Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 January 2014, 09:33   #381
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Oh ja, Vagebond, het ging mij eigenlijk hoofdzakelijk om jou. Dit is intussen jouw stekkie dus...

Wat ik al eerder zei, ik las van alles en weet niet wat er gaande is. Ook al kan ik niets voor je doen, ik vind het gewoon naar en wens je met alles veel sterkte. Wat dat gedoe met Tandem is, weet ik niet eens, die ken ik niet en ik houd je taferelen niet bij. Maar wat ik in het algemeen bedoelde te zeggen, het heeft (m.i.) geen zin om energie in mensen of zaken te steken die toch niets met je willen of kunnen. En natuurlijk moet je zelf weten wat je ermee doet. En nu moet ik echt weg.
Ulla is offline  
Oud 14 January 2014, 10:01   #382
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Geen idee of je dat nu serieus bedoelt of niet. Ik ben niet dankbaar voor iemands eigen keuzes. En al helemaal niet gevoelig voor opmerkingen als kijk wat ik allemaal voor je doe. Wat niet betekent dat ik het niet kan waarderen.
Ulla ik ben iets in de war vanwege wat je bovenstaande schrijft. Ben jij niet dankbaar dat Renoir ons een platform bied waar wij onze ditjes en datjes nee kunnen plempen? Mijn vraag aan Renoir om ons nog eens te vertellen wat de doelstelling van dit forum ook weer is omdat wij dat inmiddels vergeten zijn was ook een serieuze vraag. Wanneer ik Renoir namelijk lees denk ik dat de doelstelling vooral is: vergeet bewustwording en gehoorzaam eerst en vooral Renoir's egootje, want dat kan niet tegen rebellie, en wat hij daar nog meer over zei. Nu ik ben niet hier om Renoir's ego tevreden te houden. Ik ben hier voor een andere reden dus vandaar mijn vraag aan hem, snap je?

Citaat:
Maar als wie dan ook ( en niet alleen hier) zich hoe dan ook te kort gedaan voelt door mijn uitlatingen kan ik daar toch niets aan veranderen. Dan kun je praten als Brugman, dat helpt toch niets. Zoveel heb ik intussen wel geleerd. Maar ik houd mijn mond ook niet om redenen omdat iemand toevallig aan de touwtjes trekt en meent die aan te moeten trekken. Als iets mij niet kan boeien en ik weet dat ik verder niets verkeerd heb gedaan of bedoeld is het dat wel. Maar ik ben weg en ik zie het wel wat het wordt. Heb een klus te klaren die even mijn aandacht vergt en echt even beslissender is dan dit gedoe. Hier heb ik namelijk ook geen zin in.
Tja Ulla het pad der bewustwording gaat niet altijd over rozen, je moet er nogal stevig voor in je schoenen staan, want winden van orkaankracht zijn regelmatig aan de orde van de dag.

Sucses met je klus.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 14 January 2014 om 12:11.
Vagebond is offline  
Oud 14 January 2014, 10:11   #383
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Oh ja, Vagebond, het ging mij eigenlijk hoofdzakelijk om jou. Dit is intussen jouw stekkie dus...
Thks.

Citaat:
Wat ik al eerder zei, ik las van alles en weet niet wat er gaande is. Ook al kan ik niets voor je doen, ik vind het gewoon naar en wens je met alles veel sterkte. Wat dat gedoe met Tandem is, weet ik niet eens, die ken ik niet en ik houd je taferelen niet bij.
Of iets naar voor me is Ulla valt te bezien natuurlijk, maar thks in ieder geval. En wat de rest betreft zou ik zeggen! gelukkig maar Ulla

Citaat:
Maar wat ik in het algemeen bedoelde te zeggen, het heeft (m.i.) geen zin om energie in mensen of zaken te steken die toch niets met je willen of kunnen. En natuurlijk moet je zelf weten wat je ermee doet. En nu moet ik echt weg.
Ulla ik zeg het nog maar een keer: het gaat over mijn bewustwording. Mischien heb ik in dit geval wel een tandem nodig ivm bewustwordingsproces snap je?
Vagebond is offline  
Oud 14 January 2014, 11:42   #384
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Zoals je wellicht uit ervaring weet is onvoorwaardelijke liefde snoeihard, het ego dat hiermee in aanraking komt wordt verbrijzeld, geen spaander blijft over en absolute gekheid het lot. Dit stervensproces is niet voor doetjes en weerhoudt veel spirituele zoekers om de stap daadwerkelijk te zetten,
het is een periode waar het ego alle hoeken van het universum zal ervaren, in één teug opdrinken waarna het ego weer bij elkaar geplakt wordt en de zijnsmodus geïnstalleerd wordt.
Ulla speciaal voor jou en of anderen die iets mogelijk niet begrijpen waarom ik wat doe, of laat desnoods, mbt mijn personage heb ik bovenstaande tekst van Tandem even naar hier gekopieerd omdat dit het punt ik waar ik sta.

