Beetje slijmen hier en daar..

Luv you 2! 💕
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2020, 22:34   #380
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Kloon van Vagebond

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht

Luv you 2! 💕
Laat de 2 weg!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.