Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 April 2021, 13:58   #3841
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Je zou elk moment moeten sterven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Bericht verplaatst,

Voelt niet goed in deze stek die vanwege alles wat hier voorgevallen is de niet meer als de mijne voelt....Sorry
In het aangezicht van je sterfelijkheid verdwijnt het idee dat je iets bezit: mijn lichaam, mijn leven, mijn karma, mijn draadje, mijn geschiedenis alles gaat voorbij. In het aangezicht van je sterfelijkheid verdwijnt ieder 'mijn' en verdwijnt de bezitter.

Je zou elk moment moeten sterven of op zijn minst de dood onder ogen zien in het aangezicht van je sterfelijkheid. Alles wat je tegenkomt, is sterfelijk. Alles wat je bezit of ervaart, is sterfelijk. Alles wat je wilt vasthouden, krijg je maar voor eventjes. Alles wat je bereikt, zul je weer kwijtraken, ook het idee van jezelf, het idee van een ik.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 15 April 2021, 14:07   #3842
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
In het aangezicht van je sterfelijkheid verdwijnt het idee dat je iets bezit: mijn lichaam, mijn leven, mijn karma, mijn draadje, mijn geschiedenis alles gaat voorbij. In het aangezicht van je sterfelijkheid verdwijnt ieder 'mijn' en verdwijnt de bezitter.

Je zou elk moment moeten sterven of op zijn minst de dood onder ogen zien in het aangezicht van je sterfelijkheid. Alles wat je tegenkomt, is sterfelijk. Alles wat je bezit of ervaart, is sterfelijk. Alles wat je wilt vasthouden, krijg je maar voor eventjes. Alles wat je bereikt, zul je weer kwijtraken, ook het idee van jezelf, het idee van een ik.
Dat lijkt mij nu eens een mooi eindwoord mbt dit topic...tabé
Vagebond is offline  
Oud 15 April 2021, 14:17   #3843
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard In werkelijkheid ben je altijd vrij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat lijkt mij nu eens een mooi eindwoord mbt dit topic...tabé
En vrees niet, want als je gestorven bent aan het idee van jezelf, het idee van een ik, blijft er nog wat over.
Je blijft als dat wat aan de bezitter, aan het idee van bezit en aan vergankelijkheid voorafgaat. Dat wat je bent, kan niet worden geraakt door dat wat vluchtig is of door het idee dat je iets kunt bezitten en weer verliezen. Dat blijkt slechts een idee te zijn. In werkelijkheid ben je altijd vrij en altijd in het nu, waar er geen persoonlijke geschiedenis is en dus ook niet iemand die geboren is en kan sterven. Op zijn laatst bij de dood realiseer je je dat. Daarom is die zo bevrijdend.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 15 April 2021, 18:59   #3844
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Genoten in welke zin?
Genoten in de zin van genieten schat.

Bondgirl heeft hier openlijk zelfonderoek gedaan, wat niet altijd in goede aarde viel bij deze en gene, ondanks dat of juist dankzij dat heeft ze dat wat in het duister vertoefde in het licht gebracht. Very well done.
__________________
Peer is offline  
Oud 11 May 2021, 17:31   #3845
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Rob's zgn kalmte en zelf-beheersing.

Post van 10 juli 2012...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het ga je goed Rob en ik wens je veel sucses met je verder loopbaan. En blijven oppassen voor je hart hoor. Want ik heb even mogen voelen hoe jij jezelf van binnen op blijft vreten onder die zgn kalmte van je.
Zoals al eerder gezegd door mij is de doodsoorzaak van Rob vrij zeker tenzij hij nog onder een auto terecht komt of verdrinkt in een kanaal.
Want wakker worden is aan Rob niet meer gegeven.
Zijn zogenaamde kalmte is toch treffend weergegeven in deze beschrijving...

Citaat:
De vijandigheid blijft weer steken in een gedachtenbeeld en dus wordt de ter beschikking gestelde energie niet door handeling ontladen.
De mens noemt deze houding zelf-beheersing. De agressieve impuls leidt tot hoge druk, de zelfbeheersing tot contractie van de vaten. Zo kan men de druk onder controle houden. Druk van het bloed en tegendruk van de vaten leiden tot hoge druk. Wij zullen straks zien hoe deze houding van de beheerste agressie ook heel direct in het hartinfarct kan uitlopen.'

bron bericht
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 11 May 2021, 18:03   #3846
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Waar zouden we zijn zonder archivaris!
__________________
Peer is offline  
Oud 18 August 2021, 14:37   #3847
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...
En nu kabu moet deze zweefteef constateren dat je de zelfde mening bent toegedaan bent als de stalker ondanks je eigen ervaring met- en geloof in - astrologie en waarzeggers ect. en je spreken over reïncarnatie en aanverwanten
Nu ik feliciteer je want met de constatering dat je liever een stalker geloofd dan o.g....
Ik vind jou inderdaad een zweefteef.
Ik zie dat je onlangs dit schreef elders...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Mijn psychiater is een stuk bereidwilliger, opener en nieuwsgieriger dan jij Laurie, en daardoor vele malen een grotere hulp en omgekeerd.
Ben benieuwd wat je psychiater vind van je bewuste vliegen door alle lagen in de ethersfeer.
En jij zou hem dus ook helpen.
Hmm... Ik kan me voorstellen dat hij een tovenaarspak en bijhorende hoge hoed opzet om mee in je belevingswereld te stappen, maar dat jij een grote hulp voor hem bent kan ik me niet voorstellen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 23 September 2021, 15:35   #3848
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Bufo verhaaltje.........
Ben wat eerder begonnen maar ook veel eerder terug. In totaal 6 pijpjes gerookt waarvan de eena laatste tegen marco dosis aanzat en de laatste was macro dosis. Ik ben weggegaan zoals ik gekomen ben. Er heeft zich helemaal niets voorgedaan......niets. Dat maakt voor mij Bufo het meest slappe entheogeen ter wereld , ...
Voor Tony Robbins wat het de beste ervaring van zijn leven...

