Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 January 2021, 01:06   #31
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Bijna voorbij dus en ook aan deze nacht komt een einde collega....😉

Ps: heb je een beetje geslapen vandaag of was het k.u.t. met peren?
Praying for the end of of time .!
Sam is offline  
Oud 3 January 2021, 01:19   #32
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Praying for the end of of time .!
💖 en 💋 voor jou. En nu ben ik echt weg 😉
Vagebond is offline  
Oud 3 January 2021, 09:58   #33
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik bedoelde het in letterlijke/forum-fysieke zin Bassie, en de rest is een waarheid als een koe m.i.
Ik denk dat mij aanmelden bij dit forum een vergissing is. De persoon is de gevangenis en die zal in mijn geval rustig moeten afwachten totdat hij op mag gaan in het Ene. (Dat wat boven het kennen staat.) Men bespreekt hier vooral de gevangenis/persoon zie ik.

Hier hangt men vooral de hypothese aan dat het ego het probleem is. Maar zonder een veronderstelt ego is het 'verhaal' niet mogelijk. (Dan gebeurd er niks.)

Het ga jou en de anderen hier goed.
Bassie is offline  
Oud 3 January 2021, 10:26   #34
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk dat mij aanmelden bij dit forum een vergissing is. De persoon is de gevangenis en die zal in mijn geval rustig moeten afwachten totdat hij op mag gaan in het Ene. (Dat wat boven het kennen staat.) Men bespreekt hier vooral de gevangenis/persoon zie ik.

Hier hangt men vooral de hypothese aan dat het ego het probleem is. Maar zonder een veronderstelt ego is het 'verhaal' niet mogelijk. (Dan gebeurd er niks.)

Het ga jou en de anderen hier goed.
Wat jammer! Met je zienswijze zou je een aanwinst op het forum kunnen zijn. Toch je keuze is begrijpelijk.
Het ga je goed
Anna is offline  
Oud 3 January 2021, 10:56   #35
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk dat mij aanmelden bij dit forum een vergissing is.
Het denken is meestal niet de beste raadgever is mijn ervaring, gutfeeling echter? Nee, ook niet altijd wanneer er nog iets voor zit dat zichzelf heel, heel, belangrijk vind

Citaat:
De persoon is de gevangenis en die zal in mijn geval rustig moeten afwachten totdat hij op mag gaan in het Ene. (Dat wat boven het kennen staat.) Men bespreekt hier vooral de gevangenis/persoon zie ik.
Dat is volgens mij maar hoe je dat bekijkt Bassie....Er is zo'n bekend verhaal van een man die in een benarde situatie zit en door verschillende mensen hulp wordt aangeboden wat hij steeds afwijst omdat hij wacht tot God hem komt helpen. Uiteindelijk sterft hij en staat voor God en vraagt aan God waarom ie hem niet kwam helpen. Waarop God zegt ik heb je die en die en die gestuurd en telkens wees je me af.... Mijn vraag aan jou is of jij meent dat afwachten je dat brengt wat je verlangd. Misschien ben je al daar en heb je dat niet in gaten omdat er nog van alles voor zit dat het laat lijken alsof je nog niet dat ene bent. Waar het hier, tenminste volgens mij, om gaat is dat we dat wat meent nog niet daar te zijn waar we al zijn, mij god dit is toch lastige taal voor me hoor, maar ik doe mijn best, uit de weg te ruimen en dat vraagt een bepaald soort van aktie. Het kan daardoor aan de oppervlakte lijken alsof de golven (personen) belangrijk zijn terwijl het feitelijk gaat om bij de de stille onderstroom (dat wat je werkelijk bent) te blijven....zoiets

Citaat:
Hier hangt men vooral de hypothese aan dat het ego het probleem is. Maar zonder een veronderstelt ego is het 'verhaal' niet mogelijk. (Dan gebeurd er niks.)
Ja, klopt er zijn hier mensen die dat idd denken

Citaat:
Het ga jou en de anderen hier goed.
Euh, ik ben in de war....je geeft het nu al op? Tja, het is jammer dat je onze weirdo familie en mogelijk jezelf niet de kans geeft op te gaan in elkaar...Even goede vrienden en een voor jou

Ps: Je kan altijd terugkomen op je beslissing natuurlijk, de deur staat namelijk altijd open voor iedereen....dus laat je niet afschrikken door.....ja wat eigenlijk? KiSs
Vagebond is offline  
Oud 3 January 2021, 11:09   #36
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard uit: Wim Hof methode...(zie bron)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nowee
Ik vraag mij af wat je volgende item gaat zijn ... Oksels-ruiken voor gevorderden onder leiding van prof Boma?

