Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 April 2018, 21:07   #381
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Dorje:...
Als ik enthousiast ben en er blijf over doorzeuren, ook als ik merk dat niemand erop wil ingaan; zou het kunnen omdat ik dichter en dichter bij het licht op het einde van de tunnel zou zijn?
Absoluut niet.
Enige wat je daar mee doet is je apen-denk geest energy-bars met nootjes blijven geven.
Het is de aard van de apen-denkgeest om rond te springen en te kletsen.
Zie wat mijn goeroe Ramesh Balsekar te zeggen heeft in mijn post #92 in los bericht ( link)
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 20 April 2018, 21:12   #382
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dan zijn die lagen wel degelijk. Eer marie de zandkorrels van het strand verwijdert heeft is ze enkele honderden incarnaties verder en bevind ze zich dus in de 41ste eeuw zoals ik eerder schreef.

In plaats van de grootste onnozeliteiten te vertellen zou je beter met argumenten afkomen en niet zoals hierboven waar ik vertel hoe je in vrijheid zonder jezelf noch derden te schaden aan diepgaand onderzoek kunt beginnen af te komen dat ik nog vastzit in moeten en mogen...

Als je van niets begint moet je inderdaad in deze wereld bakens op je weg zetten die je verhinderen om totaal verkeerd terecht te komen... of ben jij voor secten misschien?

Maar daarna die begintoestand als huidig eindpunt voorstellen is niet één maar vele bruggen te ver...

Ik heb van velen op dit forum al gehoord dat ik raaskalk, maar ik heb van niemand ook maar de eerste geargumenteerde tegenspraak gehad...

Oké, en dat is vergefelijk, allemaal zitten ze vast in hun eigen verhaal en hetzelfde verhaal met wat andere klemtonen van gelijkdenkende...

En niemand, ook ik niet, verplicht om het even wie om naar mijn verhaal te luisteren; maar doe dan zoals ik en zonder je, zonder commentaar, af van die verhalen die jullie niet interesseren ipv hier nietszeggende dooddoeners als zogezegde wijsheden de ether in te sturen...
marie is offline  
Oud 20 April 2018, 21:16   #383
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nee joh Dorje, ik zou je geen ban gegeven hebben, wel je texten wat korter gemaakt.
marie daar en tegen, had ik echt, als een engel zonder vleugels, door de ruimte geslingerd..
Oeps, ik doe het al..
En dat blijft hier maar, zonder een greintje fatsoen, doorzeuren...
Maar natuurlijk, het is Marie die moet ophoepelen...

Oh neen, ze heeft gezegd dat Marie dood is voor haar... Haar zoveelste leugen...
marie is offline  
Oud 20 April 2018, 21:21   #384
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard 'doe gedegen zelfonderzoek' herhaling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Je valt in herhaling, Katerie...
Wie niet op dit forum.
Wie het meest herhaalt is zonder twijfel het opperhoofd met zijn 'doe gedegen zelfonderzoek'.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 20 April 2018, 21:26   #385
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je bestaat met of zonder ik gedachte ook wel en doet je ding en benut je talenten of niet. De ik gedachte met alles wat er bij komt..maakt je niet meer levend..in tegendeel soms. ( in je gedachten dan)..
Het gaat niet om gedachten...
Het gaat om zijn.
Ik ben gelieerd aan het al en alleen via ik ben ik gelieerd aan dat zijn...
Gedachten maken mij inderdaad niet levender, in tegendeel zelf.
Zijn daar en tegen is een heel ander verhaal.

Het is niet omdat ik het hier neerschrijf dat wat is, iets anders geworden zou zijn... Maar om mee te delen, om te delen, in ieder geval toch via een forum, zullen we het altijd via woorden moeten doen en de stap is dan vlug gezet om alles om te zetten in theoriën, gedachten... Misschien om zo hetgeen als ongrijpbaar overkomt af te zwakken?