Zie YouTube > Tony Robbins Talks About His Experience With TOAD

tekst bij de video...
Citaat:
Tony Robbins talks with Mike Tyson about his experience with TOAD. This will open peoples eyes to everything that is out there that we can experience for ourselves in order to better ourselves.

Tony Robbins is the number 1 life coach and motivational speaker in the world. He has connected with people all over the world and is spreading the message of how every human being on earth are connected and how we all strive for the same needs.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 23 September 2021, 17:30   #3849
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Voor Tony Robbins wat het de beste ervaring van zijn leven...

Zie YouTube > Tony Robbins Talks About His Experience With TOAD

tekst bij de video...
Dit is een antwoord op een quote van 1 jaar geleden. Er zijn hier nogal wat leden die bezwaar hebben tegen het aanprijzen van psychedelica. Want daar lijkt jouw aanwezigheid op uit te zijn.

Men beklaagt zich over hoeveel ruimte het van mij krijgt, dus kap hier mee.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline  
Oud 23 September 2021, 19:22   #3850
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dit is een antwoord op een quote van 1 jaar geleden.
Ik ontdekte de video, dewelke pas 4 maand op YouTube staat, enkele dagen geleden en dacht aan forumlid Fer.
Feit dat het hier gaat om Tony Robbins, bekend als de nummer één succescoach van de Verenigde Staten die ook de levens beïnvloed van meer dan 50 miljoen mensen in 100 verschillende landen, was toch wel een vermelding waard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er zijn hier nogal wat leden die bezwaar hebben tegen het aanprijzen van psychedelica.
Drie van de 18 nog deelnemende leden, waarvan er twee maar sporadisch op het forum verschijen zoals je elders schreef aan één van hen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mag ik enige tolerantie aan de dag leggen voor nieuwe ontwikkelingen rond psychedelica voor forum ondermijnende activiteiten heb ik geen enkele tolerantie.

Over gedegen zelfonderzoek gaat het hier amper nog dus het komt mij voor dat er wel wat andere onderwerpen aan bod mochten komen.

Met 'het' wordt hier wordt waarschijnlijk psychedelica bedoeld. Ik ben er bekend mee dat van de 18 nog deelnemende leden er zo'n 3 fel gekant zijn tegen de omstandigheid dat psychedelica hier ter sprake komen. Twee daarvan verschijnen maar sporadisch op het forum, waar u er een van bent en dus niet of nauwelijks bekend bent met wat daarover gezegd wordt. Ik heb geen affiniteit met verslavende middelen en dat blijken psychedelica niet te zijn. Verder is gebleken dat ze in de reguliere gezondheidszorg toegepast worden en die ontwikkeling heeft simpelweg mijn interesse.
Dat heb je goed gezegd! JaKnIk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Want daar lijkt jouw aanwezigheid op uit te zijn..
Dingen zijn niet wat ze lijken te zijn. Ik bevind met op het bewustzijnsniveau van psychiater Stanislav Grof en die prijst geen psychedelica aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Men beklaagt zich over hoeveel ruimte het van mij krijgt, dus kap hier mee.
Laat 'men', die drie van de 18, klagen, klagen is een ego activiteit.

Voor wie verantwoord psychedelica wil gebruiken, dat wil zeggen in een veilige omgeving met volwassen ervaren begeleiders, is de studie van non-dualiteit zeer goed.
Zie vanaf 44:16... uit deze video > How To Use Psychedelics For Personal Development
Citaat:
Remind yourself that no phenomena are real.
If you're seeing some kind of aliens, if you're seeing some kind of like nightmare scenario during your trip, just keep reminding yourself that these are just phenomena, they are visual or they are auditory sensations, or they are thoughts in your mind.
This is why it's really good to be an experienced meditator and to study non-duality because then you've already started to deconstruct these things in your everyday experience and so you will be able to keep deconstructing them when you're going into your trip.

And lastly what I'll tell you as a huge warning, and a huge tip, is: Do not mistake psychedelics as a shortcut for self-actualization and do not mistake psychedelics is a shortcut to enlightenment.

From everything I've researched and all the people I've talked to, and I've talked to some very enlightened people about this issue, my understanding is that you will never reach enlightenment through psychedelics, never never ever ever ever.
The problem though is that when people know about enlightenment and then they do a psychedelic and they have some kind of powerful experience on the psychedelic, it's extremely tempting to say "oh that's enlightenment, now i'm enlightened", but that's not enlightenment.

You can't even fathom what enlightenment is, enlightenment is so radical your mind can't even imagine it. It's more radical than seeing aliens.
Dus als je meer als anderhalve man en een paardenkop wil zien verschijnen op je eventuele nieuwe forum, laat dan wat ruimte voor een renaissance die toch niet tegen te houden is.
Met jouw kennis van Advaita kan je velen helpen hun fenomenen als onwerkelijk te doorzien.
__________________
Crazy Wisdom.

Wijziging aangebracht door Darsho op 23 September 2021 om 19:54.
Darsho is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.