Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 January 2015, 09:53   #381
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Zo zie je maar weer hoe je ego ermee aan de haal is gegaan,
dat je dat eruit hebt gelezen/ gehaald.

Je hebt het niet goed begrepen, dan had je deze opmerking totaal achterwege gelaten.

Er was niemand die je veroordeelde het forum te verlaten!
Moi, AUB, lees je Eigen bijdrage hierboven opnieuw...
Je mag jezelf zijn, maar op dit forum...
....
Als het dat niet is...

Ok. Als je het zo niet bedoeld hebt; ik heb mij wel verplicht gevoeld om dieper in mijn motieven, in mijn (of moet ik zeggen het) zijn, door te dringen en dat op zich kan nooit kwaad, in tegendeel dat kan alleen maar vruchten afwerpen.

Inderdaad ik ervaar het zijn als een gelaagdheid, met aan de buitenkant het zuivere lichamelijke ik en heel diep binnenin God die alles omvat.
Het niveau, waar ik denk, dat jullie naar streven (oké streven is waarschijnlijk weer niet het juiste woord, excuseer) ligt bij mij tussen in en is voor mij geen eindpunt.
En ik denk dat juist daar de controverse tussen mijn inzichten en die van jullie ligt, maar elke discussie of verduidelijking daarover wordt steeds weer als Marie's ego-weerstand door jullie van de hand gedaan, Marie is alleen in Marie geinteresseerd en/of Marie is zo vol van zichzelf... Wij erkennen de ego-werking in Marie, waarbij elke weerstand voor het gemak afgedaan wordt als ego-weerstand

Kan zijn dat er in het begin nog veel te veel Marie (ego) vastzat aan mijn opinies, en daar heeft dit forum mij wel geholpen om dat in te zien en om mij te bevrijden van dat 'gruis'; maar de diepere waarheid, zoals het door mij ervaard wordt verandert niet door wat gruis weg te nemen; wat wel het geval zou zijn geweest indien de door mij ervaren waarheid op dat gruis zou gestoeid geweest zijn.

Ik ben altijd bereid om uit te klaren; voor mijzelf en misschien ook voor anderen; maar ik kan niemand verplichten, en dat wil ik ook niet, om zich te interesseren in wat ik te vertellen zou hebben.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 09:58   #382
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Marie, er is niemand hier die bepaalt of je hier wel of niet mag zijn. Pas als je je misdraagt of ernstig Laurens in de weg zit met zijn doel, dan volgt er mogelijk een ban. Maar iedereen krijgt hier verder uitzonderlijk veel ruimte om aanwezig te zijn zoals we dat zelf willen. Er zijn meer mensen hier die advaita niet als de weg verkiezen. Ik heb ook wel eens gevraagd, is het een advaita forum of een zelfkennis forum en mag je hier ook zijn als je niet voor advaita kiest. Mij is nooit verzocht te vertrekken. Uiteindelijk bepaal je zelf of je hier aanwezig wilt blijven en wat je uit dit forum haalt.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 10:04   #383
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het niveau, waar ik denk, dat jullie naar streven (oké streven is waarschijnlijk weer niet het juiste woord, excuseer) ligt bij mij tussen in en is voor mij geen eindpunt.
En ik denk dat juist daar de controverse tussen mijn inzichten en die van jullie ligt, maar elke discussie of verduidelijking daarover wordt steeds weer als Marie's ego-weerstand door jullie van de hand gedaan, Marie is alleen in Marie geinteresseerd en/of Marie is zo vol van zichzelf... Wij erkennen de ego-werking in Marie, waarbij elke weerstand voor het gemak afgedaan wordt als ego-weerstand
Je zou het buiten ego ook anders kunnen formuleren, want zoals een neo advaitist zou zeggen 'je hoeft niks te doen je bent er, of het, al'. Dat is natuurlijk niet helemaal waar want je hebt er iets bovenop gelegd, hetgeen je uiteindelijk ontdekt en dan is de zoektocht afgelopen, dan laat je datgene wat je niet bent achter je, dan ben je niet langer meer bezig met ont'dekken. Dan was er een eindpunt dat er nu kennelijk nog in het verschiet ligt.
  Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 10:07   #384
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Pas als je je misdraagt of ernstig Laurens in de weg zit met zijn doel, dan volgt er mogelijk een ban. Maar iedereen krijgt hier verder uitzonderlijk veel ruimte om aanwezig te zijn zoals we dat zelf willen.
Bij mij is de gedachte nog niet opgekomen dat Marie hier niet thuis zou horen, integendeel zou ik zeggen. Het is een van de ijverigste onderzoeksters.
  Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 10:52   #385
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