Bron
geweldig, tranen met tuiten van het lachen, hiero...😂😂😂
Vagebond is offline  
Oud 3 January 2021, 11:57   #37
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Antw aan Peer (zie bron)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer
Ad. 1: Een goeie forumbaas kan begrijpend lezen en ziet in één oogopslag dat onderhavige over mij gaat.
AD. 2: Als je jouw woord 'opgepikt' verwisselt met 'ingepikt' dan wordt het wellicht duidelijk voor je.

Ad. 3:Ik heb ruim 20 jaar geleden een trauma opgelopen waar inmiddels een beschermende laag is over aangebracht. Dat betekent dat verder leven als anders mogelijk werd ondanks een lichte handicap. Ik heb het over een lichamelijk trauma, maar ja, een trauma is een trauma en ik zie wel heel duidelijk de geestelijke/psychische pijn die ten grondslag lag aan het lichamelijk letsel.


Bron
Ad. 1: Nou dat begrijpend lezen...ik vraag me af of onze forumbaas dat wel kan eerlijk gezegd, ik denk dat ie dat niet kan. Laat ik maar eerlijk opbiechten met dat schrijven hier begin ik toch al aardig de weg begin kwijt te raken in mezelf...dus ik laat het er even bij .

Ad. 2: Moest het nog even 10x lezen voor het kwartje viel maar duidelijk nu....

Ad. 3: Mee eens dat lichaam en geest elkaar onlosmakelijk spiegelen en dat een trauma idd een trauma is. Ik lees 'beschermende laag over aangebracht' en meteen beginnen er alarmbellen te rinkelen....Wat bedoel je precies met beschermende laag Peer?

Ps: als het goed is kan je nu overal op het forum schrijven peer want ik zie dat het aspirant onder je naam verdwenen is...
Vagebond is offline  
Oud 3 January 2021, 12:25   #38
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Ad. 3: Mee eens dat lichaam en geest elkaar onlosmakelijk spiegelen en dat een trauma idd een trauma is. Ik lees 'beschermende laag over aangebracht' en meteen beginnen er alarmbellen te rinkelen....Wat bedoel je precies met beschermende laag Peer?
Een beschermende laag om de pijn niet te hoeven voelen. Als het nog binnen de mogelijkheden ligt zorgt het lichaam door spierspanningen te veranderen dat pijn niet of minder voelbaar wordt. Hetzelfde gaat op voor psychisch/geestelijk trauma maar dan door middel van bijvoorbeeld verdringing/verleggen van de focus.
Peer is offline  
Oud 3 January 2021, 13:01   #39
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Een beschermende laag om de pijn niet te hoeven voelen. Als het nog binnen de mogelijkheden ligt zorgt het lichaam door spierspanningen te veranderen dat pijn niet of minder voelbaar wordt. Hetzelfde gaat op voor psychisch/geestelijk trauma maar dan door middel van bijvoorbeeld verdringing/verleggen van de focus.
Ah, helder en herkenbaar voor mij.

Hoe zit dat bij jou? Al wat ruimte/beweging?
Vagebond is offline  
Oud 3 January 2021, 14:04   #40
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ah, helder en herkenbaar voor mij.

Hoe zit dat bij jou? Al wat ruimte/beweging?

Dank je. Ik weet niet of ruimte/beweging voldoet. Ik denk eerder aan eerlijkheid; wat lag er écht ten grondslag aan het trauma. De pijn is steeds een verwijzing daarnaar. Ik kan nu pas het verdriet voelen dat achter de boosheid schuilt, de boosheid die de oorzaak van het trauma was.
Peer is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.