Het feit dat dat Tandem bij mij in alle toonaarden zwijgt, en dat is een ander soort zwijgen dan het zwijgen dat voortkomt uit het ego, is ten behoeve van bovenstaande verhaal. Het enige wat ik doe is mijn ego bij momenten in zijn licht zetten, en ik ben niet de enige die dat doet, zodat het verbrijzeld mag worden. Wanneer het ego verbrijzeld is is het klaar want dat is waar het mij om gaat. Ik kan dat laatste alleen laten gebeuren door mezelf te laten zien, niet door weg te kruipen in mijn hol. Maw ik ben bezig met die stap waar Tandem het hier over heeft en tandem heeft zich daarvoor, lang geleden, aan mij beschikbaar gesteld, want dat is nu eenmaal zo en ik was er klaar voor.

Pijnlijk maakt het dat bv mensen als Renoir=ego dat kennelijk niet in de gaten hebben en menen dat er wat anders aan de gang zou zijn

Het boeiende is nu dat ik het idee heb dat wat ik in eerste instantie als traineren van het proces zag, mbt de verbrijzeling van het ego, onderdeel is van het proces. Het is Renoir die me dat heeft aangereikt, door aan te geven:" maar ik dan? Ik ben er toch ook nog als onderdeel van wat het universum wil?" Ik heb alle reden om Renoir alleen al om die reden dankbaar te zijn. Ik heb gewoon rekening te houden met anderen en waar die zitten om van daaruit te doen wat noodzakelijk is ongeacht allerhande weerstanden. Anderen stellen net als ik de vraag aan het universum verlost/bevrijd te mogen worden. Ik heb ondertussen ontdekt dat ik voor Renoir ben wat Tandem voor mij is. Vandaar dat hij zich ook als een totale idioot gaat gedragen wanneer ik in de buurt ben. Dat kan mij verder niet zo boeien want ik ken mezelf dus waarom zou ik hem dat kwalijk nemen.

Hoe dan ook ik zie weer hoe prachtig het bewustwordingsspel in elkaar zit en alles als een gesmeerde machine loopt wanneer wij stoppen met zand in de raderen te gooien.

Snap je Ulla, daarom ben ik dankbaar en doe ik wat ik doe. Mensen zoals Tandem kom je niet zo vaak tegen, mensen zoals jij, ik en Renoir wel.. Ik dank God op mijn blote knieën dat hij zwijgt, want daarmee spreekt hij voor mij. Dat anderen pijnlijke toestanden zien, of een negatieve vorm van aandacht vragen er aan ophangen, tja dat kan, en is de andere kant van het verhaal en onderdeel van het proces.

Vallen, opstaan, en weer doorgaan, vallen, opstaan en weer doorgaan, net zo lang tot het klaar is en daarna zien we dan wel verder.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 14 January 2014 om 12:13.
Vagebond is offline  
Oud 14 January 2014, 12:23   #385
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Renoir doet in zijn administratieve vorm Gargamel zijnde niets anders dan proberen dit forum in de geeigende banen leiden en de doelstelling van dit forum, te weten ZELFkennis, in de gaten houden.

ZELFkennis heeft betrekking op het ZELF, oftewel Bewustzijn, hetgeen datgene is wat wij in essentie zijn. Daar overheen echter hebben wij een klein zelf, een 'ik' met een van dat grote Bewustzijn afgeleid bekrompen bewustzijn ontwikkeld. Het spreekt van zelf dat wij dat kleine zelf en dat kleine bewustzijn niet zijn. Dat wij menen dat te zijn is 'de' grote illusie. Niettemin handelen we naar wat ons die illusie ingeeft.

Het kan nog net binnen de context van dit forum om even door dat kleine zelf, het 'ik' en het bekrompen bewustzijn te dwalen op zoek naar dat ZELF, dat Bewustzijn, datgene wat we werkelijk zijn, maar het ligt niet in de doelstelling van dit forum dat kleine 'ik' breed uit te meten en daarbij, onder andere zijn egocentrische ontwikkeling, uitvoerig stil te staan.

