Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 May 2017, 21:33   #381
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als je niet weet 'wat' je bent moet alles langs de egoperceptie en ben je nogal verblind. Maar zoals het gezegde al aangeeft, in het land der blinden is eenoog koning.
Juist, hier DENK jij de koning te zijn, over de vijf of zes mensen die eraan deelnemen,
dus kan jij je blindheid opdringen, zielig geval..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2017, 21:52   #382
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
. in het land der blinden is eenoog koning.
Ik zag ooit een film, en daarin noemde een indiaan zijn babymaker de eenoogige slang.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 02:53   #383
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Katerie: Alliswell houdt ook niet van jou(?),...
Toch wel, hij wacht geduldig tot ik weer in zijn werkelijkheid ben. Dan denkt hij zijn liefde weer met mij te kunnen delen.
Maar 't zal geen waar zijn, want ik blijf voor eeuwig in mijn werkelijkheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens: Ik stel een ban voor, voor Katerie, hij hindert degene die wel gretig het onderzoek wilt doen
Wat ben je weer goed, hilarisch...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens:... en zie je? Hij is nu een grote wolf geworden.
Pardon, een grote kat.
Honden en wolven geef ik een schop onder hun kont.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens:...
Als jij niet de leiding neemt, vreet hij je je hele kudde op!
Nou, mijn vraatzucht valt wel mee hoor.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens:...
Niemand durft nog wat te schrijven, treed een keer op man!
Nou, jij durft toch nog te schrijven?
En Turrio laat zich door niets en niemand tegenhouden. Die is nu waarschijnlijk even de stilte in om nieuwe inspiratie op te doen om zijn gedegen zelfonderzoeks aanwijzingen extra in de verf te zetten de volgende keer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens:...
Sterke, ik vertrouw erop dat jij uit wijsheid handelt, en het niveau weer tot Rob's genoegen optilt

Ja, die Rob. We lezen niet zoveel meer van hem. Wat hij leest op het forum moet inderdaad onder zijn niveau gezakt zijn.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 03:16   #384
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je ziet kennelijk niet dat Katerie totaal niet hindert, hij is gewoon zoekende.
dat zag ik wel, hij ziet net ietsje meer dan jij.
Goed dat jij de werkelijkheid tenminste nog ziet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Laurens: Juist, hier DENK jij de koning te zijn, over de vijf of zes mensen die eraan deelnemen,
dus kan jij je blindheid opdringen, zielig geval..
Ben ik met je eens Miha.
Ik schreef het in november 2015 al in dat topic > De helft van dit forum is onwetend. Dat topic was een korte spin-off van het geinige Weten dat je liefde bent & bruin stemmen topic.

Wat is dit toch een heerlijk forum. 'The best entertainment in town, for those with an interest in the subject' zoals mijn geliefde goeroe Ramesh Balsekar steeds zei.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 03:26   #385
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Miha: Als je niet weet 'wat' je bent...
Uit de oude doos van Hab...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
En dan dat zgn. 'weten wat je bent'......

Dat is wat mij betreft het meest verdacht.
Weten is een faculteit van het denken, van de geest die rondjes draait om zichzelf...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 11:10   #386
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Juist, hier DENK jij de koning te zijn, over de vijf of zes mensen die eraan deelnemen,
dus kan jij je blindheid opdringen, zielig geval..
Je had het over Katerie die meer wist, dus daar heeft het gezegde betrekking op. Je bent nog ver van gedegen zelfonderzoek wanneer de ander het onderwerp van je verbeelding is.
  Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 11:16   #387
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Uit de oude doos van Hab...
Je zoekt uit de verzamelde quotes de adstructie van je denkwijze en dat gaat natuurlijk niet op als de gequote er zelf al naast zit. Er is een intrinsiek weten dat aan iedere twijfel ontstegen is en niet tot het terrein van het denken behoort.
Maar deze correctie zal je waarschijnlijk worst wezen wanneer dat niet in je 'straatje' past.
  Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 13:18   #388
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
. Je bent nog ver van gedegen zelfonderzoek wanneer de ander het onderwerp van je verbeelding is.
Zelfkennis/ zelfonderzoek is het enige wat mij boeit, ik heb er geen belangstelling in gedegen,doorpakken, van een ander begin.
Jouw beoordeling wat betreft gedegen zelfonderzoek stelt voor mij niets voor, ik hecht er geen waarde aan..
Je bent voor mij een forum eigenaar, en geen deskundige in zelfonderzoek.
Jouw mening, zoals de mening van ieder ander lid hier zegt iets over jou. Jouw beeld over mij, is jouw beeld over mij..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
. Je bent nog ver van gedegen zelfonderzoek wanneer de ander het onderwerp van je verbeelding is.
Bedoel jij zoals ik nu het onderwerp van jouw verbeelding ben?

