Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 September 2022, 12:36   #371
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is ego inderdaad, eerder noemde ik dat 'wegzetten' van de tegenstander. Je vergeet dat maar even dat je geen tegenstander voor mij bent maar een onbenul.
Ik vraag me in gemoede bij zoveel domheid af welk onderwijs je dan nog wel mocht hebben genoten, inderdaad. Je was beter af als armoedig van geest, een simpele ziel die nog ontvankelijk kan zijn, maar je hebt kennelijk geleerd waakzaam te zijn en je de kaas niet van het brood te laten eten.
Ik weet niet wat het is; ofwel heb je een nieuwe leesbril nodig; ofwel slaat Alzheimer toe...
Aan jou om het te onderzoeken...
marie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:37   #372
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat je wat ligt te priegelen in de marge van zelfkennis dat geloof ik graag van je. De zelfkennis van 'wie' je bent, oftewel de inhoud van wat je denkt te zijn is niet de doelstelling van dit forum. Wil je lekker filosoferen en hypothetiseren wie je bent in je hoedanigheid van Marie in jouw eigen kleine bestaan moet je niet op dit forum zijn.
Hier doen we aan gedegen zelfonderzoek waarbij ook de geloofwaardigheid van 'ik' onder het onderzoek valt en waarbij je te weten wilt komen 'wat' je bent.

Dan ben je ook bereid te luisteren naar deskundigen op dat gebied. Feitelijk heb je hier helemaal niks te zoeken, er is niks te vinden voor je.
Dan moet je de naam van het forum eens een keer veranderen in GZO forum. Zowel Marie als ik zijn hier binnen gelokt onder het mom van zelfkennis , met daarbij een pluriforme inslag van het forum. Maar je bent in de loop der jaren steeds verder geradicaliseerd (veranderlijkheid) en nu mag Marie niet meer haar eigen kijk op zelfkennis geven.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:39   #373
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Waarom zo oordelend over Marie? Je hebt haar zelf gerecruteerd op een ander forum (dat doen sommige denominaties ook, maar dat terzijde) en nu Marie in jouw ogen blijkt tegen te vallen stamp je haar dagelijks de grond in.

Al weer 10 jaar lang zit je jan en alleman te oordelen, behalve je vriendjes zoals bv Rob natuurlijk. Erg doorzichtig is het dan weer wel. Iedereen die niet meezingt in jouw GZO-koor wordt geoordeeld. Ik ben benieuwd wanneer je 'waarheid gaat zien' in Guido met zijn vernieuwde attitude.

Dit is wegzetten van de tegenstander....
Oh laat hem maar zeuren; zoveel te meer hij ongenuanceerd en zonder argumenten afgeeft op mij, zoveel te duidelijker is het voor mij dat hij in zijn onderbroek staat... en wat een klap dat moet zijn voor zijn 'niet-bestaande'WiNk ego...
marie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:41   #374
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oh laat hem maar zeuren; zoveel te meer hij ongenuanceerd en zonder argumenten afgeeft op mij, zoveel te duidelijker is het voor mij dat hij in zijn onderbroek staat... en wat een klap dat moet zijn voor zijn 'niet-bestaande'WiNk ego...
Laurens geeft regelmatig met zoveel woorden toe over een ego te beschikken. Alleen een ego kan geïrriteerd zijn.....

Dat hij zichzelf wat anders heeft wijs gemaakt doet daar niks aan af.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:42   #375
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat je wat ligt te priegelen in de marge van zelfkennis dat geloof ik graag van je. De zelfkennis van 'wie' je bent, oftewel de inhoud van wat je denkt te zijn is niet de doelstelling van dit forum. Daar houden we ons niet mee bezig. Wil je lekker filosoferen en hypothetiseren wie je bent in je hoedanigheid van Marie in jouw eigen kleine bestaan moet je niet op dit forum zijn.

Hier doen we aan gedegen zelfonderzoek waarbij ook de geloofwaardigheid van 'ik' onder het onderzoek valt en waarbij je te weten wilt komen 'wat' je bent.

Dan ben je ook bereid te luisteren naar deskundigen op dat gebied.

Feitelijk heb je hier helemaal niks te zoeken, er is niks te vinden voor je.

Je wordt alleen achter de schermen nog getolereerd want hier verstoor je de rest niet.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de grootste leugenaar van dit land???
marie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:44   #376
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dat een onnozelaar als jij vraagt om te contempleren op de onzin die je schrijft zegt mij al genoeg. Hoogmoed is je handelsmerk. Naar meneer pastoor heb ik nooit geluisterd en naar jou ook niet.
Alsof je niet zo doorzichtig bent als glas en je een en al ego hoogmoed uitstraalt (wat je driftig tracht elders op te projecteren). Ga toch weg van een forum waar je de doelstelling niet accepteert.

Citaat:
Dit forum is een stukje dualiteit en ik 'duelleer' gezellig mee. Serieuze comments zijn hier zelden en als ik ze zelf plaats volgt er geen reactie of negativiteit.
Dat heb je te samen met je prominent aanwezige ego daarvan 'gemaakt' alsmaar wedijveren wie er het verst kan pissen. En je denkt dat ik daaraan deelneem, maar ik ben met heel andere zaken bezig. Iets wat je in je kortzichtigheid, ondanks herhaaldelijk daarop wijzen, maar niet wilt zien.

Citaat:
Maar het is achter de schermen, daar mogen we raak kletsen heb ik begrepen.
Nee dat mag je daar evenmin. Maar hier verstoor je de gang van zaken niet.
 
Oud 10 September 2022, 12:44   #377
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Laurens geeft regelmatig met zoveel woorden toe over een ego te beschikken. Alleen een ego kan geïrriteerd zijn.....

Dat hij zichzelf wat anders heeft wijs gemaakt doet daar niks aan af.
Juist, over geloven gesproken...
marie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:45   #378
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Alsof je niet zo doorzichtig bent als glas en je een en al ego hoogmoed uitstraalt (wat je driftig tracht elders op te projecteren). Ga toch weg van een forum waar je de doelstelling niet accepteert.
Ego ziet ego...


Citaat:
Dat heb je te samen met je prominent aanwezige ego daarvan 'gemaakt' alsmaar wedijveren wie er het verst kan pissen. En je denkt dat ik daaraan deelneem, maar ik ben met heel andere zaken bezig. Iets wat je in je kortzichtigheid. ondanks herhaaldelijk daarop wijzen, maar niet wilt zien.
Ego ziet ego..
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:47   #379
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Juist, over geloven gesproken...
Alleen als je zelf iedere vorm van geloof hebt verlaten zie je hoe gelovig andere mensen zijn. Laurens spint hier dagelijks verhaaltjes, ik spreek ze tegen , maar dan spint hij wel weer een nieuw verhaaltje. Of hij wordt boos (ego) en plaatst me achter de schermen of geeft een ban.

Het is zo helder allemaal.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 10 September 2022, 12:49   #380
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ego ziet ego...

Ego ziet ego..
Hoe dat bedoelt is dat heb je dan weer niet begrepen, je slaat er mee als met een stok.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.