Je kleine zelf willen kennen daar zijn genoeg andere fora van. Wil je je kleine zelf ontdekken je eigen aardigheden exploreren, liefde willen verkondigen en ondertussen alles en iedereen bekritiseren, je op je teentjes getrapt voelen, dan is dit niet het ge?igende forum voor je. Hier wil ik niet bezig zijn met zaken die slechts alleen jouw kleine bekrompen wereldje betreffen en nagenoeg bij voortduring beheersen.

Op dit generale deel van het forum moet je bereid zijn je kleine alledaagsheid af te leggen en in het avontuur van het alsmaar ontdekken wat je NIET bent te storten. Struikelen en strompelen met je kleine zelf doe je maar op je eigen stekje.
Renoir is offline  
Oud 14 January 2014, 14:33   #386
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ulla speciaal voor jou en of anderen die iets mogelijk niet begrijpen waarom ik wat doe, of laat desnoods, mbt mijn personage heb ik bovenstaande tekst van Tandem even naar hier gekopieerd omdat dit het punt ik waar ik sta.

Het feit dat dat Tandem bij mij in alle toonaarden zwijgt, en dat is een ander soort zwijgen dan het zwijgen dat voortkomt uit het ego, is ten behoeve van bovenstaande verhaal. Het enige wat ik doe is mijn ego bij momenten in zijn licht zetten, en ik ben niet de enige die dat doet, zodat het verbrijzeld mag worden. Wanneer het ego verbrijzeld is is het klaar want dat is waar het mij om gaat. Ik kan dat laatste alleen laten gebeuren door mezelf te laten zien, niet door weg te kruipen in mijn hol. Maw ik ben bezig met die stap waar Tandem het hier over heeft en tandem heeft zich daarvoor, lang geleden, aan mij beschikbaar gesteld, want dat is nu eenmaal zo en ik was er klaar voor.

Pijnlijk maakt het dat bv mensen als Renoir=ego dat kennelijk niet in de gaten hebben en menen dat er wat anders aan de gang zou zijn

Het boeiende is nu dat ik het idee heb dat wat ik in eerste instantie als traineren van het proces zag, mbt de verbrijzeling van het ego, onderdeel is van het proces. Het is Renoir die me dat heeft aangereikt, door aan te geven:" maar ik dan? Ik ben er toch ook nog als onderdeel van wat het universum wil?" Ik heb alle reden om Renoir alleen al om die reden dankbaar te zijn. Ik heb gewoon rekening te houden met anderen en waar die zitten om van daaruit te doen wat noodzakelijk is ongeacht allerhande weerstanden. Anderen stellen net als ik de vraag aan het universum verlost/bevrijd te mogen worden. Ik heb ondertussen ontdekt dat ik voor Renoir ben wat Tandem voor mij is. Vandaar dat hij zich ook als een totale idioot gaat gedragen wanneer ik in de buurt ben. Dat kan mij verder niet zo boeien want ik ken mezelf dus waarom zou ik hem dat kwalijk nemen.

Hoe dan ook ik zie weer hoe prachtig het bewustwordingsspel in elkaar zit en alles als een gesmeerde machine loopt wanneer wij stoppen met zand in de raderen te gooien.

Snap je Ulla, daarom ben ik dankbaar en doe ik wat ik doe. Mensen zoals Tandem kom je niet zo vaak tegen, mensen zoals jij, ik en Renoir wel.. Ik dank God op mijn blote knieën dat hij zwijgt, want daarmee spreekt hij voor mij. Dat anderen pijnlijke toestanden zien, of een negatieve vorm van aandacht vragen er aan ophangen, tja dat kan, en is de andere kant van het verhaal en onderdeel van het proces.

Vallen, opstaan, en weer doorgaan, vallen, opstaan en weer doorgaan, net zo lang tot het klaar is en daarna zien we dan wel verder.
Vagebond bedankt voor je uiteenzetting. Dankbaarheid in het algemeen is een soort van verwachting/norm die gekoesterd wordt. Iets kunnen waarderen omdat het er is vind ik een verschil met dankbaar zijn. Misschien komt het uiteindelijk op hetzelfde neer dat zou kunnen. Ik ben niet ergens dankbaar voor, alleen omdat het er is. Daarom is mijn waardering er niet minder om, zelfs al zou ik er persoonlijk niets aan hebben. Dus ik denk dat er verschil is.