Het gaat er niet alleen om om te bestaan; het gaat erom om de grenzen van het bestaan af te tasten en er ten volle in op te kunnen gaan en of je het nu wil of niet, jij kunt dat niet in mijn plaats doen zoals ik het evenmin in jou plaats of in de plaats van iemand anders kan doen...
marie is offline  
Oud 20 April 2018, 21:32   #386
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Absoluut niet.
Enige wat je daar mee doet is je apen-denk geest energy-bars met nootjes blijven geven.
Het is de aard van de apen-denkgeest om rond te springen en te kletsen.
Zie wat mijn goeroe Ramesh Balsekar te zeggen heeft in mijn post #92 in los bericht ( link)
Als ik het belang van jouw goeroe Ramesh Balsekar moet beoordelen op basis van zijn trouwe leerling dan kan ik alleen maar besluiten dat het absoluut niet nodig is dat ik daar mijn tijd mee verdoe.
marie is offline  
Oud 20 April 2018, 21:36   #387
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Als ik enthousiast ben en er blijf over doorzeuren, ook als ik merk dat niemand erop wil ingaan; zou het kunnen omdat ik dichter en dichter bij het licht op het einde van de tunnel zou zijn?
Ach Marietje, Marietje,
Er is niet enkel geen tunnel, de ik die enthousiast is en blijft doorzeuren over iets dat er niet is, is er zelfs niet. Ofwel geef je dat ik op, ofwel kuis je het ik op.
De Boeddha was heel eerlijk. Hij onderrichte over niet-zelf (het niet bestaan van ik), maar niemand begreep het. Daarom onderwees hij dan maar de weg naar het zuiveren van het zelf, het opkuisen van het stof dat het ware zelf bedekt. Dat begreep iedereen met een corrumperend verstand. Maar hij zei er ook bij dat het 1000den levens duurt om het op te kuisen. Maar dat is bijkomstig toch, zolang we maar begrijpen waar we mee bezig zijn.
Enkel een paar leerlingen die begrepen dat het niet te begrijpen valt, wees hij hun ware aard aan: niet-zelf, leegte, dat wat is en nooit kan worden, niet aangetast kan worden, niet gekuist kan worden, niet bereikt kan worden, waar geen eind aan is, noch begin, geen middelpunt heeft, noch rand, wat niet opgedeeld kan worden, nooit opgedeeld is en geen onderdelen bevat, wat niet gezocht en niet gevonden kan worden.
Het opkuisen van het zelf, wat duizenden levens kost, leidt uiteindelijk tot hetzelfde: als het pellen van een ajuin, laag, per laag, op zoek naar de kern van de ajuin. Uiteindelijk sta je daar met lege handen en tranen in je ogen.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 20 April 2018, 21:51   #388
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Katerie: Als ik het belang van jouw goeroe Ramesh Balsekar moet beoordelen op basis van zijn trouwe leerling dan kan ik alleen maar besluiten dat het absoluut niet nodig is dat ik daar mijn tijd mee verdoe.
Stel dat Laurens een trouwe leerling van Ramesh Balsekar is, dan zou jij evenmin tijd besteden aan Ramesh Balsekar. Enige waar jij tijd aan besteed is je eigen monkey-mind die nog honderden jaren van tak tot tak in zijn boom blijft slingeren.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 20 April 2018, 22:12   #389
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ach Marietje, Marietje,
Er is niet enkel geen tunnel, de ik die enthousiast is en blijft doorzeuren over iets dat er niet is, is er zelfs niet. Ofwel geef je dat ik op, ofwel kuis je het ik op.
De Boeddha was heel eerlijk. Hij onderrichte over niet-zelf (het niet bestaan van ik), maar niemand begreep het. Daarom onderwees hij dan maar de weg naar het zuiveren van het zelf, het opkuisen van het stof dat het ware zelf bedekt. Dat begreep iedereen met een corrumperend verstand. Maar hij zei er ook bij dat het 1000den levens duurt om het op te kuisen. Maar dat is bijkomstig toch, zolang we maar begrijpen waar we mee bezig zijn.
Enkel een paar leerlingen die begrepen dat het niet te begrijpen valt, wees hij hun ware aard aan: niet-zelf, leegte, dat wat is en nooit kan worden, niet aangetast kan worden, niet gekuist kan worden, niet bereikt kan worden, waar geen eind aan is, noch begin, geen middelpunt heeft, noch rand, wat niet opgedeeld kan worden, nooit opgedeeld is en geen onderdelen bevat, wat niet gezocht en niet gevonden kan worden.
Het opkuisen van het zelf, wat duizenden levens kost, leidt uiteindelijk tot hetzelfde: als het pellen van een ajuin, laag, per laag, op zoek naar de kern van de ajuin. Uiteindelijk sta je daar met lege handen en tranen in je ogen.
Ach Dorje, ach Dorje... wat jij dan vertelt zijn de lessen van Boudha... Dus ook een verhaal...
Ken jij die leegte? Heb jij die leegte geleefd of moet je het hebben van horen zeggen???
Of volstaat de naam van Boudha voor jou om alles maar te aanvaarden?

Spreek ik Boudha tegen ? Ben je zeker dat hij het zo gezegd heeft???
Als niemand het kan begrijpen hoe zou het dan komen dat die Boudha het wel begrepen blijkt te hebben???
Spreekt hij zichzelf of spreekt de overlevering zichzelf hier niet tegen???

Als ik naga wat de Christelijke kerk met de overlevering van Jezus van Nazareth gedaan heeft...

Dorje, wanneer ga je uit eigen ervaring, uit eigen weten spreken???
Als jij mij uit eigen ervaring, uit eigen weten kunt zeggen dat ik het verkeerd zie dan kunnen wij samen dieper ingaan op hoe en waarom...
Maar, zoals ik al zei, ik ervaar en dat kan ik niet doorgeven aan jou, evenmin dat Boudha zijn werkelijke kennis vergaard door zijn 'ik' heeft kunnen doorgeven...

Dat op het einde van zijn weg dat 'ik' verswunden is zal ik niet tegenspreken; dat men al een hele weg heeft afgelegd als men het 'ego' heeft weten uit te schakelen en dat dat voor vele generaties mensen als heel wat is...

Maar uiteindelijk, of men verzand in die nooit veranderende levenloze leegte, zal men toch het leven in zichzelf moeten er- en herkennen om werkelijk als een Boudha te worden...
marie is offline  
Oud 20 April 2018, 22:14   #390
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Stel dat Laurens een trouwe leerling van Ramesh Balsekar is, dan zou jij evenmin tijd besteden aan Ramesh Balsekar. Enige waar jij tijd aan besteed is je eigen monkey-mind die nog honderden jaren van tak tot tak in zijn boom blijft slingeren.
Enige waar jij tijd aan besteed is je eigen monkey-mind die nog honderden jaren van tak tot tak in zijn boom blijft slingeren.

Weet jij dat Katerie of zoals altijd, papagaait je maar anderen na???
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.