Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 September 2021, 19:49   #3851
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht

Dus als je meer als anderhalve man en een paardenkop wil zien verschijnen op je eventuele nieuwe forum, laat dan wat ruimte voor een renaissance die toch niet tegen te houden is.
Met jouw kennis van Advaita kan je velen helpen hun fenomenen als onwerkelijk te doorzien.
Het heeft niks van doen met gedegen zelfonderzoek is een gerede ernstig te nemen klacht.
Geheel ook buiten het onderwerp, waar dit Vagebond's stekkie heet.

Mocht ik een doorstart overwegen dan komt niets hiervan daarop terecht. Ik ben alles aan het opschonen en mocht ik iets doen dan wordt het hier naslagwerk en geen forum meer.
 
Oud 23 September 2021, 20:58   #3852
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het heeft niks van doen met gedegen zelfonderzoek is een gerede ernstig te nemen klacht.
Lees dit is, vond ik net > Moká¹£a and Psychedelics Do Drugs Have a Place in Advaita ç?.
Het is een .pdf bestand van 12 blz, waaruit op het einde...
Citaat:
The Value of Psychedelics

While the use of psychedelics has a number of flaws which prevent it from being a useful path to moká¹£a in the context of Advaita ç, psychedelic drugs are not completely without value. Especially in the modern context where authentic encounter with religion can be rare, psychedelics can open a person up to religious concepts like non-duality. There is no doubt that the drugs have introduced many of the youthful generation to a firsthand religious experience that they would have encountered in no other way.\r

Through facilitating an encounter with the Transcendent, psychedelics can act as a primer for further religious investigation.
In fact, many people who were first introduced to these types of religious concepts through psychedelics often give up [psychedelics] for other methods of pursuing the religious quest. Even those who have given them up have acknowledged the crucial agency of the drugs in a new religious birth. They are glad they took them.\r

Within the context of Advaita ç this is certainly advantageous.
Psychedelics open up the possibility to achieve moká¹£a for people who otherwise may have never even encountered ideas found in Advaita.
While this is true, the continued use of psychedelics as a practice is not compatible with the Advaita and will not ultimately lead to liberation.
Though these drugs may offer a window into an understanding of non-duality, they could not replace non-dual philosophical systems like Advaita ç as they fall flat in certain regards.
Due to the particularities of psychedelics, traditional practice of Advaita is still the best path to achieving moká¹£a.
In deze borderline times, waarin het erop lijkt dat we zonder medicatie in de normaliteit niet meer kunnen bestaan, dat we medicatie nodig hebben om de ondraaglijke zwaarte van het bestaan te kunnen blijven torsen, kan een ontmoeting met het transcendente, gefaciliteerd door psychedelica, dus deuren openen voor mensen die anders misschien nog nooit ideeën in Advaita zijn tegengekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Geheel ook buiten het onderwerp, waar dit Vagebond's stekkie heet.
Ja, hoe komt die Fer nu berichten over zijn teleurstelling met Bufo in dit topic!
Voor Fer, ook nog uit de .pdf...
Citaat:
The truth is, there are many variables in place that determine the specifics of a psychedelic experience and in fact it is quite difficult to produce authentic mystical experiences even under the proper conditions.

The most pertinent variables to achieving a transcendent experience are dosage, set, and setting.
Regarding the first variable, without a sufficiently high dose of the psychedelic compound, transcendent experiences are unlikely. Pahnke uses a metaphor of thrust and a rocket to explain the role dosage plays in creating mystical experience.

There appears to be a critical level beyond which psychedelic mystical experience becomes possible, which can be compared to the minimal amount of thrust needed for a rocket to launch itself into orbit.\r
Even under ideal conditions, without a sufficient dose of a psychedelic it is very unlikely that an experience of non-duality or pure consciousness would be possible.
Super boeiend toch!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mocht ik een doorstart overwegen dan komt niets hiervan daarop terecht. Ik ben alles aan het opschonen en mocht ik iets doen dan wordt het hier naslagwerk en geen forum meer.
Oh, het staat al vast dat het geen forum meer wordt dus.
Ik was al bezig met handtekeningen voor een petitie te verzamelen om het forum te laten voortbestaan, maar dat is uitgesloten dus.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 1 October 2021, 01:18   #3853
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard de terugkeer van Saturnus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
kabu, eerder zei je dat Çois je niet volgen in je beslissing toch te gaan, ik zie dat niet direct terug in de transscriptie, heb ik iets gemist?