Hoe jij daarmee omgaat is uiteraard niet aan mij. Maar ik moet je stukje nog eens lezen en ik probeer uiteraard te begrijpen wat je precies bedoelt.
Heb ik nu gedaan en volgens mij snap ik het wel. In elk geval wens ik je veel geluk. Ik wens je echt alle geluk van de wereld en wens je eigenlijk dat je daarvoor alleen nog maar jezelf nodig hebt. En alles wat er bij komt een welkome toevoeging maar geen afhankelijkheid. Maar dat is niet aan mij. Ik geloof niet in afhankelijkheid maar ook niet in onafhankelijkheid. Ik kan het prima zelf, daarvoor heb ik de ander wel maar ook niet nodig. Het een heft het andere op. De oplossing zit het hem in het besef dat tegenstellingen altijd waar en/of onwaar zijn.

Wijziging aangebracht door Ulla op 14 January 2014 om 16:56.
Ulla is offline  
Oud 14 January 2014, 16:26   #387
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Renoir doet in zijn administratieve vorm Gargamel zijnde niets anders dan proberen dit forum in de geeigende banen leiden en de doelstelling van dit forum, te weten ZELFkennis, in de gaten houden.

ZELFkennis heeft betrekking op het ZELF, oftewel Bewustzijn, hetgeen datgene is wat wij in essentie zijn. Daar overheen echter hebben wij een klein zelf, een 'ik' met een van dat grote Bewustzijn afgeleid bekrompen bewustzijn ontwikkeld. Het spreekt van zelf dat wij dat kleine zelf en dat kleine bewustzijn niet zijn. Dat wij menen dat te zijn is 'de' grote illusie. Niettemin handelen we naar wat ons die illusie ingeeft.

Het kan nog net binnen de context van dit forum om even door dat kleine zelf, het 'ik' en het bekrompen bewustzijn te dwalen op zoek naar dat ZELF, dat Bewustzijn, datgene wat we werkelijk zijn, maar het ligt niet in de doelstelling van dit forum dat kleine 'ik' breed uit te meten en daarbij, onder andere zijn egocentrische ontwikkeling, uitvoerig stil te staan.

Je kleine zelf willen kennen daar zijn genoeg andere fora van. Wil je je kleine zelf ontdekken je eigen aardigheden exploreren, liefde willen verkondigen en ondertussen alles en iedereen bekritiseren, je op je teentjes getrapt voelen, dan is dit niet het ge?igende forum voor je. Hier wil ik niet bezig zijn met zaken die slechts alleen jouw kleine bekrompen wereldje betreffen en nagenoeg bij voortduring beheersen.

Op dit generale deel van het forum moet je bereid zijn je kleine alledaagsheid af te leggen en in het avontuur van het alsmaar ontdekken wat je NIET bent te storten. Struikelen en strompelen met je kleine zelf doe je maar op je eigen stekje.

Beetje lastig in de illusie Gargamel te geloven. Terwijl het juist de bedoeling is illusies te doorzien. Net zoiets dan kerstmis wat ook alleen maar gevierd wordt omdat men heeft besloten nu is het kerstmis en dansen maar om die kerstboom. Goed beschouwd gewoon een grote rookwolk.

Wat betreft het onderzoek betref het het grote Zelf, de noodzaak van zwaar geschut moeten gebruiken bevestigt juist maar de illusie. heeft niets van doen doen met de doelstelling van dit forum. Als iemand serieus stalkt, bedreigt enz. wordt het een ander verhaal. Maar zelfs dit werd vroeger gedoogd onder het mom van Zelfkennis onderzoek. Jezelf hebt jarenlang problemen ermee gehad dat je van een ander forum werd geweerd omdat je dingen zei die daar niet gewenst waren en vond dat onder het mom van niet terecht. Terwijl men dat daar anders zag. Een ban als middel voor een Zelfkennisforum miskent zijn eigen doelstelling. Ik heb niemand aangevallen en dat was mijn bedoeling ook niet. Als je dat wel meent had je op zijn minst de kans kunnen geven dat te onderzoeken. Het was gewoon puur je eigen frustratie/misverstand whatever. Ik ben op mijn beurt best bereid jouw oplossing (ban o.d) te accepteren, daar zit ik niet mee. Maar schuif mij niet je eigen verantwoordelijkheid in de schoenen, dat je het zo wilt doen en je eigen illusie wilt blijven voeden. Het is immers maar een idee/account wat geband wordt. Bovendien geeft loslaten van oude situaties (mij) altijd weer nieuwe mogelijkheden voor verandering. Ik ben een reiziger, je (of ook ikzelf)kunt/kan mij geen groter plezier doen als het dan toch niet meer werkt. Overigens op het moment dat iemand te kennen geeft weg te willen houd je zelf vast aan de illusie van het account door het niet meteen op te willen zeggen. Met een reden waarbij ik mij altijd afvraag waar is dat nou goed voor. Of je bent vanzelfsprekend consequent en geloofwaardig en verwezenlijkt in je doelstelling of je bent het niet.