@ Esradha en @ Laurens

Bedank.
Zullen we het dan maar als uitgeklaard en afgehandeld beschouwen...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 14:35   #386
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Nu ben ik echt weg.
Is dat een belofte of een zekerheid?
Een mededeling omdat ik mijn valies moet gaan beginnen pakken. Vertrekdatum begint te korten, minder dan een week vanaf vandaag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je had die ontknoping niet verwachte he?
Die 'ontknoping' was onverwachts ja. Maar het was uiteindelijk helemaal geen ontknoping, of maar een tijdelijke, want de optredens in het circus gaan gewoon verder, de dans begint opnieuw.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Hoe dan ook: ik vind je plezant om te lezen, maar in het kader van zelfonderzoek frustreer je meer dan je bijdraagt.
Ah, wie was / is er dan nog gefrustreerd buiten Renoir / Laurens die zowat altijd ?gefrustreerd? is dat er hier niet aan het onvolprezen 'gedegen zelfonderzoek' gedaan wordt?
Moet jij dan zijn.
Heb je toch nog verwachtingen Theo, om dit forum naar een hoger niveau te tillen zoals je ergens eerder schreef, of om iemand te kunnen bijstaan in het gedegen zelfonderzoek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Goede reis!
Merci

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik ben op dit forum gekomen denkend op een forum te zitten waar men zonder afbakeningen naar de diepere zin van het leven kon zoeken; het begint echter sommige volgelingen van advaita op hun (ego) zenuwen te werken...
Probeer dit nieuwe forum anders is marie > De Menselijke Situatie - De hedendaagse menselijke problemen analyseren en bespreken.
Is opgericht door een voormalig lid van dit forum dat zich heeft laten uitschrijven en voor geen geld van de wereld hier nog wil schrijven bij Renoir / Laurens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Bij mij is de gedachte nog niet opgekomen dat Marie hier niet thuis zou horen, integendeel zou ik zeggen. Het is een van de ijverigste onderzoeksters.
Theo zei het al op zijn manier eerder: 'er zit nog beweging in marie'.
Ze is dus nog niet afgeschreven zoals ik en Nadje!

@marie: nog 2 minuten, 2 uur, 2 dagen of 2 jaar... maakt niet uit hoelang, want tijd bestaat niet, en met bijstand van Laurens & Theo rond je ooit nog wel is het gedegen zelfonderzoek af dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Puppetji:... Mag ik mijzelf zijn of mag dit niet op dit forum?
?You are never more essentially, more deeply, yourself than when you are still.?

Eckhart Tolle
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 14:50   #387
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Geen handige tip, Pupje. Als ik me niet vergis was Marie met Juul ook wel klaar.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 15:10   #388
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Geen handige tip, Pupje. Als ik me niet vergis was Marie met Juul ook wel klaar.

Was op vraag van mara, de oprichter van dat forum, om de malcontente mensen hier op de hoogte te brengen van zijn nieuwe forum. Dat heb ik dan bij deze gedaan.
Zelf neem ik er ook niet aan deel, want ik ben met Juul, onmiddellijk te herkennen daar als YYZ, ook klaar. Ik had mara nochtans aangeraden om die hoogintelligente wereldverbeteraar hansworst te weren.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 15:25   #389
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
?You are never more essentially, more deeply, yourself than when you are still.?

Eckhart Tolle
Dank je voor de les en tot weeziens want ik denk echt niet dat het voor altijd zal zijn.
Het ga je goed en nog veel lach-plezier toegewenst.

marie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 15:39   #390
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dank je voor de les...
Graag gedaan, les voor mezelf ook.
kreeg ik echt vandaag binnen per email, zie maar:



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
...en tot weeziens want ik denk echt niet dat het voor altijd zal zijn.
Het ga je goed en nog veel lach-plezier toegewenst.
Mogelijk tot weerziens, maar ik ga nu toch echt zelf (een tijdje) stil proberen zijn.
Met een ginder gehuurde moto met een paar vrienden door Thailand rijden. Gaat leuk zijn!
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.