..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 14:38   #389
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zelfkennis/ zelfonderzoek is het enige wat mij boeit, ik heb er geen belangstelling in gedegen,doorpakken, van een ander begin.
Jouw beoordeling wat betreft gedegen zelfonderzoek stelt voor mij niets voor, ik hecht er geen waarde aan..
Je bent voor mij een forum eigenaar, en geen deskundige in zelfonderzoek.
Jouw mening, zoals de mening van ieder ander lid hier zegt iets over jou. Jouw beeld over mij, is jouw beeld over mij..
Als het waar is wat je zegt dan zou je kunnen nalaten verhaaltjes te verzinnen over hoe het er naar jouw mening ter andere (mijner) zijde uitziet, zoals je dat veelvuldig, onder andere in bericht 381, doet want jouw beeld over die ander (mij) is GEEN zelfonderzoek maar andermans onderzoek. In een therapeutische fase van zelfonderzoek kun je een ander helpen door mee te kijken met wat jij van die ander ziet, maar die weg sluit je steeds af als hooghartig omdat die zienswijze, volgens jou, boven een ander verheven is omdat je boven alles gelijkwaardigheid verlangt. Zo heeft het wijzen op het zien van egokenmerken door mij om je dat te laten inzien door wat je wordt gedreven meteen al een averechts effect op je omdat dat, in jouw beleving, aangeeft dat ik daarmee meen boven jou te staan. Echter, maar dat ben je niet in staat te zien, ook dat is een egokenmerk en een vlucht om niet kritisch naar jezelf te hoeven kijken, dus het deel van behulpzaamheid inzake jouw zelfonderzoek is niet mogelijk bij je. Je vindt het dus kennelijk wel heel erg hard nodig om te zeggen wat je van een ander vindt maar wijst de hulp van een ander zelf af als hooghartig. Het is maar dat je het weet, gedegen zelfonderzoek is het nog lang niet, maar dat heeft kennelijk je belangstelling ook niet.
  Met citaat reageren
Oud 24 May 2017, 14:52   #390
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als het waar is wat je zegt dan zou je kunnen nalaten verhaaltjes te verzinnen over hoe het er naar jouw mening ter andere (mijner) zijde uitziet, zoals je dat veelvuldig, onder andere in bericht 381, doet want jouw beeld over die ander (mij) is GEEN zelfonderzoek maar andermans onderzoek. In een therapeutische fase van zelfonderzoek kun je een ander helpen door mee te kijken met wat jij van die ander ziet, maar die weg sluit je steeds af als hooghartig omdat die zienswijze, volgens jou, boven een ander verheven is omdat je boven alles gelijkwaardigheid verlangt. Zo heeft het wijzen op het zien van egokenmerken door mij om je dat te laten inzien door wat je wordt gedreven meteen al een averechts effect op je omdat dat, in jouw beleving, aangeeft dat ik daarmee meen boven jou te staan. Echter, maar dat ben je niet in staat te zien, ook dat is een egokenmerk en een vlucht om niet kritisch naar jezelf te hoeven kijken, dus het deel van behulpzaamheid inzake jouw zelfonderzoek is niet mogelijk bij je. Je vindt het dus kennelijk wel heel erg hard nodig om te zeggen wat je van een ander vindt maar wijst de hulp van een ander zelf af als hooghartig. Het is maar dat je het weet, gedegen zelfonderzoek is het nog lang niet, maar dat heeft kennelijk je belangstelling ook niet.
Zoals ik al zei, jij bent forum eigenaar, en geen deskundige in wat dan ook, dus je gedrevenheid om jouw beeld omtrent gedegen zelfonderzoek door de strotten te dauwen, en je analyses over of iemand aan gedegen zelfonderzoek toe is of niet, zegt iets over jouw denkbeelden. Jouw beeld over mij, heeft niets met mij te maken.
Jouw ingebeelde behulpzaamheid, en ingebeelde bekwaamheid om mensen te kunnen helpen, is een fantasie van je..
Succes en sterkte ermee.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.