Oh en wacht..., de nativiteit komt ineens bij me binnen gezeild. Je was naief omdat je niet in de gaten had dat jij (de bron) jezelf (kabu) een loer had gedraaid om jezelf te helpen ontwaken, misschien. Maar het zou kunnen zijn dat ik dat nu vanuit mijn eigen leven op het jouwe projecteer, want ik heb meermaals mogen ervaren, dat de bron mij naar het water heeft geleid en ik gedronken heb en dat ik dat, na het drinken, als een loer heb ervaren. In mijn achterhoofd meende ik ook altijd beter te weten dan de bron en soms wist ik, en ging ik als een lam naar de slachtbank, zoals jij misschien ook ging....Zie je waar ik heen wil kabu?
Ik haak hier maar terug in met een stuk uit een transcriptie van de honderden gesprekken met Cois, wat ik vorig jaar niet vond en pas enkele dagen geleden boven water kwam...
Het woord "groeifase" komt er in, en dat is niet te vinden in deze discussie.
Onderstaande is uit gesprek met hem op gesprek op 4 april 2009...
Citaat:
Cois: Jij bent bezig met iets te veranderen dat niet te veranderen is en waar jij het gevaar loopt van in te lijden en te veranderen. Je brengt je eigen groeifase van jaren in gevaar. Er bestaat de kans dat je jezelf uiteindelijk op dat vlak doet verloren lopen. Let op dat je daar niet in verloren loopt. Let op, want dan verander je dingen waarvan je alle twee slachtoffer van bent.

kabu: ik zei daarstraks tegen je vrouw aan de telefoon nog dat ze je niet moest doorgeven want ik wist alles al. Maar je geeft me weer een uitleg...

Cois: Het gaat dieper en dieper...

kabu: dus die nonkel is maar enkel een spook?

Cois: klopt, die nonkel is enkel een spook, een argument. Dat is niet het probleem. Die nonkel is enkel een spook rond haar omdat zij haar talent van het lichamelijke te begeren niet bewust gebruikt en dus niet onder controle heeft.
Die nonkel is niet het heelal waar dat zij als ster in staat. Die nonkel is een planeet tussen zoveel sterren van het heelal. En niet alle planeten zijn sterren.

kabu: Dus die nonkel heeft wel zijn impact gehad op haar psyche om haar nog meer vast te zetten, maar uiteindelijk zat ze al vast uit zichzelf van bij haar geboorte.

Cois: Ja, uiteindelijk kan die nonkel gewoonweg een beeld zijn waarop zij veel kan projecteren. Maar uiteindelijk is die nonkel een illusie, een wolk, mist.
Zoals Boedha zegt: 'Oh master of my own ego, you are pure illusion, you don't exist, the earth is my witness. Gisteren dacht ik, de film van de kleine Boeddha zou jij nog is moeten bezien.
Op het laatste word hij beproefd door alles. Die laatste fase moet jij is bekijken. Daar zit jij in nu.
Zie je Vagebond, je kan jezelf doen verloren lopen.
En het gaat dieper en dieper, zoals hij toen in 2009 vertelde.
Heb sinds Cois zijn dood regelmatig contact met zijn weduwe, en van de week hadden we het over astrologie, waar zij goed in is. Concreet ging het over de terugkeer van Saturnus.
Citaat:
Wat is de terugkeer van Saturnus?

Planeet Saturnus doet er ongeveer dertig jaar over om rond de zon heen te draaien. Dit betekent dat na dertig jaar Saturnus weer precies zo staat als toen je geboren werd. Dit fenomeen wordt de ronde van Saturnus of Saturn Return genoemd. Saturnus wordt geassocieerd met plicht, discipline, verantwoordelijkheid en geleerde lessen. De terugkeer van Saturnus in je geboortehoroscoop zou dan ook een keerpunt in je leven zijn en zorgen voor de nodige groeipijnen. Deze terugkeer duurt ongeveer drie jaar, dus van 27 tot 30, van 57 tot 60 en van 87 tot 90.
Mooi hé, dat het sterven in mijn ego en definitief herboren worden enkele dagen voor mijn 59ste verjaardag gebeurde op een niet conventionele manier.
God's wegen zijn waarlijk ondoorgrondelijk!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.