Maar jij wilde niet meer in discussie en ik ook niet. Je moet zelf weten wat je doet, ik zoek wel mijn eigen oplossing. Voor zover ik nog de kans krijg. Want ook ik ben het beu en wat mij betreft was het dat.

Wijziging aangebracht door Ulla op 14 January 2014 om 17:30.
Ulla is offline  
Oud 14 January 2014, 23:47   #388
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Vagebond bedankt voor je uiteenzetting.
Your welcome.

Citaat:
Hoe jij daarmee omgaat is uiteraard niet aan mij. Maar ik moet je stukje nog eens lezen en ik probeer uiteraard te begrijpen wat je precies bedoelt.
Heb ik nu gedaan en volgens mij snap ik het wel. In elk geval wens ik je veel geluk. Ik wens je echt alle geluk van de wereld en wens je eigenlijk dat je daarvoor alleen nog maar jezelf nodig hebt. En alles wat er bij komt een welkome toevoeging maar geen afhankelijkheid. Maar dat is niet aan mij. Ik geloof niet in afhankelijkheid maar ook niet in onafhankelijkheid. Ik kan het prima zelf, daarvoor heb ik de ander wel maar ook niet nodig. Het een heft het andere op. De oplossing zit het hem in het besef dat tegenstellingen altijd waar en/of onwaar zijn.
Ulla ik weet niet of je begrijpt wat ik zeg maar ik krijg niet dat idee. Waar ik naar onderweg ben is geen sprake van relaties, jou en mij of zaken die er bij komen en allerlei andere aanverwanten. Waar ik naar onderweg ben is geen sprake meer van een persoon. Ik zal niet meer een relatie, in de zin zoals jij dat verstaat, kunnen aangaan. Ik zal me niet kunnen binden aan 1 enkel persoon en/of meerder personen, ik zal 1 zijn met alles en iedereen. Ik zal totaal verdwenen zijn. En eerlijk gezegd ik kan niet wachten tot het zover is. Ik sta er al met 1 been in, ik ben stervende aan mij.

Ik denk dat jij het over iets anders hebt wanneer je het heb over al het geluk van de wereld toewensen, je hebt het over menselijk geluk, menselijk geluk trekt mij niet aan. Verder kan ik niet veel geloof, en wat jij noemt een ander, weet niet wat dat is eerlijk gezegd.

En wat bedoel je met: dat de oplossing ligt in besef dat tegenstellingen altijd waar en/of onwaar zijn? Ik kan helemaal niks met dat concept.

Hoe dan ook wel lief dat me me het allerbest toewenst, dat doe ik ook..
Vagebond is offline  
Oud 14 January 2014, 23:48   #389
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo is dat sterre, als je het niet met me eens bent sla ik je gewoon in elkaar
Als ik een keer een klotebui heb zoek ik je wel op ;) Doen we gewoon een bitchfithgt.... Maar dan wel in een modderbad :D

Citaat:
Ik doe niet zo geschift over het ego, het ego verdwijnt vanzelf ego wanneer daar de tijd voor is aangebroken, op gegeven moment komt vanzelf het omslag punt. Het is slechts een kwestie van volwassen worden en daar kunnen we elkaar wel bij helpen, meer niet. Dat is de meest natuurlijke weg naar mijn mening.
Daar ben ik het met je eens en zit het moddergevecht er dus nog niet in. Maar kheb ook een goede bui.


Citaat:
Sterre een ding, als je nog eens met me praat, hoef je die onzin van mijn ego voelt behoefde zus of zo er niet erbij te halen. Je mag van mij gewoon ik zeggen hoor, dat is gebruikelijk onder normale mensen en wordt zelfs door mij, al ben ik dan misschien soms een beetje raar , ook wel begrepen. Afgesproken?
Ik doe mn best, maar kan nix beloven. Ben af en toe behept met een eigenzinnig ego..... ik ben net een mens dus :P
Sterre is offline  
Oud 14 January 2014, 23:54   #390
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre
Maar dan wel in een modderbad
Ehm?publiek nodig?
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 05:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.